Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg er led og ked af min hund!!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 08:34

Hvad skete der for drømmen om at hunden er ens bedste ven? Det har jeg bestemt ikke oplevet endnu..

Sagen er den at min kæreste gerne ville have en hund for 3 år siden. Han fandt en schæfer han godt kunne tænke sig (2500,-), hvilket var fint og hun er så nem som dagen er lang. En dejlig hund!

Men da han fandt hende, så vi begge at hun havde en bror, som rent faktisk lignede en forvokset rotte. Lille som en stor killing (endda som 8 ugers), ingen pels og alligevel lopper, orm, ALT fejlede han.. Så vi fik selvfølgelig ondt af det arme kræ og købte ham som et melidenhedskøb (500,-) Jeg fik ham så af kæresten, hvis jeg ville have ham. Og selvfølgelig ville jeg det. Elsker at redde dyr Døbte ham Vupti.

Tiden gik og jeg står nu i den situation at jeg bare overhovedet ikke er..."glad".. for ham. Han irriterer mig HELE tiden og jeg magter det ikke.

Jeg ved ikke om det er typisk for en rigtig hanhund at være så...argh! Men det nægter jeg simpelthen at tro på!

For det 1.: Han er så viljedøv at det halve kan være nok! F.eks vil jeg ikke have hundene op på 1. sal (pga. gulvtæppe og nyrenoveret trappe), men han fatter et bare ikke. Han prøver konstant at snige sig op, 2 trin af gangen, som om jeg ikke skal høre ham. Så siger jeg selvfølgelig "Vupti,Gå ned!" Men først når jeg rejser mig efter jeg har råbt af ham, går han ned, meget modvilligt! Og så prøver han da liiii 10 min efter.

Og det kan da vel ikke passe at jeg skal hæve stemmen hver evig eneste gang, før han lystrer??

For det 2.: Han går i kattebakken HVER gang katten skraber i den. Det er ligefør de ikke når at blive færdige før han har sit hoved derinde (der er låg på). Har sågar fanget ham i at spise det direkte fra kattens numse

Siger selvfølgelig et tydeligt "VUPTI,NEJ" til ham, men først når jeg tramper hen mod ham, stopper han. Lige indtil jeg lige er ude af syne, så hen og snaske resterne i sig.

For det 3.: Han skider på gulvet hver evig eneste nat, selvom han lige har rundet 2 år. Jeg har prøvet ALT i at træne ham i at lade vær, og jeg VED han kan holde sig, men han gør det ikke..

Har så prøvet at lukke dem i entreen (ca 5 kvm) om natten, men der skulle tingene så åbenbart bare spises.. dørkarme osv. Ny renoveret vel og mærke!

For det 4.: His jeg glemmer at lukke døren ud til toilettet og tager hjemmefra, så er toiletspanden plynret og spist (!), samt toiletrullen.. Har sågar prøvet at låse døren derud til men han prøver alligevel at åbne døren, hvilket resulterer i kradsemærker på døren.

For det 5.: Han bliver ved med at snige sig op i sofaen om natten! Kan slet ikke ha det. Og det har han aldrig måtte.

Han er en tumpegøj, og træder mig tit over tærene fordi han ikke ser sig for, og står rigtig tit i vejen. Ligesom om han ikke tænker på at flytte sig når han står midt i en døråbning eller lignende. Så kan du bede ham pænt om at flytte sig, men først efter 3. gang og du hæver stemmen virker det. Falder over min taske, når jeg pakker ned til en weekend hos søs, fordi han ikke ser sig for.

Jeg kunne blive ved! Alle de ting, irriterer mig ved ham og hver dag er en kamp med ham. Skal jo være efter ham hvert kvarter næsten.

Og det er jo ikke sådan jeg vil have det med ham..

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, vel bare ud med mine frustrationer

Jeg tror ikke det vil hjælpe at kastrere ham, da han ellers er rolig og god ved andre hunde.

Hilsen en MEGET frustreret og råbetræt hundeejer.

Hilsen Marlene ;-)

Et hjem er ikke et rigtigt hjem, før man sidder på ryggen af en hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

uden tvivl.......
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 08:40

Find et andet hjem hvor han er ønsket......dyr fornemmer hurtigt stemningen.

Og Ingen skal bo et sted de ikke er ønsket.

Du har valgt ham og ikke omvendt så ,find ham et sted at være så resten af hans liv bliver i harmoni.Han er jo nødt til at blive ved dig til du beslutter andet(ellers var han nok gået).

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 08:53

Han ER ønsket.. Misforstå mig ikke.

Men det er de daglige kampe der gør at jeg bliver ked af at skulle være så hård overfor ham, for jeg har det selvfølgelig ikke godt med det :-(

Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke det ville hjælpe på ham at flytte. Det ville ikke ændre hans adfærd. Selv mine venner som besøger mig er trætte af ham og siger at "du er jo dum hund". Og ja, det er han tit, men kan ikke lide andre siger det, hvis du forstår.

Når jeg sidder og tænker på ham har jeg bare lyst til at tage ham ind under dynen og putte med ham, men jeg bliver afbrudt i mine tanker fordi han igen laver hurlumhej. Eller kommer hjem til irritation over noget han har lavet.. Og det er sgu trist.

Desuden har og kommer jeg aldrig til at sælge eller give et dyr væk ;-) Påtager mig det ansvar at passe det, når jeg køber et.

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

stakkels stakkels
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 08:56

hund....

KH:)

Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Klog hund
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 08:58

På mig lyder han som en meget klog hund - som keder sig ubeskriveligt - og er hoppet på den der med - at negativ kontakt er bedre end ingen kontakt.

Du lyder som om, du ikke ved ret meget om hunde og hundeopdragelse.

Hvorfor råber du af ham. Hunde høre ganske udemærket - bedre end mennesker. At råbe sådan af en hund, viser at det er dig der ikke ved hvad du skal gøre.

Find et nyt hjem til den, hvor han kan blive stimuleret - det er en klog hund du har fået dig og det kan du ikke leve op til.

Synd for jer begge to.

Held og lykke med at finde et nyt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

hundetræning
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:04

jeg kan godt følge dig..

men jeg er ikke selv super ekspert i de hunde der.. og har selv valgt ikke have hund..

men min veninde bruger meget tid på at træne sin hund hverdag.. og jeg elsker at besøge hende.. magen til let og opdragen hund skal man lede længe efter...

når hun får gæster får han lige lov til at få sit mad ude.. gemt alle steder, så bruger han lige lidt tid og energi på det.

så jeg tænker straks hundetræning.. måske det var en mulighed..

0
0
Svar på denne tråd

Syntes du er modig
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:12

Tænk at turde lave sådan et indlæg på H-N

Tror at hvis du brugte lidt tid på, at finde nogen udfordringer til ham, hvor han skal bruge hovedet, så ville han blive mere tilfreds og have mindre tid til narrestreger....

Når du lukker ham ud i gangen, er han så alene eller er tæven med?

Det med at han går op ad trappen og op i møblerne i stuen, er så nem at kurere uden at skulle diskutere, sæt børnegitter op

Du kender ham og ved hvad han gør, så forhindre ham inden, han gør det uden at du bliver irriteret.

For at sætte din stemme i normal støjniveau, er det en god ide, at træne med ham ved at give godbidder, når han kommer. Ved det kan være svært, at være positiv, når man ved den laver ulykker, men forsøg alligevel og prøv at gøre dig mere interessant, så han vælger dig istedet for, at fortsætte med det han har gang i.

Kattebakken skal ikke stå et tilgængeligt sted for hunden, sæt den højt eller bag et børnegitter.

Jeg er ingen engel, kun et menneske der ikke er fejlfri Og jeg kan også have perioder, hvor et af mine dyr bare er trælse...

Mangler reg.smed? Kig på min præsentation. Engelsk fuldblodshoppe: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/243770/2/ Ædel all-round hoppe:www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211790/1/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:15

Du vil ha, at han skal ændre adfærd.

Kan du ikke se, at han kæmper en brav kamp for at få dig til at ændre adfærd.

Gør du ikke det, vil han fortsætte med at prøve, at få dine øjne op og hans metoder er mangfoldige.

En klog stærk hund, giver ikke op.

Det er dig der skal ændre adfærd og så vil han også gøre det.

Han skal aktiveres - hver dag.

Han skal ha omsorg - hver dag.

Han skal deltage i dit liv - hver dag.

Lad vær med at råbe af ham - aktiver han i stedet for at skælde ud.

Og så skal du nok ha hjælp til ham.

0
0
Svar på denne tråd

Jer er så enig
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:21

med Pony-mor

Det er dig der skal ændre din adfærd og mon ikke du så vil se at hunden også ændrer sin

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

jfkhgjfkhgjkhg
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:23

Hold da op.....

Det er fint du tager ansvar for dit valg - men måske det trods alt ville være bedre for hunden, hvis du trodsede dig selv og denne gang valgte, at give hunden til en der forstår ham og klinger med ham - for det lyder ærlig talt ikke til, at i to har det godt sammen....

Sidder du ovenpå og beder ham være nedenunder alene?

Er du klar over, at hunden anser det som straf, at blive udelukket fra "flokken"=dig?

Hvor meget af din tid bruger du på ham - hvor kommunikationen er POSITIV?

Er det, at katten skider HØJDEPUNKTET i hans hverdag??

Går i lange ture i skoven, hvor han er løs og hvor han bruger sin energi på en naturlig og hundevenlig måde?

Hvordan tror du han betragter dig set med hans øjne - som en god leder/ven eller en der altid hakker på ham?

Hvis ikke du får vendt den stemning og får fjernet din irritation over ham, så SKAL han dælme ikke leve hos dig....

Forestil dig hvis du var ham.....ville du ikke blive mindre og mindre - ville du være ikke være SÅ ked af, at alle omkring dig bare synes du er træls og dum og råber og kommandere af/med dig....?

Sover han hos dig? Kan det være ængstelighed/frustration over, at være ladt alene om natten, at han skider på gulvet?

Hvordan tror du han har det, når han gør det?

Jeg tvivler stærkt på, at han er glad....

Jeg har ikke ondt af dig, men jeg har pokkers ondt af hunden....

En schæfer er gerne MEGET lydhør og yderst træningsvillig hund - en døv schæfer er en schæfer der ikke bliver brugt og som ikke får tilfredsstillet sine behov for stimulation.

Ser den dig som noget skønt i sit liv - så vil den gøre ALT hvad du beder den om....prompte og uden tøven!

Forstår godt du ikke synes det er okay at dine venner siger, at din hund er dum - men du udstråler jo selv, at du synes han er træls og derfor føler dine venner jo, at det er okay, at rakke din hund ned.

Havde nogen sagt sådan til min hund, så var de i den grad sat på plads af mig og hjalp det ikke prompte, så var det ud af døren!

Nej hvor jeg føler med din hund......

Det er DIT ansvar, at han har det godt og kan i ikke finde ud af det sammen og kan du ikke magte det han kræver, så lov mig, at du finder ham et nyt hjem!!

Det andet er et psykisk helvede for ham.

Jeg håber du vil holde os opdateret trods mine og andres verbale "tæsk" - og vil du have hjælp til, at vende jeres situation, så er jeg sikker på hjælpen er her.....

Og vælger du, at give ham et nyt hjem...så er jeg også sikker på, at der er forståelse og støtte at hente herinde...

Og så må dit næste valg af hund, være en hund der passer til dit liv - men igen, så er der nogle helt basale ting som skal være på plads, uanset hunderace.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Frieseren Thundra

&

Shetteren Clyed

Hesten er vores partner

Portræt af heste tegnes - tjek præs.

Opdræt af marsvin - tjek hjemmesiden:

www.cougars.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:57

Pony-mor har så evigt ret!!

Pernille...

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:57

Uanset hvad i skriver, så er jeg glad for jeres svar ;-)

Men som jeg siger, forstå mig ret, der jeg gerne vil hen er at undgå dagens kampe med ham, så vi kan få det godt sammen..

Nogen af jer lyder som om jeg tæsker ham, gør jeg nu ikke ;-) (selvom jeg ved at psykisk kan være lige så hårdt som fysisk)

Og jeg har levet med hunde hele mit liv, men har aldrig stødt på en som ham her. Kan han mangle noget udviklingsmæssigt eftersom han var så lille da jeg fik ham?

Vores tæve er så nem og har altid været det..

Men for at besvare jeres spørgsmål :-)

1: Jeg lod dem, (jo jo de sov skam sammen. Vil ikke skille dem ad), kun sove i entreen i en uges tid, da den blev ødelagt. Så nu har de begge frihed til hele huset hele dagen og natten. Har prøvet at have dem i soveværelset hos os, men der sked han også..

2: Ang. børnegitter, det har jeg faktisk købt og sat op, men kæresten vil ikke have et hjem med børnegitter inden der kommer børn i huset.. Så et kom ned igen :-(

3: Han lystrer fint ellers, med sit, dæk, kom, osv osv. Undtagen når det er ting han ikke selv har lyst til.. det er dér jeg bliver nød til at hæve stemmen (som så er mange gange om dagen)

Jeg ved godt mit indlæg lyder meget barsk, men selvfølgelig har vi også gode stunder sammen om dagen. Vi bor på et nedlagt landbrug, hvor vi tit går og leger med dem, går ture med dem osv. Giver ham ben med leverpostej i, så han er aktiveret, hvis jeg kan mærke han keder sig.

De får godbidder i løbet af dagen, det eneste man skal er at sætte sig, når man skal have den..

Og de får ALTID noget samtidig. Det er ikke som den ene får, mens den anden ikke gør.

Jeg syntes bare de negative oplevelser, går over de positive

:-(

Men tak ihvertfald fordi i reagerer.. godt som skidt..

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:00

Sådan er hanhunde , de er længere om tingene og klodset .

Sæt børnegitter op ved trappen .

Aktivere ham meget mere , for han keder sig .

Køb evt et hundebut til ham , til om natten ( vend ham stille og roligt til det , så det ik bliver en straf for ham .

Jeg har 3 voksne schæfer (1 han og 2 tæver ), og nå ja 6 stk 11 ugers hvalpe tilbage ud af 8 stk ;O)

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

hundetræning
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:00

... Meld dig ind i Schæferhundeklubben og begynd at gå til træning. Lydighed og sportræning er kræs for schæferhunde og du vil få en meget, meget lykkeligere hund (og ejer ;-)) ud af det.

Dernæst så lad ham arbejde for sin mad. Køb en af de der aktivitetsbolde og giv ham foder i den. Eller fordel hans mad ud på ruten, hvor I går jeres daglige gåture.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:13

vuf trænger til kærlighed og omsorg- positivitet. Det samme gør ejermanden nok. Og det tror jeg skal komme fra træning, hvor vuf blir udfordret, får lov at bruge øverste etage til noget etc. Og ejeren måske lærer noget nyt ligeledes.

Jeg vil ikke sige at sådan er hanhunde bare - for det er de ikke frem for hunhunde. Her er det i hvert fald omvendt så at sige!

Jeg er enig med en del i denne tråd ind til videre må jeg sige.

og igen jeg tror vuf trænger til at lave noget.

Nikon-pics4U

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:15

I stedet for at fortælle at det er din fejl, vil jeg komme med et par ideer du kan bruge.

Den med kattebakken, der bliver du nødt til at flytte bakken så hunden ikke kan komme til den, for kattelort er ren slik for en hund, ikke bare din.

I stedet for at skælde ud og træne renlighed mm. så find på noget nyt og anderledes at lære hunden. Noget du også synes er sjovt og glem for en stund de unoder den laver, selv om det er svært.

Du kan begynde at cykle med hunden. Du kan lægge et lille spor den skal søge på. Du kan lære den at springe over små spring på springbanen. Det der er vigtigt er at i laver noget nyt sammen, noget der er sjovt hvor hunden også føler at den kan og får ros. Bare det er nyt, så er det spændende for hunden og dig.

Lige nu er du inde i en ond cirkel, hvor negativ opmærksomhed er vejen frem for hunden og det skal vendes.

Når hunden lærer nye ting og oplever at den gør dig glad, bliver du også mere tilfreds med hunden. Den begynder at lytte til hvad du vil og problemerne i hjemmet vil rettes langsomt, men sikkert.

At hunden prøver at snige sig op ad trappen er naturligt hvis du er på første sal. Hunde er flokdyr og du er leder, så derfor vil den helst være hos dig, igen skælud er bedre end at blive forladt af flokken.

Jeg har selv en hund der i lang tid ikke kendte forskel på ude og inde, det er nu løst.

Jeg sprayede gulvet med eddikevand hvor hunden ville gøre sig ren, vi kan ikke lugte det, men hunden kan ikke lide lugten og vil i langt de fleste tilfælde stoppe med at gøre sig ren der.

Inden sengetid går jeg med hundene, de skal helst løbe lidt, så kommer trangen til at gøre sig ren. Når de har leget, så bliver jeg passiv/kedelig og de begynder at snuse rundt og gør sig rene.

Kan hunden ikke sove i samme rum som dig?

Hvis det er muligt, så luk døren til soveværelset om natten, jeg tvivler på sen vil skide i det rum i sover i. Den vil sikkert heller ikke gnave ting i stykker.

Du har en hund der er i lømmelalderen og den er teenager i et års tid endnu, så du skal igang ellers finder den på flere unoder.

Hvad med hundetræning måske.

Hvor er tæven og kæresten i alt dette?

2 søde æseldrenge er klar til at flytte hjemmefra, et grå og et brunt.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

"NEJ Vupti!"
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:28

Lyder som det han hører allermest, som du beskriver det i dit første indlæg...

Har du overvejet, at du måske kan vende hans opmærksomhedessøgen - til at gøre den opmærksomhed han får, til noget positivt...

Når man vælger at have et dyr, så vælger man et kæmpe stort ansvar. Og en h****** masse arbejde...

Prøv:

Hver gang du kommer ned - og han endnu ikke har sneget sig op af trappen (gør det på tidspunkter før du forventer at han har sneget sig opad), så også der ros ham - nus ham - og gør nede til dejligt! Gør sådan - at oppe bliver "kedeligt" i forhold til nede, hvor han får ros og nus.

Det lyder til Vupti virkelig søger din kærlighed og anerkendelse. Når han spiser toiletrullen når i ikke er der - så kan det være fordi han er frustreret fordi han ikke magter at "beskytte" hele huset,m og får afløb på den måde. Hunde der ødelægger når de er alene gør det ikke af lyst eller i leg.. De gør det fordi de er frustrerede over at være afskåret fra flokken og ikke kunne beskytte...

Måske det også er grunden til han vil på loftet! Man skal jo være tæt på for at beskytte...

Ofte er de hunde man mindst venter det af, de der beskytter mest...

Min hund er også super klodset... Han tænker kun på mad... Men ved at ignorere hans irriterende sider, og forstærke de positive med ros/vende de negative til positive og så rose, så er de negative næsten væk...

Jeg er overbevist om at din måde at takle Vupti på, forstærker alle de ting der generer dig gange mange...

Jeg håber i finder ud af det...

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

enig med Pjevs m.fl
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:34

Uha jeg kender det altså lidt godt din problemstilling.

Har selv en hanhund (gravhund) på 1½ år som er noget i lømmelalderen. Jeg har ham dog kun i pleje for avleren.

Jeg har også en tæve fra samme kuld der dog er min egen - hun er enormt nem at have med at gøre.

Han er bare noget mere pågående end hun er og på en helt anden måde.

Han gør konstant, når vi går ture (kun når vi har tæven med - tror han passer på !! ) så jeg kan sagtens sætte mig ind i at du er "led og ked af din hund" for jeg har skisme den samme følelse, når jeg skal gå tur at for filan da hund klap dog kaje/hvor irriterende og lign.

Jeg er dog enig med Pjevs og Pony-mor i deres betragtninger -jeg tror også din hund skal aktiveres på en anden måde en du gør til daglig og at du måske skal prøve at tænke på at gøre nogle ting anderledes.

Renlighed (eller mangel på sammen er det vel nærmere) kurreres bedst ved at de er i et bur om natten - de vil nemlig ikke skide der hvor de sover.

Og så må kæresten da godt nok bide i det sure æble og så se at få det børnegitter op !!! Det kan da kun gå for langsomt

Og specielt også enig i at negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

Ved næsten ikke om det er nødvendigt at skrive mere for læs selv Pjevs og Pony-mors indlæg rigtig grundigt og gerne mere end 1 gang for de har fat i det helt rigtige

Rigtig god fornøjelse med din hund (som jeg er sikker på du holder rigtig meget af - men måske bare ikke helt kan overskue)

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Læderspringpladegjord 130 og dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

nåeh ja et PS
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:34

hvis du er oven på og hunden neden under så er jeg ret sikker på den ikke føler sig velkommen- at du ikk vil være sammen med den. Og det eneste hunden ønsker er netop dit samvær sandsynligvis.

Jeg kan slet ikke forstå hvis du sidder oven på og hundene ikke må være der - hvor meget og hvor længe er det af dagen?

Den ebdste hund får man des mere tid man er sammen med den - des mere des bedre. Bare 8 timer pr dag adskilt er faktisk for meget tid hver for sig - de fleste hunde klarer det jo da. Men mere tid sammen ebdre forhold.

Sover hunden ikke i rum med jer? Hvis ikke hvorfor? Det kan vel ikke skade at den lærer at ligge på gulvet inde hos jer ??

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

vupti nej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:45

Man siger ikke hundens navn i negative sammenhæng.

Og hunde tænker ikke over at de står i vejen i døråbninger.

Og jeg kunne blive ved.

Schæferhunde SKAL trænes og arbejdes med for det er virkelig en brugshund. Jeg har lige købt en af slagsen.

Min cocker sked også hver nat i en alder af 1½ år så jeg stod op for at lufte for han blev så ked af det når det gik galt og jeg tror simpelthen ikke på at en voksen hund med vilje skider indenfor....medmindre den ikke har fået lært andet ordentligt. Med min cocker fandt jeg til sidst noget foder han kan holde i sig og han ser forresten også meget flottere ud nu :-)

Held og lykke med din hund

hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

stute..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:52

og giver stute ret

Min schæfer render konstant efter mig og vil med ALLE steder og det kommer hun da :-) Jeg har også fået lagt nyt tæppe og lister og ny seng mm og ja hun har da haft uheld på tæppet og sengen har lidt bidmærker men sådan er det jo. Jeg hørte ikke ordentligt efter da hun skulle ud og når hun bed i sengen så smed jeg hendes yndlingslegetøj over til hende og det var egentlig sjover for det kunne man jo kaste op i luften

herregud en seng og et tæppe! det skal skiftes ud om nogle år men min schæfer bliver forhåbentlig min makker de næste mange år

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

hjælp...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:56

der er skrevet rigtig mange gode ting til dig i denne tråd, jeg vil gerne fremhæve det der blev skrevet om hundetræning. Hvis jeg var dig ville jeg strakstilmelde mig og komme igang.

Og så må du lige tale med den kæreste,for børnegitteret er en god ide. Jeg syntes det er vigtigt at vælge sine kampe. Jeg har fx en hundehvalp pt. der er børnegitter til stuen og tilmin teenagedatters værelse, fordi hun glemmer at lukke døren (så egentlig udelukker børnegitteret en konflikt med hende:-)), gitteret til stuen er åben når vi er hjemme og lukket om natten og når vi ikke er hjemme. Så har han ganen, køkkenet og bryggerset at være i og det fungerer fint. Han er trænet langsomt op i at være alene.

Jeg glemmer aldrig at lukke døren til badeværelset, men jeg er jo ikke perfekt, men skulle jeg glemme det og komme hjem til et badværelse der er splittet ad ville jeg godt nok blive sur på MIG SELV, for det ville jo være mig der havde glemt at lukke døren og hunden der bare var hund.

Min gang er nymalet og min hundehvalp er gået igang med alle hjørnerne, det er bare ærgeligt, det hører med.

Min gamle hund havde det meget dårligt med at være lukket væk fra familien og lavede utrolig meget ballade indtil jeg gav ham hele huset at være i, så var det ok. Han vidste godt han ikke måtte være i sofaen, men om natten kravlede han derop når vi sov og det var ok og ret sødt, han skyndte sig ned når vi stod op.

Det jeg gerne vil frem til er at jeg mener at man ligesom med børn skalvælge sine kampe, er det noget at irriterer sig over at han hopper i sofaen når i ikke er der, er det kampen værd? Han bider ikke,han er sød ved andre hunde, han stikker ikke af, tænker du nogen sinde den anden vej rundt?

Jeg vil også sige at man ikke råber af en hund, det giver ingen mening.

Til hundetræning vil du kunne få noget inspiration og nogle værktøjer, både til at aktivere ham så han bliver fysisk og psykisk træt, og til ikke at have nø at råbe.

Har du indlært (og har han forstået) hvad ja og nej betyder? Når han har det er der ingen grund til at råbe længere

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab

Når du springer trinene på en trappe over, risikerer du at falde!!

Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

dejligt!!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:00

Lige for at svare spørgsmål :-)

1: Min kæreste og hans hund. Kæresten er nok lige som mig, måske bare mere overbærende med ham. Men der ER heller ikke noget ondt i Vupti overhovedet! Han er en rigtig god hund! Også derfor jeg er ked af vores situation :-(

Men hans hund, er sammen med Vupti hele tiden. Også hun får heller ikke lov at være heroppe. Som sagt laver hun aldrig ballade, så det er så dejlig nemt med hende.

Jeg ved godt det er stik mod deres natur ikke at være hos os, men der må vel også være grænser?

Ligesom når man lærer sin hest at være alene ;-) Også stik mod naturen, men de skal jo lære det??

2: Fordel mad på ruten. Det gør jeg også tit :-)

3: Flytte kattebakken. Vores hus er lidt dumt indrettet, der er faktisk ikke rigtig mulighed for at flytte den, da der ikke er så mange døre mellem rummene ;-) Og stiller jeg det først ind i et rum med dør, jamen så kan kattene jo ikke komme til? Og at stille den op i højde... hvor stiller i den op? Gode råd modtages

3: Gå tur. Jeg går med dem ca en halv km inden sengetid, og der får de også tisset og afleveret det de skal ;-) Men der ligger alligevel en portion næste morgen.. (har prøvet at gå natture, men ligemeget virkede det). Og jeg kan se det er hans, da vores hunhund går mens hun afleverer. Og portionen som ligger, ligger kun på ét sted ;-)

4: Sove i soveværelset. Har vi prøvet, og der gør han det også. Så de kom ud igen. Hellere nede på fliserne end på gulvtæppet, når det nu endelig skal være ;-)

5: Toiletartiklerne. Han spiser det.. det eneste som ligger tilbage er plastik og selve pappet fra toiletrullen.. Adr. Men det er selvfølgelig splittet ad.

Og ellers syntes jeg det er fantastisk at i prøver at hjælpe og det giver VIRKELIG nyt håb og stof til eftertanke!!

For jeg går ikke af med ham. Jeg vil løse problemet.

Har faktisk lige været ude og lege med ham og gav ham (og hende)en gulerod da vi kom ind :-) Hunhunden måtte lige blive inde, ellers dominerer hun over ham. Så jow, dét var kvalitetstid!! Superdejligt at prøve igen og det er takket være jer!!

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

NEJ!!!!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:18

det er IKKE ligesom med heste! Det er ikke samme dyr vi taler om- de kan IKKE sammenlignes. Det er heller ikke spor naturligt for en hest at SKULLE lære at være alene. Og hvor ofte er en hest det reelt i forhold til en hund mon???

En halv km er jo INGENTING for en hund- slet ikke en brugshund! Det tager 15-20 min - I know for jeg går pt det samme med vores. At hunden når at lave og afleverer er sguette ens betydning med den gåtur er tilstrækkelig. Den får da ikke brugt sit hoved til noget som helst.

Du ved reelt ingenting hvis ikke du direkte SER hunden lave. Bare fordi hunhunden når i går tur måske bevæger sig mens hun laver er det ikke = hun ville gøre det indendøre.

Lav dog en hylde til kattebakken som katten kan hoppe op på- videre i kattebakken med plads nok og vis katten hvor den står ved at putte den i kattebakken med det samme bakken sættes derop.

Du siger måske hellere fliserne - men hvor mange timer er de hunde/den hund så lige alene pr dag faktisk- mens i er på arbejde, hos hesten, oven på, hele natten. hvor mange timer giver det mon i det hele- og så forstår du ikke hunden er frustreret samtidigt med den IKKE blir udfordret og aktiveret nok - når den samtidigt ikke ser sine mennesker ret meget??

At hunde går i toilet artiklerne/wc spanden er ganske normalt. Ikke alle hunde lærer nogensinde at lade være- det er deres natur, og for dem dufter og smager det altså bare godt. Så luk dog døren ud på toilettet.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

hov.. der
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:20

var lige lidt mere at svare på.

Jeg må jo så sørgeligt sige.. og kan faktisk godt se det nu hvor jeg fortæller det..(!).. At de er nedenunder hele tiden, og vi er faktisk ovenpå hele tiden. Vores stue er heroppe ;-)

Men vi har også 2 stuer nedenunder. Men vores ventil til gulvvarmen er gået i stykker, så vi sidder aldrig dernede. (den skal skiftes ;-) ) Så indtil den bliver skiftet, sidder vi heroppe. Og det kan jeg faktisk godt se, er RIGTIG mange timer de tilbringer sammen, men uden os, dernede. Er jo kun nede når jeg gør huspligter??

UPS!!!

Ang. at jeg siger hans navn når jeg også siger nej, er fordi de 2 hunde nærmest er klistret sammen. Så hvis han f.eks går i kattebakken og hun står ved siden af, og jeg kun siger "nej", så tror hun er det er hende jeg skælder på.. Så hvad gør jeg så, hvis jeg ikke må sige hans navn?

Og det børnegitter og kæresten.. Han flegner hvis jeg sætter det op. Siger at trappen ikke har godt af at være spændt sådan ud..(den er lidt dingel, men det er vel bare om at skrue selve trappen bedre fast?) Man han VIL ikke have gitter op. "det er grimt"..

Og så det med den kære sofa.. Jeg syntes bestemt ikke det er sødt at han lægger sig i den. Syntes ikke det er særlig lækkert at sætte sig i en sofa fuld af hår og jord :-( (og jo, han bliver redt ;-) )

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

jamen hold dog op
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:23

flegner kæresten - jamen så er han jo ikke med på at løse problemet vel. Det kræver at ha dyr på alle måder- kan man ikke affinde sig med det skal man bare ikke ha dem så simpelt er det nu engang.

I stedet for at råbe hundens navn kan du vælge at gå imellem den og kattebakken til det fiser ind at du ikke vil ha det- det kræver osse meget tid og tålmod. og ellers lav en hylde som sagt.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

En schæfer....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:33

...er en lynende intelligent BRUGSHUND der har behov for at bruge sin hjerne og krop.....det er ikke en pusse-nusse-sofa-hund der kan nøjes med et ben med leverpostej og en gang hente-bold-leg i haven....jo, nogle kan måske....men ham du har er ikke én af dem...så enten må du afgive ham til én der vil have mere end en sofa-hund...eller selv begynde at træne ham til dét en schæfer nu er god til...spor....lydighed...osv

Dit standpunkt: at du ikke køber et dyr for at afskaffe det igen holder bare ikke her....det er synd for dyret og frustrerende for dig.....så indse dog at du har en intelligent hund der keder sig...den skal bruges!

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

Ej Malene
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:34

Nu når du får efterrationaliseret jeres hverdag, så vil bare det, at de får lov at være sammen med jer altså give ham god ro og ikke at ville have dem ovenpå, når det er der i er, så grænser det altså til vanrøgt, hvorfor ikk bare sætte dem ud i en hundegård?

Du er nød til at gå på kompromis enten ved, at lade være ovenpå (I en periode) Eller tage godt med tøj på og være nedenunder

Kattebakken kunne f.eks. stå ude på toiletet og så sætte gitter op, så katten har adgang. Der findes gitter, hvor katte kan gå igennem men ikke store hunde.....

Er din kæreste modstander af gitter, så lav en låge

Og så nævner du, at tæven dominerer ham, er det kun i spisesituationer eller??

Mangler reg.smed? Kig på min præsentation. Engelsk fuldblodshoppe: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/243770/2/ Ædel all-round hoppe:www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211790/1/

0
0
Svar på denne tråd

Stute..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:35

Jo jo, jeg ser skam når de laver ude og sikrer mig at de er færdige inden vi går ind igen.. Men det er som sagt kun om aftenen, turen er kort. Det er mørkt, så kan ikke ligefrem lege bold med dem ;-)

Ang deres tid alene i huset, er meget meget lidt. Der er næsten altid én hjemme, da vi arbejder meget forskellige tider (plejesektor).

Og jeg husker jo også at lukke døren til toilettet, men ikke nemt når han selv åbner den ;-) Har så prøvet at låse den, men som sagt så ender det i dybe mærker i døren, så det er pest eller kolera?

Og ja, han er MEGET fikseret på kattebæ, så det bliver nok en løsning med noget kattelem ud i baggangen, hvor de så kan have deres kattebakke.. Tror kæresten går total i koma, hvis vi skal have en kattebakke stående på en hylde Han syntes i forvejen de dominerer for meget og bare skal ud og bo. Så må vi se om han er med på min idé her..

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Frustreret hund..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:40

Jeg forstår udemærket jeres lille hund..

En stor del af tiden er han udelukket fra fællesskabet..

Han er dybt frustreret over ikke at være i nærheden af sine mennesker..

Derudover får de for lidt aktivering, derfor keder han sig især og bider ting i stykker..

Desuden hjælper det intet at råbe af ham, andet end at han bliver mere utryg i sine omgivelser..

Hunden hører fint, og gør det der nu engang kan svare sig..

Dvs når den ikke får opmærksomhed, ja så ved den lige nøjagtigt at du rejser dig og skælder ud, hvis han nærmer sig trappen eksempelvis..

Negativ opmærsomhed er bedre end ingen..

Den lille hund HIGER i den grad efter at være en del af familien.. Den higer efter at blive aktiveret og ikke være udelukket fra fællesskabet..

Tæven er tilsyneladende bedre rustet til et liv i ensomhed og kedsomhed, end han er..

Hvis ikke I ændrer jeres måde at have hund på, bør I enten sørge for han aflives eller kommer ud i en familie hvor han er ønsket og hvor der tages hensyn til hans behov..

Det er dælme synd for ham, og jeg forstår udmærket at han har forvandlet sig til et "monster" for I giver ham intet andet valg..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

1234567765
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:48

Hvorfor lagde i ikke noget ordentligt gulv fra start af så hundene kunne være med jer??

Vi har selv trægulv og det bliver da ikke ødelagt af hunden går på det.

Hunden er et flokdyr - de vil være sammen med JER - jeg kan slet ikke forstå i har valgt at få hund, når i ikke er sammen med dem??? Vores hund er sammen med os hele tiden når vi er hjemme, den kommer kun lige i bryggerset hvis den er våd/beskidt af gåture.

Ellers er jeg enig med de andre...

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Legen med bold..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:50

Nu lagde jeg lige mærke til at I leger med bold..

hvor meget gør i det..? Hver dag..? Og i hvor lang tid..?

Det er en kæmpe stressfaktor for en hund at lege med bold nemlig.

Og gøres det tit og ofte har man en superstresset hund, som har svært ved at geare ned igen..

Den skal barejde med sit hoved.. Dvs mental aktivering og næsearbejde..

Den skal trænes, da det er en udpræget brugshund, og ikke en klappekage hund..

At hunden så samtidig har været et skralv allerede fra starten hjælper heller ikke på¨dens nu kedelige liv..

den er allerde fejlpræget som hvalp, hvis den har været lille og underernæret..

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:59

Mht. til kattebakke-problemet, så har vi løst det ved at kattebakken står ovenpå, hvor vores hund ikke kommer. Der står kattenes mad iøvrigt også. Både for kattenes skyld, og for hundens. Kunne I ikke gøre det, nu hvor hundene ikke må komme ovenpå???

Det skal så lige siges, at vi ikke opholder os meget på overetagen i forvejen, vi har både stue og soveværelse nedenunder...

Hunde gør jo som udgangspunkt ALT for at gøre deres ejer tilpas og tilfreds! Men da kattebæ bare er SÅ uimodståeligt, har vi valgt denne løsning for at undgå konflikten med vores hund, og ikke mindst for at kattene kan gøre deres i fred og ro - det samme med maden...

Har kun skimmet tråden, og kan se at der er kommet mange gode råd, så alt det andet vil jeg ikke kommentere. Vil bare sige at jeg håber I finder en holdbar løsning for Jer og ikke mindst Vupti, som da i den grad fortjener et hjem hvor han er aldeles afholdt.

Og én sidste ting - Vupti og tæven er måske søskende, men derfor er de jo ikke ens af sind, og har tydeligvis forskellige behov Så fordi den ene trives med dét og dét, og det ikke ens betydende med at den anden også gør/kan...

Pøj pøj med det hele.

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.

0
0
Svar på denne tråd

hunde......
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 12:22

Halløj

Det er en rigtig øv situation du står i, som du må prøve at få vendt.

Men jeg er enig med dem der sigewr, at en schæfer er en brugshund. Jeg er vokset op med schæfere og de har fra de var 8 uger gået til hundetræning og siden hen spor - hvor de altså er ude og gå svære og udfordrende spor flere gange om ugen og derudover cykel- eller lange gåture.

Det er ikke nok at din hund kan rende rundt på matriklen. Den skal virkelig stimuleres med det den er skabt til - og det er seriøs hundetræning. Der er ikke noget jeg hellere vil end at have en schæfer, og da min far havde hvalpe i sommers måtte jeg virkelig anstrenge mig for ikke at kommet il at købe en. Men jeg har valgt en anden race, fordi min tid bare ikke er til at give en schæfer det som den kræver. En schæfer er sgu nærmest en livsstil og hvis jeg skulle have en schæfer nu ved siden af studiet, ville jeg blive nødt til at vælge hesten fra. Derfor har jeg valgt en hund, som kræver knap så meget aktivering, men selvom han har en kæmpe have at rende i, er han stadig ude på daglige gåture.

Jeg havde en dalmatiner da jeg boede med min eks, som også er en meget aktiv og krævende race. Den gik vi med mindst 2 timer HVER eftermiddag. Og det var én lang tur på to timer udover de mindre ture i løbet af dagen på ca. en halv time.

Hvor lang tid om dagen går du med din hund? En halv km er jo ingenting. Det tager mig 20 min. at gå to km.

Vil mene at du skal gå min din hund et par timer midt på dagen, hvor du virkelig aktiverer den, hvis ikke du ønsker at begynde til træning med den.

Og ja, så må jeg lige tilføje, at det for mig lidt lyder som om jeres hjem i virkeligheden er for fint til at have dyr. Det er lidt ligesom "børn skal ses men ikke høres". Hundene er en del af jeres hjem og selvfølgelig er det ok at sige nej til seng og sofa. Men at de ikke må være visse steder pga. gulvene, at der ikke må komme gitter op fordi det er grim, selvom det kunne være en løsning og at der ikke kan findes en løsning med kattebakken, fordi det også er grimt... ja, det lyder altså i mine ører lidt sippet. (ved godt det er din kæreste der siger meget af det). Men han har også valgt de dyr og så må man altså enten tages med, at det kan ses på huset, at de er der - eller også skulle huset have været en del mere praktisk, så det kunne tåle at blive brugt.

Dette er ikke ondt ment, men kun fordi jeg bider mærke i, at hver gang nogen har foreslået en løsning i hjemmet, så dur det ikke fordi kæresten synes det er grimt, eller at hjemmet bliver beskidt ;-)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

En lille note...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 12:41

Da jeg egentlig har sagt det meste, og der er andre der kommer med meget fornuftige svar...

Men jeg tænkte på... Ved du hvorfor han går i sofaen om natten???

Det er højst sandsynligt fordi han mangler tryghed - og den finder han... I din lugt!!!

Jeg blev engang rådet til at prøve at sove med en klud mod huden - og give den til min hund i hans kurv når han var alene hjemme...

Siden den dag har han ikke lavet ulykker når han er alene...

Kludene røg væk efter en tid - men han havde åbenbart på det tidspunkt fundet ud af, at hjemme godt kunne være trygt uden "moar", og at han ikke behøvede stresse...

Milla

!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

lidt mere svar..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 12:56

Jeg vil så først nævne at: Jeg har givet hundene lov til at komme op for eftertiden.. Det har lykkedes jer at banke fornuft ind i mit hoved og det var PRÆCIS det jeg søgte! :-)

Så de ligger heroppe nu, flade som pandekager og nyder det, ser de ud til :-)

Grunden til jeg ikke ville have dem herop, var fordi jeg har brugt flere uger på at renovere, male og lakere trappen og syntes de ødelægger den, når de render op og ned. Plus at det har altid været nævnt at det ikke er sundt for deres hofter med trapper.

Men nå, fred være med det, har da mere maling ;-)

Gulvet heroppe er ret stort og vi har ikke liiii råd til at lægge et trægulv. Men nå, det er et gammelt gulvtæppe, så det går nok.

Og jo, han hører fint, det ved jeg skam udemærket ;-) Det er en der viljedøv, den er gal med ;-) Men syntes efterhånden at jeg har fundet en del løsninger, med jeres hjælp og vise ord.

Hunhunden er, ja, rimelig dominant overfor ham, specielt når vi leger. Knurrer når hun får pinden, sågar noglegange "sætter ham tilbage" til det nederste led i flokken.. Hun kan være rimelig barsk overfor ham :-( Og når vi kæler dem, skubber hun sig ind foran ham og møver på. Og jo, enten skubber vi hende væk (hun skal ikke kun have opmærksomhed), og ellers sidder vi med hver sin hund.

Og ellers begynder det at være nogle brilliante idéer i kommer med syntes jeg :-) Dem kan jeg bruge til noget!

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

jfhgfdhgfjhg
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 13:17

Ja det bedste ville da helt klart være, at i kunne være nede sammen med hundene, da du har ganske ret i, at trapper ikke er godt for dem.

Vil du bruge ca 2-3 timer om dagen på, at aktivere din hund?

Gå lange ture af gerne 1½ time min?

Lave mental stimulering ved hjælp af forskellige opgaver?

Melde jer til træning en gang ugentlig?

Sørge for, at han kommer ud og lege med andre hunde - ikke kun jeres egen tæve?

Du har anskaffet dig en brugshund, som kræver masser af tid og arbejde.

En brugshund er ikke bare et sofadyr, som kan nøjes med, at være med i den alm hverdag...

Jeg har selv haft brugshunde og trænet på udvidet plan og gået til udstillinger mv i en hel del år.

Nu har min livssituation ændret sig og jeg har nu valgt en helt anden type hund - som netop kan nøjes med nogle gode ture i skoven og som kræver langt mindre mental stimulation.

Han ér et sofadyr - men kræver selvfølgelig det alle hunde som minimum kræver....nemlig et spændende hundeliv. Og der er en have og et hus og et liv indenfor disse rammer bare ikke nok!

Vores Charmetrolde

&

Shetteren Clyed

Hesten er vores partner

www.cougars.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt!!!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 13:17

Det er dejligt at høre at du har truffet nogle valg ud fra de gode råd herinde...

Jeg kom til at tænke på, det at tæven er så dominerende overfor ham...

Nogle hunde bliver jo urenlige af ren underkastelse... Kan det måske være, at han bliver det om natten fordi han er utryg og hun så "hakker" på ham?

Måske er det ikke rent positivt at de altid er sammen.. Bare en tanke - måske har han brug for en pause indimellem til at være sig selv og ikke hele tiden underkaste sig hende...

Måske skulle den pause være om natten...?

Milla

!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

vil lige sige.....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 13:18

for at du tager så pænt imod rådene, selvom de kan lyde hårde (inkl. mine egne råd). Men jeg håber at det løser sig for dig og at du kan opnå det dejlige, tætte forhold med din hund, som er så fantastisk at have :-)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Alene tid..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 13:19

Sørg for at der bliver foretaget noget med hundene hver for sig..

Specielt hvis hun er over ham konstant..

Han skal ud og have alene tid med jer..

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:19

Der var én som nævnte noget i stil med at vi boede så rent og pænt at der ikke var plads til dyrene.. Undskyld, hvis jeg har givet udtryk for det, for sådan er det bestemt ikke herhjemme Der er pels overalt hvis jeg ikke støvsuger hver dag (og det gør jeg ikke ;-) ).. Der er kradsemærker i tapetet fra kattene da de var små osv osv, så jo, der er bestemt plads til dem :-)

Hmm.. det kan godt være jeg skulle prøve at skille dem ad om natten ja. Man kan altid forsøge jo.

Og så vil jeg skrive til jer om en måneds tid igen, om hvordan det går :-)

Og jo, der har da været hårde ord i nogle af disse svar, men det må man jo være forberedt på, når man laver sådan et indlæg heeh. Men alt i alt har det sat mine tanker rigtig meget igang, og det kan KUN blive bedre..

Jeg holder jo af det lille kræ ( ;-) ), og vil gerne have det til at fungere optimalt.

Så tusind tak for jeres meninger og guiden frem til en forhåbentlig god fremtid for os!

Hilsen Marlene ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Snak med dyrene..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:29

Det er SÅ VIGTIGT at man snakker MED sine dyr og ikke bare om sine dyr.. De fornemmer udemærket om de bliver snakket til eller snakket om.... Og jeg mener snakket til på den rigtige måde og ikke råbe af dem....

"ELSKER MIN SKØNNE FRIESERHEST OVERALT PÅ JORDEN"

>>AKADEMISK RIDEKUNST<<

0
0
Svar på denne tråd

jeg er en af dem
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:34

der starter med en omformuleret skideballe (stakkels hund).

Jeg korrigerer mig selv i min holdning overfor dig

KÆMPE THUMPS UP !!!!

For din indstilling til at lytte og ville forbedre sin hunds og jeres fremtid

KH) og krydser hvad jeg krydse kan for at det kommer til at funke for jer....

Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

0
0
Svar på denne tråd

jo.....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:56

de laver sikkert ridser i trinene op af trappen - men var i ikk klar over det inden i lavede det ??

Du skrifer der er en hjemme det meste af dagen - jo men hva hjælper det når i ikke er sammen med dem (hvilket i forhåbenligt fortsætter med at være nu fremover HVER dag!)

Det er fint der er renoveret mv- og du skriver at det ikk er sådan at der reelt ikk er plads til dyrene pga det - men alligevel nævner du mange gange gulv, gulvtæpper el trapper, vægge, tapet og maling som begrundelse for at hundene hverken må det ene el det andet - og ellers så er det manden der ikke vil ha det. Jamen vidste han ikk hva han gik ind til? Hva det vil sige at ha den slags dyr og hva det kræver ??

Uanset hva - så skal i jo tag jer af dem, være sammen med dem, bruge dem så de er tilpasse mv. Det er lige meget om det er katten el hunden m.fl. Vil man ikke det (som han lyder det til), el har man så en kæreste der ikk kan forstå det og derfor ikk er til at rationallisserer med, jamen så må man finde nye hjem til sine dyr - det omhandler det bedste for dyrene, ikke dine følelser til dem.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Bølle hund..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:57

Jeg har selv stået i samme situation, med min forhenværende hanhund Jazz. Han lavede stort set de samme ting, som din gør.

Jeg oprettede også et indlæg herinde om ham, nogle svar var brugbare andre mindre brugbare.

Men jeg havde heller ikke glæden ved ham, jeg elskede ham, og gør det stadig - men vi fungerede ikke sammen. Jeg kunne ikke give ham det han fortjente, og så kunne han ikke give mig det jeg ønskede.

Jeg valgte at bortgive ham til en sød pige herinde fra HN, og det går super godt med ham! Hos mig stak han af, gøede af folk på gaden så de blev skrækslagende og var også viljedøv. Men hos hende kan han nu rende løs i haven, kommer (næsten) hvergang hun kalder og hygger og leger med deres anden hund.

Selvom det var hårdt at indse at jeg havde købt en hund, uden at vide hvad han krævede og derfor ikke kunne give ham det han fortjente, så er jeg glad for at jeg indså at han skulle bortgives til personer som kunne opfylde hans behov.

Jeg håber du kan finde en måde at få tingene til at fungere med din hund, men hvis ikke så synes jeg du skal finde en som kan give ham alt det han fortjener.

Back in my days, we didn't have starships. We had to WALK from solar system to solar system. In 6 feet of snow!

0
0
Svar på denne tråd

Schæfere er svære at opdrage
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 16:14

Det er MIN erfaring- dog baseret på mine schæferkryds- og hvad jeg har set i tv om politihunde.

Det virker som om man slår vand på en gås i perioder for, hunden er så LIGEGLAD. Det er meget frustrerende, også når man står gasblå i hovedet af raseri og skal *rose*!

Desuden kan de være "enmandshunde"- min tæve elskede min daværende kæreste meget højt, det var såmænd "kun" mig der fodrede, gik ture, opdragede og gik til træning....

Det virkede dog tilsidst- men det tog lang tid- hun var nok tre, før hun pludselig var stensikker i indkald, gik fri ved fod og kunne alt det, vi forventede. Set i bakspejlet: Vi (JEG) krævede nok for meget af hende, da vi fik hende som 10 mdrs "genbrugshund".

Din lille "rotte" har også noget i bagagen- med fysisk ubehag og mangel på næringsstoffer, så er det måske forventeligt, at han æder kattelort. Mange hunde har den uvane- uden at have været sygelige (eller hvad jeg skal skrive?) som små.

Kan kattebakken anbringes et sted, hvor hunden ikke kan komme til?

Det med trappen: Få en babylåge sat op.

Det er selvfølgelige bare til en start!

Dyr, der besørger inde er en pest!

Men jeg tror ikke, Vupti er håbløs- han er bare schæfer- og de KAN være nogen hårde nitter.

Jeg tror, du med fordel kunne træne spor med ham. I starten et lille spor: 30 meter mærket med levervand og små bidder kogt lever. Kommandoen er: "Søø-ge!" og masser af ros forenden af sporet + levergodbidder. (Hel lever koges i 40-50 minutter- og det STINKER gudsjammeligt- dog kan et lille pillet løg i vandet hjælpe).

Husk at rose- i et lyst opmuntrende toneleje- når han gør det rette. Hele tiden! "Det var GOODT" "Dyygtiig!"

Ignorér det forkerte- og hold dig til "NEJ!" eller "ØH_ØH!" når den er ved at gøre noget forkert. Er det sket, er det for sent.

Sofaen dufter af Jer, så prøv at lægge en brugt t-shirt i hans kurv/på hans tæppe. Eller giv hunden en stol at ligge i. Det har vi altid haft (arv fra jægerfamilien endda!)- hundene har altid haft egen stol, og kun den, som de måtte ligge i, så var de med i det rum, hvor der skete mest (kurven stod i bryggerset), når de ville. Man kan lægge et tæppe i stolen, det kan vaskes! (I).

Der er meget arbejde i den hund! Men jeg tror, han vil smide sine uvaner, hvis han bruges mere, roses mere (negativ opmærksomhed er OGSÅ opmærksomhed, derfor laver dyr og børn ulykker- de siger SE mig!). Lær ham tricks.Ros ham.

Man kommer let ind i en negativ spiral- jeg bliver også mere sur på katten, der gør på gulvet, hvis den i forvejen er irriterende på andre måder- og jeg har en dårlig dag... Men det er mit ansvar at finde ud af, hvad der ikke fungerer og rette det.

---

Hvis I ikke orker det: I skal være 2000 % sikre på, at det nye hjem vil ham, og har erfaring med besværlige hunde. Ellers er det bedre at få ham aflivet.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

kjjdhsgirgrie
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 16:15

det lader til din hund ikke respekterer dig overhovedet, hanhunde kan være meget grænse overskridende. min er jeg nød til og tage fat i før han fatter hvad jeg siger

0
0
Svar på denne tråd

hvor ville jeg ønske
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 16:24

at der var tid og plads til en hund i vores famillie, for så var det lige sådan en, som min mand med stor gldæe ville gå igang med at opdrage.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

lkjasdfklj
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 17:14

Nu har jeg ikke læst alle svar i denne tråd igennem, så hvis du har løst problemerne er det her nok overflødigt.

Men en schæfer er en brugshund, og en hanhund er gerne lidt "dum" især i den alder. Han lyder ikke som noget særligt tilfælde, der mangler sikkert bare lidt forståelse og lederskab imellem jer og hunden/hundene.

Det er overhovedet ikke urimeligt, at hunde ikke må komme i møblerne og heller ikke på en 1. sal. Eller for den sags skyld på den ene side af dørtrinnet til køkkenet.

Nu kan jeg ikke se hvor du bor, men vil kunne hjælpe dig hvis du er inden for rækkevidde:-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er bedre at forebygge
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 18:16

Jeg har også en hanhund og drenge lige meget hvilken art vil altid lave ballade tror jeg.. Derfor har jeg lært at forebygge fremfor at skælde ud. Jeg har lært at være ekstremt opmærksom på min lille mand så jeg kan se når han skal til at pille i planten f.eks og så er er det om lynhurtigt at distrahere ham og så laver vi noget andet sjov istedet, det har faktisk bevirket at han helt har glemt at planten er sjov og han henvender sig til mig hvis han vil lege, istedet for at gå til planten.

Hjemme hos os har vi stort set ingen problemer med vores hund, og det er altså til trods for at han er døv,så vi kommunikerer med ham uden lyde, men det kommer også af opdragelse, han ved præcis hvor skabet skal stå, vi har opdraget ham med at rose positiv adfær (godbidder og lej), aktivere ham hele tiden (for han er nuengang en mand), ignorere negativ adfærd (han havde f.eks en periode hvor han gøede af min kæreste når han sad ved skrivebordet og lavede lektier, men bare ved at ignorere hans gøen, fandt han hurtigt udaf at det virkede altså ikke). Han får også konstant positiv opmærksomhed, så han har ingen grund til at skabe negativ opmærksomhed. Vi er sammen med ham alle timer vi er hjemme, lige meget havd vi laver; Han ligger med i sofaen og leger når vi ser tv, han er med til at lave mad, dvs han følger med og hygger med godbidder der falder af til flittige hjælpere, jeg tager ham altid med ned at handle, så får vi begge en ekstra gå tur, og lige nu f.eks ligger han på mit skød og putter imens jeg skriver :)

Kort og godt mener jeg at aktivering altid er en god prævention for ballade magere. Og hvis i bruger en masse tid på ham, vil han helt sikkert glemme en del af unoderne.

Det med at han er står i vejen, gør min også, men det tror jeg bare er en mande ting ;)

Puka - Hvad ville livet være uden hest.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 19:20

Jeg har ikke så meget at sige til din måde at holde hund på - vi er alle forskellige og træffer forskellige valg, men er der et eller andet, i forholdet der ikke fungerer, bør man forsøge, at ændre på det og det kan jeg forstå, at du er i gang med :-)

Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at høre:

*Hvordan du vælger at aktivere hundene? som jo er kendt for at være en race med behov for udfordringer i hverdagen.

*Hvor længe du dagligt aktiverer dem?

..... bare af ren og skær nysgerrighed :-)

Dit problem med kattebakken kan jeg godt løse for dig.

Køb eller lav en stor aflang kasse med låg i toppen og lav en lille indgang i enden, som kun katten kan komme igennem - sæt kattebakken derned i - der bør være mindst 30 cm 'frigang' foran kattebakken, nede i kassen.

På den måde står kattebakken i sit eget lille hus, som kun katten kan komme ind i og hundene kan kun få snuden lige indenfor :-)

Vasketøjskurve i træ (ala den fra trip trap - de bredeste af dem/dobbelt) kan fint benyttes - de kan fåes i Silvan, Jysk osv.

Pøj Pøj med det :-)

Malene Gjedbo Nielsen, 8970 Havndal

www.vesterskovmark.dk

0
0
Svar på denne tråd

bombur
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 21:15

Hvor er det skræmmende at der findes hundeejere som dig...

Det er sådanne der er skyld i bidske og nervøse hunde...

Er du en psykisk stærk og dygtig flokføre - har du ikke brug for vold...

Kan din hund ikke stole på dig - kan du heller ikke stole på den...

Så det er klart, at din hund ikke respekterer dig... Kun en svag leder tyer til vold...

Er man ikke klogere end hunden - er det klart den prøver at tage magten... Har man brug for vold for at sørge for hunden ikke får magten - så bekræfter man jo kun hundens "mistanke".

Milla

0
0
Svar på denne tråd

korsgaard
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 21:16

jeg tror ikke du skal have hund........

0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget vrøvl
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 21:35

Excuse me: Sikke noget vrøvl I fyrer af.

Svag leder og ævl.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

om natten
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 21:35

Byg en hundegård med isoleret hus til dem om natten, så er du fri for skiderriet indendørs :)

Hvis bare du slipper for at tøre @!#$ op vil hele dit syn på hunden måske også blive mere positivt :)

Bare en tanke, og nej de tager ikke skade af kulden.

0
0
Svar på denne tråd

Dyr er forskellige
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 21:58

Dyr er meget forskellige, uanset race.

Nogle heste kan man styre ved stemmen, andre gør alt for lige at finde en smutvej.

Jeg har fx en kat der altid har været meget lydig, han er født hos mig og har absolut ingen opdragelse fået, alligevel er han så lydig at man indimellem studser over det, han har altid forstået et "nej", og ber altid om at blive lukket ud hvis han er rastløs,- i stedet for at lave ballade.

En anden af vores katte kan man smide ned af bordet, og i næste sekund er den oppe igen, dette kan man gøre ti gange og den er lige enthusiastisk hver gang......

Jeg tænker indimellem at hvis det var hunde vi havde, så ville der GODT nok være stor forskel på hvor nemme de var at have!!!!

Nu er det så katte - så det er til at leve med ;-)

Jeg tror simpelthen pågældende hund bare er en af de svære, og sådan er det bare, det er ikke ejers skyld, eller hundens som sådan, den kræver bare mere arbejde end en "nem" hund. :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmm..................
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 22:10

har ikk læst alle indlæg beklager.

1: køb et hundebur (kan fåes i harald nyborg til 349kr som er stort nok til min muskelbasse på omkring 40kg.) lad ham være i det når han er alene hjemme samt om natten det er min.

Når han har prøvet det i fx. 3 mdr prøver du fx at lukke ham i din lille gang og lader ham havede det rum, går det fint giver du ham mere og mere plads stille og roligt (over nogle mdr)

Lad buret stå i gangen hvis du vil bruge det rum til det næste han får. giv ham et kødben eller andet som "beløning" når han skal være i buret.

2. Start til hundetræning NU! eller få fat i en adfærds terpi ting (kan ikk stave til det)

Min hund havede med at pisse og sk*de på gulvet når han var alene om det så var bare 5 min selvom han blev luften inden og lavede "det hele" nu er han i bur når han er alene og ind i mellem om natten og der laver han intet

Håber du kan bruge det til noget men sådan har jeg gjort og det er ikke synd for hunden at være i bur har snakket med 3 adfærds terpi ting som anbefaler det til hunde der splitter huset ad/ laver på gulvet osv.

tror det er for sent at kastere ham kan om ikk andet sige at det intet hjælper på han splitter huset eller laver inden for.

Held og lykke med ham.

Sælges: Welsh/fjordheste hoppe føl fra i sommers. bliver kat.1. 5000kr. sælges for veninde.skriv pb :-)

Citroen xsara tilsalg fra 1997. som ny!! skriv pb.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hund...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 23:13

Kan det ikke tænkes, at han har en mindre hjerneskade og derfor ikke er til at opdrage på som den anden hund. At han ikke forstår og opfatter som normalt. Synes du beskriver en adfærd, som er udenfor normal-området og du nævner ikke jeres tæve, som jeg antager ikke har disse her problemer?...

Det ville jeg undersøge - altså om han er fysisk 100 % sund og rask. Hvis han ikke er det, så er det vel synd at forvente det samme af ham og evt. bedst at han får fred. Han har jo været bagud fra starten af.

Hvis han er uden mén af sin start i livet, så ville jeg enten få hjælp af en træner/adfærds terapeut, således at både hunden og dig kan arbejde sammen istedet for at modarbejde hinanden.

Hvis du har tabt modet, så ville jeg tage en beslutning om at I måske bedre er tjent med, at han får en ny ejer, som har lyst til den udfordring som han er. For det er da synd for jer begge som det er nu. Og det er ingen skam at indrømme, hvis man har fået en hund, som man ikke kan sammen med. Men jeg ville da prøve med træning først/træning i jeres situationer i hjemmet, så du kan lære hans sprog :-)

Kh. Tine

"Den vej, som som ikke starter i Hjertet, ender blindt."

Antines Arabians Dk

PH Balaton El Antines

OX Avlshingst

Bedækning tilbydes i 2010

se præsentation for info.

Balagia

OX Guldhoppe

0
0
Svar på denne tråd

stakkels hunde
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 00:03

altså mine, de må ikke komme i stuen eller i sofa/senge, badeværelse kattebakker olign. der giver promte et nej, hvis det forsøges, uanset alder. om nødvendigt hentes forbryderen hvis øregangene er tilstoppet, og bringes tilbage til lovligt område med en smule fyy. 5 min efter finder vi på noget den er god til og så dyyygtig, den er. har virket med alle tre.

Til trådstarter: De er to hunde og har som andre flok dyr en rang orden, indbyrdes. den finder de ud af, så længe de ved du er øverst på ranglisten.

Jeg vil heller ikke havde raseret hele huset, så der er helt klart områder der er forbudt for hunde. og det lader ikke til at være et problem.

Men hanhunde er længere om at blive voksne (lige som menneske racen).

Men lige en tanke, de er søskene, og ingen er neutraliseret, hvad gør du når der er løbetid. lad være med at få hvalpe på søskene, det er indavl.

da han er den svageste ville jeg få ham kastreret. så slipper du for meget bøvl.

Og husk ros er vejen frem

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår ikke at NOGEN
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 07:26

kan få sig selv til at ANBEFALE et hundebur til disse problemer! jeg forstår SLET IKKE at nogen kan få sig selv til at sige og så smid hunden der i mens i ikke er hjemme OG om natten.

Hvor mange timer det det normalt for en hund mon?? ca 6-8 timer pr nat + 6-10 timer mens man er på arbejde+skal frem og tilbage Dvs op mod 14-18 timer I ET BUR + Hvis folk så ikke er hjemme mere af dagen fordi de skal handle, ud til hesten el hva ved jeg...

SÅ skal man seriøst IKKE ha hund uanset hva hunden end laver - i hvert fald ikk en hund der kan komme på at lave lidt ballade. Hva ville du selv sige til at sidde i et bur i den str hver nat + de timer folk ikk er hjemme????

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

kjgfdjgdfhgfg
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:30

Er komplet enig med stute!!!

Et bur kan vel anvendes som en hule hvor hunden måske kan finde tryghed og kan gå ud og ind af det som den vil - men, at bruge det som en plads/meget lille hundegård til hunden, når man ikke er hjemme..... .....finder jeg dybt forkasteligt!

Men i guder hvor er det da nemt, at lukke hunden i sådan et bur - det er da klart den nemmeste løsning for mennesket:(

Nogle mennesker bør bare ikke have hund:(

Vores Charmetrolde

&

Shetteren Clyed

Hesten er vores partner

www.cougars.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

er forvirret
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:36

er det ikke den lille hund der er problemer med synes de fleste skriver som om det er shæfferen den er gal med ?

Jeg har ingen råd desværre da jeg faktisk ikk vidste halvdelen af de ting der bliber skrevet om hunde her selvom jeg selv har hund

hilsen jeanett

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

jeanettlar (monique)
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:45

den lille hund begge hunde de har er schæffere - så ja... det er hanhunden af de to den er gal med.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

fodret
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:48

hej

Det er godt nok stort at dig at du laver denne tråd og jge håber du kan bruge nogle af de gode råd omkring aktivering..

Men det der falder mig ind er at han er vild med Kattelort og skider om natten, så måske mangler han noget i fodret.

Du kunne prøve at skifte foder i en periode og kun fodre om morgenen så hans mave er tom om aftenen og derved bedre kan holde sig, hvis hans mave er sart ville jeg anbefale Barf men der er jo en smagssag om man har overskud til at tø op og planlægge.

Grunden til at jeg kom til at tænkte på det er at min egen hund har været passet af en hundepasser i en uge hvor den skulle have hendes foder og da kunne hun heller ikke holde sig hele natten.

Men en kombination af adskillese fra den anden hund om natten og nyt foder ville jeg tro kunne løse dit natte problem.

God fornøjelse med ham og husk at opdatere os..

Hilsen Amalie

0
0
Svar på denne tråd

Et bur!
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 10:19

Jeg ved at det virker. Og nogen gange må man altså gøre noget for at bevare lysten til at have og holde af sin hund. Som jeg læser det har du forsøgt med alt muligt for at få ham til at holde op med at lave indenfor. Bliver han nænsomt vænnet til buret er der ingen problemer i det.

Og så evt. bygge en hundegård han kan være i om dagen mens i er på arbejde, det er trods alt bedre for samvittigheden end et bur.

Det lyder som om at du har forsøgt en masse, jeg håber det lykkes for dig/jer

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

MissGreen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 10:36

det omhandler sguette om DU kan bevare lysten til at beholde din hund - men HVORDAN HUNDEN har det MENS du er i besiddelse af den. Det er op til DIG som ejer at aktiverer den og sørge for DEN har det godt.

og en ting er sikkert- 14-16 timer alene i et lille bur nat+dag er sgu ikke dyrevelfærd! Så kan slagtesvin og burhøns næsten gå hjem til sammenligning For det er lige før de har det bedre end hunden så!

Vil du seriøst fortælle mig at du mener det er i orden hunden skal være i buret HELE natten ALENE i 6-8 timer - de 8-10 timer folk er på arbejde og evt OSSE den tid der måske ikk er nogen hjemme mens der handles, er til fritidssysler (ridning mv) ???? Som altså hurtigt kan komme op og give mellem 14 og 20 timer I ALT ?

En ting er at den så ikke engang kan ha ordentlig samvær med den anden hund imens som den er vant til, men så skal den rent faktisk se den anden hund rende løst imens, fordi de har så lidt plads i huset de rent faktisk må være på osse.

En hundegård- det kan jeg gå med til. Det er ikke det samme. Den er større, de kan ha et hus, de kan bevæge sig frit, de kan lave hvis de skal og vil mv.

Hvordan pokker kan man forsvare burhund i så mange timer pr dag. Jeg fatter det bare ikke altså.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Enig med
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 11:25

Enig med Stute (overraskende 8-)) omkring det med bur. Jeg har en hund der også har ødelagt nærmest alt når vi ikke var hjemme. Dørstopper, vægge, fodlister osv. Jeg havde også tanken om et bur, så jeg købte et - og det står i gangen så hun kan gå ind i det for tryghed men kan også gå rundt som hun vil.

Kombineret med at hun nu altid får sin morgenmad som fodersøg er hun nu holdt helt op med at ødelægge ting når hun er alene hjemme (undtagen reklamerne der ryger ind ad brevsprækken men det gør ikke noget ;)).

Det med at han gør sig ren indenfor - enten er det pga. jeres foder; forsøg med et andet - eller også er min tanke at han er utryg. Hvis han nærmest aldrig får andet end skældud under kontakt og tæven også er lidt efter ham, så kan det jo være det. Tag at lave en masse sammen med ham dels så han bliver aktiveret og dels så han føler at der er noget han er god til. Jeg tror faktisk, at de ting kunne afhjælpe stort set alle problemerne med tiden.

Pøj pøj. :)

Den dejlige pintopige Kimberley og den søde palominofyr Sunny

0
0
Svar på denne tråd

fatter ikke den med buret
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 11:59

Jeg fatter ikke at folk kan få dem selv til at lukke en hund ind i et bur så mange timer ad gangen.. Det er da dyremishandling af værste skuffe . Jeg havde en kunde der hvor jeg arbejder, som købte et transportbur til sin labrador for når den var alene hjemme, så splittede den det hele ad. Efter en uges tid kom kunden tilbage med buret og ville have pengene retur, for det virkede ikke. Hunden havde kradset sig til blods i forsøget på at komme ud(der sad blod på buret endnu), og havde endelig fået brækket det op og var kommet løs. Men nu havde de altså valgt at aflive hunden, for den var da godt nok tosset i hovedet... WHAT!!! Jeg skulle godt nok holde mig tilbage for ikke at hidse mig gevaldigt op. Magen til manglende indsigt i hundens psyke skal man da lede længe efter. Hvorfor så ikke bare aflevere den til et internat, hvor der måske var nogle hundekyndige mennesker som kunne tage sig af den.. Øj, hvor blev jeg trist på hundens vegne Det trøstede mig dog lidt at hun ikke fik sine penge retur

Det er helt sikker som mange skriver at den mangel motivation i hverdagen. Jeg ejer selv en 40 kg labrador med Damp, som kræver rigtig meget aktivering og hjernegymnastik. Han kommer ud på 3-5 km. gå eller løbe tur HVER dag, han kommer til hundetræning, han træner søg, han kommer i svømmehal om vinteren og stranden om sommeren, han leger med aktivetetslegetøj og jeg kunne blive ved. Og selv om han gør alt dette, så er der stadig gang i ham. Jeg tør næsten ikke tænke på hvad der ville være sket med ham, hvis han var kommet hen et sted som den jeg beskriver ovenfor eller hos dig.. Jeg siger tit til ham hvor heldig han er, at han er havnet hos os, hvor han er 100% medlem af familien.. Og ja, min hund sover hos os om natten. Og, nej jeg syntes ikke det er ulækkert, hvis man som mig min.skifter sengetøj 2 gange om ugen og derudover lider lidt af rengøringsvanvid . Desuden er Samson meget renlig og kommer rigtig ofte i bad, da han elsker sæbe og vand.

Men jeg håber at du finder en løsning, ikke så meget for dig, men mest for din hund, da han ikke har valgt dig som ejer.. Pøj pøj med det...

Mange hilsner fra Dorte, Iben og Lyon

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:33

heller ikke at man kan have samvittighed til at putte hunden i et bur. Og den har slet ikke mulighed for at lige strække benene, gå hen og tage en tår vand hvis den er tørstig m.m. Hvad hvis hunden har et fysisk problem der gør at den ikke kan holde sig? Så er den tvunget til at ligge i sit eget skidt.

Vi har også lige fået en labweiler på 1 år. Han er også fyldt med energi. Vi plejer at åbne døren så han kan komme ud og gøre det han skal, ligesom han også får krudtet lidt af. Men nu hvor vejret er træls kan jeg bare mærke at det slet ikke er nok. Så nu er jeg begyndt at gå nogle lange ture med ham. Og jeg har fundet ud af at han ELSKER store vandpytter. Så en masse fræseture igennem vandpytter så er han dejlig træt om aftenen:) Samtidig giver det jo en god mulighed for at træne indkald, sit osv. Med lommen fyldt med godbidder vil han gøre hvad som helst. I går kunne jeg desværre ikke nå det inden det blev helt mørkt, og så havde jeg en hund der stod ved siden af sofaen og kiggede på mig med store forventningsfulde øjne. Og så havde jeg dårlig samvittighed. Så jeg fandt en masse godbidder frem og lavede søgeleg.

Jeg tror det vil være godt med en kærlig og konsekvent træning. Når du har sagt nej, skal det betyde nej. Jeg gjorde en fejl i går og lod den store komme op i sofaen bare til en krammer. Det resulterede i at han flere gange lige skulle prøve om ikke han kunne liste sig op. Jeg opdager jo næsten ikke en 40 kg. tung hund ved siden.

Så når du siger at han ikke må gå i kattebakken, så betyder det at han ikke må gå ibakken om du så skal sige det fra nu af og resten af dens liv. Det nemmeste er dog klart at forhindre den i at komme til kattebakken. Så opstår der ikke den konflikt. Og kattehømser er bare guf for sådanne hunde uanset race, køn og alder. (Se positivt på det, du skal ikke tømme kattebakke så ofte )

Hvis hunden så ikke forstår et nej, så må man gå hen og flytte den eller opmærksomheden et andet sted.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:44

nok blevet skrevet nogle gange før, jeg har ikke læst alle indlægene, så bær over med mig, hvis du har fået det afvide :-)

For mig lyder det som om at hunden keder sig gevladigt! Derudover lyder det også som om at du ikke kan komunikere med din hund. En shcæfer er en hund der har brug for meget aktivitet, både fysisk og psykisk. Derudover har alle hunde brug for at være sammen med sin ejer.

Jeg har selv en schæferblanding, som jeg endda bor i lejlighed med (Ja ja, gå bare amok nu ;-) ) Men jeg er i hundeskoven med ham 2-3 timer på alle ugens hverdage, derudover går jeg også lange ture med ham (Jeg har endda tabt mig pga. det :-) ) I weekenderne går vi til hundetræning. Jeg træner derudover med ham, hver dag, øver det som vi har lært og skal lære. Jeg laver søge arbejde med ham, også indenfor. Min hund er 7 måneder og er ikke kastreret, og skal heller ikke. Han også viljedøv nogle gange, og det er hanhunde altså engang imellem, især i teenagealderen. Min hund trives super godt og er vild med at komme ud og lave noget, men er også træt når han kommer hjem igen.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men i hvert fald kan jeg anbefale hundetræning, du lære at komunikere med din hund og det tror jeg lidt at du mangler at kunne med din, det er i hvert fald det jeg forstår ud fra det du læser.

Det med at han laver indenfor, kan evt. være foderet han for. Det kan måske også være en måde at få opmærksomhed på fra hans side af. Derudover skal man gøre rent efter han har gjort det, fjerne alt lugten, for hvis han kan lugte at han lavet der, vil han højest sansynlig lave der igen.

Jeg håber du finder en løsning :-)

Mvh Flis
"Lad være med at kaste med spejderhagl, hvis du selv bor i et spejderhus"

0
0
Svar på denne tråd

hmm.........
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:54

skal lige måske siges at jeg er før tids pensionist og min hund KUN er alene når jeg handler eller er nede med mine unger så det er max 1 time om dagen. ja om natten der sover de fleste hunde men hvis i synds det er synd er det jeres problem. snak med en dyrlæge eller en adfærds terpi ting DE anbefaler det i stedet for at hunde bliver så stresset så den ødelægger alt mm.

Hilsen dyreplageren!

Sælges: Welsh/fjordheste hoppe føl fra i sommers. bliver kat.1. 5000kr. sælges for veninde.skriv pb :-)

0
0
Svar på denne tråd

MaFilaNoir
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:58

ja DU er førtids pensionist og det er en time det handler om - prøv lige og se hvor meget trådstarter har sagt hunden rent faktis ker alene før du så begynder direkte at anbefale hende at gøre det samme Det sys jeg da er en noget SÅ væsentlig iberegning uden lige.

Og nej en hund bør slet ikke sove i bur om natten i sig selv egentlig. Slet ikke når de kun kan førdes samme sted og hunhunden så skal være løs mens hanhunden kan se på det- så har hun da først mulighed for at være over ham og lære at hun kontrollerer ham. Det kan endda give anledning til magtkamp og blodtørst nærmest hvis det går helt galt. Så sidder den stakkels hanhund der som en anden rotte i fælden

Tænk sig så mange der er imod indekatte - som rent faktisk har frihed til at bevæge sig i det mindste - og så ser man de her forslag uden omtanke for hvor mange timer den skal sidde der - for ikke at tale om hva der kan ske hundene imellem, at den da først blir utryg og tager det som straf hvis den oplever noget positivt etc osse.

Men det er selvfølgelig meget nemmere end det er at se på ejermanden og ha lidt selverkendelse og sige enten magter jeg ikke denne hund, el osse skal jeg sparke mig selv bag i og komme i gang med at gøre det bedste for VUFFEN og ikke mig selv

Er den tilmed måske syg og derfor besørgeri nde- ja så kan en samtidigt ligge i sin egen afføring osse Jeg sys klart den skulle undersøges for om det er det der er galt - og dermed måske osse kan danne grundlag for dens opførsel. Vores hunhund begyndte eks at lave ALT indendørs- hele tiden uanset hvor meget hun kom ud når hun skulle mv. Vi fattede INGENTING - første par gange skældte vi endda ud og tænkte hva sker der for hende. det viste sig at hun havde en urinvejs infektion som gjorde hun ikke kunne holde på hverken et el andet. Hvor dårligt havde vi det lige bagefter mon

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

er lidt forundret over
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 14:04

at der stadig himles op efter at trådstarter netop har tilkendegivet at hun tager med kyshånd imod de mange gode råd der er kommet i tråden....

Mudderbad?

KH:)

Annette

0
0
Svar på denne tråd

12345678900
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 14:40

Mon du stadig er med på tråden.. Orkede ikke at læse det hele, men prøver alligevel..

Vi ved alle at melidenhedskøb er forbudt.. Men vi gør det jo..

Først vil jeg sige at det er flot at åbne munden og råbe om hjælp.. Men lidt før havde været bedre..

Du skal starte forfra med at lære ham nej øvelserne. Og når du siger nej så ALDRIG brug hundens navn, da den så forbinder sit navn med noget dårligt.. Derefter skal I have noget tillid i mellem jer. Lav noget sammen, hyg jer og stimuler ham samtidig.. Smid hans mad ud på græsplænen og lad ham bruge hjerne for at få fat på det.. Ros ham når han ikke er i sofaen.

Det med han skider inde om natten, det kan være angst for at være alene samt andre angst relaterede symptomer.

Det med afførringen han spiser fra katten, det gør hunde min også. PRøv og find et andet sted til katte bakken. Samt prøv og undersøg om det evt kan være foder relateret.. Måske der mangler noget i foderet som gør han har mere trang til katte høm høm..

Skriv privat besked vis det er.. Tjekker ikke så tit gamle tråde igennem.

Hilsen Annette

Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy

LÆKKER ANDELSBOLIG/RÆKKEHUS SÆLGES I AALBORG

Se mere på: WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

123456765
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 16:36

At putte en stor schæfer i et hundebur synes jeg også er total uhørt, hvis det drejer sig om flere timer af gangen. Vi har haft et transportbur fra harald Nyborg og det kunne vores labrador lige står oprejst i, men så heller ikke mere. Kunne ALDRIG drømme om han skulle være i det, medmindre det var fordi han skulle transporteres.

Og ja, jeg bliver forarget over, at folk ikke vil have deres dyr i fx. stuen, hvis de opholder sig der når de er hjemme. Så burde man simpelthen købe et andet dyr, som ikke er så social anlagt som en hund. Kender desværre også en mand, som fik sig noget af en hysterisk k'lling af kone, og der måtte HANS hund pludselig heller ikke være andre steder end bryggerset. Det endte så ud i, at det stakkels dyr var så frustreret så den begyndte at stikke af og ødelægge ting for derefter at blive aflivet Ja, jeg mener jo så, at det var den hysteriske k'lling som skulle have haft sprøjten.

Men sådan er der jo desværre nogle mennesker som er. Nogle vil jo heller ikke have deres børn i stuen og andre steder, min klare mening er så, at disse ALDRIG burde få hverken børn eller dyr.

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

få assistence
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 16:53

Måske kunne I få gode råd af en hundeadfærds"ekspert".

Vi kan jo allesammen komme med vores gode råd herinde, men det er lidt svært at være helt præcist når vi ikke ser hvordan tingene foregår.

Jeg ville gøre to ting: Tilmelde mig noget hundetræning, så får du og hunden nogle positive oplevelser sammen.

ringe til en hundeadfærds"specialist", så kan vedkommende observere jer sammen derhjemme og hjælpe jer med at bryde den negative cirkel.

Vi træner jo også vores heste og får hjælp af nogle der kan undervise os og hesten

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Adian...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 17:25

nu er det jo heller ikke kun trådstarter der diskuteres- el rettere hendes problem, men osse nogle af de savr der gives der til.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

hovedmåltid på et andet tidspunkt
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 17:35

Nogle hunde skal bare besørge efter et vist antal timer efter de har spist deres hovedmåltid,

Kunne I ikke prøve at ændre på fodringen, så hunden har en mulighed for at komme ud, på det tidspunkt, hvor den trænger?

Jeg havde engang en tæve, som kom i hundepension. Pensionens ejer spurgte mig, da jeg kom hjem, om jeg ikke havde et problem med min hund, men jeg var et stort spørgsmålstegn.

Det viste sig, at hunden havde besørget hver nat, medens hun var der. Da vi snakkede nærmere om det, viste det sig, at tidpunktet for hovedmåltidet var helt forskelligt, og på det tidspukt, hvor hunden trængte til at komme ud, havde den ikke mulighed for det.

BirteB
Husk at leve mens du gør det,
Husk at ride mens du tør det!
0
0
Svar på denne tråd

korsgaard....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 18:32

Altså jeg tror ikke jeg vil kommentere så meget på det, for kommer nok bare til at sige noget grimt.

Men jeg vil komme med to pointer:

1) Hundetræning ville være en rigtig god ide, hvis du vælger at beholde hunden.

2) At give hunden væk, når man tydeligvis er SÅ irriteret over den er skam også at tage ansvar. Det er mindre ansvarligt i mine øjne bare at beholde den og ikke gøre noget ved situationen.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

rutiner frem for leg og aktivering....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 18:47

Mange af jer kommer med forslag om at den skal aktiveres osv. Det er sådan set også godt nok og hunden har sikkert brug for det, men den har ligeså meget brug for rutiner.

Hvis hunden har en fast plads at sove på (kurv, tæppe, fast sted eller endda et bur) og den sover der hver nat, så vil den finde det ligeså naturligt at sove der, som vi finder det naturligt at være i vores seng!

Ligeledes kan rutiner i gåturene være en lettelse for hunden. Spørg mig ikke hvorfor, men jeg gik tur hver morgen med vores hund. Laaaaaange ture hvor vi legede, trænede og spillede bold osv, så hun var godt træt til at være alene hjemme - troede jeg! For i virkeligheden havde jeg bare gejlet hende helt op og så splittede hun huset ad inden kæresten nåde hjem.

Nu nusser jeg hende kort, når jeg står op og gør så hvad jeg skal uden rigtig at give hende noget større opmærksomhed. Og alt nus er stille og langsomt. Inden jeg går på job går vi en kort tur rundt i kvarteret og så bliver hun lagt ind og sove.

Om aftenen går kæsten samme tur og så bliver hun lagt til at sove til natten i hendes kurv.

Så få en god rutine med hunden og sørg for at rutinen passer til lige netop din hund.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Hvis ikke
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 20:37

Hvis ikke du ønsker at avle på ham så bør du kastarerer ham.

Hvor meget aktivering giver du ham? Altså bliver han rigtig træt i løbet af dagen (hver dag)? Det lyder til din hund er frustreret over noget. Det kan afhjælpes med masser af motion ikke bare fysisk men også som sportræning så han bliver træt i hovedet.

Klikker træning og/eller godbidder skal ind over som træning i stedet for konstant skæld ud. Han skal have en god grund til at komme til dig når du kalder, her hjælper godbidder.

Mht at den går op oven på hvor du ikke vil have den, så prøv den lette løsning med et børnegitter til trapper.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil stadig
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 11:33

Jeg vil stadig anbefale et bur. Min egen hund var vant til at sove i sit bur(vi købte et STORT bur på nettet) og der sov han så. Han sov faktisk så snart han blev lukket i buret.

HAn åd vægge og lister, sov han i soveværelset angreb han vores sengetøj.

Vi vidste det var en fase han skulle igennem og det bare var et spørgsmål om tid før han voksede fra det.

Forhåbentlig lærer det ham at holde sig- ellers dur buret selvfølgelig ikke!

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

schæfer
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 12:21

Jeg har ikke læst alle indlæg, så undskyld hvis det er gentagelser.

Jeg har en schæferhan på 9 måneder. Jeg har ALDRIG haft problemer med ham. Han har intet ødelagt i vores hjem, han har tisset på gulvet to gange lige da vi fik ham hjem, men ellers intet. Han kan være alene hjemme og har kunnet fra starten.

Jeg er sikker på at grunden til, at han er så nem er fordi jeg er sammen med ham stort set hele tiden. Jeg har ham med nogle timer hver dag hvor han sidder i bilen, som han elsker. Han sover på gulvet i soveværrelset og er kun alene få timer. Jeg gør ikke det vilde i træning osv. da han har døjet rigtig meget med vokseværk, men han kan da sit, plads, dæk, bliv og ja/nej.

Jeg går meget med ham på steder hvor der er noget at snuse til. Flere gange om dagen løber han på marker eller i skoven, men det han bliver mest træt og tilfreds af, det er at gå ture i byen på fortorvet hvor der er mange spændende lugte.

Han blev kastereret igår. Alene fordi han ikke skal avlskåres og derfor ikke har noget at bruge "dem" til.

Så mit råd må være at tilbrige en masse tid med din hund. En schæfers lyst til at behage sin ejer er så fantastisk, så det gælder bare om, at vi som hundeejere gør alt hvad vi kan for, at fortjene deres hengivenhed.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

missgreen
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 14:24

jamen det ændrer da ikke på at det ikke er måden at lære en hund at holde sig på Helt ærligt altså.

Hva hvis hunden reelt har en sygdom og ikke KAN holde sig? Så skal den sidde der ie gen afføring stadig alle de timer af gangen el hva??

Godt jeg ikke er hund i de hjem der går ind for den slags

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 14:24

Hunde har behov for at blive stimuleret. Alle hunde er fra naturens side født til at arbejde... men desærre er mange af de hunde vi ser i dag arbejdsløse. Det fører til diverse adfærdsproblemer... blandt andet nogle af de problemer du nævner her.

Dog kan jeg blive så harm over at folk ikke sætter sig ind i sådanne ting inden de anskaffer sig en hund.

Er han en schæfer? Dvs så er han en hyrdehund. Udnyt de ressourcer han har. Giv ham noget arbejde... eller giv ham væk. Det lyder som om du har valgt den forkerte type hund.

Mange af de ting han gør lyder som om det er kontaktsøgende adfærd. Træder dig over fødder, går i vejen osv. Kan han være alene hjemme?

Nå, men uanset hvad... så havde jeg nok valgt at give den væk. Er han så stort et irritationsmoment, så skal han ikke være der.

Det er synd for Jer begge to... men mest for ham, for han har ikke muligheden for at vælge.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...........
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 15:20

min hund har haft pi*set i sit bur engang og der fandt han så ud af at det gør man ikke. så nu er han sjovt nok renlig når han er alene ;-)

Kan ikk se det er forkert med et bur det er ikk værre end folk smider deres hund i kurven.

min kan godt lide hans bur han ser det ikk som en straf men der imod dejligt hvor han kan sove eller tygge i sine kødben i fred.

Han kan stå oprejst i sit bur uden problemer og ligge ned i det også på siden. når det er varmt er der plads til at sætte en skål vand ind til ham.

Han mangler at være der i en mdr tid endnu når han er alene også får han mit køkken at være i også, også gradvist mere og mere plads på den måde skulle problemet være løst.

Men hun spørger om hjælp og jeg gav min hjælp selvom nogle synds det er synd osv osv.

Men det er ikk synd at efterlade en hund i en pension ved fremmede i små bur/løbegårde i flere dage

Men gider du ikk hunden så aflever den på et internat så den kan blive endnu mere stresset og ende med at blive aflivet.

ELLER du kunne starte til træning med ham og prøve med en adfærds terpi ting som jeg næsten tør bide mig selv i r*ven over at han/hun anbefaler et bur til din hund når den skal være alene.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tvivler
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 15:29

på nogen adfærds terapeut udelukkende vil anbefale et bur som problemløser- og slet ikke når der er tale om så mange timer pr dag som det kan være reelt.

Det er en ting at gøre det kortere tid af gangen - ikk engang dette bryder jeg mig om men kan måske gå med til - men taler vi 6 timer og derover pr dag/nat så kan det bare ikke være optimalt for en hund. Selv en hes har mere bevægelses mulighed i sin boks - og det er der vel ingen der mener de ikke skal ha ? Jeg ser ikke forskellen.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

hmm.........
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 16:49

du har skam lov at tvivle men de 3 adfærdes ting jeg har snakket med har altså anbefalet det. min søster fik også det anbefalet til sin gamle hund.

0
0
Svar på denne tråd

meget vel
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 17:07

men så vil jeg stadig påstå at de fejler noget på øverste etage for ingen ved deres fulde fem (som kender lidt til hunde og adfærd) anbefaler at en hund at sidder i et bur i op til OG over 14 timer pr dag. Gør de det så er det da den nemme måde at komme uden om tingene på - så arbejdes der ikke med det- man spærrer blot problemet inde.

Igen en meget nem løsning for mennesket der elsker de nemme løsninger.

Gad vide hvor længe der går- før sådan en understimuleret hund man gør det ved mon går hen og blir agressiv og blir aflivet fordi den har en "brist" (som desværre kaldes ejermanden) hvis man gør den slags...

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

hmm.............
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 17:16

kan bare sige hva vi blev anbefalet, den ene har arb i mange år ved en dyrlæge og er nu hundetræner samt stadig adfærds, den anden var adfærds men trænede hunde ved siden af og den sidste var kun adfærds og tog hjem til folk og opseveret (staves?) hunden, ejeren osv og gav råd.

kunne heller aldrig drømme om at lade min hund være i bur i 14 timer.

men en time eller to om dagen dør han ikk af.

Og om natten er han der som skrevent ind imellem og der snork sover han så kan heller ikk se problemet der.

0
0
Svar på denne tråd

Der er som jeg skrev
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 18:14

osse forskel på en time el to og så en hel arbejdsdag + den tid frem og tilbage man har samt når man handler efter arbejde etc.

Jeg kender osse hundetrænere - og ingen af dem kunne drømme om at anbefale bus- slet ikke i længere tid af gangen.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Burhunde
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 15:22

læs mit indlæg længere oppe og se hvad der kan ske, hvis man sætter en aktiv hund i bur i længere tid.. Det burde tjene nok til skræk og advarsel. Bure er til transport, ikke andet..

Mange hilsner fra Dorte, Iben og Lyon

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 16:13

Vil heller ikke anbefale et bur til en voksen hund, der ikke er vant til det.

Og synes da slet ikke det skal bruges når den er alene hjemme, den kan da næsten ikke bevæge sig

Min hund sover i et bur og det har han gjort siden lille (for at sikre ham mod uheld, mens vi sov og ikke kunne holde øje). Han sov i det ved siden af mig til at starte med, så han var tryg, nu står det i hjørnet af soveværelset. Han ELSKER sit bur, men han var også hvalp da han fik det og tror det gør en STOR forskel. Har overvejet at fjerne det, men tror han er tryg ved at sove deri nu, så det ville næsten være synd.

Når han er alene er han i køkkenet, hvor der er plads til at lege. Her leger han lidt med sit legetøj og aktiveringslegetøj.

Et bur er efter min mening en dårlig løsning.

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

hmm...........
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 16:47

min hund sover eller gnaver kødben når han er i sit bur og han er langsom tilvendet det derfor er jeg ikk bange for uheld da han ELSKER at være i det.

Han er ikke en aktiv hund der imod er han ret doven og kræver minimalt motion/leg osv.

Jeg har skam tænkt over hvilken race/r jeg har købt og snakkede meget med avler inden køb da jeg ville være 100% sikker på han passede ind i mit/vores liv hvilke han også gør.

Er vi væk mere end 2 timer om dagen så er han altid med og kan han ikke komme med ja så bliver vi væk fra det vi skal.

Har ikke købt hund for at han skal være meget alene. han er en del af familien.

mhs. til bur bliver vi nok alrig enige, jeg mener det er lidt det samme som han lå i en kurv når han var alene da han som skrevent godt kan lide at være i det og lukker jeg ikk lågen går han der ind og sover når vi er hjemme.

Selvfølig skal en hund ikke stå i bur 6-12 timer om dagen. og min mening er at hvis en hund skal være alene mere end max 8 timer på en dag så skal man ganske enkelt ikke have en hund. så må folk købe en kat i stedet fx.

0
0
Svar på denne tråd

Bure af rette
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 20:41

Bure af rette størrelse er altså ok til hunde, selv vores kære politihunde sidder en del af deres dag i et bur. Og jo de kommer også ud og strækker ben og det skal en alm hygge hund også.

Nu er det her jo en heste hjemmeside, og det med et bur til ens hund kan vel sammenlignes med en boks til ens hest. Hesten kan dreje rundt, lægge og rejse sig. Men der er ingen plads til løb og leg. På trods af det står en hest i sin boks hele natten. Og nogle lukker endda deres hest i boks fordi det regner udenfor, hvilket giver nogle flere timer i døgnet den ikke kan løbe rundt frit. Tro da pokker den gerne vil ind. Ind betyder jo at den får mad, sådan plejer det jo at være. Den tænker bare ikke så langt at klokken ikke er spisetid før om mange timer.

Det korte af det lange er at hunde godt kan tilbringe en del tid i et bur hver dag, det gør mange heste jo også. Men det kræver at den får motion og andet aktivitet når man er hjemme. Der ud over skal buret selvfølgelig være af rette størrelse således den kan rejse sig og dreje rundt. Og det giver sig selv at hunden ikke må tvinges ind i buret, det skal være en god oplevelse for den.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider