Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Klyngefluer
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 11:21

Har du nogen erfaring med klyngefluer og fjernelse af sådanne????

Vi var igår ude og kigge på et skønt hus, desværre var sydgavlen levende af klyngefluer og det kan sagtens få mig til ikke at vil have huset.

For nogen år siden boede jeg i en lejlighed hvor det ofte fløj dovne "spy"fluer rundt (på det tidspunkt vidste jeg ikke hvad det var for nogen fluer) og mange gange overvejede jeg at flytte, kun pga. dem.

Kan se at Mortalin tilbyder fjernelse af disse bæster, men vil hører om nogen har erfaring med virkningen. De har jo for vane at vende tilbage år efter år...

Anja - med en lille prinsesse i armene.

2 dejlige siam-drenge, søger plejefamilie, mens vi leder efter hus, skriv til mig.
http://babytoej.mono.net/

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

læser lige med
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 11:35

da vi har problemmer med klyngefluer i soveværelse og på loftet

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

venter en prinsesse, termin ca. 30/1. 2010

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

Puha....det er....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:32

...sgi ikke rart.

Håber da også at nogen kan give sit besyv med, så vi kan få af vide om fjernelse af disse virker ...også på længere sigt.

2 dejlige siam-drenge, søger plejefamilie, mens vi leder efter hus, skriv til mig.

0
0
Svar på denne tråd

Klyngefluer...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:39

Dem har jeg ikke lige hørt om før. Så fandt dette:

www.dpil.dk/dpil2005/HTML/ klyngeflue.htm

Jeg tænker at hvis vi havde problemer med fluer, ville vi sprøjte med noget Trinol. Det tager simpelthen en masse. Selv lang tid efter man har sprøjtet. Det har hos os virket fint på myrer, lopper, fluer o.a. insekter der har berørt den sprøjtede overflade.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker bare....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:46

...hvis man lukker af i de sprækker de tænkes at komme ind af, flyver de så et andet sted hen og overvintre????

Hvor længe er der giftigt det sted man sprøjter og er det også giftigt for mennesker???

Kommer deres afkom næste år, eller er de ikke så avanceret????

Jeg læser det jo bare som om at den voksne flue (hvor gammel den kan blive, ved jeg ikke), kommer igen år efter år...og er det indbygget i afkommet, så de også bliver i nærheden????

Åhhh svært...synes det er så KLAMT.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har haft dem
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:00

De var åbenbart gået i hi i nogen potteplanter, jeg tog ind for vinteren. Men de døde ret hurtigt (efter 1-2 dage) inde i varmen. (Det vil sige dem, kattene ikke tog ;-D ).

Trinol er giftigt og man bør lufte meget godt ud, bruge handsker og undgå at indånde det. Det holder ca. 1 md- kortere tid på flader, der afvaskes hyppigt.

Man bør evakuere dyr og børn, mens man sprøjter- og det må ikke komme i kontakt med fødevarer.

Til gengæld virker det mod lopper, bænkebidere, edderkopper mm. Jeg plejer at sprøjte og lufte meget godt ud i mindst ½-1 time, hvor jeg ikke er i rummet.

Jeg ville ikke lade fluer hindre et huskøb, men måske nok det, at murværket er i dårlig stand. ;-)

Da vi flyttede ind- var huset MEGET levende- af bænkebidere. Og i soveværelset lopper! Men med opvarmning og utøjsmidler forsvandt de. (Huset havde stået tomt i over et år og var meget fugtigt!)

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

lyder ik
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:16

...

små fødder sætter dybe fodspor

Twinkle, twinkle little star

Do you know how loved you are...

0
0
Svar på denne tråd

Trinol...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:16

Min erfaring er at trinol holder længere tid end xtiny skriver. Vi sprøjtede en sommer for myrer ved dørkarmen. Det var ret effektivt og det var slut med flyvemyrer osv. indenfor. Året efter lå der pludselig en masse døde myrer igen. Stadig rigtig effektivt til trods for at det var laminat og vasket en gang om ugen. Året efter var der igen døde myrer, men der var flere der kravlede rundt. Så det holdt godt to år. Måske er det bare et tilfælde, men jeg brokker mig da i hvert fald ikke:)

Vi plejer at sprøjte og lade det "trække" et stykke tid inden udluftning. Det passer gerne med at vi skal i byen eller lave noget udendørs, så ikke vi går rundt derinde. Når det er sagt synes jeg ikke trinolen lugter eller på anden måde er ubehagelig. Kæresten prøvede en insektgift i efteråret da der var lopper og det stank i laaang tid. Også selvom alle døre og vinduer var åbne og vi stod ude i kulden og ventede på at kunne komme ind. Det vil jeg aldrig bruge igen....

0
0
Svar på denne tråd

klynge fluger
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:20

Vi har haf klynge fluger, og vi har fået dem bekæmpet. det kostede 2500.- men hjalp kun det år, men de vende tilbage.

Sidste år var der ingen ? og i år har jeg set 3 stk.

De forlader deres plads til April, graver sig ned i jorden og snylder på orme !! Mystisk leveform !!

Hos os er de på ubeboet loft, ved en gavl der skal repereres.

så længe de ikke genere os i huset, for de lov til at bo oppe på loftet (hvis de er der mere ? jeg har ikke tjekket i år)

og forventer at når gavlen bliver repereret, så er beboelsen uintressant.

Klynge/snylde fluger er normader, og bliver sjælden det sammen sted flere år i træk.

Det var en info jeg fik !!

:O)

0
0
Svar på denne tråd

sw 1.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:31

Til din sidste kommentar, så er det ikke hvad jeg har læst.

Har læst at de netop kommer igen år efter år og overvintre.

Se dette link:

www.mortalin.dk/KLYNGEFLUER.aspx

På dette hus vi kiggede på, sad de på en sydvendt gavl, lige omkring et loftrum, men om de trænger ind der, ved jeg jo af gode grunde ikke. Indenfor var der døde dyr, men dem der bor der, er heller ikke for gode til at gøre rent.

Vibs:

Jeg vil prøve at huske Trinol.

Det vil jo så skulle sprøjtes på gavlen og i alt fald på en dør i gården, altså udenfor.

Måske er det bare mig der er hysterisk omkring disse fluer, jeg synes bare det er så klamt, når de kommer indenfor og jeg tænker at vi plejer at have et vindue åbent, når vi sover og så har de jo fri passage til at komme ind

0
0
Svar på denne tråd

da vi flyttede
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:39

indi vores hus, havde vi er aftale med tidligere ejer om at vi gjorde rent.....

da jeg kommer op på 1 sal i sydlige ende(A-hus så stor gavl) ligger der døde fluer over alt.... vindueskarmen var sort, gulvet, skabe , alt var sort af døde fluer, det var ulækkert, og jeg undrede mig over det.....

sidste efterår og vinter havde vi ingen fluer, men i år, har vi ekstremt mange, de sidder i mit soveværelses vindue, lige nu sidder der 8-10 stk... jeg går en tur med fluesmækkeren dagligt.... loftlugen er i vores soveværelse, og da vi var en tur deroppe forleden, var der sort af flue døde og levende....rigtigt klamt....

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

OMG.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:46

Kan ikke huske om du har skrevet længere oppe, så spørger lige...gør i noget ved det så?????

0
0
Svar på denne tråd

pt.nej
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:50

jeg vil helst ikke sprøjte med noget da jeg er gravid, men bliver det slemmere i mit soveværelse, må vi finde en løsning...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

Ja det forstår jeg godt...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 14:00

...jeg ville også være forbeholden, hvis vi skulle sprøjte indenfor, med lille Ida...hun kommer jo snart til at færdes en del på gulvet....og rundt i huset i det hele taget.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har det der
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 17:34

Klisterpapir, pga af kattene. Det er også ulækkert- og det klistrer, men det er ikke giftigt.

Vi har i år haft usædvanlig få fluer. Der går så heller ikke kvæg bag haven mere.

Men 3 styks med klisterpapir plejer at holde en måned- i år: ½ år.

Og så mange fluer æder de små skutte. :-)

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider