Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du prøvet bagemaskine?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 09:52

Overvejer at købe en bagemaskine, men kender ingen som har sådan en. Har du en og hvordan er dine erfaringer med den? Er sikker på at den vil blive flittigt brugt hvis det er så nemt og godt som de skriver, men omvendt gider jeg ikke have en til at stå hvis det ikke bliver godt.

Hilsen Marianne Frandsen
* Nu med Welsh pony og ingen DVér...

Khan Rita venter føl til juni WPBR

0
0
Svar på denne tråd

vi bruger dem
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:12

på mit job- hver nat.

Men det er noget l... efter min mening! Brødene bliver klæg, og sometider ender man med en hård klump, der ikke engang er æltet ordentlig sammen, på trods af at opkriften bliver fulgt nøje.

Personligt ville jeg aldrig spilde mine penge på en bagemaskine.

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Jeg elsker vores
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:24

Vi har gang i bagemaskine nr 2. Købte en for hmmmmm ...... 6-7 år siden, Den blev flittigt brugt - det var ellers en billig en fra Fakta. Den gik desværre til for 1 års tid siden. Vores venner havde en som de ikke kunne få til at fungere. Den overtog vi - og har aldrig haft problemer. Vi bruger brødblandingerne fra Lidl som bare skal tilsættes vand. Nemt.

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:28

Jeg har en bagemaskine og bruger den meget og er meget godt tilfreds med resultatet. Vi får lun/varm franskbrød hver lørdag/søndag og i ferierne, da bagemaskinen kan forudinstilles, og franskbrødet er færdigbagt, når vi er klar til morgenmaden.

Den færdige melblanding, som vi køber syd for grænsen, skal blot blandes med vand.

Min maskine virker perfekt og giver gode resultater.

Mvh

STALD BREDMOSE

www.stald-bredmose.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeb....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:46

Har en æl gl bage maskine fra Fakta på en 7 år.

Bruger Lidl blandinger og finax fra spar-

Jeg er gået over til, at lade maskinen ælte og hæve, så skraber jeg lige dejen over i en form, lader den hæve lidt extra og smutter brødet en 1 time i varmluft ovnen, så har man et meget lækkeret brød i normal størrelse helt uden at have haft fingerne i dejen..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

furius
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 11:08

det skal være en af dem, som selv bager osv. ellers bruger jeeg bare min røremaskine som nu.

Alle: Jeg vil helst bage grovbrød, og plejer at bruge egen opskrift med mange frø og kerner i. Er det dem som er svære at ælte ordentligt ud siden I bruger færdig blandinger?

Hilsen Marianne Frandsen
* Nu med Welsh pony og ingen DVér...

Khan Rita venter føl til juni WPBR

0
0
Svar på denne tråd

¨Min kan da
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 11:55

Også bage. gider bare ikke den brødstørrelse brødet får.

Meget firkantet og store skiver, vil gerne have en af de nye bagemaskiner hvor formen er liggende isteden for opretstående.

Men de er en hel del dyre.

Og nej brød maskinen er ikke god til, meget grove brød.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 12:24

Min mor bager vanvittigt gode brød i bagemaskinen, med alt muligt sjovt i, proppet med kerner og mandler og hvad hulen hun finder på.

Det bliver stort set altid godt - undtagen når hun eksperimenterer lidt for meget ;-)

Hun gav mig en bagemaskine sidste år til jul og jeg har virkeligt kæmpet med at få ligeså gode brød som hende. Det er aldrig lykkedes, uanset hvor nøjagtigt jeg afmåler vand (bruger også blandingerne fra lidl) og sørger for det er lunkent osvosv - synes jeg har gjort mit bedste men det bliver bare tørt på 2.dagen, og det gør min mors ikke. Jeg forstår virkeligt ikke hvad vi gør forskelligt!

Min mors bliver også højt, mit bliver lidt fladere - uanset at jeg har haft min mor i røret osv.

Min bagemaskine er en problematisk elsker

Mvh Louise

Skjalda fra Meldgården

og smukkeste Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd

Bagemask
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 12:58

Min mand har brugt bagemaskine i flere år til at fremstille vort daglige brød.

Han bruger ikke færdigblandinger og bager relativt grove brød m. div. frø, korn, nødder og tørret frugt.

Det har været en lidt kompliceret process at finde frem til den helt rigtige metode. Da vi flyttede til DK og skulle til at prøve med dansk mel (der er anderledes end det engelske) skulle der startes helt om for at få det rigtige brød.

Nu gør han det, at han kigger til brødet, lige før bagefasen begynder, og er dejen ikke hævet nok, så slukker han for maskinen indtil dejen er den rette størrelse. Derefter bliver bagefasen sat igang.

Alt i alt får vi altså knapt, hvad der loves i fht. automatisk bagning, men har man først fundet frem til et melprodukt og en fremgangsmåde, der virker er det alligevel mindre snask og besvær end at bage i hånden.

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 13:06

Min veninde har en meget lækker bagemaskine, den har vist været ret dyr.

Den kan indstilles på tid, så hun feks kan putte de ting i som skal i om aftenen, så den selv stater op så der er færdigbagt franskbrød om morgenen.

Hun bruger også færdigblandinger, og det smager FANTASTISK det brød hun laver.

Der er næsten ingen rengøring ved maskinen, så jeg kan ikke sige noget negatibt om en bagemaskine selvom jeg ikke selv har en.

Broget ponyhingsteplag, født 26 juni 08.

Sælges billigt til godt blivende hjem.

Pris: 1.000 kr, sælges med kontrakt.

Skriv en PB for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Havde vi plads...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 20:27

... i køkkenet, så havde vi en igen...

Fik en bagmaskine af mine forældre for mange år siden.

Den blev flittigt brugt med godt resultat.

Men man skal være opmærksom på rækkefølgen af ingredienserne, ellers ender man med klumper

Jeg eksperimeterede ikke så meget som mine forældre gør.

De bager alt slags brød i deres. Franskbrød, rugbrød og masser af grov- og ciabattabrød.

Der er nok forskel på kvaliteten af maskinerne. Men som udgangspunkt så: herfra til bagemaskiner.

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider