Hejsa. Jeg har lige siddet og set "Engle og dæmoner".. Og så kommer jeg til at tænke på... Hvad for en bog blev skrevet først??
For i filmen bliver der ligesom givet udtryk for, at det er Da Vinci mysteriet, der blev skrevet først.. Men googler man Dan Brown, står der på Wikipedia, at det er Engle og Dæmoner, der kom først..
Er der nogen, der kan klarificere det yderligere for mig??
bog dan brown skrev er takados koder som udkom i 1998, så i 2000 kom engle og dæmoner, i 2001 morderisk bedrag, 2003 davinci mysteriet, og den sidste nye er forsvunde koderhåber det er til hjælp
hilsen helen
lækkert oldenborg hingsteføl efter danmarks eneste skimlet oldenborg hingst freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre sælges, 2 børneponyer, sallatsele, ponyvogn maincoon killing sælges kig .præsent ...
Engle og Dæmoner er skrevet først, derefter Da Vinci Mysteriet og til sidst Det Forsvundne Tegn, 3 bøger med samme hovedperson og i samme stil.
Da Vinci Mysteriet er filmatiseret først pga bogens popularitet, filmens popularitet gjorde så at man valgte at filmatisere Engle og Dæmoner, men ændrede lidt i formalia.
Når man læser bøgerne, er der ingen tvivl om i handlingen at Engle og Dæmoner er den første i serien, da der flere gange i Da Vinci Mysteriet henvises til handlingen i Engle og Dæmoner.
Tankados kode og Morderisk Bedrag er selvstændige krimier og ikke med i serien.