Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund med HD
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 15:00

Vi har lige fået en sørgelig meddelse, vores cocker spaniels krydsning på 1 år har fået konstateret HD i begge hofter en grad c og d, vi er godt nok meget i vilrede hvad vi skal gøre, han får foder med glukusamin i og lakseolie, han har fået smertestillende hvad ikke hjalp, nu skal han have en insprøjtning en gang om ugen i en måned, hvad vi håber på der kan tage smerterne, vi har talt med dyrelægen om operation i den hofte som er værst, det er ikke hvor han får sat guld ind, men noget med at de skære af lårknoglen så den skal gro delvis korrekt sammen, det siger dyrelægen at de har gode erfaringer med, men så kommer spørgsmålet er det værdigt at han skal igennem sådan en operation og hvis det så ikke hjælper, men vi kan bare ikke vænne os til tanken om at få ham aflivet, da han er jordens dejligeste hund.

Jer som har hund med HD eller kendskab til det, hvad har i gjordt eller hvad ville i gøre.

Kolibri.

0
0
Svar på denne tråd

Vuf med HD
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 15:08

Jeg har en fransk bulldog på 7 år, som fik konstateret HD i grad D i den ene hofte da hun var ca. 1½ år.
Hun lever godt med sine HD og i de perioder hvor hun er tydeligt smertepåvirket får hun en kur med smertestillende (1 uge på Metacam).

Vi lytter til hende, undgår trappegang og lange gåture i perioder hvor hun sætter hoften mere på plads end normalt.

Hun er ikke blevet opereret.

Den dag hun påbegynder at udvise permanent aktivitetsnedsættelse relateret til hendes hofte, så skal hun over regnbuebroen, men indtil videre er hun i højt humør og højt gear på gåture.

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hund med HD
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 15:16

Vores er også i højt humør og har ikkke problemer med at løbe rundt, men det har han så til gængæld når han har løbet rundt og når han skal rejse sig op.

0
0
Svar på denne tråd

HD..........
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 15:19

Min schæfer blev som 1 årig bedømt til b+d hofter , så fik hun hokermix i ca 6 mdr og chicopee lam & ris .Fik taget nye foto , og denne gang bedømt c hofter ....

Hun har aldrig haft ondt og hun skånes bestemt ikke . Jeg bruger hende til konkurancehund i brugsprøver , hun har krudt i røven løber op og ned af trapper og hopper selv op i bilen .

Når vi træner medst er det ca 5-6 gange om ugen og det er med spring (på 180 høj) ....Men hendes index er på omkring 120 så hun må bruges til avl , men vi har valgt at trække hende (men hun er også for høj 64 cm ;o)

Der er omega 3 & 6 fiskeolie og glukosomin i chicopee foder og til rimelig penge ;O)

Håber at i træffer den rigtige beslutning for jeres hund (uden den skal lide )

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

min mops
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 15:37

fik konstateret HD nærmest uden for kategori som 1-årig på begge hofter, her for et par måneder siden. Man bliver ganske søsyg af at se på de hofter - men hun har kun smerter i perioder - der får hun smertestillende. Hun har ydermere patella luxation på det ene knæ. Vi forsøger at skåne hende men hun er en ganske aktiv hund, så det er meget svært.

For en ordens skyld - så er vi i tæt kontakt med dyrlægen omkring dette hele tiden.

Vi har endnu ikke bestemt os for hvad vi skal gøre, så jeg kan desværre ikke råde

*...mennesket skaber sig selv ved at vælge sin moral ...*

0
0
Svar på denne tråd

Vores...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 10:53

gamle Grand Danois fik lagt guld i hofterne, da hun som 6 årig fik konstateret HD i meget svær grad.

Der gik ca. 3 måneder før vi kunne se forbedringer, men så fik vi til gengæld også en helt anden hund, der i resten af hendes levetid, hvilket vil sige 4 år mere, aldrig nogensinde var besværet af sine hofter og blev aflivet af en hel anden grund.

Så jeg kan kun anbefale guld.

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Hunde og smerter
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 11:58

Godt at I opmærksomme på jeres hunde.

Bare tænk på, at dyr ikke altid viser hvor mange smerter de i virkeligheden har, for ikke at vise svaghedstegn.

Så nogle gange er tingene desværre værre, end man lige tror.

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 16:48

hund fik konstateret ret dårlige hofter da hun var omkring et år. Men først da hun var seks år fik hun ondt og blev aflivet. Min næste hund blev aflivet da hun var syv måneder!!! Da havde hun så ondt at hun knap kunne rejse sig når vi havde været til træning. Jeg ved ikke hvad du skal vælge. Men jeg syntes ikke det ville være et værdigt hundeliv for min sidste hund at leve vidre. Og som en anden også skriver. Der skal altså en hel del til før at dyr viser tegn på svaghed. Når først de gør det så er det meget slemt tror jeg.

Mvh.Nissen.

pony hoppeplag sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider