Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"Snydt i Kvickly"?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 15:45

Hmm...tjah,jeg var så i Kvickly i dag. Faldt over et par kondisko som oprindelig havde kostet 299,- men prisen var ændret flere gange med de små røde mærkater og de stod nu til 50,-. Fedt! tænkte jeg, så har jeg et par jeg ikke bli`r ked af at smide ud når de har aftjent deres værnepligt

Så kommer jeg op til kassen. Der går de så ind til 150,- hvortil kassedamen siger: Det var ikke så godt! Hun ringer så til vedkommende der står for skoafdelingen og sender hende ned for at tjekke om prisen nu er rigtig

Selvom jeg fortæller at der hænger andre par til 50,- dernede, får jeg ikke de kondisko med hjem. Jo, hvis jeg ville betale 150,- for dem!

De mente at grunden til der stod en anden pris end den de gik ind til var at der jo nok var nogle kunder der havde forsøgt at "fuske" med priserne!

Hmm...jeg gik ihvertfald hjem uden sko og i tvivl om hvad der er rigtigt og forkert

Hilsen Dorthe

Albus` personlige slave :-)

0
0
Svar på denne tråd

tror altså
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 15:49

de skal sælge til de 50 kr hvis det ikke ser ud som om der er fusket med mærkerne. hvis de prismærker forkert ja så det altså deres fejl.

Men måske nogen ved bedre...

MONA

Intet er umuligt for den der ikke selv skal gøre det

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 16:06

slet ikke inde i reglerne. Der er så en der har fortalt mig efterfølgende at det går ind under falsk markedsføring

Tror jeg går derned igen i morgen. Jeg får nok ikke skoene, men om ikke andet bliver jeg vel klogere

Hilsen Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 16:17

Hvis prisen står forkert, mener jeg faktisk, at det er op til ekspedienten selv at bedømme, om man skal lade kunden få varen til prisen der står = god kundeservice.

Eller sige det er en fejl - og sende en utilfreds kunde afsted.

Men hvis flere par stod til samme pris, så forstår jeg ikke, at de siger det er en fejl.

Jeg ville være blevet godt mukken

Casual

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd

snydt....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 17:10

Man skelner i aftaleretten mellem at "opfordre til at gøre tilbud" og et decideret "tilbud".

En reklame der kommer ind af brevsprækken med en vare til en vis pris regnes i litteraturen som en opfordring på at gøre tilbud, dvs. kunden kan gå ind i butikken og give et tilbud om at købe varen, butikken kan herefter beslutte om den er villig til/i stand til at acceptere tilbuddet og levere varen.

Når du skilter i selve butikken (også prismærkater) er der i teorien tale om et tilbud, dvs. at kunden kan acceptere dette tilbud og butikken er i så fald ikke i stand til at afslå at sælge varen til prisen.

MED MINDRE! med mindre selvfølgelig kunden er i ond tro om varens egentlige pris. (dvs. hvis du ved at varen er fejlmærket, og alligevel forlanger varen til prisen er du i ond tro og butikkens forpligtelse til at acceptere dit tilbud bortfalder)

Så.... Bottom line, du burde have fået de sko til en 50'er...

(Gider ikke lige putte paragraffer og domsnavne på lige nu, men kan måske gøre det senere såfremt der er interesse...)

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg arb.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 19:22

I sådan en situation, hvor der har stået på varen at den kostede 50,- havde jeg tastet varen ind til 50,- kr.

Men ----- nogle kunder, kan altså også være "blinde"

F.eks. oplevede jeg som medarbejder i Fakta, en kunde der kom op til kassen og skulle købe en stor økologisk ost på to kg.

Hun blev fuldstændig chokeret og meget vred, da den gik ind til 150,- Hun mente jo bestemt, at den stod til 59,- dernede. Jeg fortalte hende gentagende gange, at det var 59,- pr HALVE kg. Altså - ikke for HELE osten på 2 kg.

Det forstod hun ikke. Overhovedet. Hun mente jo, at det var falsk markedsføring. Og det var det ikke, når det står på skiltet.

(Ikke, at jeg siger, at du som kunde er blind) :)

0
0
Svar på denne tråd

Så vidt
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 19:31

jeg husker skal forretningen sælge dig varen medmindre det er tydeligt at det er en fejl. F.eks. hvis du ser en supergod pc og der så står 20 kr. Det er jo tydeligt nok en fejl.

Men sko til 50 kr. vil jeg mene er et realistisk tilbud og derfor skal de sælge dem til dig uanset om det er en fejl eller ej.

Jeg har selv været hos vores købmand hvor jeg skulle have en pære. Den stod til 20 kr. Ved kassen gik den ind til 100 kr og kassedamen mente at sådan en phillips pære da absolut aldrig kom ned på 20 kr. Jeg havde ikke tid eller lyst til at diskutere det, men da jeg kom i forretningen senere på dagen var prismærkaten væk fra hylden. Så måske jeg ikke så helt forkert.

0
0
Svar på denne tråd

kassedamen "snyder"
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 20:18

hvis kassedamen kan (det kunne jeg altså på mit gamle arb)

så kan hun slå skoen ind til 150 kr.

men så kan hun gå ind og ændre prisen til det der står på priskiltet...

det kunne jeg på mit gamle arb. så tror jeg altså også kassedamen i kvickly kan. så forskellige kan kasseaperaterne ikke være fra hinanden...

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

Der hang
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 21:32

flere forskellige par dernede, både modeller, farver osv og de havde osse forskellige priser. En model stod der 199,- på en 99,- og den model jeg så "faldt" for stod til 50,- og de var alle ændret med de små røde klistermærker og det sagde jeg da jeg stod oppe ved kassen. Sagde osse at det jo ikke var min fejl hvis det evt var en anden kunde der havde byttet rundt på priserne.

Men ligemeget hjalp det

Tror at jeg nok havde gjort mere ud af det hvis der ikke havde været så pokkers mange mennesker, men min frustration voksede i takt med køen bag mig, så jeg valgte at gå.....uden sko

Hilsen Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Som de andre skriver...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 21:58

siger købeloven, at du skal have skoene til den pris der står på skoene - så længe du er i god tro, og det er du jo ;-)

Som en skriver, så skal man have varen til den mærkede pris, så længe det ikke er åbenlyst at det er en fejl - fx. en vare der minumum burde koste 10000 kr, men de har glemt de sidste 3 nuller ;-)

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 21:59

Næste gang betal for varen. Gå i kundeservice, gå personligt ned med en medarbejder find skiltet og så spørg om du ikke godt kan læse...

Jeg er selv medarbejder, og ja nogle gange tror man altså som medarbejder at man har RET. Lige som kunden og så tror at vedkomne har ret.

Og det er ikke i ond tro at medarbejderne mener de har ret. For der sker nogle gange at kunden har set det et, sted som man helt havde glemt. Og så siger medabrejderen pænt undskyld og giver kunden varen til den pågældende pris.

Så bare et godt råd til næste gang (o:

Selvfølgelig burde det ikke ske, men ikke alle er fejlfrie.

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3
Rip Baldur <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider