Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bare det var mig..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 18:12

Ja det sagde en af mine veninder til mig i går aftes.

Hun var på besøg for lige at sige god jul. Når man jo begge er heste ejere, skal der selvf. lige besøges i heste stalden, så vi gik en tur der over og hygge snakkede.

Da vi havde været de tre første bokse igennem og snakket om hver enkelt hest og hvor meget de var vokset siden hendes sidste besøg, ja så kom vi til shilas boks.

Shila er ikke så stor, ikke udstyret med evner for hverken høj dressur eller høje spring. Landistance tjaa. hun er nok lidt for doven til det.

Men hvad den lille hest ikke har i evner for alt det fine ridning, ja det har hun tilgengæld i sit dejlige sind.

Lige meget hvad jeg tager hende med til, tager hun det hele stille og roligt.

Larm og nye ting, som nemt kunne få andre heste til at reagere, ja det stiller hun sig bare op og glor på.

Efter 4 ugers pause, grundet influenza i stalden, skulle vi jo i går en tur i ridehuset i klubben. Shila blev sadlet og pakket ind i sine varme tæpper, ja hun sadles op hjemme fra og hun er bedøvnede lige glad. Da jeg så kom ud til traileren, ville jeg lige strø spåner ud i bunden, imens shila stod langs med traileren og ventede. Men niks om hun gad vente mere, så imens jeg stod bøjet undet forbummen, gik hun da bare op og puffede til mig, for nu ville hun afsted. Flytte sig gad hun ikke, så jeg måtte pænt kravle helt under bummen og ud foran.

Ja jeg kunne fortælle mange sjove ting.

Trænings kurser, hvor andre heste flipper ud, grundet larm fra lerdue skydning, men shila, tjaa hun stod bare og halvsov. Deltagelse i alt muligt, som shila hver eneste gang tager med ophøjet ro og uden at protestere over noget som helst.

Hvad jeg ikke har budt den lille hest af skøre ting, ja western, klassisk, distance og nu igen almindelig engelsk ridning, er nogle af de ting jeg har budt hende igennem årene. Hun finder sig i alt, kan slæbes med over alt og kun en gang har hun tabt sin rytter og det var ikke engang med vilje, nej hun rystede sig og så trillede ryttern af.

Min veninde har haft mange skønne rideheste, men selv om shila aldrig har kunne måle sig med deres dressurevner og ikke kan nå bare at komme op på bare en lille del af deres værdi og fylder mere i bredden end i højden, ja så kan jeg godt forstå hende når hun siger -

Bare det var mig, der havde så nem en hest. for så ville det være meget sjovere at være rytter....

IMC ønsker jer alle en

GLÆDELIG JUL

0
0
Svar på denne tråd

Din veninde
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 18:18

Din veninde har da helt ret. Intet kan måle sig med et perfekt temperament- og et godt sind Gid jeg havde husket det da jeg købte mine gede bukker!

Hilsen Anne-Sofie

Med... Lazio-Dilica-Mona og Rythuna....

0
0
Svar på denne tråd

SÅ dejlig historie!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 18:31

Du skriver bare rigtigt godt om din Shila, man bliver næsten helt rørt, for du kan tro jeg kender nøjagtigt den slags hest. Jeg ejer selv en af slagsen.

Verdens sødeste hest - hun ligner et cykelstativ med polstring, kan hverken det ene eller andet og bliver formentlig aldrig ridehest igen pga en underlig halthed der kommer og går, men til gengæld er hun verdens sødeste og dejligste hest der bare STÅR, om så dyrlægen eller smeden gør det ene eller det andet ved hende.

Jeg er hamrende ligeglad med hvad hun kan bruges til og hvor langt hun når - hun er verdens sødeste hest. Og min allerbedste ven

Mvh Louise

Skjalda fra Meldgården

og smukkeste Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd

Kloge ord fra veninden ;o)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 18:43

En hest som Shila ville der være rigtig mange ryttere som ville blive stjerne glade for at eje. Især efter man måske har ejet nogle stykker af de "skøre" kramper, der godtnok kan springe huse eller gå en middelsvær dressur, hvis altså piloten kan styre maskinen .

Smilede bigtime da jeg læste dit indlæg - hun lyder virkelig som en hest der hviler i sig selv.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 19:14

En sådan hest ville jeg meget gerne eje, de hænger bare ikke lige på træerne...

Min egen hest er simpelthen bange for alt, og man skal virkelig tænke når man skal håndtere ham, uanset hvad man skal lave med ham. Kunne vildt godt tænke mig en hest som bare var sød og rolig.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

At hesten er..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 19:16

rolig, kan ofte ses ved, at dens ejer også er rolig. :-)

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Healing af hest og rytter :-)

Naturelsker, healer, livsnyder, krop- og gestaltterapeut, hamsterfreak, pædagogudd, globetrotter & bare mig

0
0
Svar på denne tråd

Hun lyder fantastisk hende Sheila
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 19:26

Sådan et sind er guld værd, og jeg er også så heldig at have sådan en i min stald.

Det gør det sjovere at være rytter, og det er så fantastisk at man kan slæbe sin hest med til alt uden at skulle tænke på om den går i baglås.

De findes, men der er langt imellem.

Christine

Stald Granly fjordheste

0
0
Svar på denne tråd

ja så blev damen sørmer klippet
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 18:24

Hun stod og sov, nød at klippern gik i bund i den tykke pels og fik knubbet godt i pelsen.

Da jeg var færdig, stod hun på samme sted, som da jeg startede. Smaskede højludt af velværde.

Ja det er slet ikke svært at klippe hest, når den er så flink og rolig

IMC ønsker jer alle en

GLÆDELIG JUL

0
0
Svar på denne tråd

det er min..???...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 23:16

Sådan en har jeg også!

Pjattet og fjollet og ikke det store talent, men sød, fornuftig og bare jaa en supersød og nem lille hest

Hilsen fra

Strit 77

Hestetrailer sælges: Se præs.

Kontor-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider