Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeres katte? (:
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 23:54

Hej HG! :D

Synes vi manglede en tråd om vores kære dyr, katte, hvor vi fortæller om deres sjove ideer, fobier, input i hverdagen ol.! :D

Jeg har selv to katte - Den ene er 9, den anden 10. Jeg er selv 15 år gammel, så har haft dem i rigtig mange år nu og har derved oplevet dem i MEGET underholdende situationer! Jeg vil snakke lidt om Bisse, da han er den mest underholdende (;

Bisse(ham på 10 år) er en stor rød hankat, blanding vel og mærke. Han er 103 cm lang når han strækker sig. Han er det man vil kalde en rigtig garfield-kat! Dengang vil skulle hente ham hos denne her gamle mand, blev vi mødt af en flok lækre røde hanmissere! Nogle skønne killinger - problemet var ligesom bare at alle de smukke hankatte var taget. Denne her gamle mand viste os den sidste hankat som var tilbage - den grimmeste MEGET LILLE røde hankat. Han havde en meget lille krop, korte ben, kort hale, små ører - men hans hoved var enormt og potterne var som et lille barns hånd! Han var desuden den udstødte, godt nok passede moderen ham, men de andre lod ham sidde i hjørnet. Han var som den grimme ælling - alene, udstødt og GRIM! Men sød var han og han røg lige ind i vores hjerter! Ham MÅTTE vi have med hjem! Da han var gammel nok kom han hjem til os og han faldt til.

Bisse begyndte at vokse og idag er han en STOR smuk mis - men tyk. Bisse's hverdag foregår med rutiner hele vejen igennem! Om morgenen når jeg står op, ligger han inde i mine forældres seng, der ligger han og sover. Når han så bliver sulten, går han ud i køkkenet, spiser og går tilbage i seng. Når han har været på denne lille spadsertur, er hans næse drivvåd og rød! Han har SIMPELTHEN RØRT SIG (!) og derved bliver man jo helt svedig - puuuhaaa! Dette gentager sig sådan et par gange om dagen. Om aftenen falder han i søvn i min søsters seng, sover til midt om natten, vågner, skal ud og tisse og kommer ind igen - ligger sig i mine forældres seng (imellem deres hoveder) og sover IGEN!

Bisse har disse underlige fobier. Han er dødbange for mus, fulge, insekter (alt der er mindre end ham selv) og går en stor bue uden om sådan noget, hvis det er inærheden. Tilgengæld går han efter andre katte, hunde ol. som kommer ind på vores grund (når han endelig er ude). Bisse kan ikke miave - han siger en lille lyd (som når vi mennesker prøver at komme op i de høje toner vi ikke kan ramme og der så ikke kommer lyd ud af vores åbne mund!). Han spiser ikke mad fra COOP ol. - men Hill's går an!

Vi oplevede også engang at vi skulle til doktor dyr med ham. Bisse havde noget med sit urinrør som var proppet til med sten og det skulle fjernes. Han klarede operationen ganske godt, men det blev straks værre da Bisse kom i dyrlægens bur med en SKÆRM (ÅHHH NEEEJ!) på hovedet! Bisses reaktion var således; Han satte sig med hovedet mod det ende hjørne og hang med hovedet. Han gad overhovedet ikke at snakke med sygeplejerskerne, rigtig bedrøvet. Han rørte ikke engang maden. Tilsidste prøvede en af sygeplejerskerne at ligge maden i sin hånd og stikke det foran hans hoved. Det gav en lille reaktion og Bisse spiste. De vidste ikke hvad de skulle gøre - så de ringede til os og spurgte; "Plejer I at håndfodre Bisse?" hvor vi selvfølgelig svarede nej. Dyrlægen måtte fjerne skærmen og så var Bisse TOTALT OVEN PÅ IGEN! Han ville snakke, spise, drikke igen.

Bisse har desuden altid været sin egen herre, han bliver nemt sur og gnaven - gider ikke altid snakke og kan finde på at rive for alvor, bide og hvæsse hvis han ikke gider. Vi respekterer ham som han er, måske nogle mén fra da han var babymis og blev udstødt, men det er Bisses særheder og dem holder vi ligeså meget af - det er jo en del af vores skønne kat! :D

Hvad med jer, har jeres katte nogle sjove, men skønne særheder? :D

FORTÆL FORTÆL!

(ja, tråden blev lidt lang, hehe (; )

Rest in peace, Tarok.

Jeg savner dig. /': <3

YOUR . STAR . WILL . SHINE . FOREVER .

Nu med ny baby'hest.

Ikaros, jeg elsker dig <3.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 09:44

hehe bisse lyder som en dejlig kat, godt i gav ham et dejligt hjem :)

Min Holgermis er nu 17 år og er også ret speciel. Da vi hentede ham for 17 år siden var han simpelthen det grimmeste vi nogensinde havde set. Damen havde fået et kuld killinger, og der var denne her ene langhårede i kuldet.

Jeg kan huske det som var det igår, hun stod og sagde til os, at vi måtte gerne få ham, men vi skulle endelig sørge for at give den mad... ja selvfølgelig

Manden holdt fast i at vi skulle ikke have den lille grimme langhårede, men nyforelskede som vi jo var, så fik jeg min vilje, og jeg tog den lille langhårede op. Han var sååååå tynd, det var helt uhyggeligt. Kun skind og ben, men han var bare så lækker og havde de sødeste øjne.

Nå men Holgermis kom med hjem, og han groede rigtig meget efter en ormekur og noget godt foder. Han blev dog ved med at være meget ranglet og på kanten til mager.

Da Holgermis blev 1 år, blev han desværre ramt af en bil, han så forfærdenligt ud og jeg kørte til dyrlægen med ham. Dyrlægens dom var aflivning på stedet, men jeg kunne bare ikke, jeg var ikke så gammel, og han var mit første dyr efter jeg var flyttet hjemmefra, så jeg fik smertestillende med hjem og så skulle jeg komme igen om en uge hvis ikke det var bedre. Jeg plejede og passede Holger mis, gav ham most kattemad i en sprøjte og vand, og en uges efter da hævelserne var væk, gik han nogenlunde igen. Han fik dog aldrig sin smukke hale tilbage den hænger stadig :)

Nå men årene er jo så gået og Holgermis er en kæmpe voksen hankat på 5 kg, og han er stadig skind og ben og har været det i alle hans 17 år. Han lever af royals kitten 36 foder som han får i rigelige mængder, og ind imellem får han også tigermælk, og det hjælper ikke en dyt, han bliver ved at være mager.

Holger har bestemt mange særheder, han elser at kæle, men klør man ham på maven, så sidder han i armen som en vild tiger *LOL* mange gæster har prøvet det, men alle ved det efterhånden, lad være med at klø Holgermis på maven haha.

Nu er han ved at være gammel, men han er i godt humør, og hopper gladeligt op på taget af fyrrummet og sover om natten, og om dagen sover han så herinde i sofaen. Han spiser og sover og tigger menneske mad, det sådan set alt hvad han efterhånden foretager sig :)

Jeg håber han bliver mindst 10 år mere :)

0
0
Svar på denne tråd

Freja....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 10:32

min lille hunmis...

hun er så grim, hendes øjne kikker hver sin vej, men hun er blevet efter meget meget kærlig behandling en rigtig sød og snaksagelig lille mis,

jeg fandt hende for nogle år tilbage i en af vores gamle biler vi havde og stå, meget meget sulten og forkommen...

der var bare intet og diskutere hen flyttede ind, som mange har gjort før hende. Lille freja som fes, og var meget menneske sky er nu 2 år efter en rigtig hygge fis, hun SKAL og jeg mener SKAL ligge i arm når vi går i seng, ellers bliver hun godt nok hissig, hvæser og skælder ud. taget betraktning af hendes størrelse kan hun blive meget meget stor når hun bliver sur... og så fortæller hun at det er bare ikke i orden.. jeg har jo som så mange andre mange rigtig gode timer med mine dyr, i sær til vores hyggeaftner med vores krimi serier som vi troligt ser sammen

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 21:41

Hej.

Jeg vil da også gerne fortælle om mine dejlige katte, har en dejlig hankat på 1år og en på 6 mdr. Den store vi har fik vi kun fordi han havde det skidt. Vi fik ham da han var 5mdr gammel og han var på str med en på 8 uger, stor tyk hård mave, pga han levede af hundefoder, dem der havde han deres hund havde bidt ham så han ikke kunne støtte på bagebnet så ham måtte jeg have med hjem. Efter et tjek ved dyrlægen, og en god gang killinge foder, fra rc en masse nus og kærlighed har vi i dag en dejlig stor dog lidt mindre end normalt men tyk hankat. Tilfreds stort ego elsker at lege putte og kæle. Han kender rutinen når bliver slukket om aften vågner han og går i gangen, der sidder han fint på fryseren og venter på hans 3 godbidder, et par myssere også skal han puttes i hans seng ved siden af den lille.

Har to dejlige katte hver deres særheder men det er dem der gør dem så dejlige og specile. de hver deres vindue de sover i eller på sofen der krvler de selv under tæppet og skal ligge. Katte er skønne.....

Rocky - min dejlige hest....

R.I.P. Min elskede Killer, du er savnet og elsket..Hvil i fred.

0
0
Svar på denne tråd

freddy...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 09:10

Min gamle han kastrat Freddy bliver 10år her den 16 decmeber. Han er født hos mig og har altid været totalt sær. Han er en blanding. Hans mor var almindelig huskat, men hun fødte altså et kuld langhårs killinger... Freddy kan kun lide mig, når jeg som yngre var på weekend hos min far, skulle Freddy jo blive hjemme hos min mor og søskende. Men de kunne ikke få ham til hverken at spise, eller kæle... han lagde sig under en stol på mit værelse og flyttede sig stort set ikke før jeg kom hjem igen, nægtede simpelthen al håndtering... Han kan stadig kun lide mig, eller det vil sige, han har accepteret min søn, men når der kommer andre på besøg, så gemmer han sig pænt væk, og kommer frem når de er gået, han rør aldrig maden hvis jeg ikke er hjemme, men så snart jeg kommer hjem angriber han skålen og vold-æder.... han er også utroligt god til at finde ud af hvor han hører til, er efterhnden flyttet nogle gange med ham, og han er altid smuttet ud fra dag et, og kommet hjem igen, han har en meget stærk tilknytning til mig.. Jeg kan få ham til at sidde på kommando, give pote, snurre rundt og miave... han er en spøjs fætter... Men øv hvor kan han også være belastende... han har flænset min dejlige lædersofa i stykker :S har sagt til ham at når jeg får en ny sofa, har han bare at holde kløerne væk!!! Men han er nu en skøn kat :D og stadig fuld af numre... Han er sort makrel tabby... og lige der hvor halen starter er han begyndt at få et par grå hår hihi og så har han tabt to tænder... han er en gammel charmetrold :D

©´¯`·.¸¸.·´¯`·-HYPZER-·´¯`·.¸¸.·´¯`©

Kromfohrländer - Så bli'r det ikk' bedre

www.trendgirl.dk/ven/88464/

-shop helt gratis fra i dag

www.trendboy.dk/ven/88464/

-Shop helt gratis fra i dag

0
0
Svar på denne tråd

jkahsdkjas
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 20:38

Min gamle kat Paven (aflivet i sommers 18 år og 3 mdr. gammel) var speciel, men min nye lille herre, Kejser, er godt nok noget mere speciel!

Jeg fandt ham+hans 2 søskende, da de var 3-4 uger (moren kom med dem). Da alle andre i stalden næsten holdt ferie de næste 3-4 uger var jeg eneste faste menneske i Kejsers liv.

Det har resulteret i at jeg i dag har en sort/hvid skygge på 4 kg :)

Han følger mig OVERALT, hvis det står til ham!

Hver morgen når jeg cykler af sted til min uddannelse løber han efter cyklen til vænget slutter - der stopper jeg og skælder ud så han ikke løber med ud på vejen.

Når jeg er hjemme kan man være sikker på vi er at finde i samme rum. Han render altid efter mig, hvis jeg rejser mig og forlader rummet.

Vi sover sammen, hver nat :) Han starter altid med at ligge oppe mod mit hovede så jeg kan nusse ham den første ½-1 time inden han går over i sin stol, der står lige op ad sengen.

Han er heller ikke bange for vand - tværtimod! Han går troligt med i brusebad 1 gang om ugen (normalt smider jeg ham ud fra badeværelset når jeg er i bad, men ca. 1 gang om ugen glemmer jeg det.

Men så snart shampooen kommer frem går han ud :) Det skal han dog ikke risikere!

Han drikker stort set kun vand af vandhanen - og når han er færdig er det bedste han ved at stikke hele hovedet ind under og lege med vandstrålen.

Så snakker han RIGTIG meget - og jeg forstår altid, hvad han siger - så det er jo meget heldigt :)

Han logrer med halen som en hund når han er super glad. Altså ikke så voldsomt som når katte er sure og de pisker med halen, men stille og roligt vrik med hale og bagdel.

Han er med sin mamma (mig) de fleste steder, hvis jeg er et sted nogle dage. Han har endnu til gode at være alene hjemme en weekend - han kommer med og nyder det :)

Han kan lide de underligste ting - brocolli, blomkål, ærter osv. smager super efter hans mening.

Så er han en ægte udendørskat og vil helst være udenfor alle de timer han ikke kan være sammen med sin mamma.

Han er ikke voldsomt stor, men han er dælme adræt! Han suser lige op i træerne - med lynets hast kan man gå fra at se ham på jorden til at se ham 7 meter oppe i et træ.. Suk suk.

0
0
Svar på denne tråd

2 missebørn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 13:30

Herhjemme har vi 2 skønne katte som er mor og søn. Kiwi og Panter. Kiwi blev hentet på en gård og "kostede" en dåse kattemad og Panter kom til verden sidste år. De er hhv 3,5 og 1,5 år gamle.

Kiwi er sort og hvid og hun fik sit navn pga en stor sort plet under hagen der minder om en kiwi. Panter fordi han er kulsort, dog med en lille bitte smule hvide hår på det ene øre.

De er begge forfærdelig kælne og slår til når de øjner chancen for lidt hygge.

Kiwi har kun en meget lille stump hale tilbage efter at, tror vi, have haft fået klemt den i en dør e.l. Hun kom ihvertfald hjem med en hale hvor pelsen så ud til at være blevet revet af på siderne og efter et par dage hvor det bestemt ikke blev bedre var det tid til dyrlæge besøg, hvor det blev konstateret at halen var "visnet" og ikke stod til at redde :0/

Det har dog ikke haft noget bivirkninger for hendes vedkommende, for hun opfører sig som hun altid har gjort :0) Er dog lidt spøjst at se den lille stump vrikke frem og tilbage når hun er ved at være gejlet op til narrestreger *gg*

En af hendes manier er, at bore snuden op i farmands armhule mens hun ælter ham i siden eller på maven! Godt det ikke er mig *gg* Og ser hun en dyne i sofaen og ligger far under den, ja så er hun der straks og skal putte sammen med ham. Hun er en rigtig fars-pige-kat ;0)

Panter er det mest larmende 4 benede væsen jeg længe har stødt på! Meget meget skinger og lys miaven der kan få en til at krumme tæer!!

Han æder alt hvad han kan komme i nærheden af og går gerne på jagt på bordene for at se om der skulle ligge noget han kunne indtage. Skod kat! *gg*

Han fatter ikke en brik af et nej, heller ikke selvom der bliver sat to fingre på snuden af ham (lærte jeg at man skulle gøre for mange år siden når man skulle printe et nej ind i hovedet på katten). Han snuser lige lidt og så kører han ellers sit hoved nok så elegant henover fingrene og vil bare nusses!

Står jeg med hovedet i en højde hvor han kan komme til med sit hoved, ja så siger det "dunk!" for så skal der gnides hoveder og han bliver ved *gg*

Han følger os overalt og præsterede at følge med kæresten og hunden ned til tanken hvor vi boede før. En lille tur på ca et kvarter (hver vej). Han var sågar ved at gå med ind i butikken, men kæresten satte ham ud ved siden af vores hund og så sad han ellers der og ventede til det var tid at gå hjem igen! Spørg lige om folk gloede!!

Panters bedste ven er vores hund, Balder. De sover altid sammen i Balders kurv eller i sofaen, eller på tæppet osv osv. Kun når Balder spiser er de ikke bedste venner ;0)

Mor til 4 vidunderlige piger :0)

Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule,

og

generelt helt crazy med dyr!

www.123hjemmeside.dk/stald- soemosegaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider