Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Klippe hest med hundeklipper?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 14:36

Det er nok et lidt dumt spørgsmål, men er der nogen som har erfaring med at klippe en hest med en hundeklipper? Kan det mon lade sig gøre, hvis det ikke er hele hesten man skal klippe, men kun ca. i trediedel?

Tina
- Nu med 2 skønne "muskelhunde"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 15:41

Jeg tror det kommer helt an på hvor tyk/tæt hestens pels er.

Er hesten ikke alt for tykpelset vil det nok godt kunne lade sig gøre, men er der tale om en pony med isbjørnepels så kommer klipperen nok på overarbejde.

Har selv engang brugt en til mennesker, da jeg skulle lære en angst DV'er, at klipperen altså ikke var farlig. Den kun godt tage en smule af pelse.

Tilgengæld kunne vores pony dårligt klippes med en almindelig hesteklipper, som regel skulle vi ud og skaffe ekstra kraftige skær fir at komme igenne pelsen på den.

Så kig på hestens pels, og prøv dig frem vil nok være mit råd.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 15:50

jeg har lige klippet et æsel med en hunde/kanin klipper fra Harald nyborg.Det klarede den fint,og et æsel har altså en tæt lang ulden pels.

Dorte.

Billigt vinterdækken str.105 købes

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

min pony
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 16:01

jeg har klippet min 1 pony med en hundeklipper og det gik fint. Den var lydløs og ok effiktiv, så det kan anbefales...

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

Lækker 1 springpony sælges - se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ang klipper
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 17:10

- vi har klippet vores med angorakanin klipper det blev helt fint.. dog med lidt striber.. haha

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

Hundeklipper
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 20:19

Den jeg har fra Harald nyborg bruger jeg også til de langhårede kaniner, og den skulle iflg. manunalen være egnet til heste også.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

hesten
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 21:29

Jeg klipper en meget lille smule med klipper fra Netto. Det går fint når det bare er nogle striber (fx under manen og på bringen) men så er den også varm når jeg er færdig (altså ikke brændvarm). Det er en islænder med ægte ispels jeg klipper...

MVH Anja

0
0
Svar på denne tråd

Klipper
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 22:19

1000 tak for svar! Havde jeg faktisk ikke regnet med. Det måå prøves

Tina
- Nu med 2 skønne "muskelhunde"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider