Hej HG! 
Synes vi manglede en tråd om vores kære dyr, katte, hvor vi fortæller om deres sjove ideer, fobier, input i hverdagen ol.! 
Jeg har selv to katte - Den ene er 9, den anden 10. Jeg er selv 15 år gammel, så har haft dem i rigtig mange år nu og har derved oplevet dem i MEGET underholdende situationer! Jeg vil snakke lidt om Bisse, da han er den mest underholdende (;
Bisse(ham på 10 år) er en stor rød hankat, blanding vel og mærke. Han er 103 cm lang når han strækker sig. Han er det man vil kalde en rigtig garfield-kat! Dengang vil skulle hente ham hos denne her gamle mand, blev vi mødt af en flok lækre røde hanmissere! Nogle skønne killinger - problemet var ligesom bare at alle de smukke hankatte var taget. Denne her gamle mand viste os den sidste hankat som var tilbage - den grimmeste MEGET LILLE røde hankat. Han havde en meget lille krop, korte ben, kort hale, små ører - men hans hoved var enormt og potterne var som et lille barns hånd! Han var desuden den udstødte, godt nok passede moderen ham, men de andre lod ham sidde i hjørnet. Han var som den grimme ælling - alene, udstødt og GRIM! Men sød var han og han røg lige ind i vores hjerter! Ham MÅTTE vi have med hjem! Da han var gammel nok kom han hjem til os og han faldt til.
Bisse begyndte at vokse og idag er han en STOR smuk mis - men tyk. Bisse's hverdag foregår med rutiner hele vejen igennem! Om morgenen når jeg står op, ligger han inde i mine forældres seng, der ligger han og sover. Når han så bliver sulten, går han ud i køkkenet, spiser og går tilbage i seng. Når han har været på denne lille spadsertur, er hans næse drivvåd og rød! Han har SIMPELTHEN RØRT SIG (!) og derved bliver man jo helt svedig - puuuhaaa! Dette gentager sig sådan et par gange om dagen. Om aftenen falder han i søvn i min søsters seng, sover til midt om natten, vågner, skal ud og tisse og kommer ind igen - ligger sig i mine forældres seng (imellem deres hoveder) og sover IGEN!
Bisse har disse underlige fobier. Han er dødbange for mus, fulge, insekter (alt der er mindre end ham selv) og går en stor bue uden om sådan noget, hvis det er inærheden. Tilgengæld går han efter andre katte, hunde ol. som kommer ind på vores grund (når han endelig er ude). Bisse kan ikke miave - han siger en lille lyd (som når vi mennesker prøver at komme op i de høje toner vi ikke kan ramme og der så ikke kommer lyd ud af vores åbne mund!). Han spiser ikke mad fra COOP ol. - men Hill's går an!
Vi oplevede også engang at vi skulle til doktor dyr med ham. Bisse havde noget med sit urinrør som var proppet til med sten og det skulle fjernes. Han klarede operationen ganske godt, men det blev straks værre da Bisse kom i dyrlægens bur med en SKÆRM (ÅHHH NEEEJ!) på hovedet! Bisses reaktion var således; Han satte sig med hovedet mod det ende hjørne og hang med hovedet. Han gad overhovedet ikke at snakke med sygeplejerskerne, rigtig bedrøvet. Han rørte ikke engang maden. Tilsidste prøvede en af sygeplejerskerne at ligge maden i sin hånd og stikke det foran hans hoved. Det gav en lille reaktion og Bisse spiste. De vidste ikke hvad de skulle gøre - så de ringede til os og spurgte; "Plejer I at håndfodre Bisse?" hvor vi selvfølgelig svarede nej. Dyrlægen måtte fjerne skærmen og så var Bisse TOTALT OVEN PÅ IGEN! Han ville snakke, spise, drikke igen.
Bisse har desuden altid været sin egen herre, han bliver nemt sur og gnaven - gider ikke altid snakke og kan finde på at rive for alvor, bide og hvæsse hvis han ikke gider. Vi respekterer ham som han er, måske nogle mén fra da han var babymis og blev udstødt, men det er Bisses særheder og dem holder vi ligeså meget af - det er jo en del af vores skønne kat! 
Hvad med jer, har jeres katte nogle sjove, men skønne særheder? 
FORTÆL FORTÆL!
(ja, tråden blev lidt lang, hehe (; )