Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Underlige købshenvendelser fortsætter
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 18:33
Indsat fra nyheden Underlige købshenvendelser fortsætter:

I løbet af de sidste to uger har mange brugere henvendt sig med kopier af en ny version af mails, de får fra personer, der udgiver sig som købere.


Den 15/11-09 bragte vi også en version. Den kan ses her.


Nyeste version ser ud som denne:

Fra: Draw Thomas (tomassondraw102@yahoo.com)

"Jeg var så heldig at få øje på din annonce på nettet, og jeg vil gerne vide, om det stadig fås til salg. hvis det er tilgængeligt, kan du komme tilbage til mig med følgende oplysninger:

Er du den første ejer hesten: --

Din sidste pris --

nuværende tilstand -

Også billeder i euro -

hvor er du based -
I was fortunate to spot your advert on the net and I like to know if it is still availabe for sale . if available,please get back to me with the following enquiries:

Are you the first owner horse :-

Your last price -

present condition-

Also the pics in euro-

where are you based- "


Det bedste råd er bare at slette mailen uden at svare. Det er spildt arbejde at melde den slags til politiet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Draw Thomas... fup og svindel
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 01:46

Jeg har også hørt fra Draw Thomas, han havde set min annonce her på hestenettet med min hestetrailer der var til salg... nøjagtig samme fremgangsmåde som ved de andre handler.


Efter et par uger modtog jeg en check fra en bank i Irland med alt for mange EUR, gik i banken og bad dem se efter om checken var ægte. Tilsyneladende var checken god nok, men banken seNder altid store udenlandske check til incassochek, så efter et par timer blev jeg ringet op af banken om at der ikke var dækning for checken, til alt held havde jeg ikke indløst den.

Hvis jeg havde hævet pengene, havde det kostet gebyrer, igen gebyrer når den skulle tilbageføres (der går normalt 20 dage inden checken afvises)... værst var det at han jo skulle have det han havde skrevet checken for meget på retur, så havde en veninde ikke gjort opmærksom på svindel herinde, kunnet det have kostet mig 100.000 Dkk, min trailer kostede 10.000 DKK, han skrev check på 15.000 EUR, skulle have sendt diff. retur - de penge ville man jo aldrig have set igen.


Banken har anmeldt ham for falskneri, da de oplyste at det faktisk var ulovligt at sende dækningsløse checks ud som betalingsmiddel.


TRIST AT SÅDAN EN MAND KAN FÅ LOV AT HUSERE HERINDE.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lad dem være
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 10:13

Lad være at åbne de mails og lad overhoved være med at svare på dem!!!


De sendes sikkert automatisk ud og når I åbner og når I svarer på dem så registrerer deres system at der har været "aktivitet" og så får I flere!


Det bedste er at sætte dem på listen for "forsøg på phishing" og hvis man ikke lige ved hvordan så er det næstbedste at bare at slette dem eller klikke dem på uønsket!



Hilsen fra

Strit 77


Hestepasser søges: Se præs.



Kontor-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.........
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 10:18

fik den på vores bil. slettede den bare.


løsdrift nær ullerslev skriv pb..

Nu uden min dejlige Ma Fila Noir da hun er udlånt..



0
0
Svar på denne tråd
 
 naive danskere
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 10:24

Jeg er imponeret over folk falder for disse mails.


Hvem vil sælge sin hest "on-line" dvs til en der ikke har set den? I min verden ringer seriøse købere, også hvis de er fra udlandet!


Og hvem fra udladet vil købe trailere/bil etc i Dk som har højeafgifter dvs vores brugtpriser er højere end i de fleste andre EU lande???




Karina



Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:

OBS nu kun få pladser ledige!!!!!!!


www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 13:58

jeg får også noget underligt noget....dog ikke ad den karaktér....


Men f.eks. "min signaturhest" har givet sms'er (selvfølgelig sms'er af alt).... a la:


vil du bytte med en 1 års shetterhingst.... (øhhh nej)


vil du bytte med en hoppe på 19 år - en mægtig god avlshoppe,- dog uden papirer. Hun har ikke været redet i 9 år....(øhhh nej)


den vil jeg gerne købe, men kan du vente et halvt eller et helt år?.....(hmmmmm.....hvis det var den rette køber - så ja - sikkert, men når det er første henvendelse, så NEJ!!!!)


vil du bytte med en 7 års ponyvallak, den har eksem men det klares med dækken.... (NEEEEEEJJJJJJ jeg vil sq ej)


jeg synes din hest er meget smuk. Jeg har desværre ikke penge til at købe hest for, men jeg lover den får det godt bare du giver den til mig....(SUPER - fint tilbud....jeg tror sq jeg hopper på.....GRRRRRR)


og videre i den dur....


Puha - not easy....


KKH:)


Annette


* dejlig islændervallak, 8 år søger kærligt og blivende hjem * yderst fornuftig pris *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider