Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sover alt politi efter det møde i kbh?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 12:12

Kan det virkelig passe alt politi i midjylland sover. Vi er nogle beboer i en lille landsby på djursland der nu i 14 dage har forsøgt i samråd med dyrenes beskyttelse at få en dame til at sørge for hendes 2 små heste får den behandling loven foreskriver. De små heste ( ca 150 i stang )varmblodsblandinger)går på en lille fold uden hverken læ . stråfoder og med 2 væltede gulvspande og der har de gået i 14 dage i denne sne og kulde. Politiet er blevet kontaktet flere gange og har en enkelt gang været ude for at gøre hende opmærksom på det skal ordnes. Har igen opsøgt dem igår hvor de lovede at komme her i formiddag men er ikke kommet." Vi er desværre nødt til at nedpriotere" Siger de " og i mellemtiden går hestene stadig ude under de forhold. Kan det da virkelig passe de er så ligeglade med dyrene at de lader dem fryse til de døer.Endvidere ligger folden midt i byen så hvis de ikke er inde inden nytårsaften kommer de til at stå lige midt i nytårsskyderi. Jeg siger bare .Hvad pokker gør man ?Er bestemt ikke imod heste går ude hele døgnet men de skal altså have de forhold loven foreskriver og dyrenes beskyttelse kan ikke gøre en dyt ved det uden politiet. Mvh Ann

0
0
Svar på denne tråd

Det handler ikke om...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 12:21

At politiet er ligeglade med dyr, men ganske enkelt et spørgsmål om prioritering fra deres side.

Det lyder hårdt, men sådan er det altså.

Har du ikke mulighed for, at tage en snak med damen over en kop kaffe, og stille og roligt forklare hende problemet?

Håber at det løser sig...

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd

spørg dog damen selv
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 12:25

ja gå hen og spørg damen selv, på en pæn og venlig måde selvfølgelig, om hestene ikke har en stadl de kan komme i? og udvis også gerne din bekymring ang nytårs aften

Anne Katrine

...there thinks some people should exercise their rights to remain silent.... more ofen!

0
0
Svar på denne tråd

000000000000
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 12:33

Damen er slet ikke til at snakke med. Hun er rablende gal.Hun har en søn som er lige så gal en lille forsagt datter der kun er skind og ben og ikke siger noget til nogen.Har tidliger snakket med hende da vi lige flyttede herud og de har ikke en dyr forstand på dyr. Hendes katte går for lud og koldt vand og får det ene kuld killinger efter det andet som strejfer rundt for at finde et sted at være. Vi har hjulpet 2 killinger som blev ved at løbe ned til os hvergang vi satte dem hjem.Hendes søn går rundt med magneter i panden fordi hans mor siger det retter hans tænder. Altså totalt gak. og til dyrenes beskyttelse sagde de at det skulle de ikke blande dem i for de passede de dyr som de ville og de var da ikke døde endnu. Sikken en holdning. Ja undskyld jeg forstår ikke den slags mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

00000000
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 13:31

Slet ingen der har nogle forslag til hvad der kan gøres ?

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 13:40

Kommunen? Er de klar over hvordan tingene står til?

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvis det er så slemt med
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 13:51

både dyerne og datteren- så skal man vel have kommunen med ind over ? ( hvis det er så slemt er de det nok allerede)

ellers er det jo bare at blive ved at kontakte politiet?hvad med ham der aksel fra alle dyrs ret- kan han ikke tage med derud? jeg tænker hvis der kommer mere end en dyreværns organisation så kan detvære der sker lidt?

Anne Katrine

...there thinks some people should exercise their rights to remain silent.... more ofen!

0
0
Svar på denne tråd

00000000000000
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 14:11

Mon ikke deres skoler er opmærksomme på dem.Men jeg er såmen ikke ude efter dem selv. Det er ikke noget jeg har forstand på men jeg kan se dyrene bliver misrøgtet og det ved jeg noget om.Og tro mig jeg skal gøre dem ved politiet så trætte af mig til det lykkedes at de heste får ordentlige forhold om jeg så skal til den lokale presse.Gad vide hvor jeg finder ham Aksel ? Og hvad mon han kan som dyrenes beskyttelse ikke kan.D( De kan åbenbart ikke en disse andet at forsøge at snakke med hende men det er jo intet værd.)

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 15:15

jo tilbyde at tage hestene...!!

Og nej, politiet sover ikke, bestemt ikke....

Men at de er overbebyrdede er der vist ingen tvivl om, at de er trætte er der ligeledes heller ingen tvivl om...

Måske det er nogle politikere du skal have fat i....bare en tanke!!!

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 15:43

Den der med "mon ikke skolen er opmærksomme" den holder bare ikke...

Er ked af at sige det, men der er sjælent nogen som virkelig tager ansvar, selvom de har pligt til det.

Jeg synes helt klart at du skal tage nogle billeder af hestene, de forhold de har... tag billeder af spandene osv.

Og så gå op på din kommune og ind på borgerservice.

Det SKAL hjælpe i sådan en situation... og især hvis der er børn inde over.

Men det kan godt være de beder dig skrive dine bekymringer ned vedr børnene og sende til børne og unge teamet eller hvad det hedder i din kommune.

Men som udgangspunkt skal du gå til borgerservice, for de har diverse telefonnumre og kontakter til diverse indstanser.

Noget må jo gøres....

Hvor gamle er børnene? bare ca.

Ønsker alle en glædelig jul !

Mor til Karl-Emil 8 år og Jonathan 4 år.

Lykkelig ejer af Fritte, Niva, Bumle, Josefine og Isaac.

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

i stedet for...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 16:45

... at gå direkte til politiet, så gør det gennem en dyrlæge.

Når en dyrlæge har set og konstateret misrøgt har han pligt til at melde det til politiet, og politiet skal kigge ud efter henvendelse fra en dyrlæge.

Lad være med at hakke på politiet, de må som de siger prioritere ud fra de midler de har fået stilet til rådighd fra de folkevalgte.

Michael Moesby-

nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil...

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

0000000
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 17:42

Har været ved politiet og de har så endelig været der idag. Ved ikke hvad de har gjort men dyrenes beskyttelse ringer til dem imorgen for at få en afklaring.Sagen kan så ikke komme videre før de synes. Underligt de ikke selv har kontaktet db

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider