Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gastric bypass
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 17:44

Nu har der i den senere tid været en del tråde om kvinder her inde fra som har fået en gastric bypass ,og jeg er mildt sagt røv misundelig.

Må man spørge om i har fået operationen af det offentlige,eller om i har måttet betale selv.

Jeg kan ikke selv finde pengene til en operation,og mit BMI er ifølge lægen ikke høj nok til at jeg kan få den betalt.

Så jeg er tyk,men (desværre) ikke tyk nok til at få bevilget en operation,

Må man spørge jer der er operet om i har betalt selv,eller om i fik den lavet på det offentliges regning,og hvad jeres BMI så var da i fik den beviljet.

For god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg er rimelig aktiv,og ikke spiser meget fed mad.Men jeg spiser for meget og så har jeg en lækkersult jeg altid kæmper med.

Håber nogen af jer opererede gider svare mig på mine spørgsmål.

Billigt vinterdækken str.105 købes

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 18:18

Hej,

du kan læse mere her,og så kan du også se at det altså ikke er en nem løsning..

http://gb-forum.dk/

Mvh Hotbandit!

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma/ 6966701

Mest om vores 4 dejlige hunde..

0
0
Svar på denne tråd

11/11 ..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 19:46

Jeg blev opereret den 11/11 i år.

Jeg havde et BMI på 41 - og et forhøjet blodtryk, hvilket var grunden til operationen.

Jeg blev opereret på Hamlet og på det offentliges regning.

Stutteri Birkely

Avl af Trakehner og Anglo Arabere

v/ Heidi Andersen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 20:55

Dorte6: Der er jo også andre udveje. (Og det er ikke for at hakke eller nedgøre, jeg er selv overvægtig :-))

Jeg begyndte for 3 uger siden ved De Danske Vægkonsulenter, og da jeg har en knæskade er det meget begrænset hvad jeg kan dyrke af motion. Alligevel har jeg altså tabt 5,5 kg på 2 uger!! bare ved at følge deres kostplan (og nej det er ikke bare sur r*v det hele)

Jeg VED at det er pisse uoverskueligt - men hvis JEG kan klare det - så vil jeg vædde med at næsten alle andre kan! Jeg var en gris af den anden verden, med sodavand, chips, grillmad og hvad der dertil hører.

Selvom det måske ikke lige var det svar du ledte efter, så syntes jeg altså at det er værd at overveje!

Sagde Maria.

0
0
Svar på denne tråd

drømmer også om en GBY
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 21:05

jeg har fået en GBA i år 2007 og min mavesæk og tyndtarm er ødelagt for evigt og min milt er vokset fast på mavesækken.

Så jeg skal leve med mavesmerter og tilbagevendende forstoppelse resten af livet.

jeg har stort set været sygemeldt og ind og ud af sygehuset hele år 2009.

i år 2010 skal de igen forsøge at fjerne båndet helt, som sider på kryds og tværs igennem min mavesæk - dernæst får jeg måske omstødt min GBA til en GBY.

jeg tog 40 kilo på under 2½ års kraftig fertilitetsbehandling og de vil bare ikka af igen. desuden har jeg en svær grad af PCOS.

Verdens dejligste OX araber sælges:

Man går i hundene af et liv uden hunde!
Tibetansk Spaniel:
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 21:27

Jeg må så spørge HVORFOR vente på at det offentlige vil betale? Hvorfor ikke lave de kostændringer, som du/i alligevel må sande kommer efter operationen? Hvorfor ikke spare samfundet for alle de penge det koster?

Jeg ved godt det er svært, jeg har selv tabt mig 20 kg på et år, så jeg kved udemærket hvordan det er at overspise. Jeg VED bare også at det faktisk KAN lade sig gøre. Og når først kosten bliver en del af hverdagen er det altså ikke så svært! man skal Indstille hele husstanden på idéen og se det som et nyt liv!

Michelle

... og en ikke længere flad luftmadras

HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...

0
0
Svar på denne tråd

Ååhhhh altså....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 22:22

hej Dorthe..

Jeg blev opereret på Hamlet på det offentliges regning d. 27/8 i år. Jeg har indtil videre tabt 38 kg, og satser på 20 mere. Jeg havde da jeg startede til forundersøgelse et BMI på 43, og derudover har je diabetes i nærmeste familie plus jeg har PCO...

og så lige til Michelle Molin.. Kunne du og andre "frelste" ikke lade være at hakke på folk, der vælger den måde, at spare samfundet for mange penge i løbet af live. Udover min overvægt led jeg også af PCO, der gør at jeg har meget svært ved at tabe mig, og meget let ved at tage på, plus at der så langt tilbage i min familie er disposition for fedme.

Og tilbage til Dorthe. Den operation er ikke et mål, men en hjælp til selvhjælp. Det er ikke lige morsomt ikke at vide, om den næste bid man tager får en til at blive dårlig, og det er ikke sjovt at have en viden om at man bør spise noget, men får kvalme bare ved tanken, og de blævrelår og den hængerøv jeg har fået, er heller ikke altid sjov. Men for mig har det dog været det hele værd, men jeg havde heller ikke andre udveje.

Endnu en vigtig grund for mig, var at jeg altid er blevet drillet i skolen med at min mor var tyk, det vil jeg ikke udsætte mine kommende børn for. Den allervigtigste grund udover alle de andre, er så også at jeg gerne vil kunne få børn. Det har været et problem dels p gr af vægt og dels p gr af PCOs, men til august går vi igang.

MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

Æh mig ikke forstå
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 22:36

Flere bruger forkortelsen PCO. Hvad er det ?

Jeg er en af dem som burde være ca 25 kg lettere. Har en rygrad som en kop kakaomælk. ingen støtte hos manden, da han er en tynd bønnestage med minus forståelse for kostomlægninger.

Trøstespiser alt for meget af alt det forkerte, og jeg ville frygtelig gerne starte hos nogle konsulenter som fx vægtvogterne eller ligende. Men men, det er jo vildt dyrt at spise sundt, og det koster mange penge at gå hos div. konsulenter.

Og lige pt er jeg fattigere end en kirkerotte. Kæmper en kamp for at have råd til bare at kunne få mad på bordet til hverdag.

Har lånt hesten ud, og ungernes pony er også på vej afsted.

Så jeg har også spekuleret på den der operation. Ville så gerne være slank. har en ide om at jeg vil få større selvtillid, og at jeg derved også vil kunne få et job.

Tudevræl fra Gitte, som så gerne vil være slank, men som ikke har råd.

Skøn 3-farvet basset hound tæve på 7 mdr

Søger ny familie.

http://www.kenneljerriks.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 22:38

hotbandit:Det vil jeg da lige lure lidt på.

Maria »L«:Jeg kan godt tabe mig ved egen hjælp,men det har kun holdt nogle år af gangen.

z-free:Det lyder da som noget af en omgang.Ved godt at operationerne ikke er risikofrie.

Michelle Molin :Jeg vidste bare at der ville komme nogen der ville skrive som du gør.

Hvor ser du at jeg venter på at det offentlige vil betale,jeg spørger bare om hvor høj BMI dem der har fået det betalt havde.

Og så kan jeg fortælle at jeg da flere gange har tabt mange kg,lige nøjagtig som du har gjort.Men efter nogle år har jeg ikke kunnet holde kiloene væk.Men vent og se om nogle år om du stadig er slank eller om kiloerne er kommet snigende igen.

Jeg ved udemærket hvad god kost er,og spiser også sundt og fedtfattig.Mit kolesterol tal er fint,og heller ingen begyndende sukkersyge,men mit blodtryk styres af piller.Dog skal det siges at da jeg vejede 65 kg ,da var mit højere end nogensinde,så det skyldtes ikke overvægt.

Jeg spiser bare for store portioner,og for meget sødt oveni den sunde fedtfattige kost.

Hvorfor jeg ikke kan holde mig fra det må guderne vide,vidste jeg det ,så var jeg jo ikke overvægtig.

Men nu spurge jeg jo altså heller ikke om råd til at tabe mig.

Jeg kan jo så heller ikke få operationen betalt da mit BMI ikke er højt nok.Men jeg må indrømme at jeg af og til har lyst at give løs,så kg kommer væltende.For hvis jeg ikke paser på med kosten (trods alt)og ikke var så aktivt,så ville mit BMI nemt blive højt nok.

Vi der er fede,men ikke fede nok ,er i ingenmands land.Vi får tudet ørene fulde af hvor stor en økonomisk byrde vi er,men samtidlig er vi ikke fede nok til at få en operation,selv om vi moske gang på gang har taget alle kiloene på efter at have opnået store vægttab.

Jeg ved godt det lyder dumt,men man kan næsten føle man bliver straffet for at holde igen så godt man kan/formår.

Dorte.

Billigt vinterdækken str.105 købes

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

og jeg må så spørge
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 23:00

HVORFOR skal det offentlige betale for, at folk der spiser for lidt, kan få behandling, når det ikke skal betale for folk der spiser for meget? De der tynde mennesker, kan jo bare tage sig sammen og begynde at spise - lige så vel, som de der er for tykke, kan lade være.

Og hvad med andre psykisk og fysisk syge - hvorfor skal det offentlige betale for dem? De kan jo bare tage sig sammen.

Og hvorfor skal vi betale skat, hvis vi alligevel skal betale det hele selv?

"Man skal aldrig sige nej til fristelse, man ved jo aldrig om den kommer igen"

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

kedeligt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 01:00

det er sørgeligt at så mange dansker bliver nød til at vælge en opration for at tabe sig, selvfølge skal de der har brug for det havde hjælp, men måske der skulle forskes lidt mere i hvorfor så mange er overvægtige, ikke kun svært overvægtige og så komme med nogle brugbare modeller til at løse problemet, inden folk kommer helt derud hvor det er en overskuelig opgave tabe sig.

Jeg ser et amerikansk mønster, hvor man taler om fedme epidemi.

lad os halvere marsbaren, kun lave sodavand i 25 cl. slik sodavand, kage, og flødesovs er til festlige lejligheder, ikke hverdags begivenheder, franskbrød er søndags hygge, smør er til rundstykker.

Gitte ryan: Slankemad behøver ikke være dyrt, Gulerødder, selleri, hvidkål, porre er pt rimmeligt billigt, og kan tilberedes på mange måder. jeg høre ofte den undskyldning at manden ikke forstå osv. hvad med at holde op med at bruge ham som undskyldning, hold op med at forstå ham. min sviger far var mager men spiste meget usundt, med en del blodpropper som følge, så tro ikke han er fredet, fordi han er tynd, men hans valg, så må du jo træffe dit.

jeg elsker sund mad, min mand er som de fleste, så jeg spiser det jeg kan lide og laver så det han kan lide, datteren tager så lidt af det hele. men har pænt måtte bede ham om at blande sig uden om mine spise vaner, op til flere gange.

jeg fik et bundt porre for 8 kr i går, hvad koster en marsbar, en pose chips osv. En stor pakke rugbrød koster på tilbud 12 kr, cola kender jeg ikke prisen på. hamburgryg, fille, saltkød, er bedre end spegepølse og leverpostej, så prøv at se på hvordan du bruger dine penge når du handler. bliver du lækkersulten fordi du syntes det hele er lidt surt, så gå en tur, også om aftenen, lad manden side hvis han ikke insistere på at gå med, nyd den friske luft, og spis en gulerod og drik et glas vand. det er godt for både vægt og humør.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Det er dyrt at leve USUNDT...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 09:57

Gitte ♥Ryan♥: Jeg er så enig med Laffeline.... Det er altså ikke dyrkt at leve sundt! Hvis du eks. lave kødsovs af 500 g. hakket oksekød, så riv 500 g. gulerødder og put i, så er der pludelig mad til flere dage. Du har brugt 5 kr. ekstra på gulerødderne, og kødsovsen er blevet meget sundere (og smager efter min mening bedre).

Grøntsager er generelt billigere en kød, og når du lever sundere, skærer du oftest også lidt ned for kødet - der er ingen der har behov for 200 g. kød hver dag. Bland frikadellefarsen med revne grøntsager og havregryn - vupti, flere fibre og masser af frikadeller. Til 4 personer bruger vi 500 g. kød, og så er der masser af frikadeller i overskud til fryseren eller pålæg.

Det handler om at tænke grøntsagerne ind i kosten. Så er det altså billigt at leve sundt! Undgå mærkelige opskrifter, hvor du skal bruge en lille smule af et mærkeligt krydderi, for ja, så bliver det dyrt at leve sundt.

Og manden... Han kan spise det der er på bordet. Er det helt umuligt, så må han tage en rugbrødsmad!

Prøv at samle bonner for en måned, og se hvor mange penge der går til chokolade, saft, sodavand, chips og andre fede fødevarer. Det kan tit give en øjenåbner, selvom man ikke synes man køber ret meget usundt!

Jeg er bestemt ikke er frelst. Kæmper med alt for meget på sidebebene (og har gjort det siden jeg var barn), så jeg ved hvad jeg taler om. Har indtil videre tabt 18 kg, men mangler 20 endnu...

Beklager det var et sidespring fra trådens emne, men er bare træt af at høre, at det er dyrt at leve sundt. Jeg laver gerne en sund kostplan for en uge til 4 personer for 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

mit besyv
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 10:46

Ja jeg vil også lige give mit besyv med her i denne tråd.

Jeg er selv fed, mit bmi er næsten høj nok til operationen, og samtidig har jeg en følgesygdom som gør at jeg tror godt jeg ville kunne få den. Men jeg tør simpelthen ikke.

Min mave fungerer nogenlunde som den skal, hvis bare jeg behandler den ordentligt.

Alle dem jeg kender der har fået operationen er blevet slanke og rigtig flotte, men der er ikke en eneste af dem der fungerer ordentligt idag.

Den ene er meget meget syg konstante problemer med maven og tarmene.

Den anden hun kan ikke optage vædske og er ofte inde og få vædskedepoterne fyldt op intravenøst (staves?) Hun har også problemer med hendes mave og tarme.

Den 3 har fået ødelagt et eller andet andet inden i sig, jeg kan desværre ikke huske hvad det er, men er også meget syg, og bliver aldrig rigtig rask igen.

Det tør jeg simpelthen ikke udsætte min forhåbentligt velfungerende mave for, så hellere leve med at være overvægtig/fed.

Jeg vil gøre næsten hvad som helst for at blive tynd, men at risikere at ødelægge min krop med en operation på noget der i forvejen fungerer perfekt,det vil jeg simpelthen ikke.

Jeg mener også at hvis jeg tog den operation, vil det være totalt mangel på respekt for min familie og mine børn, da der med kæmpe stor sandsynlighed går noget galt, og det er ikke kun en selv der skal døje med komplikationerne, men også mand, kone børn, familie og venner.

Ja overvægten kan også ske at gøre en meget syg, men jeg tror operationen er farligere.

Jeg kan også sagtens tabe mig, jeg kan bare ikke holde vægten dernede.

0
0
Svar på denne tråd

Gitte ryan
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 11:37

PCO er noget man kan have som kan give problemer med at få børn

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

PCO...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 12:09

PCO er Polycystisk Overvariesyndrom, en lidelse på æggestokkene, der forårsager en ubalance i hormonerne, hvilket gør det vanskeligt at blive gravid.

Hormonubalancen gør det også svært at tabe sig.

Det er endnu ikke afklaret, hvorvidt PCS er skyld i overvægt, eller om det er overvægt, der er skyld i PCO.

0
0
Svar på denne tråd

igen igen........
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 12:49

ærgeligt at man igen er væk fra trådstarters emne ....

0
0
Svar på denne tråd

MoonQueen
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 14:42

Sparer samfundet for mange penge? Først får man en OP på samfundets regning, og efterfølgende mener mange at de kan kræve endnu en OP fordi de har fået "hængehud"...

Michelle opfordrer blot folk til at tage ansvar for deres eget livc i stedet for bare at give op og satse på at man kan få en operation. Det er da spild af samfundets penge og respektløst over for systemet.

At vælge at få sådan en operation der gerne skulle have livsvarrige konsekvenser, bør da ikke være noget man vælger med mindre man af fysiske grunde ikke er i stand til at tabe sig...

Jeg er simpelthen så træt af at høre om folk der både fortæller om at de har spist sig til en operation, samt de personer der opfordrer andrer til at gøre det!

Og jeg tror det er det samme Michelle mener. Hvis man ikke kan tabe sig på andre måder, så bør man få lov til sådan en operation, men hvis det skyldes dovenskab, så bør det ikke være en mulighed, og jeg håber da på at lægerne er i stand til at vurdere det inden de sender en videre mod OP.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Camilse
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 14:57

Beklager, men du er frygteligt uvidende omkring overvægt.

Du skriver: "At vælge at få sådan en operation der gerne skulle have livsvarige konsekvenser, bør da ikke være noget, man vælger medmindre man af fysiske grunde ikke er i stand til at tabe sig..."

At man er overvægtigt skyldes i langt de fleste tilfælde, at man psykisk ikke har overskud til at tabe sig/kontrollere sin mad. At tro at folk er dovne eller 'ikke tager sig sammen' er hamrende naivt.

0
0
Svar på denne tråd

KarenGry...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 16:54

Selvfølgelig er der dem der ikke kan styrer det rent psykisk. Beklager mange gange at jeg ikke lige nævnte den gruppe og derfor er ufatteligt uvidende

Men sagen er den at mange, også her på sitet er der folk der opfordrer andre til at tage ekstra meget på, fordi så kan de få en operation. Og du skal ikke bilde mig ind at ALLE de RIGTIG mange her på sitet der har fået GBY har så voldsomme psykiske problemer at de ikke kan holde sig til en kostplan. Det handler altså om selvkontrol...

I øvrigt rigtig rart at folk bare mener man intet ved, selvom de ikke kender til folks baggrund... For hvad ved du overhovedet om hvad jeg ved om overvægt???

Jeg giver bare udtryk for de observationer jeg har gjort mig her på sitet, samt andet steds...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 17:55

Jamen dit svar bekræfter mig jo blot i, hvad jeg skrev i mit første indlæg.

"Og du skal ikke bilde mig ind at ALLE de RIGTIG mange her på sitet der har fået GBY har så voldsomme psykiske problemer at de ikke kan holde sig til en kostplan. Det handler altså om selvkontrol..."

JO, det er netop, hvad jeg hævder. Du mangler indsigt i psykiske problemer. Du sidestiller uden tvivl psykiske problemer med angst, depression og schizofreni. Jeg hævder ikke nødvendigvis, at alle i tråden lider af disse problemer. Men psykiatrien og det tilhørende område er komplekst og har EKSTREMT meget med hormoner, neurotransmittere etc at gøre. Hormoner etc er det, der styrer sult/mæthedsfornemmelse etc. Neurotransmittere som serotonin og dopamin styrer lykkefornemmelser osv.

Det, du kalder selvkontrol, er hovedsageligt et spørgsmål om, hvorvidt ens hormonbalance samt neurotransmitternes funktion fungerer korrekt. I de overvægtiges tilfælde fungerer disse faktorer IKKE korrekt.

Uden væsentlig indsigt i disse faktorer, et område hvor der forskes ihærdigt, kan man simpelthen ikke udtale sig om, hvad der ligger til grund for overvægt/spiseforstyrrelser.

Hvorvidt der er enkelte personer, der med vilje spiser sig til et højere BMI-tal for at være berettiget til operation, så er de uden tvivl så desperate, at jeg har svært ved at se noget galt i det.

Ja, en GB-operation er dyr, men overvægtens mange følgesygdomme koster samfundet mindst lige så meget, så det kan jeg altså heller ikke se noget galt i.

0
0
Svar på denne tråd

Enig..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 18:04

Jeg er altså enig med dem der mener at overvægt ikke nødvendigvis er samfundets problem... Jeg kan sagtens se, at det er skrækkeligt at være overvægtig (det var jeg selv indtil for kort tid siden) og der burde ganske simpelt være nogen, som tog hånd om det, og gav den nødvendige hjælp før en operation bliver nødvendig.

Jeg har siden første april tabt 32 kg, og nej det har ikke været sjovt, og ja jeg har lyst til en masse lækker mad og jeg kan slå ihjel for chokolade.... men jeg har gjort det på helt normal vis... tiltrods for jeg i flere år har sagt, at jeg havde prøvet alt... men jeg havde åbenbart ikke prøvet alt før.

Hvis overvægt er et samfundsproblem, hvad er så det næste som kan være samfundets problem??

Jeg ved det er ufatteligt svært at bibeholde gejsten under en slankekur, men det er ikke umuligt... og hvis det er psyken der spiller ind, så var samfundets penge måske givet bedre ud til en psykolog??

Forstå mig nu ikke sådan, at tykke er dovne og bare skal tage sig sammen, alle har en grund til at være tyk (udover overforbrug af mad) og når grunden er fundet, kan den behandles rigtigt... Gastriske operationer er for mig at se kun symptom behandling i de fleste tilfælde...

/Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

nu har min mor
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 18:10

og 2 af mine mostre fået foretaget en gastric bypass her inden for de sidste 2 måneder. min mor og ene moster har fået det betalt på det offentliges regning, og min sidste moster har selv betalt, da hun ikke var stor nok til at få det betalt.

Personligt er jeg selv meget blandet omkring denne op, synes ideen bag den er smart. ideen med at man ikke kan overspise og man blir dårlig hvis man indtager fedt og sukker er jo smart, pga det jo i de fleste tilfælde er det er er skyld i overvægten.

Personligt ser jeg denne operation som absolutte sidste udvej, det er en meget stor og omfattende operation som er livsvarig. det kan ik bare laves om.

På det psykiske plan kan jeg sagtens forstå folk kan have svært ved at overtage kontrollen og holde et vægttab, selvfølgelig os tabe sig.jeg hvde selv 35 kilo for meget, og nogenlunde samtidig med min mor blev opereret fandt jeg en stor motivation til at starte ny livsstil. så jeg har oprettet profil på madlog.dk, som er en hjemmeside hvor man taster kalorier ind. for mit vedkommende er det genialt, jeg får syn for sagen når jeg propper mad i hovedet, og meget bevidst om hvad der er godt og skidt.Desuden er jeg begyndt i motionscenter, og bruger dette ca 3-4 gange om ugen 1 time af gangen.jeg kan mærke en stor forskel på min krop.motionen gir mig overskud og velvære og maden vælger jeg selv.jeg har tabt ca 11 kilo fra 19 okt, så det er jo gået rigeligt stærkt.jeg har masser af motivation til at fortsætte og håber jeg når mit mål og kan holde det.

men som overvægtig er det en evig kamp mod de extra kilo, men jeg tror på at det kan lade sig gøre på den naturlige måde.

men jeg skal ikke dømme andre, man må jo gøre hvad der virker for en selv.

mvh jeanette

man lærer så længe man lever, hold op jeg har mange ting at lærer endnu...

0
0
Svar på denne tråd

KarenGry
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 18:19

Er du ikke sød at droppe det der flueknepperi. For det er vist ikke meget andet der er i det du skriver lige nu, og det gider jeg simpelthen ikke...

De personer jeg har kendskab har åbent sagt at de godt kan tabe sig, men ikke har tålmodigheden til at holde sig til en sund livsstil. Når det er tilfældet, ja, så opfatter jeg det som dovenskab, og det er du sådan set ikke berettiget til at klandre mig for. Det her er en fri verden, og jeg forbeholder mig retten til at have min mening. Ærgeligt at personer som dig mener at de har ret til at skælde og smælde på den baggrund ;) Men det er jo dit problem.

Men er du lige sød at gøre det samme mod de andre i denne tråd der har samme holdning som jeg?

Min holdning er at hvis der virkelig er så mange der ikke har mere selvkontrol over sig selv, så de bliver nødt til at tvinge sig selv til ikke at overspise, ja, så er vi altså som nation godt og grundigt på skideren...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Karengry - og andre
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 18:29

- Hvis problemet er psykisk, så er det vel ikke en fysisk operation der skal til.. nærmere noget psykolog og coaching

Jeg kan godt forstå at man ikke bare kan sige "tag dig sammen" - MEN, jeg tror ikke på operationen er løsningen, og dertil synes jeg da kun det er fair at man selv betaler den operation, jeg betaler da selv for min medicin og mine psykolog timer?? :)

Jeg må sige jeg har et blandet forhold til det med overvægt.

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

gastisk bypass
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 20:32

Jeg fik fortaget en gastisk bypass for 14 dage siden, og har det FANTASTISK .

Selfølgelig får man lidt hård mave i starten, da maven ingen fibre får, men det bliver bedre med tiden.

Det eneste "problem" jeg syntes der er, at jeg på ingen måde føler sult/ tørst mere...

Jeg følger slavisk den anbefaling der fulgte med fra Hamlet...

Jeg fik fortaget operationen pga overvægt, og da mit stofskifte ikke fungere mere, var det den helt rigtige løsning.

Jeg har fået operationen på det offentliges regning, men lavet på hamlet.... fra jeg blev skrevet op og til dagen gik der 3mdr....

Mvh Kiki

Prior´s Maluta- en stjerne på vej.

Leroux - Championat vinder. R.i.p 23/9-09

R.I.P- LEROUX: DU ER ELSKET, SAVNET, UFORGLEMMELIG, SMUKKEST, DEJLIGST, DU ER EN ENER.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 22:23

Camilse og Charlotte: You said it.

Michelle

... og en ikke længere flad luftmadras

HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...

0
0
Svar på denne tråd

Undren...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 23:22

Jeg forstår ikke de folk, som sidder her og tilsviner/og/eller misunder dem som har fået GB. Jeg kan fortælle jer, at det bestemt ikke er noget at misunde. En ting er vægttabet, men det er i det store og hele det mindste af det. Der er tit og ofte mange psykiske komplikationer med, at blive tvunget til at ændre livsstil, som folk bliver efter sådan en operation.

Selvom man måske taber sig, har man stadig samme lyster/vaner og man kommer til at opleve rigtig mange smerter og frustrationer ved, f.eks. måske at få problemer med at spise rigtig mange dagligdagsting så som hvidt brød, pasta, ananas, broccoli osv osv osv. Listen er lang. Derudover risikerer man voldsomme svede/hedeture og enorm utilpashed, hvis man f.eks. spiser sukkerholdige ting og igen, listen er lang. Man risikerer også div. vitamin-mineral mangler og ja, jeg er seriøs.

Jeg forstår ikke, at nogle kan have ondt i bagen over, at andre vælger dette helvede inden i dem selv, for at komme til tilnærmelsesvis at ligne andre på ydersiden. For netop at undgå jeres fordømmende blikke. For at passe ind i det samfund vi alle har skabt.

Om samfundet skal betale? Tjah, vi betaler gerne rygeres kræftbehandling, homoseksuelles hiv behandling, aborter for folk der bruger dette som prævention osv osv osv. Så hvorfor ikke?

Mvh. Annette, fed uopereret!

0
0
Svar på denne tråd

Annette S
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 00:30

Hvorfor hakke på andre, det gør dig jo ikke bedre, end dem der hakker på de overvægtige. Desuden findes der overvægtige der ryger og bliver behandlet for kræft, overvægtige der er homoseksuelle og hiv smittede, og overvægtige der får aborter.

Kedelig tendens til at lange ud efter andre grupper.

Jeg ryger, og indtil videre er der ingen der har tilbudt at betale for at jeg får et middel der virker, jeg har ikke kræft, endnu, får det måske, måske ikke, men det er der også en del overvægtige der gør, og det betaler vi jo også til.

Og måske ryger jeg af samme grund som andre overspiser/fejlspiser.

Mange af de ting du nævner du må undvære, er ting som de fleste normal vægtige må holde igen med, hvis de vil være normal vægtige. men for dem er det en livsstil, ikke et savn.

Men jeg ville ønske at der blev lagt mere vægt på den psykiske del, uanset opration eller ej, det lyder som om at en del af dem der har fået oprationen, stadig har en over/fejl/trøste spiser i hovedet.

Det er sørgeligt at der bliver brugt så mange penge på en, ofte for modtageren, nødvendig opration, uden den bliver fulgt til dørs, psykisk

Og jeg betaler gerne, for at andre får et godt liv

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

lettere udveje der ikke er risiko ved
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 00:51

Nu er jeg ikke og har heller ikke været så overvægtig, men kender flere, venner og familie der er. Derfor har operationen også været oppe at vende her. Nu er operationen jo ikke risiko fri, og de fleste i denne tråds argument er at de ikke kan holde sig til slankekure, og det kan jeg absolut godt forstå, for det er da dødens pølse, men efter operationen er restriktionerne jo meget større end en kur, og det er livsvarigt.

Derfor tror jeg vi i dag ser så mange opererede hvor psyken ikke kan følge med, for operationen gør jo intet for depressionen eller hvad man nu ellers har. Faktisk har jeg været ude for at den nærmest gør det modsatte, for mange tykke med tendens til depression er jo netop blevet tykke fordi de spiser meget for at pakke sig selv ind, for at skjule sig selv, og den mulighed får man jo ikke bagefter. Derfor er det vigtigt at behandle den del først, for ellers er man jo fanget i en meget ond fælde.

Jeg har jo lavet flere tråde og indlæg herinde om at jeg spiser mig rask, og jeg har nu på 8 uger tabt 8 kg, selv om jeg ikke gør det for at tabe mig. Men det bedste er faktisk at min veninde er gået med på denne diæt, hun er svært overvægtig, har pco i svær grad, er i behandling med antidepressiver, og ved i hvad? Selv om vi spiser alt det vi orker, af de rigtige fødevarer, masser af brød, men det rigtige brød, masser af nødder, og chokolade. Ja i læser rigtigt, så har min veninde tabt 8 kg på 4 uger, og det er jeg faktisk så glad for på hendes vejne, for hun overvejede netop denne operation, men valgte så at spise sig ud af sin psoreasis gigt som hun også har, som jeg gør med min leddegigt, og hun er nu smerte fri, og på vej mod et meget lettere liv.

Min veninde sagde hver gang jeg fortalte om hvordan det gik mig, at det forstod hun bare ikke, for hun syntes ikke jeg gjorde noget særligt. Til sidst blev jeg provokeret nok, så jeg svarede, gør det samme og vi tager snakken om 1 mdr. Den snak tager vi så ikke, for nu ved vi begge at det her virker, på både immunforsvaret og vægten.

Jeg kan jo sige det samme til alle jer uoperede, tør i gøre det samme som mig i bare 4 uger?

Jeg drikker ikke kaffe, intet med kunstige sødemidler, meget begrænsede mængder konserveringsmidler og farvestoffer. Kun begrænsede mængder sukker, kun økologisk mælk, spiser intet råt! heller ikke salat, men masser af grøntsager. Højst 2 stk frugt om dagen, ingen skaldyr, ikke oksekød og ikke svinekød. Alt brød bliver bagt af stenkværnet mel, hvedemel, grahamsmel, rugmel osv. alt stenkværnet. Jeg har en bagemaskine.

Alt andet spiser jeg, uden at se hvor store portioner jeg tager.

Denne diæt kommer fra Cambridge universitets hospital, er videre udviklet herhjemme via Bispebjerg hospital, og begge steder har min "guru" David, sine samarbejdspartnere i dag.

Vil i vide mere, så skriv gerne.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Laffeline
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 11:38

Jeg er ikke opereret, men jeg har levet sammen med en som var. Og tro mig, det var IKKE lykken for ham.

Og de nævnte grupper var blot eksempler, slap du bare helt af.

Jeg har ingen fordomme som sådan imod nogle af de nævnte grupper.

Jeg er blot chokeret over, at så mange virkelig tror, at en GB er lykken - og at det redder dem fra alt i verden. Og at omgivelserne tror det samme.

0
0
Svar på denne tråd

yderlighed mod yderlighed
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 15:55

Nu skal man for det første huske at skelne kraftigt mellem at få lagt et bånd om mavesækken, og få mavesækken syet sammen.

og det der med at de symptomer man kan få efter operationen så som hedeture ved sukkerindtagelse mv, den holder ikke helt.

Min søster er opereret, hun fik mavesækken syet sammen, hun kan altså godt både nyde sodavand og tage noget slik.

Man kan faktisk udvide sin mavesæk igen, stille og roligt, og derfor kan man også tage på igen.

og det med at det offentlige så også bare lige betaler for at fjerne huden, om igen det gør de ikke bare lige. Min søster nåede ned på den ønskede vægt, og sørme om det offentlige ikke afslog at fjerne den løse hud, for de ville at hun skulle tabe endnu 10 kg, og hun prøvede ALT - men vægten var/er stabil, så hun må gå rundt med løs hud indtil de selv har finanserne til at betale for en operation til at fjerne huden.

og jeg kan hilse at sige, at min søster er ganske normal og velfungerende, hun har ikke problemer med maven overhovedet, med mindre hun kommer til at spise for meget eller drikker for hurtigt.

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

Sådan bliver du gravid
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 18:56

Timingen er ligeså vigtig som at føre en sund livsstil. Alt skal gå op i en højre enhed for at blive gravid. Det handler om kroppens sundhed og timing i sexlivet. Der findes jo også diverse hjælpemidler såsom ægløsningstestere... Ellers kig på hjemmesider som www.hvordan-bliver-man-gravid.dk , hvor der er 10 gode råd, som jeg i sin tid benyttede af.

Efter 2 års kamp lykkedes det for mig at blive gravid. Venter mit andet barn nu (-:

Monique Madsen

www.skovflaat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi kan jo hurtigt blive enige om at
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 19:30

- de fede er dovne.

- de tynde er opmærksomhedskrævende

- de fulde er uanvarlige og manipulerende

- de fattige er utilstrækkelige

- og - de rige er nogen svin...

- derudover har rygerne ingen rygrad.

Bliver vi lykkeligere af den erkendelse?

Næppe.....

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 19:52

Jeg er også en af de store piger som har et BMI på 42.

Jeg vil se om vi ikke kan vende tråden til det den oprindeligt handlede om.

Jer som er opereret....

Hvad var jeres BMI da i valgte operation??

evt. vægt inden operation?

Fik i det betalt eller betalte i selv??

Må man evt. se et billede af jer inden operation??

MVH. Britt Lynnerup.

Den 11 feb. blev jeg mor til verdens skønneste datter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider