|
|
| Må man nu ikke være helt almindelig? |
|
|
Hej HN'er Jeg sidder jævnligt og kigger heste-annoncer, bare for sjov skyld. Med 3 muler i stalden har jeg mere end rigeligt, så det er bestemt ikke fordi jeg er på udkig efter ny hest. Det slår mig, at folk er helt ekstreme i deres omtale af de heste, de ønsker at sælge, og jeg forstår det simpelthen ikke. F.eks. "fantastiske gangarter - kan gå hele vejen" om en DS hoppe som er kåret med 5 og 6 taller for gangarterne. "gudesmuk hest" om en hest som i mine øjne er ligeså pæn som alle andre heste, "særklasse", "kan gå hele vejen" (nuvel, de fleste heste kan vel på den ene eller anden måde lære de svære øvelser, spørgsmålet er bare hvordan kvaliteten i udførelsen så er), "super dressurhest, klar til M-klasser" ja, det er den vel, men man havde nok foretrukket at den kunne trække bare lidt over 55% i LA-klasserne før den skal begynde at gå M, osv. osv. osv. Jeg undrer mig bare over, at folk skriver hvor fantastiske deres heste er, når de bare har nogle ganske almindelige heste ligesom de fleste af os andre. Nuvel, man skriver jo selvfølgelig kun de gode ting når man vil sælge, men generelt synes jeg at tonen i hesteverdenen ofte er sådan, at man da helt sikkert skal ride Grand Prix en dag! Og det bliver bare så trætteligt i længden at høre på! Så jeg vil gerne være forgangs-kvinde, og her er en lille beskrivelse af mine ganske almindelige heste og deres gode og mindre gode resultater: Charming Daisy, 16 år gammel araber/dartmoor uden papirer, kåret i DSP med 5- og 6-taller som 3 års, 128 cm., spat i begge bagben, bedste resultat 73,3 % i holdridning med galop, 63,45% i en LA1 på D-plan, 61,38 % og en 4.plads i LA1 til C-stævne, blev spurgt om vi ikke godt ville være med på hold til Fynsmesterskab men det kunne vi ikke da ponyen viste sig at være kat. 3, og blev ud fra vores resultater inden måling til B-pony som kat. 3. En enkelt gang ikke godkendt i LA2 fordi dommeren ikke kunne lide små heste, og slet ikke små ponyer, og ellers diverse resultater fra 52-60% i op til LA3, bronzemedalje i dressur hos DSP, 2. plads klubmesterskab. Cantos, 12 år gammel og 140 cm., DSP, har et dårligt forben og lider af allergi, en halvskør pony hvor man skal være på vagt altid for ikke at blive bidt/sparket, bedste resultat C-stævne: 59 % i LA-kür, og ellers ned til 42% på C-plan (red C-stævner som 5- og 6-års og var meget umulig at have med ude!), bedste resultat D-stævne, 67% i LB2, bronzemedalje i dressur i DSP, 3.plads klubmesterskab, deltaget i Fynsmesterskab med en 8.plads og hele 49%... Sauternes N, 3½ år gammel, DV efter de tyske Grand Prix hingste Show Star og Mago xx, måler pt. omkring 160 cm. og bliver nok aldrig større, følbedømmelse rene 7-taller og 8 i galop, pt. middelgode gangarter til omkring et 7-tal, regner ikke med at hun er god nok til at gå i DH, der sidder et godt hoved på damen (når bare hun altså ikke er alt for stædig) så jeg forventer at det bliver mine evner der sætter grænserne for hvor høje klasser vi kommer op i. Endnu ikke tilredet men utrolig god til både at have sadel og trense på. Så hermed indrømmet: jeg har ganske almindelige heste, som ikke nogensinde bliver stjerner, hverken på den ene eller den anden måde. Er jeg mon den eneste, som har det helt fint med at jeg ikke skal spekulere på hvornår jeg mon får en invitation til landsholdet - for den må da snart komme, sådan som man snakker om, hvor god man er.....  Mvh. Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm.... |
|
|
Jeg er måske den eneste på HN som vil stå ved, at jeg bare er en helt almindelig rytter med helt almindelige heste...? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Almindelige... |
|
|
Ja, det er lidt ligesom annoncer fra ejendomsmæglerne. F.eks. håndværkertilbud=faldefærdig rønne. I hesteannoncer: Kræver rutineret rytter=så du ikke falder af første gang den bukker. Jeg læste engang en meget sjov formulering, som jeg har taget til mig idet den passer præcis på min hest: "Bør ikke rides i stærk blæst". Ellers lyder "salgs"annoncen på min hest sådan her: DV hoppe, 20 år, 170 cm i stg., 720 kg, brun, kåret i DS på fløjen med 8 og 7 taller, kan ikke bruges til avl! LA-dressurniveau - rides for lette hjælpere, meget selvgående (oversæt venligst=kan eksplodere i galopanspring fra skridt ((der ved A. i LA1))hvis det passer damen). Bør ikke rides i stærk blæst (=check vejrudsigten, blæser det mere end 10 m/s bliver hun hjemme). Sådan kan man jo blive ved..... Mvh. Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har også bare en ganske almindelig hest  En rød vallak på 160 i stg. 8år. Dejligt temprament, men kan ikke de vilde øvelser, da vi kun er igang med at få helt styr på grund ridningen. Springer godt nok, men ikke noget vi har gjort så meget i. Jaa, men elsker ham 
- Sussie Lund  S H A M A R ! ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er ikke alene! |
|
|
Hej Randi. Jeg forstår fuldt ud hvad du mener. Jeg har selv en rigtig sød hoppe der er noget blanding af oldenborg og traver og jeg møder så mange fordomme om at en traver ikke kan bruges til noget og det gør mig så gal...! En traver kan være ligeså god som andre heste. Og selvfølgelig har alle heste en god side og en dårlig. Min er f.eks. rigtig sød lige indtil hun vil prøve grænser af. så kan hun være en værre strid ko og det skal jeg da være den første til og indrømme, men når man så lige har sloges lidt med hende er hun from som et lam. Jeg er da godt klar over at hvis jeg ville starte de store stævner var hun nok ikke en hest jeg ville vælge, men i mine øjne skal de ikke kun komma an på og deltage i store konkurrencer men mere om et kammeratskam og ufattelig tillid til hinanden og ikke mindst kærlighed til de smukke skabninger.
Christina og super hesten Kia Behandel din hest med respekt og du har den bedste og mest trofaste ven resten af livet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super, Randi! |
| Forfatter:  |
Broget Ko |
| Dato:  |
22-12-2009 17:06 |
|
Vil bare sige: til helt almindelige fantastiske heste  Jeg kan fremvise lige det modsatte af de der "før og nu" tråde med en mishandlet hest som nu går LA osv. Min hest var rigtigt veltrænet og havde fine gangarter - og nu er hun muskelfattig, roder i gangarterne og ser 10 år ældre ud end hun er pga manglende muskler. Men hun er glad of sund og jeg elsker hende lige højt  Hun kunne måske med en god rytter være blevet en ok konkurrence hest i de lave klasser, men det bliver hun aldrig og jeg er også totalt ligeglad  For MIG er hun den smukkeste i verden - andre ser en sløv gammel hest uden muskler. Jeg ser mit livs kærlighed - indenfor heste 
Mvh Louise Skjalda fra Meldgården og smukkeste Sigrid 31.07.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min helt almindelige islænder... |
|
|
Sådan en hest har jeg også - sortbrun islænder med lavt sat hals og ikke specielt høje løft... Men i min verden er hun den mest vidunderlige hest der findes... hendes sind er helt fantastisk og folk kan tilbyde mig nok så lækre heste jeg kan få lov at prøve... Men jeg rider helst på min egen  En tur i skoven i blød, blød tølt, ørene fremme og masser af vilje... Hun er bare verdens bedste hest  Helt almindelig, ikke én folk kikker efter - men tag et kik i hendes blide øjne... så ser man noget helt andet 
;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig ) Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dorte... |
|
|
Du bekræfter dette: Det er det ydre, der tænder - men det indre, der tæller! Hihi Jeg tror alle har det sådan med deres heste. For udseendet er ikke vigtigt, det er personligheden. Det kan godt være at når man kigger efter hest, kigger man først og fremmest på udseendet, men faktisk er det personligheden man ser; hesten udstråler personligheden gennem sit udseende. Men det er som regel først noget, man lægger mærke til, når man har hesten 
Mvh Simone Mangler fritidsjob!!!!
Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham, - et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,
men et dårligt hestemenneske kan end ikke høre hesten skrige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt :) |
|
|
Dejligt at vide at jeg trods alt ikke er den eneste  Simone: Det ramte mig lidt, det du skrev. Da jeg havde besluttet mig for at jeg skulle have en "stor" hest, skrev jeg til en avler som har rigtig mange heste. Jeg havde længe forestillet mig at jeg skulle have en hest derinde fra, for jeg kører forbi deres folde hver dag, så jeg havde længe kigget efter om der mon liiige stod noget som jeg ku bruge. Jeg erindrer at jeg skrev til dem, at jeg gerne ville have en hest som havde en særdeles god gang, så gangen ikke blev en stopper for vores karriere, og jeg var overbevist om at jeg skulle have sådan en tju-bang-gangarts-maskine De viste et par 4-års frem, som ikke var noget jeg kunne bruge; den ene var decideret kedeligt gående, og den anden var røghysterisk. Og så viste de den her plag på 1 år og 10 md., den var langhåret, beskidt (så beskidt at jeg ikke vidste at den havde 3 hvide koder), og bestemt ikke noget for mig - desuden skulle jeg jo have en ridehest, så den var alt for ung. Jeg rynkede på næsen og overvejede om vi bare skulle køre igen, for det der ku jeg da godt nok ikke bruge til noget. Vi kom så over i ridehuset, og den der unge hest reagerede helt anderledes end de andre; hun ville allerhelst stå ovre ved os og hygge-snakke, der stod spring fremme inde i ridehuset og dem var hun da bare ligeglad med, og så var der sådan en dejlig lethed over hendes gang, bl.a. lavede hun 4 etter-chancementer i galoppen, og der var sådan et dejligt svirp med forbenene i traven som jeg godt kunne lide. Så altså en forholdsvis cool hest med en ok gang. Jeg var dog fast besluttet på at det ikke var en hest der havde de kvaliteter jeg ledte efter. Efter fremvisningen fik jeg lidt tid alene med hende i boksen, og ja, så var jeg bare solgt. Hendes personlighed var så skøn, og hun havde de kønneste øjne som jeg bare ikke kunne stå for. Så tja, jeg fik mig en ganske almindelig hest som udelukkende blev købt fordi hendes personlighed var lige det, jeg ledte efter. Sådan kan det jo gå -og jeg har aldrig fortrudt at jeg købte hende, jeg glæder mig til hun bliver ældre for jeg er sikker på at hun bliver lige den hest, jeg ønskede mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anti-salgs-annonce ;) |
|
|
Stang umulig krikke haves. Hun er dog ikke til salg, da jeg helt sikkert aldrig finder en magen til. Hun både bider og sparker, også gerne selvom du sidder i sadlen. Til gengæld smider hun aldrig af. Er sød og frisk når først hun er blevet enig med dig. Hendes gangarter er lidt specielle, der er muligvis traver i hende, da hun kan trave hurtigere end nogen anden hest jeg har kendt, før hun slår over i galop. Hun er ekspert i vilde badutspring på folden og altid med på lidt ballade, bryder gerne ud eller ind fra enhver indhegning. Hun er smuk, har lange ben og et atletisk ydre. Hun burde måske have været kat - da det ville passe bedre til hende rent mentalt set 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At bruge plus-ord |
Luxus |
22-12-2009 20:23 |
|
Jeg er meget enig i, at der bruges lige rigeligt af plus-ord i salgsannoncerne. Selvfølgelig skal man bruge plus-ord om det der skal fremhæves ved hesten, men man er nødt til at være realistisk - alle synes jo, at deres egen hest er gudesmuk og helt fantastisk, og at den helt sikkert har potentiale til GP og i øvrigt nærmest ikke kan købes for penge. Men fra dine egne eksempler vil jeg nu også sige, at jeg ikke gider at læse, at man undskylder et dårligt resultat med, at dommeren ikke kan lide små heste eller ponyer. Slut den ved, at den en enkelt gang ikke blev godkendt i den og den klasse.
Billeder af Frieserheste købes!
Til brug på officiel hjemmeside - Skal være prof./semiprof. billeder - Hesten skal være uden udstyr (trense/showgrime tilladt) Kontakt mig via PB hvis du vil vide mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næææææ.... |
|
|
Min hest er også ganske almindelig.  Jeg kan endda tænke, når han står på en måde, så alt på ham nærmest falder uheldigt ud: "hold kæft, du ligner jo et fugleskræmsel!" Men hans hoved synes jeg nu altid er kønt og udtryksfuldt, bortset fra når han lægger ørerne tilbage og ser knap så glad ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luxus... |
|
|
Det er bestemt ikke en undskyldning! Det er en dommer for nogle år siden, og det var almindeligt kendt at hun dømmer små heste og ponyer voldsomt ned. Jeg har programmet på video, så jeg har skam dokumentation for at det ikke er et program som fortjener mindre end godkendt. Hun gav bare 4-taller der hvor andre dommere sætter 5-taller, og 5-taller der hvor andre dommere sætter 6-taller, altså hvis hesten/ponyen var lille. Og da vi kun lavede en enkelt fejl røg vi under 50%, i stedet for under 60%, som havde været mere passende. Jeg kan berette at jeg 2 dage senere red et C-stævne og fik omkring de 60%. Det er ikke noget jeg "finder på" som en undskyldning. Hun er heldigvis ikke dommer længere, så vidt jeg ved, af samme årsag. Og hvis jeg havde ment at det var gået skidt og at vi havde fortjent ikke at blive godkendt, havde jeg skam bare skrevet det Jeg har nemlig ingen grund til andet end at holde mig til sandheden, som du kan se  Tak til jer andre for jeres gode eksempler, mange kunne have godt af at tænke lidt mere på mange af de gode oplevelser i beskriver Det er rigtig dejligt at høre om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus - lyder vildt |
|
|
Jeg er godt nok glad for at jeg ikke har mødt pågældende dommer, tværtimod har jeg nok været heldig, har opnået flere placeringer og også førstepladser, på en kat. 1 pony  Ville godt nok været blevet ked af det hvis jeg havde mødt modstand, det har jeg heldigvis aldrig - 7-9-13 osv  Men derfor er hesten jo stadig ingen gangmaskine med kæmpestore bevægelser - vi kæmper bare lidt hårdere for at nå det samme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjhaskdhask |
Anna-S |
22-12-2009 21:49 |
|
Flicka skal aldrig sælges, men hun er 5½ år, en let tinker, sortbroget i rene aftegn, 150 cm høj og 540 kg (10-20 for meget) - En meget speciel hest - omend det for flertallet vil være negativt ment  - Formår man at nå at stå hende nær går hun gennem ALT for en, men det er også noget nær den mest krævende proces jeg har været igennem med en hest. Det tog 1½ år inden vi blev pot og pande, hun var på det 1½ år ved at lemlæste mig rigtig mange gange og ved at slå mig ihjel et par enkelte gange. Jeg faldt ærligt indrømmet for hendes udseende og ekstremt bestemmende temperament/uopdragne facon. Sådan er det, hverken mindre eller bedre. - Hun kan alt så længe jeg er der, men er jeg der ikke kan hun ikke spules med vand, få tjekket tænder uden bedøvelse, blive klippet, stå i fremmede stalde osv. - Hun kan ikke tages med i byen med mindre jeg påtænker at være i hendes boks alt den tid hun skal tilbringe i den. Hun stejler for et godt ord over enhver forandring når hun flytter - hun gør det også når hun får nye naboer i sit hjem. Alt i alt kan det være ligegyldigt, hvad hun kan og ikke kan, for hun får aldrig en ejer som mig igen og jeg får aldrig en hest som hende igen - så vi holder sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine heste |
|
|
er så ikke "særlige almindelige"  Tanje skal ha mindste 500 for ridelighed.. hendes interiør er ufortruffen.. hun er mine børns klare favorit og når jeg har bettepigen på 2½ år foran mig, går hun som et gammel øg.. nårh ja hun har det smukkeste hoved (men er dog vist født 20 år for sent da hendes type ikke er super moderne og overbygget). hun har en middel trav, men rigtig god skridt og god galop. masser af hest der virkelig viser arbejdsvillighed.. Dolitta følhoppe, der vist er ved at være lidt stiv i det, men trods det har hun med sine 14 år stadig et eller andet ungpige look over sig. super temperament og selvom hun står stille et år, kan man bare sadle hende op og tage ud og ride. Lavenya.. ups dampbarn, der kræver ufattelig tålmodighed fra min side.. hun har ikke altid sit hoved med sig.. men når hun så lige gider.. ihhh sikke en trav... desværre er hun for madglad og desværre er hun vist ikke så helt så højstillet, som man kunne ønske sig.. men iihhh hvor jeg glæder mig til at komme på ryggen af hende.. Pranay mit føl.. sikke en skønhed.. bliver helt blød af bare at kigge på de fine dådyrs øjne.. han tager alt hvad jeg byder ham med knusende ro.. MEN for guds skyld.. hæv ALDRIG stemmen for ham, så ligner han en der får tæsk =læs en super følsom hest = bliver nok aldrig en begynderhest selvom han er så utrolig blid i sit temperament.. Han er mit hidtil bedste lavet føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min skønne hest |
|
|
Han er et stort sort fugleskræmsel på 174, med en hvid klat i hovedet, som elsker at skube og klø sig op ad en. Har almindelige gangarter, prøver at lave passage når har ikke ved hvad han skal ellers gerne et af hans lange ben i hvert verdenshjørne. Lidt af et damp barn med opmærksomhed og især når den har stået en dag. Sød at trække med normalt, men efter en fridag er man pludselig blevet lidt hingstet (-: Har en bule på det ene bagben, som ingen ved hvad er og hesten trives med det. Har gået nogle LA klasser til resultater i de 60 %, mangler stadig at få lov at komme ud og visse lidt mere. En hest som giver mig gode ture næsten hver dag og er bestemt ikke tilsalg
Med venlig hilsen Camilla Frandsen
Trainers dressursadel 17 tommer, 2 1/2 år garanti medfølger, dejlig blød 3400.- evt bytter med en Kieffer eller anden sadel med meget stor åbning foran
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
også 2 helt almindelige heste, som er mere værd for mig en alverdens Grand Prix heste  Jeg har det fint med mine helt almindelige heste, som i mine øjne er to funklende stjerner 
Mvh Heidi
What is it with girls and horses? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejlige almindelige heste |
|
|
Dejligt indlæg  Min gamle hest, synes jeg virkelig var kedelig første gang jeg så ham. Havde han været i en annonce, havde jeg ikke gidet kigge 2 gange på ham. For gammel, for hvid, for sur, for lille og for grim. Men jeg mødte ham jo heldigvis i virkeligheden, og lånte ham at ride på, bare for at lave et eller andet med heste. Og han var sød og opdragen, og en dejlig personlighed, som lige ramte plet. Og sjovt som han blev smuk da han blev min:-) Min nuværende hest, stod i annoncen som LB i både spring og dressur. Ikke at det er noget jeg decideret går efter, men så ved man da hvad den kan, eller hvad den har gået tidligere. Men det er meget tydeligt at den ALDRIG kunnet hverken det ene eller andet. Er det mig eller skriver man ikke kun det, hvis man har deltaget i stævner på det niveau, eller ville til enhver tid kunne stille op i en konkurrence på det plan ?? Nu er hesten dejlig og skøn, og jeg er ligeglad nu om hun kan LD eller LA, meeen synes bare folk er lidt hurtige til at smække en klasse på hvilken som helst hest. Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke her |
|
|
Tjah jeg indrømmer da gerne at jeg ikke har helt almindelige heste. De er meget specielle, og verdens bedste og dygtigste 
Mvh. L Nielsen. Glædelig jul fellow H'ænder Springheste sælges, fra L til S. Se profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
Mette: LB-niveau, det har vel betydet at man har kunnet rive hesten rundt i en form for schenkelvigning, samt sætte tempoet op i både trav og galop... Er ligesom jeg skrev aller øverst, med en hest der havde "gået adskillige LA-klasser på C-plan og er klar til MB" - men havde så ikke opnået højere end 55% i LA-klasser. Så det kommer jo an på hvordan man definerer hvornår man er på det pågældende niveau  Makeeba: nej det var heller ikke specielt morsomt at få sådan et resultat, men jeg mødte da heldigvis også meget opbakning fra de folk der havde set ridtet, for det hang jo bare overhovedet ikke sammen med pointene. Dengang blev det faktisk sådan, at folk simpelthen begyndte at melde fra de klasser som hun skulle dømme, fordi man ikke gad spilde en god stævnedag på det. Det er heldigvis også den første, sidste og eneste gang jeg har redet for hende. Anna-S: mine heste kommer heller aldrig nogen vejne - de skal bare være hos mig. Det er ikke helt en optimal situation at have 2 ponyer og en unghest, for der går dælme meget tid med at få dem redet og passet. Men jeg kan simpelthen bare ikke klare tanken om hvis nogen skulle have ponyerne. Den lille Daisy har spat i begge bagben og får nemt kolik, så hun skal passes godt på. Hun er en rigtig dame, så man skal behandle hende med respekt, ellers bliver hun en sur kælling at have med at gøre... Og som færdigmålt kat. 3 pony har man altså ikke udsigt til et særlig godt liv; hvis jeg har solgt hende i 2002 da hun blev færdigmålt kunne hun snildt have haft 5 forskellige ejere indtil nu - hvor ville det være synd! Og Cantos, den sorte satan, er bare ikke en børnepony. Altid på vagt skal man være, hvis man vil komme levende fra at arbejde med ham... Han er generelt bare sat forkert sammen, så han skal passes meget på for ikke at gå i stykker i bentøjet, og så har han allergi så han skal passes med indsprøjtninger hver 8. uge. Tænk hvis den evt. nye ejer holdte op med hans medicin, fordi han jo har det godt nu - det ville koste ham livet, for man kan ikke bare begynde med vaccinen igen. Og unghesten, hun kommer jo heller ingen vejne, hun skal være min ridehest fremover, altså - hvis jeg nogensinde får hende tilredet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ikke |
|
|
Hej Det lyder til at i har nogen dejlige heste alle sammen. Jeg ved ikke om jeg vil sige at Schubert er normal, men han er bestemt ikke en gudehest, det eneste han er gudehest i, er at være børnepony (han er 174 cm.) Han er ikke for heldigt sat sammen, en lang lige hals med de ulemper en sådan nu giver, meget makeret skulder, lidt tendens til karpe lænd og generalt lidt knoklet at se på. Han er helt klart kønnest når han vejer lidt for meget. Skridten er nok hans bedste gangart de andre er ok. MEN Han er altid glad for at se en, Alle kan håntere ham, han elsker børn og passer ekstremt meget på dem, om de sidder på ham eller de går med ham. Han yder altid det bedste han kan når jeg sidder på ham. Han er rar over for alle og alt. Han har et smukt hovede. Han er altid med på en tur alene eller sammen med andre. Han elsker at springe. Jeg springer på ham og det gør min søn også, man skulle ikke tro det var den samme hest. Med Patrick går ham meget forsigtigt og kun i det tempo som Patrick nu kan klare, hvis han er ude af balance så venter han pænt på ham og der er ikke noget med at løbe uden om eller stoppe heller ikke selv om tøjlerne er lange og retningen måske ikke er den optimale. Med mig kan han godt tage mere fat og lave lidt badut spring. Han smider aldrig en af med vilje og taber ham mig så stopper ham med det samme og kikker på mig som om at han tænker: Hvad laver hun der vi var jo lige i gang med det her. Alt i alt en super dejlig hest som er sin egen vægt værd i guld. For mig altså.  Hilsen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Almindelige heste |
|
|
Jo, der er nu engang flest almindelige mennesker og derfor bør der også være flest almindelige heste. Men penge kan gøre meget, og derfor køber mange almindelige mennesker ualmindelige heste, som de slet ikke kan administrere eller får det optimale ud af. Så de almindelige mennesker burde altså købe de almindelige heste. Jeg indrømmer dog blankt, at jeg er en af dem, som har købt en ualmindelig hest. Jeg får sandsynligvis aldrig det optimale ud af den, da jeg ikke har ambitioner om det. Men jeg får nogle vildt gode rideture og så håber jeg på engang, at skulle til at avle på hende, så jeg på den måde kan få det optimale ud af hende:-) Men der går rigtig mange heste rundt, som har så ekstrem en gang at de almindelige ryttere slet ikke burde ride på dem.
Rigtig glædelig jul og et godt nytår
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg læste ellers den BEDSTE i går aftes... Fuldblodsvallak på 9 år, der kunne "nå helt til tops" i dressur. Bedste resultat var 70% i en LC3 til landsstævne! Der måtte jeg fnise...
* Louise * Lånehest søges, se profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hihi.... |
|
|
Louise: den var god Det er da vist et landsstævne der ville være meget passende til mit niveua  Men det er jo lige netop det der er problemet. Det skal lyde så fint så fint, som om man bare er totalt verdensmester. I mine øjne er det ganske simpelthen latterligt at tale om hvor god man er, når det slet ikke hænger sammen med virkeligheden. Og når virkeligheden så melder sig, så er der jo ikke grænser for hvor mange gode forklaringer der er på, hvorfor man ikke liiiige fik de forventede 80% i LC3'en til klubstævnet på Lars tynds***s mark - for det er jo der alle stjernerne rider rundt, det skulle man i hvert fald tro, sådan som det kan lyde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|