Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

salg af hest, hvad gør jeg nu ??
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 13:01

Jeg har jo valgt at sælge min 5års ox Araber fordi han er for ung til mig, han er sat til 20,00 og der har så været nogne ude og se på ham, men de ville kun give 10,000 da han jo mangler en del arbejde (ja hesten er kun 5år ) og som de sage så kunne man jo få super gode heste til 8-9000 for tiden, Jeg sage Nej til ders bud, og de tog hjem (kom fra jylland) så skrev hun en mail til mig vor hun bød 12,500 det sage jeg også nej til da hun viste før hun kom her over at jeg ikke gik laver end 15,000 og hun skrev at hun ikke havde havde hørt fra mig om aftalen om at købe ham, og at da hun jo kom med trailer så kunne hun køre ham til dyrlæge så han kunne blive handelsundersøgt og få røgten af sine ben, og så ville hun køre hjem til jylland med ham samme dag og fordi han ikke er trafik sikker, blev det til om han var farlig i trafikken, da han skal bruges til distance hest, han er ikke farlig, men usikker og jeg har ikke erfarningen til at træne ham da jeg selv er blevet lidt usikker, men jeg har redet meget i skoven på ham..så jeg skrev at jeg ikke gik med til hendes bud og forklaret igen at han er lidt usikker, IKKE farlig og kraver bare en erfaren rytter, nu har hun så skrevet at hun jo har budt de 15,000 kr og at jeg holder hende hen,og det kan man jo ikke.. så nu siger hun nej til at købe ham.. men helt ærligt så har jeg sku heller ikke lyst til at sælge til hende..

Hvad ville du gøre, syndes måske også det er lidt underligt det hele skal forgå over nettet, første gang hun ringet var da de var ved stalden, eller har vi kun snakket sammen over nettet

ja undskyle det blev lidt langt, ved bare ikke helt hvad jeg nu gør..

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Lad vær med at sælge
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 13:08

til sådan et tågehorn.

Vent til der kommer en køber, hvor kemien mellem jer også er god. det betyder altså meget for ens mavefornemmelse.

At en hest er urutineret er relativt ligegyldigt, 20.000 er ik meget for en rask hest. Har hun ikke råd til at give 20.000 har hun sikkert heller ik råd til at betale eventuelle dyrlægeregninger. For at sætte det hårdt op..

0
0
Svar på denne tråd

find en anden
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 13:10

jeg ville finde en anden køber.

Det kan godt være de ikke hænger på træerne for tiden, men det er jo ikke en hest til flere 100.000 kr. (skal ikke forstås negativt)

Hun lyder som en køber der kun bliver bøvl med ud fra din side af historien.

Og så en anden gang - sæt en pris og hold ved den. Lad være med at sige at du max vil gå ned til 15.000 kr. for så virker du usikker. Hold ved men være klar den dag der er en der står og byder f.eks 18.000 - de 15.000 bør du holde for dig selv.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Læderspringpladegjord 130 og dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Salg af hest
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 13:11

Uden at gå ind i alt det andet, der er imellem jer, vil jeg blot mene, at det måske kan komme til at koste dig (minimum) 5000 kr. at beholde ham, fremfor at gå de 5000 kr. ned i pris, handel indgået & så være fri for flere udgifter på den mule?!?!

På nuværende tidspunkt kan man jo sige, at i har slået halv skade, du er gået lige så meget ned i pris som hun er gået op i pris....

Bare en tanke - den første der lige kom..

Måske kan du ikke bruge den til noget

Vil DU donere dit dækken til rideskole ponyer som trænger???

Send PB.

Ponyerne siger taaak til Anethe for ALLE de flotte ting <3<3<3<3

Flere der vil donere???

GOD JUL & GODT NYTÅR TIL JER ALLE

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 13:11

hvis det var mig med en køber som du beskriver, så ville jeg hvertfald ikke sælge, tænk når der er så meget bøvl allerede nu, hva så når hesten er købt, nu har jeg selv min egen til salg, og den bliver hvertfald kun solgt til en hvor der er god kemi mellem køber og jeg

Mvh Sandie

0
0
Svar på denne tråd

tak for jers svar
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 13:34

nej det føles ikke rigtig, så han bliver ikke solgt til hende, grunden til jeg ville gå ned på 15 (hvis det var den rigtig køber) var/er at jeg gerne vil af med ham da det er gået helt galt mellem os, men det betyder jo ikke at han bare bliver solgt til hvem som helst. han betyder stadig meget for mig og det er svært at skulle give ham vider.. men håber der begynner at ske noget her efter nytår

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Gllædelig jul
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 17:13

Hej Alice,

Hun lyder da ikke som om hun er nok værd til at eje Marco?

Hvad med at sætte ham ned til de 15.000kr du er villig til at gå ned til, og så skrive at du forbeholder dig retten til at vælge imellem købere?

Sikke da en irriterende oplevelse for dig :(

Glædelig jul

Krestine

Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy

og Jolly som min skytsengel oppe i himlen

Har du en hest fra Hesteplejehjemmet? - Din hjælp søges her

0
0
Svar på denne tråd

salg af hest, hvad gør jeg nu ??
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 17:30

Det er dig som ejer hesten nu, og dig som sælger - du kan tillade dig at sige nej når som helst du vil, og til hvem som helst du vil!

Det er DIG som skal sælge, - og du skal ha' en god følelse med det synes jeg :-)

Jeg har prøvet at sige nej til folk som ville købe min hest, marsvin eller andet, hvis jeg ikke mente de kunne give dyret det rette hjem.

- Det er da heldigvis min ret som sælger ;-D Så det muligt jeg må vente med at få solgt, men sådan er det jo.

Rollo

- Marsvinenørd

TELL-MANN WESTIE

- Hvalpe forventes februar '10

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af marsvin

- Dejlige kæledyr til salg pt.

0
0
Svar på denne tråd

Sælg ikke til dem
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 17:47

20.000 kr. er da på ingen måde for meget for en araber med stamtavle der har en okay højde som hest, og som er tilredet og vant til at blive redet i alle 3 gangarter.

At den ikke er uddannet eller trafiksikker, altså - det kan man da heller ikke sådan lige forvente af en 5 års.

At man kan få mange gode heste til 8-9000 kr. er simpelthen løgn, hvis køberne kender sådanne steder, kan de jo henvende sig dér......

Billige heste er ofte enten utilredne, meget gamle, eller fejler et eller andet, eller også skal ejerne bare af med dem for enhver pris, eller man kan være heldig.

Jeg ville ikke gå længere ned end omkring de 20.000 kr. det er ikke for meget for en god hest på Sjælland, med stamtavle, og som er vant til at blive redet og som er sund og rask. :-)

0
0
Svar på denne tråd

tak for alle jers svar
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 17:54

Nej jeg har også valgt at det ikke bliver hende der får ham..

men det er bare svært, for når beslutningen nu er taget ville man jo godt have det gik hurtig, også fordi jeg gerne ville vider på en ældre hest.. men det skal føles rigtig om så det tager noget tid

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Ja fair..
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 18:57

pris du forlanger for din hest.

Jeg avler selv ox arabere og hvis de mener de kan finde billige gode heste,så må de gå der hen,jeg kender ingen der sælger til så lave priser,så kan det jo slet ikke betale sig at avle!

Din hest lyder bestemt til at være de 20000 værd,og sætter du den ned kommer der flere useriøse købere.

Jeg har tit sagt nej til folk hvis jeg ikke mente de kunne tilbyde det rigtige,eller bare ikke passede til hesten.

Held og lykke med salget,ser ud til at være en dejlig hest.

Du kunne evt.ofre 1-2 mdr træning på ham,hvis du selv er blevet usikker?

Mvh Sarah

Træning og undervisning i horsemanship, trailerlæsning,arb.fra jorden

og samlet ridning for løs tøjle.

Tilridning/træning tilbydes fra 1 maj.

Stor erfaring med problemheste.

Problemheste købes,se præsen ...

0
0
Svar på denne tråd

sælg ikke til dem
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 20:08

hvis de vil have ham er prisen 20.000 kr færdig. køb den eller lad vær??????

du skal nok få ham solgt, hav tålmodighed du får kun vrøvl med dem....

0
0
Svar på denne tråd

han er da prisen værd.
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 09:42

jeg kender ham jo, og ved at han kan blive en super fin hest. Har jo set hans reaktion i trafikken og du ved jeg mener dig det godt, når jeg siger at det ikke er hesten, men dig der ikke er trafiksikker .

Jeg ved godt du ikke er tryk ved ham, men få en anden i stalden til at ride ham et stykke tid. så kan han nemmere vises frem for en ny kunde. for du vover at sælge ham til den køber og så latterlig en pris.

Lidt ærgeligt, han ikke mere står hos rikke, for så kunne lisa ride ham for dig og vise ham frem for kunderne.

Du skal holde fast i din pris på 20000 kr. Kunne forstå hvis du havde sat ham til 25000 og så gik lidt ned i pris. Hold fast i, at hesten skal betales og handelsundersøges for købers egen regning, inden han forlader din stald. Lav en salgs kontrakt, så alt er skrevet ned 100%.

Uden salgs kontrakt og uden en handelsundersøgelse = ingen handel.

20000 kr er ingen pris for så dejlig en araber.

IMC ønsker jer alle en

GLÆDELIG JUL

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 10:11

Måske du så skulle slette at man kunne snakke om prisen i anoncen.. Det er farligt..

Vis køber lyder søde så havde jeg sagt ja tak til de 15000kr... Hun siger med garanti de ting for at få dig til at tvivle på din pris...

Så 15000kr ville jeg sige ja tak til....

Hilsen Annette

Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy

LÆKKER ANDELSBOLIG/RÆKKEHUS SÆLGES I AALBORG

Se mere på: WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

nej du skal ikke gå
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 10:59

med til en køber der "jonglerer" med prisen for et par tusinde kroner.

Slet ikke når mavefornemmelsen siger nej.

At snakken foregår over nettet sætter bare prikken over i'et i groteskhed.

Hvis man er interesseret efter at ha' set hesten ringer man sq da sælger op og prøver at snakke sig igennem til en god handel - for alle parter.

De her dage, får jeg også grundet min signatur, en del skriftlige henvendelser om pris - kun om pris....og jeg forstår ganske enkelt ikke, at man ikke griber knoglen og forhører sig som prisen OG HESTEN.

KH:) og held og lykke med salget....

Annette

* dejlig islændervallak, 8 år søger kærligt og blivende hjem * yderst fornuftig pris *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

ja det..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 12:19

er ikke nemt, jeg har selv budt 2500 mindre end prisen er sat, samt tilbudt at betale smeden, jeg har intet hørt, hesten er nok også pengene hver, men handelsundersøgelse 4000 transport til sjæland 2000 og 4500 i forsikring, fik mig til at byde som jeg gjorde, jeg fik ikke hesten.

sådan er det jo men jeg gad heller ikke som sælger at have en masse bøvl

Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 12:48

Det lyder som hende der var ude og kigge på min.

Var hun en tynd lyshåret pige, som red ret godt?

Hende der kiggede på min, ville heller ikke give mere for min.

Og da jeg så oplyste hende om, at det var den pris, som jeg til enhver tid, kunne få ved en hestehandler, så svarede hun bare at jeg da bare kunne sælge hende til sådan en.

Jeg søgte så på hendes nr. på nettet og ja, hendes nr. dukkede så op på fagbogen, så hun stod som selvstændig.

men bare ikke som hvad, så min mistanke er, at hun køber billige heste, rider dem op og sælger dem.

Og min havde nemlig stået til salg på den blå i et stykke tid, da hun ringede.

Men enden på det hele blev, at en ældre mand købte hende til avl.

hun står nu ikke ret langt væk, og jeg har mulighed for at besøge hende, hvis jeg vil det.

Så det endte godt her.

0
0
Svar på denne tråd

ej altså
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 13:05

Er man køber kender man udgifter på forhånd dvs til handelsundersøgelse, smed, forskring evt nyt udstyr, etc

Ergo ville jeg som sælger ikke godtage disse argumenter for at afslag!

Hvem pokker sætter en hest til 15K i røtgen? Og hvem kender en dyrlæge så godt at den kan køres direkte der hen til godkendelse?

De gange jeg har handlet har man skulle bestille tid og har man kunen få tid inden for få dage har man været glad sidste gang dvs marts 2009 gik der 1 uge før jeg kunne få tid, hos den af mig som køber valgte dyrlæge.

Denne handel blev der ikke handlet pris, men jeg fik handlet udstyret med i prisen(sadel+hovedtøj + dækner).

Og faktisk kørte jeg far sjælland ti Vejen(jylland) og hentede dyret kørte det til min dyrlæge på Fyn, og aftalen med sælger var at hvis dyret blev kasseret så skulle jeg køre det retur til Vejen.... og herefter finde sjælland med tom trailer... for egen regning! dette indvilligere jeg i da jeg ville ha´dyret godkendt hos denne dyrlæge på Fyn, ikke en i nærheden af dens opstaldsted, og sælger havde på daværende tidspunktlængere bil der kunen trække trailer, så hun kunne ikke køre dyret til dyrlægen.

Denn hest var dog i en anden prisklasse end den trådstarter har til salg, men princippet er vel det samme?

Hvis jeg havde en hest til 20K og blev budt 15 solgte jeg, men ikke 10-12 stykker. Enhver køber vil have et afslag så jeg tror ikke lønsingen er at sætte dyret til 15K for så kommer de købere der vil byde 12.

Så sæt den evt til 18-19K og så luk handlen på 15.

For ja jo hurtigere salg jo færre udgifter.

Karina

Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:

OBS nu kun få pladser ledige!!!!!!!

www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider