Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

fuldblod som allround?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 20:54

Hej! Jeg er på udkig efter en ny hest, og er støt på en fuldblods hoppe. Er der nogen der har erfaringer med denne race? Vil de være lige så egnede på en dressurbane som andre varmblodsheste (den vil ikke skulle gå de høje klasser). Jeg ved godt at det er en hest der er let at tænde, men er det noget udover det man skal tage højde for? Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Line

Hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

forskelligt...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 21:05

Det er jo forskelligt fra hest til hest, men med den rette håndtering kan jeg ikke se hvorfor de "personligheds mæssigt" ikke kunne klare sig lige så godt i dressur, som Varmblod..

Jeg har haft 3 selv, som jeg brugte i Millitary, de gik alle M klasser i dressur.

Nu går man generalt, ikke efter det samme i fuldblods avlen og Varmblods avlen, så du finder sjældent de samme "gang maskiner", som i varmblod.

.

:)

Mvh.

L Nielsen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 23:43

en fuldblods hoppe. Rigtig fint hest der nåede et stykke derop af i både spring og dressur :)

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Super...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 21:04

det lyder rigtig godt. Jeg forventer heller ingen stor gangmaskine, bare en man også vil kunne ride lidt dressur på. Så det lyder godt. Skal ud og se den næste søndag.Tak for jeres svar.

Hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

Har selv..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 21:08

lige anskaffet mig verdens bedste fuldblodsplag, hun kan godt spadsere, men er jo self ikke en gang maskine på samme måder, som de dressuravlede varmblodsheste, min plan er hun skal springe, hvilket mange fuldblod er kanon dygtige til:)

sadler m.m. til salg...tjek det..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle

by Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

All-rounder
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 22:02

De er ekstremt populære som all-round rideheste i UK, tildels fordi man kan (kunne) købe dem for næsten ingen penge, når de var fundet uegnede til væddeløb, men også fordi de er meget alsidige heste.

Langt de fleste, jeg har stødt på i UK har været dejlige dyr: super-intelligente, men ofte også følsomme. Nogle få har været lidt for nemme at tænde, men det hænger nok mere sammen med de ikke altid helt stuerene træningsmetoder, som nogle galopheste udsættes for.

Jeg ville i hverttilfælde ikke have mange betænkninger ved at vælge en fuldblod som min næste all-round ridehest. Og har den ikke været i løb(stræning) så meget desto bedre.

Du kan evt. blive inspireret af denne webside, der viser nogle succeshistorier for omskolede galopheste http://www.ror.org.uk/success.htm og også viser, hvor alsidig fuldblodshesten er.

Jeg bliver helt misundelig...

0
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 06:07

jeg har en fuldblods hoppe som er i tilridning, hun er avlet til væddeløb, men er af uransaglige årsager endt her hos mig, sammen med mine quarter heste.

Hun er den dejligste og sødeste hest man kan tænke sig, stille og rolig tager alting med ophøjet ro og så har hun en god fysik.

det eneste minus er at hun kan æde det dobbelte af quarterne, så hvis man vil have en billig hest skal man altså lige tage i betragtning at de altså spiser for 2.

vores hoppe bliver tilredet til western, men jeg forventer at hun kommer til at springe lidt også (når jeg taget mig sammen til at forsøge igen efter 20 års pause med springning)

jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider