|
|
| SU budget? hvordan klarer I jer? |
|
|
Heej alle Jer studerende! Jeg skal til at flytte hjemmefra, og sidder nu og forsøger at lægge et form for budget. Jeg er ikke interesseret i at arbejde det helt store ved siden af, og det skal også siges, at jeg ikke har hest, jeg skal betale for. (Heldigvis! ) Er det realistisk kun at have 1000,- til mad, toilet - og rengøringsartikler osv? Her er de faste regninger betalt! Jeg vil naturligvis arbejde i ferierne og har også lavet den aftale at jeg kan komme "hjem" og gøre rent for en pæn skilling hver fredag, hvilket også bliver nødvendigt da jeg har sat mig i en liiidt dyr lejlighed. Grunden til jeg har det, er fordi jeg er 21 år ville mindst have en 2 værelses, og vigtigst af alt ville jeg have en lejlighed jeg kunne leve med at skulle bo i, i mindst 4 år (indtil jeg er færdig med at læse) Skriv jeres budgetter, det vil være til STOR hjælp, at se hvordan I fattige studerende klarer jer gennem måneden  Gode sparetips og lignende er MEGET velkomne!
Hilsener Mie Lækker tysk sportsponyhoppe af prima afstamning (Aragon N/Mangold N) sælges. SE PRÆS!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Prøv at søge på spareråd her på HN. Der har været et par tråde om det efterhånden med rigtig mange gode fif.  Pøj pøj med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Artex |
| Dato:  |
30-11-2009 18:38 |
|
Årligt Pr måned Fællesudgifterevarme 16392 1366 vand 2000 167 gas/el 3500 292 internet 2160 180 Indboforsikring 913,5 76 ulykkesforsikring 1550 129 licens 2220 185 P-piller 750 62 LSF/IDA medlemskab 295 25 Tandlæge 400 33 I alt 30180,5 2515 Fællesudgifter/varme kan du nok ikke bruge til så meget, bor i ejerlejlighed og betaler ikke af på noget, så derfor er "huslejen" billig i øjeblikket. vand og el/gas, skal nok også tages med et gran salt, har ikke boet her så længe, så ved ikke hvad de reelt kommer til at fylde. Jeg arbejder ikke ved siden af studiet og får 4088 kr udbetalt i SU. Jeg bruger 600 kr på mad pr måned, og så måske 100-150 kr på rengøring, toiletpapir osv. Det kan godt lade sig gøre, så længe man sørger for at smøre madpakke selv istedet for at købe i kantinen osv.. På mit studie bruger jeg ca 5000 på bøger om året, disse bliver trukket fra min opsparing og er derfor ikke en del af det daglige budget. Så vil mene du godt kan leve for 1000 kr når det faste er betalt, men om det er sjovt at leve for så lidt er en anden sag  Jeg er ihvertfald glad for at have en opsparing at trække på, når der skal være råd til lidt ekstra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige igen |
Artex |
30-11-2009 18:42 |
|
budgettet ser lidt underligt ud, så du får det lige igen: fællesudgifter/varme 1366 kr vand 167 el/gas 292 internet 180 indboforsikring 76 ulykkesforsikring 129 licens 185 P-piller 62 Fagforening 25 Tandlæge 33 Ialt pr måned 2515.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| live and let live |
Gitte (Tyran) |
30-11-2009 18:47 |
|
..tja. jeg skal også til at studere fra januar, og mit budget siger underskud. jeg kommer til at få lidt over 5000 i måneden, før skat, og har faste udgifter for 4700 hver måned bare i forsikringer, danmark, fagforening, afdrag på bilen og dagpleje(så der er ikke indregnet opstaldning af hestene) -heldigvis har jeg en MEGET sød og forstående kæreste, som gerne betaler både husleje og ½ mad, men ellers ku det heller slet ikke hænge sammen. jeg syntes absolut ikke 1000 til mad, tøj toiletartikler, og hygge er særlig meget, men det kan godt lade sig gøre, hvis ikke du går vildt meget op i økologi og at du skal ha det nyeste nye tøj og make up.
mvh. Gitte & Tyran
den perfekte børnepony sælges! se præs. for info. *jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit bugdet.. |
|
|
får SU udeboende samt lån.. Får 7.231.. Udad det går 5.690 til budget og resten er til mad og sjov..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og i budget.. |
|
|
er der en: Hest (opstaldning, forsikring og smed (4 sko)) Husleje Indboforsikring Ulykkesforskring JID forening for teknologer Illustret videnskab
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| budget |
|
|
Jeg har 800,- til mad og husholdning hver måned og det fungerer fint. Jeg spiser meget pastaretter med kylling og tun, og undgår generelt dyre madvarer såsom oksekød/svinekød mm. Derudover har jeg 800,- til tøj, togbilletter, uforudsete udgifter, fornøjelser og ting til min hund hver måned. Jeg har faste udgifter alt inkl. for lige knap 6000,- hver måned.Jeg har dog valgt at tage SU-lån, da jeg kun kan arbejde meget lidt ved siden af fordi studiet er så tidskrævende. Det kan man godt leve for, men jeg ser frem til at få en ordentlig løn hver måned om små... bum bum... 5 år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har heldigvis også en opsparing. Derudover har mine forældre sagt at de til enhver tid vil hjælpe mig med skolerelaterede pengesager- bøger! Jeg smører altid min egen madpakke. Jeg har såmænd også tænkt mig at lave madplan for ugen. Når det er sagt så vil jeg dog stadig gerne på en cafetur i ny og næ og ikke mindst på en lille bytur en gang i mellem (selvom det blvier mindre og mindre..) Jeg har regnet mit budget til at se således ud (med forbehold for ændringer ): Husleje: 3900,- Forbrug inkl. antenne: 1000,- i alt 5000,- (ja cirka) Udbetalt SU: 4650 ,- Rengørings løn: 1000,- Anden Løn: 1000,- (svinger, min. 1000,-) Jeg har derudover regnet min boligstøtte til at være på cirka 600,-. Altså vil jeg have til mig selv: 2250,- De penge skal så gå til alle regninger. Jeg har ikke set på hvad forsikringer vil koste mig, men det har min far forstand på jeg kender kun følgende: telefon: 150 ,- Internet: 200,- Benzin: 400,- (mindst, jeg låner dog bilen gratis af mine forældre) Så det løber jo hurtigt op.. Jeg har ihvertfald nok kun de 1000,- til mad og andet når "regninger" er betalt.
Hilsener Mie Lækker tysk sportsponyhoppe af prima afstamning (Aragon N/Mangold N) sælges. SE PRÆS!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lindorf: jeg har det lidt ligesom dig, mit studie er tidskrævende i perioder (Jeg er lærerstuderende) Vi har flere større opgaver vi skal afleverer om året, og her prioriterer jeg altså at leve mere sparsommeligt og så til gengæld fordybe mig mere i mit studie, og ikke mindst have noget tiltrængt fritid når det er. Jeg skal også have en lille hund, og det tager tid, og så kan man ikke lige være på arbejde hver eftermiddag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Vil mene, at det er et meget urealistisk budget, medmindre du vil leve af havregrød.
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Budget SU |
|
|
Hej her mit budet for en måned Indtægt 4539 SU 1500 Tilskud fra kommunen Udgifter Husleje 1639 incl vand og EL Varme 270 kr Internet 135 kr Hest 800 kr Beslagsmed 300 kr hver 12 uge Antenne 786 kr hver 3 mdr Licens 1025 hvert halve år Udgifter i alt 4820 Så jeg har 1480 kr. at leve for når jeg både skal betale antenne og licens ellers har jeg 2500 kr når alt er betalt. Det kan jeg sagtnes klare mig for. Mine forældre betaler mine forsikringer og telefon indtil jeg er færdig med at læse. Mette
carpe diem - grib nuet
Sov sødt Kingo 1991 - 2008
Sov sødt Cæsar 2003 - 2009 Vi savner jer!!
HF Student anno 2009
Barfodstrimmer bør forbydes!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Syntes det var lidt af en husleje.. Kunne det ikke ha´ været bedre at finde en billigere lejlighed. Ved selvfølgelig ikke hvor henne i verden du bor 
Nu med lille pige
I mavsen.
4. febuar 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
jeg lever for 1000 kr til mad, toilet papir og sådan i måneden, er også selv på su. Og det er ikke hver uge alle pengene er brugt, men så kan man jo ligge dem til side  ellers er det rart, li at have lidt ekstra som man ligger til side hver måned, hvis der nu kommer noget forudset 
Maria B.P Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, som sagt en rigtig drømmelejlighed. Så hellere sidde lidt stramt i det Men det lyder da til at de fleste af jer godt kan leve af de små penge.. Jeg har jo også sat mit minimumsbudget op, jeg vil aldrig tjene mindre i måneden end det ovenfor skrevne! :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk.... |
|
|
Mit SU budget kan ikke rigtig fortælle dig noget, eftersom jeg lever på nas hos mine forældre og har 2 heste. Så det bliver jo nærmest det stik modsatte. Jeg vil blot minde dig om, at du skal huske at tage højde for udgifter til studiet: bøger, papir, mapper, kuglepenne, betaling for brug af skolens printere osv...det kan godt blive til mere end man umiddelbart regner med. Det kommer selvfølgelig an på, hvilken uddannelse du har valgt. Til min uddannelse til bygningskonstruktør skal man f.eks. regne med et forbrug på ialt 25.000 kr på de 3½ år, som uddannelsen tager. Det er så inkl. den bærbar computer, som uddannelsen kræver, at man køber. Vi skal desuden printe mange tegninger i forbindelse med vores projekter, det kan hurtigt løbe op i en del penge til det formål... Så husk udgifter til studiet i dit regnestykke 
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Mangler du opstaldning i postnr. 8544? Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Mit månedsbudget ser i grove træk ca. således ud: Indtægter SU efter skat 4.617 kr. Løn fra arbejde 2.500 kr. I alt 7.117 kr.
Udgifter Husleje 3.000 kr. alt inkl. Transport 500 kr. (til forældre i weekenden og parthest) Mad 1.000 kr. (inkl. rengøringsart., toiletsager m.m.) Mobil 200 kr. Rideundervisning 500 kr. Opsparing 1.000 kr. (hvorfra der betales skolebøger, tandlæge, forsikring samt udgifter til cykel m.m.) I alt 6.200 kr.
Dvs. der er knap 1.000 kr. tilbage til sjov, når alle udgifter er betalt. Derudover skal der jo også være råd til f.eks. julegaver i december og fødselsdagsgaver løbende. Nogle måneder tjener jeg heldigvis mere end 2.500 kr. på mit arbejde, og så bliver der lagt til side. Derudover arbejder jeg fuldtids hvert år i juli, hvor jeg sparer ca. 10.000 kr. op, der så kan bruges løbende i løbet ad året i de mest trængende måneder. Så alt i alt kan jeg sagtens få det til at løbe rundt. Jeg køber ikke så meget tøj, sko og make up, men til gengæld spiser jeg "almindelig" mad med både kød og grøntsager, så ingen pasta og ketchup til mig Derudover havde jeg i 2009 også råd til en skiferie + shoppe-sommerferie i London, og i 2010 er der allerede betalt for skiferie + sommertræningsophold for mig og hesten i en uge. Jeg kan dog ikke se, hvordan jeg skulle kunne få det til at løbe rundt uden min løn fra arbejdet, hvor jeg er ca. 10 timer om ugen.
Mvh. Julie
---
Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk
Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husleje |
|
|
Boligstøtte fra kommunen, har du tænkt på dette???
Mange hilsener Rikka
Mor til en hel masse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej. ja det har jeg også skrevet ind deroppe: Min boligstøtte har jeg regnet ud til at være på cirka 600 kr. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg bor heldigvis sammen med en sød og forstående kæreste, som godt kan se, jeg ikke har så meget at give af, imens jeg er på SU. Så hver måned overfører jeg 3000 kr til hans budgetkonto, hvor alle de faste udgifter trækkes fra. Af faste udgifter har vi husleje, vand, varme, el, bilforsikring, indboforsikring, internet, tv, licens. Til min egen budget konto bliver der trukket 800 kr, til min telefonregning, min ulykkesforsikring, vægtafgift på bilen. Udover det betaler jeg for mad (500 kr. pr. uge). Derudover kommer der udgifter til studiet. Jeg har arbejde ved siden af hvor jeg tjener ca. 1500 kr. i mdr. Så jeg har i alt ca. 6400 kr pr mdr. 3000 til min kæreste. 800 til min budget. 2000-2500 til mad. = 5800-6300 kr, uden bøger osv. Til de måneder med underskud har jeg en opsparing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|