|
|
| Katten trådt over poten af hesten : ( |
|
|
Hej, Vores kære, søde missekat var meget uheldig igår aftes !! Hun var i stalden, da hestene skulle ind i deres bokse og den ene kom til at træde hende på poten !!! Det var så forfærdeligt. Heldigvis var det helt ude på spidsen, men hendes ene trædepote flækkede på langs og nogle sener blev klemt. Gudskelov er der ikke brækket nogle knogler og hendes trædepude er syet fint sammen igen. Nu vil jeg høre jer om en ting, vi er kommet til at tale om nu, efter vi siden igår har været kede af det og chokerede. Gad vide om hestens(altså selvfølgelig dens ejeres)forsikring kan dække en hændelse som denne ? Hesten står hos os, men er ikke vores. Jeg spørg jer først, for der er ingen grund til at nævne det for dem, hvis det ikke kan lade sig gøre. Jeg ved at de med sikkerhed vil blive så kede af, at deres hest har kommet til at gøre det. De holder nemlig også vildt meget af katten. Hvad tror I ? Det er ikke fordi vi ikke selv vil betale det, men da det løb op i 2.200,- kr. kunne det være rart, at få det dækket. Med venlige kattehilsner Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Pige ♥22♥ |
| Dato:  |
25-11-2009 21:31 |
|
Jeg tør ikke og gøre mig klog på ejers forsikring, men jeg kan udemærket huske oplevelsen da det skete for mig selv, mine heste stod hos min moster og onkel (da jeg har boede der fra jeg var 10 til 19), og katten skreg op i et hvin, og løb sin vej, og jeg fik hesten smækket ind i boksen, og afsted over i haven efter katten, desværre havde min hest trådt mere på vores kat end du var ude for, så han måtte i gibs i 4 uger, og han måtte KUN være inde, men den mijaven hele vejen til dyrlægen, huha den glemmer jeg aldrig..  God bedring med missekatten og det hele 
Hvornår mon min modgang vender til medgang ????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| staldkat i vallensbæk |
|
|
Der var en staldkat (Katrine hed den) på Vallensbæk kommunale ridecenter som for - ja efterhånden mange år siden blev trådt på poten. Katrine kom dog noget værre afsted og mistede halvdelen af poten - men blev fin og god igen. I samme omgang bestilte damen fra ridecenteret der havde indleveret katrine en sterilisation. Derefter ringede de til kommunen og meddelte kommunen at deres "kommunale staldkat" var indlagt der og der med det og det problem. De var ikke begejstrede - men åd dog regningen. Tænk at være kommunalt ansat kat  Om din staldlejers forsikring dækker den slags ved jeg dog intet om - men kommunen gør helt sikkert ikke
Vicky Mathiesen
Military - Ridesportens formel 1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej - det hverken |
JLH ♥Wannamus♥ |
25-11-2009 21:41 |
|
tror eller håber jeg at ejeren af hesten hæfter for.
Mvh Janni
Havre er sundt og godt
Weatherbeeta vinterdækken sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uheldig kat. |
|
|
Jeg tror ikke du kan få noget dækket af hesteejeren - med mindre dennes ansvarsforsikring vil dække. Det er jo en skade på en anden mands ejendom. Der kan da intet ske ved at spørge. Ellers vil jeg da spørge dem som står i stalden om de vil gi et økonomisk bidrag til dyrlæge regningen - om ikke andet så bare 100 kr - det vil jo hjælpe hvis i bare var 10 i stalden. Må vi se patienten ???
DELTAGER HN-TRÆF 2009
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I bedring... |
|
|
Katten har det heldigvis meget bedre idag ; ) Jeg skal prøve at sætte et foto ind lidt senere. Pige22, tak for din historie og hilsen. Sikke noget der skete for jeres kat ! Jeg er så glad for det ikke gik endnu værre med vores. Håber du er ved at komme dig lidt over tabet af Nala ! Hold da op Vicky, sikke en kommunal affære ; ) Nej her er det hel privat ;p.... Undskyld Janni, men er det ikke en lidt sur bemærkning ? Jo, helt sikkert Arina, der sker ikke noget ved at spørge og det er nok ansvars- eller familieforsikringen der kan dække det. Vi prøver ihvertfald. Det er egentlig en ok idé med indsamling, men for det første er der kun os selv og dem som har ham jeg taler om, sååå... og for det andet ville eventuelle andre, jo ikke have haft noget med sagen at gøre. Men tak for tanken ; ) Venlig hilsen Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror jeg ikke |
|
|
Har det lidt som Janni... Vi har også staldkatte i den stald hvor Sille står, og den store killing render tit rundt om benene på hestene når man står ogs strigler. Hvis sille skulle træde på katten, så er det jo lige så meget katten der er på det forkerte sted, da den jo så skulle have lært at heste benene er no go. Så tror ikke I kan få noget dækket - måske af jeres egen forsikring? hvis din hest sparker en anden hest og der skal dylæge på, betaler du jo heller ikke dyrlæge regningen... Det er nu bare den risiko der er ved dyr.
Heste PC spil sælges se præsentation
SILLE FOREVER !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var et uheld |
|
|
af den slags der bare sker. Jeg synes efterhånden enhver ting skal meldes til forsikringen. Er det ikke noget der må høre under hændelige uheld, og så færdig med det.? Jeg giver Janni ret, og synes ikke det er en sur bemærkning. Men det kan engang imellem virke som om, at der skal hives penge hjem for enhver pris. Hvorfor ikke bare taget det som det det er - et uheld. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Janni |
|
|
Personligt vil og kan man ikke sende regningen videre til heste-ejeren. Staldkatten er staldejerens ansvar. Blot vær glad for at der ikke skete mere med katten Med dyr følger regninger på dyrlæger, sådan er det jo, er resten af stalden måske med til at betale vaccinationer og ormekure etc, på staldkattene hos jer? Når man lejer hestebokse ud, og modtager penge for det, skal det beskattes. Staldmisserne her er også med i vores firma, de får løn i mus og alle regninger også på misserne ryger i firmaet, kattemad og dyrlægeregninger ja alt vedr. stalden. Det er ikke en indbringende forretning at have dyr. PS jeg syntes ikke at Janni's svar var negativt - heller ikke mit. - Læg din dyrlæge regning ind i firmaet. I august måtte en af mine staldmisser lade livet med aflivning, den havde fået klippet overhalvdelen af halen, begge bagben fra ca. midtpå af en majetærsker fra en af markerne rundt omkring. Nej jeg gik ikke rundt til nabo-farmene og spurgte om hvem af dem der havde høstet på 2 ud af 3 omliggende marker omkring. Dyrlægeregningen og det jeg kan huske ligger på mig. Forstil dig en kat der normalt er lydløs på en staldgang - hvor man så kan høre duk-duk lyde fra knoglerne i benene da der blev hældt foder op... glemmer aldrig den lyd. Tænk at den var gået hjem fra marken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej.... |
|
|
Nej jeg er ret sikker på at forsikringen ikke dækker dette. Vores forsikringer på hestene er jo ansvarsforsikringer. Det betyder at ejer skal have ført hesten hen over kattens pote. Altså det skal være hesteejers ansvar, før forsikringen dækker. Dette som er hændt, vil falde ind under hændeligt uheld. Jeg forstår ikke uviljen mod trådstarters spørgsmål. Hvorfor ikke få forsikringen til at betale, hvis det er dækket ind under det? Det er sgi da derfor vi har forsikringerne? I melder måske heller ikke bilen stjålet, da det er jo bare er et hændeligt uheld, at tyven lige kom forbi. Mine tænder blev smadret godt og grundigt af en stejlende hest, da jeg var teenager. Dette var da også et hændeligt uheld. Dette blev da også meldt til forsikringen og de dækkede. Altså hesteejers ansvarsforsikring, da det var ejer der havde bedt mig om at ride hesten. Ergo var det ejers ansvar.  God bedring til den stakkels misser. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, nej... |
|
|
Prøv at læs at det er skrevet i en venlig, høflig tone og er jo bare en mulighed vi overvejer. Det er jo ikke noget med at nu vil vi for alt i verden kradse penge ind !! Under ingen omstændigheder... Det er bare som om, at uanset hvordan og hvad man skriver herinde så skal det drejes til nogle negative aspekter !!! Om man så startede med at skrive: "Højtærede hestefolk...." uuuha, så skal vi lige finde noget dårligt her !! Det er trættende !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv da... |
|
|
Prøv da at hør forsikringen hvad de siger, der sker jo ikke noget ved at spørge, siger de nej, jamen så er der ik noget at gøre ved det, siger de ja, så er det jo dejligt for jer! 
Stald Brattensborg Mellem Odder og Skanderborg - stedet for glade hestetosse-tøser. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan ikke se.... |
|
|
Ja sorry jeanette men kan faktisk ikke rigtig se andre negative indlæg end dine egne - synes vi skriver i en pæn tone, men synes da også du skal gøre et forøg, men bare også du skal prøve at ringe til din egen forsikring og høre ad. Jeg er til gengæld af en anden mening når det kommer til at "kradse" penge hjem - kan man få dækket nogle regninger af forsikringen ja så skal man da helt klart det. Vi betaler jo i dyre domme til vores forsikrings selskaber. Så jeg kradser da alt det jeg kan - sidst fik jeg dem til at dække min mobil telefon, fordi jeg havde været så dum at efterlade den i en lomme der røg i vaskemaskinen.
Heste PC spil sælges se præsentation
SILLE FOREVER !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg skrev mens I andre skrev.. |
|
|
Idet jeg skrev kom ganske venlige svar ind, det er rart : )) Ja, det er et hændeligt uheld det er rigtigt. Men man betaler i tusindvis af kroner hvert eneste år til forsikringsselskaberne, så kan man vel prøve at bruge dem en sjælden gang imellem ! Jeg låner hesten et par år, da hans ejer studerer og jeg betaler alle udgifter til ham. De andre to er mine egne. Det er bare en lille stald. Så det er ikke et firma ; )) Ellers en god idé. Tak for jeres svar : )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678765 |
HeidiZ |
26-11-2009 15:03 |
|
Dette ville jeg altså heller ikke misbruge min forsikring på. JERES katte, jeres ansvar. Hold dem væk fra hestene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels, stakkels Alleycats kat !! |
|
|
Sikke dog traumatisk og rædsomt, at den stakkels kat skulle komme ud for det !!! Puuuha....Ka godt forstå du ikke ka´glemme lyden, uuuhhh..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Først vil jeg sige godt der ikke skete mere med katten! Dernæste vil jeg sige at jeg tror ikke at en forsikring dækker. Jeg har oplevet noget ligende dog var det en hund som var offeret. Min hest ramte, i et bukspring udlejers hund på snuden så næseskindet flækkede og måtte sys. Selvfølgelig en søndag eftermiddag!! Jeg meldte til mit forsikringsselskab, men fik den besked at det er hvad der sker. Det er godt nok en del år siden (hesten har været død i 11 år ) så det kan være at det er anderledes i dag. God bedring til den lille mis Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ |
|
|
Din bil, dit ansvar. Så hold den væk fra tyvene. Dit hus, dit ansvar. Så hold det var fra ilden. Dit indbo, dit ansvar. Så hold det væk fra tyvene. Dit.... osv. osv. osv. Hvorfor f*nden tror du det hedder en ansvarforsikring????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345676543 |
HeidiZ |
26-11-2009 15:24 |
|
Arh LoneR, kom igen, dette kan du ikke sammenligne. Jeg ville ikke kontakte min forsikring. Hvor mange katte bliver ikke kvast under bildæk hver evig eneste dag?? Skulle man så også kontakte sin forsikring hver gang?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Tja, jeg tænker også hvorfor ikke prøve at høre forsikringen ad? Nu er det jo svagelige underbemidlede galme damer som trådstarter vil forsøge at få lidt omkostninger dækket ind hos, men en forsikring man betaler for. Kan ikke se hvorfor så mange af jer har noget imod det, det værste der kan ske er da at trådstarter får et nej...
Da en sag kan ses fra flere sider, vil jeg bede tilhørerne om at sætte sig i en rundkreds... Storm P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min pony |
|
|
sparkede sidste vinter min venindes hund i hovedet da vi lukkede på fold, det kostede 3 dage på dyrehospital det dækkede min indbo forsikring (hestens ansvars forsikring) helt uden problemer ved ikke om det er noget andet når det er jeres egen kat har inbo ved top dk.
dejlig rdh efter crelido castro calimero sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala.... |
|
|
Jeg ville da ringe og snakke med forsikringen. Der er jo en grund til at man har en ansvarsforsikring, så man kan da ikke sige "din kat, dit ansvar".
Rigtig meget babytøj sælges billigt. - Kontakt mig for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Jeg ville da hører forsikringen ad eller hestens ejere. Det væreste der kan ske er at få et nej. "Jeg ved at de med sikkerhed vil blive så kede af, at deres hest har kommet til at gøre det." Jeg synes ikke det er noget hesten er kommet til at gøre. Det var katten der ikke burde være der eller burde være sendt væk når der bliver lukket heste ind og/eller ud. Men det er bare min mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm....... |
|
|
hmmmm.. tvivler på at den tager den.. Da min hest hoppede i hovedet på min venindes hvalp og ga' den kraniebrud, der dækkede de ikke da det bare var et uheldigt uheld... Ja og sådan en regning løber jo op når hunden er indlagt fra weekenden... Men uheld sker desværre når man har med store dyr at gøre....
¤Sara¤.
opstaldning/sommergræs tilbydes i lille stald ved haslev Massage tilbydes - Fysioterapeut stud.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skriv endelig |
|
|
Du må endelig skrive når du har snakket med forsikringen, synes da egentlig at det er lidt spændende og også rart nok at vide om ansvarsforsikringen dækker den slags.  Vi har både hunde og katte i stalden, så der kan jo ske uheld, og så er det da rart at vide om det kan betale sig at kontakte forsikringen. Jeg tror aldrig at jeg havde tænkt tanken, men hvorfor ikke...? Det er jo en ansvars forsikring, så ja den burde vel egentlig dække diverse skader en hest kan komme til at lave... Forresten rigtig god bedring med mislingen!
Stald Brattensborg Mellem Odder og Skanderborg - stedet for glade hestetosse-tøser. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå,.... |
|
|
Ja, nu har jeg sagt det videre og hestens ejer vil spørge deres selskab mandag ! Jeg spurgte mit selskab, som sagde at det er hestens ejers ansvarsforsikring der skal dække, ligeså vel som hvis det havde været en af mine heste, der havde forvoldt skade på andre eller andres dyr. Som mange nok ved, kan man ikke holde katte helt væk fra heste og hestestalde. Så kunne man ikke lave andet end at løbe rundt og fange katte og lukke dem ind og ud hele tiden !! Så jo, uheld kan da ske, men nu får vi se ellers betaler vi da bare selv, længere er den overhovedet ikke. Missepigen har det meget bedre, hun leger og hygger så meget som hun plejer, men holder sig indtil videre langt væk fra stalden ; )) Hilsner fra Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|