Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dagpenge/feriepenge
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 09:17

Hej..

Er der nogen, der ved hvordan man praktisk gør mht dagpenge/feriepenge??? Jeg er på dagpenge, og har feriepenge til gode!! Kan man hæve sine feriepenge, hvis man stadig er aktiv jobsøgende, og står til rådighed for arbejdsmarkedet??(Dvs. får "dobbelt" udbetalt).. Eller skal man melde ferie - få udbetalt sine feriepenge - og samtidig være "fredet" fra at skulle søge job mv, de uger man "holder ferie" ???

Ellers må jeg vente og se, om jeg snart finder et arbejde, og så vente med at få feriepengene udbetalt ;-) Eller kan man overføre resten af sine feriepenge til næste år??? (Ku jeg umiddelbart ikke forestille mig)....Skal til møde på jobformidlingen næste uge, så må jeg lige høre dem ad, hvis det er ;-)....Har jo et par mdr. endnu at løbe på ;-)

Mvh Ulla

0
0
Svar på denne tråd

Akasse...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 10:46

Snak med din akasse. De kender reglerne ind og ud, men så vidt jeg husker kan du ikke få dem udbetalt. Du skal nok holde "ferie" fra din jobsøgning og melder på dit dagpenge kort at du har holdt ferie, og inden skal din akasse jo osse godkende at du holder ferie... Så vidt jeg husker...

Men snak med din akasse, de har styr på reglerne...

God ferie... ;)

--

Kristoffer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 11:00

Du skal selvfølgelig melde ferie på dit jobcenter og din akasse.

Man kan ikke både holde ferie og få dagpenge samtidig.

Når du holder ferie, så er du ikke aktiv jobsøgende, du kan holde din ferie som du vil.

2 søde æseldrenge er klar til at flytte hjemmefra, et grå og et brunt.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Ferie/penge mens du er på a-kassen.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 11:03

Du skal betragte din a-kasse som "arbejdsgiver" og søge om ferie samt meddele jobcentret det min 14 dage før.

Du modtager IKKE dagpenge mens du afholder din ferie, det er ulovligt at få dem udbetalt uden at holde ferie.

Din a-kasse skal stemple dit feriekort.

Dog er der en undtagelse (hvis den altså stadig findes).

Hvis du feks er på barsel eller er langtidssygemeldt, så modtager du jo barselsdagpenge eller sygedagpenge.

Og er du på det og er kommet over en dato (mener det er i oktober) og er forhindret i at holde din ferie pga barsel eller sygdom, så kan du godt få dine feriepenge udbetalt samtidig med du modtager syge el barselspenge.

Har selv prøvet det, men det er 7 år siden nu.

Broget ponyhingsteplag, født 26 juni 08.

Sælges billigt til godt blivende hjem.

Pris: 1.000 kr, sælges med kontrakt.

Skriv en PB for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider