Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

trailer eller ridning i sne?
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:11

Jeg har en km ned til ridehuset på en lille asfalt som ikke bliver saltet. Min hest har 4 sko. Vi bruger daligt trailer og han går lige ind og ud uden problemer.

Jeg skal gerne ned og ride her kl 9. Hvad mener i er mest sikkert- at skritte derned eller at køre trailer? (det ser jo ret glat og hvidt ud udenfor, gys) Vh Christine

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:15

Jeg ville nok vælge at pakke hesten og migselv godt ind, tage reflekser på. og så skridte derned lige så stille i vejkanten.... det er nok mere sikkert end at køre derned, selvom det ikke er langt, men det kan være langt nok hvis det er glat....

0
0
Svar på denne tråd

Kylling
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:33

det er da også frygteligt at jeg er sådan en kylling. Overvejer at lade mulen få en off dag, men kan så se på vejrudsigten at der vil lægge sne de næste mange dage... ihh altså. Sne er smukt men altså ikke praktisk når vi bor på landet!

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:39

jeg ville trække hesten derned, så er du også godt opvarmet inden ridningen.

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:45

ja jeg ville køre der ned i trailerne.

alt det bøvl med sne i skoen som sætter sig til is og heste risiker at glide på vejen "nej ".

stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 11:46

ville helt sikkert køre derhen.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la--
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 12:27

Jeg valgte at aflyse min undervisning idag her. kl. 13.30 og jeg har 15 min. skridttur til ridehuset....er måske list pjevset,men holder mig gerne væk fra vejen når vejret er som idag, da de herude på landet kører med hovedet under armen.. men har istedet valgt at tage over og hygge lidt om tøzerne senere..men o.k nu har Pipa og mig jo ikke noget vi skal ...ingen stævner el. lign..tager undervisning for at dygtiggøre os begge....

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 14:31

Hvis vejen ikke er spejlglat, så ville jeg ride eller trække derned.

Kan hesten gå i rabatten, hvor der er sne, så gør det ikke så meget, at der kommer sne i skoene, da underlaget er med til at kompensere for klumperne i skoene, så hesten kan gå fornuftigt.

Så skal du bare huske hovrenseren til at tømme skoene for sne, når I når frem - og evt. undervejs, hvis det bliver for træls for hesten at gå undervejs.

Du kan desuden smøre et godt lag hovfedt i hovene, inden du rider derned. Så kan sneen ikke hænge nær så godt fast i hovene.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider