|
|
| man undres |
|
|
Jeg skulle hos tandlægen i dag, kørte selvfølgelig hjemmefra i god tid og skulle lige ind på den nærmeste tank og købe lidt "sidde stille når mor er hos tandlægen" slik til den yngste der var med i bilen. Vi køre frem og skal til at krydse vejen, da jeg pludselig ser en bil bremse hårdt op og en knallert køre op i bilen med god fart. Manden på knallerten vælter og der lyder et ordentligt brag - jeg er ude af bilen i løbet af 2 sekunder - når lige at sige til min datter at hun skal blive siddende - og så er jeg ude midt på vejen sammen med 2 andre, en postmand og den dame som bilen stoppede for. den stakkels knallertfører bløder kraftigt fra benet og jeg belsutter hurtigt at ringe efter ambulancen, han er kofus og vil bare gå sin vej - så jeg har midt hyr med at holde ham på en bænk. Pludselig opdager jeg at jeg er helt alene med manden, alle er forsvundet, manden i bilen kommer hen til knallertføreren og beder ham underskrive et stykke papir hvor han vedkender sig skylden. Det får jeg stoppet, og manden i bilen oplyser at han altså har for travelt til at blive og vente på ambulancen, jeg fortæller stille og roligt at jeg skam også har ringet til politie og bedt dem komme. Der kommer et par yngere mænd der har stået og drukket en øl på den anden side af gaden og spørger om de kan hjælpe med noget, jeg er meget taknemmelig for jeg følte mig lidt som palle alene i verden, de 2 mænd går over og taler med manden i bilen og holder ham hen med snak til politi og ambulance kommer - jeg er dybt rystet over at mennesker for det første bare forsvinder fra et ulykkessted - de var begge vidner og så vigtig er posten nok heller ikke, så postmanden kunne blive og hjælpe, for det andet at man som impliceret i en ulykke først tænker på sin egen "mås" og ikke på den stakkelse mand der bløder kraftigt fra benet. Jeg håber det jeg oplevede i dag var et særtilfælde. Tak til de unge mænd der kom til hjælp, uden dem ville manden med bilen bare være kørt og der kunne ikke være optaget raport- der var iøvrigt ikke sket noget med bilen, og tak til ambulancefolkene og politiet fordi de var hurtige til at komme. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hold da op! Sikke da noget..
Det er utroligt at folk kan være så kolde og kyniske og kun tænke på sig selv. Men er det ikke det alle snakker om? At danskerne går med skyggeklapper for øjnene - vil ikke se - vil ikke høre.
Det var flot det du gjorde og godt du fik hjælp fra de to mænd. Håber ham på knallerten har det godt 
Ønsker alle en glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det alle snakker om |
|
|
jo du har ret det er det alle snakker om, men det er første gang jeg har oplevet det og det er godt nok en kedelig oplevelse. Jeg blev kontakte af politiet i går aftes, de ville gerne have min version en gang til, for den ældre mand kunne ikke huske meget og manden i bilen, var kun intrsseret i at give den ældre mand på knallerten skylden. ilfg. politiet havde han det efter omstændighederne godt, men var blevet opereret i benet, for at fjerne pleksiglassplinter. men det jeg bliver mest sur og ked af er at folk bare går forbi, jeg ved godt at den ældre mand lignede noget katten havde slæbt med hjem, men han er da et menneske som alle andre og har vel for pokker krav på hjælp, de unge mænd der gad hjælpe var bestemt ikke "svigermors drøm" men de havde mendenneskelighed nok til at vise omsorg. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja man undres.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
04-12-2009 08:30 |
|
dejligt at du alliegevel fik hjælp. Utroligt at folk har så travlt, at de ikke kan blive og hjælpe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utroligt... |
|
|
... at folk kan overveje at køre videre når de har været impliceret i et uheld. Jeg kan til dels forstå de to vidner, da de jo har set at du tog affære og at situationen var under kontrol. Som vidne til sådan et uheld, ville jeg heller ikke blive hængende hvis jeg så at der var en der tog sig af den tilskadekomne og at der var tilkaldt ambulance. Men jeg ville selvfølgelig aflevere mit navn og telefonnummer til vedkommende, netop fordi jeg var vidne til situationen. At manden i bilen kan overveje at køre videre ville jeg helst tilskrive chock. Men når han så OGSÅ prøver bagefter at fralægge sig alt ansvar lyder det jo ret grimt og at han prøver at få en tilskadekommen til at skrive under på at alt var hans skyld - DET er søreme da for vildt! Men selv hvis han var kørt videre havde du jo nok kunnet nå at tage hans nummer. Hvis bilen stoppede fordi der gik en ud foran, og knallertkøreren derefter kørte op bagi bilen burde billisten i øvrigt ikke være specielt bekymret. Man SKAL stoppe for mennesker på vejen - og man skal holde nok afstand til at den forankørende kan bremse...
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke særtilfælde.... |
|
|
Jeg tror desværre ikke at din oplevelse er et særtilfælde De fleste mennesker tænker vist bare, at de ikke skal blandes ind i noget, og så smutter de. Jeg stod selv i en uheldig situation i lørdags - ikke nær så dramatisk som din, heldigvis. Jeg var ude at gå med min hest på vejen. En bil kører meget hurtigt forbi, og kører inde i rabatten fordi den ellers ikke kan komme uden om os, eftersom han ikke havde tænkt sig at tage farten af. Min hest bliver bange og stikker af langt ud på en mark - det er et åbent område, så manden der kører må kunne se at hesten render afsted. Hun løber tilbage på vejen og løber heldigvis hjem, så der sker intet med hverken mig eller hest. Men på turen hjem møder hun hele 3 biler, som selvf kører forsigtigt, men ingen stopper for at hjælpe (og alle 3 førere af bilerne ku ha stået lige ud af bilen og taget hesten). Dvs. ham der kører i bilen der skræmte hende og 3 andre bilister havde chancen for at hjælpe til, men ingen gør noget. Manden der kørte stærkt er en bekendt, og det samme er en af de bilister, som kørte uden om hesten - og oveni sad han med et smørret grin på. Hvad f****** sker der for folk? Jeg fatter det ikke!!! - i min verden er det normalt at hjælpe hinanden, for det skader ikke, så vidt jeg er orienteret. Folk har simpelthen for travlt med at være ligeglad med andre, og det er skræmmende! Mvh. Randi - som til hver en tid vil træde til med en hjælpende hånd hvis der er behov for det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre |
|
|
Sådan er det desværre her i DK. Det er jo desværre det "vi" opdrager vores børn til... (og så bliver de sådan som ham "stodderen" der tilsynesladende er fuldstændig ligeglad med den mand der kom til skade) Det handler om et generelt holdningsskift i samfundet. Desværre bliver man mere og mere sig selv nærmest. Det er sørgeligt men sandt. Der burde stå medmenneskelighed og alm god opførsel på skoleskemaet. Hilsen Benedicte
Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. 
Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:
http://www.wisemice.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
05-12-2009 09:11 |
|
Er helt enige med jer andre der har skrevet i den her tråd. Som nævnt højere oppe i tråden håber jeg også billisten var i chok. Selvom det højst sansynligt er manden på knallerten der får skylden, da han nok ikke har holdt en ordenlig bremseafstand, så skal alle involdverede parter da blive til politiet har været der. At køre sin vej er da dybt godnat og også ulovligt. Og så vil jeg li for go ordens skyld nævne at den erklæring billisten ville ha den gamle mand til at underskrive ikke holder nogen som helst steder. (hverken med eller uden den gamle mands underskrift) Et menneske der li har været indvoldveret i en ulykke er ik i stand til at vurdere om ulykken er hans eller den andens skyld, så den bliver bare kendt ugyldig med det samme. Men virkeligt smagsløst af billisten at kræve det og så bar ville smutte bagefter uden tanke på det stakkels mennesker der er kommet til skade. Så travlt er der altså bar ik nogen der må ha. Jeg tror at de fleste mennesker ville acceptere at man kom for sent til en aftale eller hva man nu er på vej til hvis det var en trafikulykke der var skyld i det. Håber den gamle mand kommer sig helt over sine skader. Mvh Anja.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lovpligtigt |
|
|
det er faktisk lovpligtigt, at de der ser ulykken og dem der er indvolveret bliver på stedet til ambulance og politi er kommet, og man der afgiver navn, addresse og telefonnr....
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er der gået nogle dag |
|
|
og så har man jo som bekendt tid til at tænke situatione igennem, det bliver den desværre ikke pænere af. Jeg har hørt fra den ældre mand, han er kommet hjem og har det godt. Han fortalte at politiet havde oplyst ham om at det var ham der fik skylden, og det kunne han jo kun accepterer, han havde jo ikke overholdt afstand osv. til randi, utrolig kedelig situation og den kunne nemt være blevet meget mere dramatisk en det jeg oplevede, godt der ikke sket noget. til benedicte, jeg håber til det sidste at din profeti ang. vores børn ikke er rigtig, jeg er skolelære og er sammen med børn dagligt, samt er jeg mor til 5 stk. og jeg håber inderlidt at jeg har fået opdraget mine egne til medmenneskelighed - det er jeg helt sikker på at jeg har - og mine elever tja, jeg tror altid det bedste, måske er jeg naiv og tror kun det er de andres der opfører sig dårligt. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv |
RM |
05-12-2009 17:43 |
|
Jeg har selv været involveret i en ulykke, hvor en ældre dame og min bror kørte sammen (jeg var i bilen). Der er i den by vi bor i en lang gade, som er så bred at det er lovligt at parkere på begge sider, da det ikke påvirker trafikken i nogen af retningerne. Vi kommer så kørende og en dame drejer ud fra en sidevej på vores højre side og over i den modsatte vejbane. Jeg når lige at sige "hvad f*anden laver hun??" og så er der ellers et kæmbe brag. Hun siger vi kørte ind i hende, og jeg vil jo så vurdere at hun kørte ind i os. Hendes bil var ramt på bagenden og hendes på det forreste af bilen - og vi kørte altså lige ud ... Enden blev at min bror fik skylden da han "var på vej udenom en parkeret bil" (der var ingen i hendes side, men som sagt burde det ikke være relevant da vejen er SÅ bred at man kan være 4 biler) Min bror var rigtig chokkeret og damen var bare rigtig sur .. Jeg ringede til politiet, da jeg mente de kunne hjælpe med at få det lidt under kontrol med min chokkerede bror og den meget sure dame, samt deres rapport i forhold til forsikring osv, men de havde altså ikke tid til at komme når der ikke var sket andet end at 2 biler var kørt sammen .. Nå okay ?? Meget ubehagelig oplevelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jette... |
|
|
Nu er jeg selv uddannet pædagog, og én af grundene til at jeg ikke arbejder inden for det fag er netop at jeg blev rigtig træt af egoistiske børn. Jeg siger ikke at alle børn er egoistiske, men der er sørme mange der er. Jeg var træt af at høre den der: "hvor mange gange må jeg tage og hvor meget må jeg få" hver gang der var eftermiddagsmad. Så det er ikke en profeti, det er faktum. Og hvis de ikke får den mentalitet hjemmefra hvor kommer den så fra? Og jeg gentager: det gælder desværre ikke alle børn, men rigtig mange. Hilsen Benedicte
Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. 
Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:
http://www.wisemice.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benedicte |
|
|
Jeg vil mene, at det ekesempel du kommer med, også kan tolkes på en anden måde. Når et barn spørger "hvor mange må jeg tage?", så kan det jo være fordi, han/hun hjemmefra har lært, at man ikke bare rager til sig. Men ellers er jeg enig med jer andre her i tråden - danskerne er generelt sig selv nærmest og et meget lukket folkefærd - vi ser skævt til alle, der ikke lige er som os selv. Personligt glæder jeg mig til den dag, hvor jeg igen kan forlade lille snævertsynede Danmark.
At lede efter og finde Mr. Right er som at spise ærter med en kniv...spild af tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trafikuheld |
|
|
Jeg tror det er meget individuelt hvordan folk reagere. For 6 mdr. siden var vi impliceret i et uheld hvor vi havde kørt en cyklist ned, som lå ubevægelig midt på vejen til ambulancen kom. Flere der passerede stedet, rullede lige ned og spurgte om vi havde styr på sitationen, derefter kørte de videre. En del valgte at køre ned ad en sidevej fremfor at rulle forbi ulykkestedet, hvilket overraskede og imponerede mig, idet man ofte hører om "glo-køer". Den eneste mærkelige opførsel jeg oplevede var, en mand der havde have lige ned til vejen hvor ulykken skete. dvs. hans have lå 3 meter fra hvor tilskadekomne lå, så han have 100% udsyn over hele senariet. Denne mand startede ubemærkede sin plæneklipper, og gik igang med at slå græs, hvortil jeg tænkte, sikken et røvhul. Han kørte så i 30-60 sec. for derefter at vågne op til dåd. Pludselig stoppede han plæneklipperen, gik ind og bad sin kone komme ud med bilen og spærre vejen af i den ene retning, og mig i den anden. Hvor efter han dirregerede trafikken rundt, fuldstændig organiseret. Jeg tror ikke det er fordi folk ignorere en ulykke, men mange er i tvivl om de måske med deres indblandning kan forværre situationen, og måske vælger at overlade det til de mennesker der instinktivt er gode til at tage styringen og gribe til handling i sådanne situationer.
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan får vi åbnet øjnene |
|
|
det var ikke børn, det var voksne ansvarlige mennesker, der bare forsvandt, jeg håber som en skriver at de måske ikke ville blande sig mere når de ved selvsyn så at jeg tog mig af den ældre mand, men samtidig er det også rigtig at man jo faktisk skal blive på stedet hvis man er vidne til en ulykke. jeg tænker at det bliver bedre, de unge der får kørekort skal jo gennem et 1. hjælpskursus, man kunne måske opfordre til at man samtidig oplyser, hvordan man skal forholde sig når man er vidne til en ulykke. Tror engentlig at det i mange tilfælde handler om usikkerhed, eller det håber jeg, for grundlæggende tror jeg at alle mennesker ønsker at gøre det rigtige. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|