|
|
| Fatter det ikke!? (mad=vægt) |
|
|
Nu skal det være!!.... Eller det troede jeg, jeg mister da snart modet... Nå men jeg hedder Lena, og jeg har besluttet mig for at jeg ikke gider al denne overvægt mere.... Så i sidste uge besluttede jeg mig for at det skulle være. Jeg har derfor hele ugen spist flg. HVER dag: Morgenmad: 4 dl yoghurt (den fedtfattige 0,1 % fedt) Mellemmåltid: 1 stk frugt Frokost: 2 stk rugbrød (fedtfattig) og en dåse makrald i tomat. Mellemmåltid: gulerod eller æble Aftensmad: en STOR skål salat(agurk, majs, løg, tomat) Ingen dressing med istedet en smule pinjekerner eller en advokado. Og så en kalkun pølse til + en lille smule kethup. Snack/guf til filmen: 125 g rosin-nøddeblanding. Jeg føler mig ikke sulten når jeg går i seng eller når jeg vågner. Derudover går jeg tur med mine 4 hunde to gange om dagen i ca. 1 time af gangen, og det er i fremadgående tempo. Og jeg rider ½ time om dagen 5 gange om ugen. I min ridning kommer min puls op og jeg sveder. Så jeg synes da jeg motionere... :-S Alligevel har jeg præsteret at TAGE PÅ i denne uge !!?? Er der nogle gode råd?? Skal siges at jeg starter i motionscenter denne uge, i håb om det hjælper :-S Håber i kære HN-er har nogle gode råd/bud på hvad jeg gør forkert... Mvh Den fusterede....
AQHA Member.
Great Novice/Youth Quarterhorse gelding for sale. For more details look at my profile.
www.marianne-fit4ever.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vægttab |
|
|
Youghurten indeholder jo pænt meget sukker. Nødderne til aften indeholder også temmelig mange kalorier. Jeg vil foreslå nogle flere fibre - fx. havregryn med lidt frugt til morgenmad. Stadig rugbrød til middag. Grøntsager til aften - ikke så meget salat, men fx broccoli, gulerødder, spinat osv. Frugt/grønt til mellemmåltid. Formiddag, eftermiddag, aften. Drik kun vand! Der findes vist forskellige sider, hvor man kan indtaste sine kalorier, og det er jo en glimrende hjælp (så kan du selv se, hvor meget sådan en nøddeblanding kan fede ), men jeg kan altså ikke lige huske nogle navne. Men flot med din beslutning om vægttab!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mange tak for input  Så prøver jeg næste uge at spise havregryn til morgenmad (med skummemælk!?) Dropper helt min rosin-nøddeblanding :´-( Og bytter salat ud med grøntsags blanding (kan kun lige overskue de der blandinger man kan købe frosne!? Håber det er ok) Så må vi se om det giver noget  Mvh Lena
AQHA Member.
Great Novice/Youth Quarterhorse gelding for sale. For more details look at my profile.
www.marianne-fit4ever.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu.... |
|
|
du har jo kun været igang i 1 uge. synes ikke du skriver om hvad du drikker iløbet af dagen. men dertil så må vandflasken frem hvis den ikke allerede er det. jeg synger også med i slankekoret og prøver at spise mindre og motionere mere. her er det maven der driller fordi gud skabte mig med æblefaconen suk... men jeg drikker rigeligt med vand ( 3-4 "egekilder" om dagen) rider 1-2 heste 6 gange om ugen går med hundene hver dag og inden jeg fik min knæskade løb jeg 4-6 gange om ugen. når du nu går med dine hunde, så prøv evt. powerwalking det ser super dumt ud. men det er godt, da hele kroppen er igang og pulsen kommer op. da man jo desværre ikke kan punkttræne gælder det om, at udøve så meget sport hvor hele kroppen er igang  evt kan du jo begynde at løbe med din hund den ene gang om dagen i går tur. det er super hyggeligt og en god måde at komme ud af starhuldet på  held og lykke med vægttabet
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
:) Ved godt der kun er gået en uge  Men er fustreret over at jeg har taget på!? Hvis nu min vægt bare var blevet hvor den var Mener bare, mine madvaner i forrige uge indeholdte meget fed mad: Ost på alt, junk food salt osv :-S Jeg frikker KUN vand: Morgen, middag aften ikke engang saftevand- KUN vand  Jeg prøver at sætte mit tempo op på mine gå ture, så vi kommer op i power walk og så må jeg snige noget løb ind også Godt det er jagt hunde og ikke dovne sofahunde jeg har  Mange tak for input  Flere er velkomne. Mvhh Lena
AQHA Member.
www.marianne-fit4ever.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rosinerne |
|
|
dine aftensrosiner er synderen kopieret fra slankedoktors energiregnskab: Rosin (125 g) 1765 kJ (422 kcal) pinjekerner og advokado er også meget fedende, desværre. Din aftensmad er sådan set sund, men for at få noget mæthed ud af den skal du have nogle grovere grøntsager i salaten, det kan være ærter og majs (tæl kcal der er mange i) + alle de revne gulerødder du gider spise. prøv og søg på google efter fiberrige grøntsager  Fibre er vejen til mæthed samt til større forbrænding. Youghurten kan du evt skifte ud med a38  Sig til hvis du gerne vil have forslag til en kostplan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flot beslutning |
| Forfatter:  |
Nugga |
| Dato:  |
28-11-2009 21:54 |
|
Flot beslutning. Prøv at spise gulerødder om aftenen, skåret ud som snacks. Mætter bedre end rosinerne og har knap så mange kalorier. Morgenmad, prøv at variere mellem havregryn og havregrød. Kom evt lidt frisk frugt på havregrøden, så smager det af mere. Rugbrød mætter også. Kan være godt om morgenen. tænk ikke over at du tog på den første uge. For det første kan der være ting som sidder "fast i dit system"...og tja det skal altså ud  For det andet så er det almindeligt at ens vægt svinger, tænk også over om du skal til at have menstruation, man kan tage flere kilo på omkring den tid af måneden. For det tredje har du måske fået lidt for meget salt i maden, både makrel i tomat og nødder er ret saltholdige, og så holder de på dit vand. Kom evt lidt banan på rugbrødet istedet for makrel, så får du taget sukkertrangen ( men maks en halv banan, for der er jo alorier i sagen) Du er kommet lang vej, for du ahr taget beslutningen og er begyndt. Way TO Go LENA! Der heppes fra sidelinjen ( fra en heldig Hnér der altid har kunne spise hvad hun ville...uden vægten rørte sig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| madlog.dk |
|
|
Madlog er den bedste hjemmeside, her kan du skrive alt ind af mad, og se hvor meget der er af det forskellinge i det. det er en super hjemmeside.
Mvh Jeanett
Søger : En stævne jakke i str 38 - 40 an på om den er lille ell stor i str. og et par hvide fuldskinds ridebukser i str 38
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt for langt...undskyld. |
|
|
Puha, håber I kan overskue at læse alt dette Men jeg kunne ikke gøre det kortere - jeg giver gerne flere råd, hvis det er. Men det er kun subjektive råd, og jeg kan ikke sige, om de vil hjælpe for andre. Det er ikke nemt at tabe sig, men det svære består i, at man skal finde ud af, hvad der passer på en selv. Husk, for guds skyld, at spise varieret. Det kan være svært i starten, når du endelig finder det rette mad - for så skal du pludselig finde på mere af den rette mad  Jeg er selv igang. Startvægten sagde 80 kg, men nu er jeg nede på 66 kg. Jeg cykler til og fra arbejde hver dag (16 km). På arbejdet drikker jeg hovedsageligt vand (omkring 2 liter), og så spiser jeg enten rester fra aftensmaden, rugbrød eller grovboller (husk mindst 8 g kostfibre pr. 100 g, rig på fuldkorn, minimum sukker, fedt og salt - der findes heldigvis mange slags). Gulerødder og div. frugt spiser jeg også i løbet af dagen (husker den med 6 stk/600 g. frugt/grønt om dagen - husk bare, at mest grønt, for frugt indeholder jo frugtsukker). Jeg tillader mig da gerne at spise bananer - måske endda 2 om dagen, og det kan jeg nu godt tåle Men gerne klementiner, æbler, vindruer eller pærer glider også gladeligt ned. Grøntsager er det især ærter, gulerødder, bladselleri, agurker og tomater, som der lokker. Igen - husk at variere, og det er jeg også dårlig til  Jeg svømmer gerne omkring 4-5 gange om ugen - bare en halv time med 40 baner (1000 meter), og det giver meget energi. Aftensmaden varierer - især fordi, at jeg bor med en fyr, som kan spise alt uden at tage på og som hader sund mad. Jeg elsker dog lagsange og pastaretter, og man kan heldigvis købe pasta/lagsangeplader med mange kostfibre i (skal igen være over mindst 8 g/100 g). Jeg har skrottet tanken om, at pasta er dårligt, som så mange ellers siger, og jeg har tabt mig med fuldkornspasta. Desuden skal jeg helst ikke spise for mange rå grøntsager (dette er pga. en speciel livstil jeg har, da jeg er særligt sensitiv, og det er psyken, som slår fra - ja, jeg skal både have det godt psykisk og fysisk), så det er godt for mig, at få grøntsager i sådanne retter. Jeg synder også - drikker gerne juice engang i mellem - mest om aftenen og i weekenderne, og i perioder kan jeg heller ikke holde mig fra slikket. Men jeg tillader mig det, og tilsidst efter sådan en periode på måske 14 dage, river jeg mig selv ud igen, og så kan jeg tabe mig yderligere. Jeg synder ikke i kæmpestore mængder, men noget kan der ryge ned. Jeg tænker hele tiden, at dette ikke er en slankekur men en ny livstil, og (hånden på hjertet) jeg vil ikke leve uden alkohol og fed mad/slik mm. resten af mit liv, men jeg vil lære at leve med at få mindre af det. Til jul skal jeg smovse (med mådehold), men lige nu er jeg på en koldtyrker igen, og jeg har det godt med det. Især motionen holder mig fra de usunde ting -husk altid at have frugt/grønt med i tasken, hvis du bliver sulten - det vigtige består i, at holde blodsukkeret på rette niveau, og derfor følger jeg også diabetikernes råd meget (dem kan alle lære noget af). Kostfibrene holder mig væk fra slikket, og en banan og gulerødder kan gøre meget for mig. I en helhed går min kur ud på, at jeg skal finde min normalvægt (som ligger lige rundt om hjørnet), og jeg skal have det godt både fysisk og psykisk (det var pga. mit dårlige psykiske helbred, at jeg tog så mange kg på). Jeg mener, at det er meget vigtigt for alle, at have det godt psykisk, for at kunne tabe sig. Jeg anbefaler gerne kilder og bøger, som har inspireret mig til at ændre mit liv. Jeg har både haft samråd med psykolog, læge og biopat ang. mit helbred, og jeg har formet min helt egen skræddersyet kur, som hele tiden udvikler mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups, lidt |
|
|
mere....  Husk at spise fisk Den er altså vigtig. Og en ting mere - under min periode tager jeg gerne omkring 3 kg på, så det skal man også lige være obs. på. En ting mere - det er godt at finde noget, som kan aflede ens tanker fra mad. Dertil bruger jeg motion og musik. Det er selvfølgelig individuelt, hvad man har brug for. Jeg går ikke ind for direkte kalorietælling. Jeg bruger det lidt, for at få en fornemmelse af, hvor meget man kan spise, men ellers afprøver jeg mest på mig selv, hvad der virker bedst. Jeg vil gerne have en intuition, som guider mig til, hvad der skal spises. Jeg skal jo leve efter dette resten af mit liv  Og nu skal jeg nok holde mund. Pøj pøj med det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min personlige holdning |
|
|
- stofskiftet skal holdes oppe, ellers taber man sig ikke hvis man spiser noget overhovedet. Drik masser af vand, spis masser af ting med meget væske, fx frugt og grønt osv. Vær fysisk aktiv. Lad være at spise de sidste 4 timer inden sengetid, det man spiser her bliver ikke forbrændt men sætter sig på sidebenene.... Sørg for at fordøjelsen holdes igang, dette er meget vigtigt, da kroppen ellers bare "genbruger" maden. Det er ikke kun kalorierne der tæller, men også meget hvordan kroppen bruger disse kalorier. Lær at mærke efter hver gang man spiser, om det er godt for en, eller om det er for meget. Spis aldrig mere end at man sagtens kunne spise en portion til. Fyld ud med vand, hvis det er et problem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu blev der skrevet noget rigtig |
|
|
Det handler nemlig ikke om hvor mange kalorier du spiser, men om hvordan kroppen optager det du spiser. Jeg er jo igang med at spise mig rask, jeg har leddegigt, og derfor spiser jeg for at styrke immunforsvaret. Når jeg steger mad, så steger jeg i smør, jeg spiser masser af rosiner og nødder, og chokolade, og alligevel har jeg på 1 mdr, tabt 6 kg, og det er ellers umuligt, for mig at tabe mig, for jeg har nedsat stofskifte, og får medicin for det, har gået hos diætist i 8 mdr, uden at tabe et gram, hvad hun slet ikke fattede en meter af, faktisk tog jeg 3 kg på. Min veninde som også har gigt, er hoppet med på vognen og har på 3 uger tabt 6 kg, og vi gør det slet ikke for at tabe os, det er bare en side gevinst. Jeg spiser masser af brød, men jeg bager selv, og melet skal være stenkværnet, og ikke valset. Fibrene i melet i stenkværnet korn, gør at kroppen ikke optager nær så mange kalorier, fordi det passerer meget hurtigere gennem kroppen. Jeg spiser ikke oksekød, og svinekød, for det er også for hårdt for fordøjelsen. Jeg spiser ingen former for råt mad, heller ikke grøntsager eller frukter, for rå grøntsager er noget af det sværeste for kroppen at fordøje, og det medfører at man i lang tid efter ikke optager d-vitaminer, calcium osv. Mælke produkter får jeg, men de skal være økologiske, for i pasteuriseret mælk, er alt fedt gjort lige stort, og så er det nemt for kroppen at optage fedtet, i økologisk mælk er fedtet nærmest i klumper, og derfor passerer de bare gennem kroppen. Det er faktisk ikke så svært at leve sådan her, for du må spise alt det du kan, man kan bare ikke spise så meget som før, for med alle de fibre, bliver dit blodsukker stabilt, og man har slet ikke lyst til guf eller sukker, og det mætter i laaang tid. Desuden bliver man fyldt med energi og det er jo også et plus.
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
og barfodstrimmere burde forbydes....
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha MEtte |
|
|
Det er farligt at give kostråd om at man ikke skal spise frugt og grønt. Ja der er nogle ufordøjelige fibre i, men de er jo netop gode for de tarmsystem og holder tarmen i "god form". Til trådstarter: Du har fået gode råd - Mere grønt med fiber, spis en lille portion nødder/rosiner (20-30 gram), motioner mere og få lidt flere fibre i din morgen mad God fornøjelse.
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slankeråd |
|
|
stop med at veje dig hele tiden, lån din veninde vægten og vej dig kun en gang om mdr. hos hende. Ofte binder kroppen væske når man begynder at motionere, gang, løb fitness. Hvis du agter at motionere mere end nu, så sørg for at få proteiner nok, spis mere rugbrød med magert kødpålæg, makrel i et tynder lag, så er der plads til en skive ekstra. Jeg ville personligt dø af sult på de mængder du spiser, til aften ville jeg nok suplere med kylling, kalkun eller fisk. Så vægten uden for rækkevide.
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravid? |
|
|
Jeg tænkte også lige at pludselig vægtøgning på et par kilo, eller at man slet ikke taber sig ved omlægning af kost..kan også være en graviditet? Sådan startede min graviditet for 10 år siden, altså med.. "Nej NU skal det være!" Havde taget 2 kilo på i løbet af meget kort tid.. Så jeg forberedte mig på kur, og fandt så ud af at der altså var en grund  Men i dag svinger vægten også et par kilo omkring, den tid på måneden. Så Jeg anbefaler også at nøjes med en månedlig vejning midt i en periode. Men jeg kunne sagtens have fundet på at have lavet en lign. plan, som du skriver i starten. Synes også det vigtigste er at det passer til dig, og at det er noget du finder naturligt at spise.. ellers bliver det nemt surt. Prøv bare at spæd op med lidt fiber/protein - som tillæg til det du har i forvejen, i stedet for at tænke, at der er mere du ikke må..
The mind is like a parachute - it only works when it's open! Reality is that part of the imagination we all agree on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jannej |
|
|
hvorfor mener du at det er farligt at give kostråd der ikke anbefaler friske grøntsager? Rigtig mange mennesker får luft i maven, osv. når de spiser friske grøntsager og frugter, og det gør de nemlig fordi grøntsager indeholder så mange fibre, der ikke er nemme for kroppen at fordøje, og nej de er ikke nødvendigvis gode for tarmen, faktisk er de en balastning. Folk med tarmsygdommen morbus crohn, opdager ofte at de har sygdommen, fordi de bløder fra tarmen, så bliver de bange og skynder sig at skære alt væk, og netop spise rigtig mange rå grøntsager, og så bliver de først rigtig syge. Danmark er det eneste land i Eu der anbefaler 6 om dagen, og ikke siger andet. Alle de andre lande siger også 6 om dagen, men højst 2 stk. frugt. Jeg spiser masser af grøntsager, faktisk er det en stor del af min mad, men det er enten blancheret, kogt eller stegt, og nej jeg har aldrig luft i maven, jeg skal aldrig knappe øverste bukseknap op om aftenen længere, for min mave vokser ikke i løbet af dagen. Til gengæld er vi alle forskellige, så fordi jeg slet ikke kan spise en ting, er det jo ikke sikkert at du heller ikke kan spise lige netop den. Det er her man skal lytte til sin krop. Nu spiser jeg jo for at forbedre mit immunforsvar, og ikke for at tabe mig, det sjove er bare at jo bedre dit immunforsvar, og dit tarmsystem har det, nu mere regulerer kroppen selv vægten. Derfor har alle dem jeg kender der spiser efter dette, en vægt der langsomt ændrer sig til deres ideal vægt, uden at vi tænker over hvor meget vi spiser, men simpelthen ved at spise det rigtige. Derudover bliver vi faktisk ikke syge, for vores immunforsvar er for stærkt, og det er bare dejligt. Jeg mener absolut dette er mere brugbart end alle mulige gode råd, om spis lidt mere salat, motioner noget mere osv. Alle nye undersøgelser på Cambridge universitets hospital viser nemlig netop, at fordi du hver dag spiser 1000 kcal, og forbrænder 1400 kcal, så er det ikke ensbetydende med at du hver dag taber 400 kcal, for en del taber sig nemlig overhovedet ikke, før de omlægger kosten, så de spiser det rigtige, og så rasler kiloerne af, også selv om de nu spiser flere kcal end de forbrænder. Denne måde at leve på er jo ingen kur, og det betyder at man kan holde vægten hele tiden.
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
og barfodstrimmere burde forbydes....
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mette.. |
|
|
jeg synes det lyder spændene det du skriver hvor finder man mere om den teori du spiser efter hvad man må spise osv ? hilsen jeanett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|