|
|
| Min hund har ædt naboens kanin... |
|
|
Sidder her med tårer i øjnene- naboen har lige været her  Min hund har stukket af fra haven i dag og ædt en kanin fra et hus lidt nede af vejen mens jeg selv lå ovenpå og sov, i den tro at haven var godtnok hegnet inde og at han gik derude. Men da jeg kom ud for at se til ham gik han ovre på den anden side af hegnet. De mente jo at han skulle aflives og de var blevet rådet til anmelde- hvilket jeg fuldt ud forstår! Men fejlen er alene min! Jeg var træt da jeg kom hjem fra praktik i dag, går pt. på en skole tæt herpå. Pigen hvis kanin blev ædt er selv elev på slolen. Hvad fanden gør man? Og hvad fanden siger man i morgen? Og ikke mindst, hvad gør jeg med min hund? De fortalte at der i forvejen bliver snakket om os i byen. At jeg ikke kan styre ham selv når han er i snor. Jeg ved godt han er stærk, jeg går til træning med ham og det og at have ham er blevet mit liv! Jeg har haft konsulent hjælp til ham, vi går til træning, jeg føler jeg gør mit bedste. Men folk i byen er bange for deres dyr og børns sikkerhed. Det er ikke en kamphund- det er en rottweiler. En han på 2 år. Jeg har lyst til at skyde mig selv! Er der kun aflivning som udvej her? HJÆLP MIG  Jeg føler ikke engang jeg kan blive
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med hunden, haven, egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan ikke råde |
|
|
Dig men kan godt forstå hvordan du føler lige nu Du tror du har hegnet godt nok ind - du har taget forholdsregler mht til træning mv - altså du er godt klar over din hund ikke er nem mht sladderen så opstår den jo ofte af ingenting - bare nogele folk ser en rottweiler er de paniske - deraf måske sladderen Selvfølgelig er det noget @!#$ din hund har lavet men trods alt en del af dens natur - den gik jo ikke efter naboens unger men et naturligt byttedyr i dens øjne Held og lykke med det uanset hvordan det ender
Hilsen Betty
Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle
Hjørneakvarie købes gerne stort med møbel under (helst Jylland) Gitte bog nr 4 og 7 købes Diverse bortgives - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke smart... |
|
|
slet ikke smart... Men desværre noget der sker... Jeg har selv kaniner og havde det været en af mine, havde jeg bestemt ikke forlangt at du skulle aflive din hund, hvis det er første gang den har være i uføre... At den er smuttet ud af din have og hen til kaninen er så ikke så heldigt, for det mener jeg faktisk kan udløse en bøde... Men er det, det værste der sker er del vel også billigt sluppet... Jeg ville ringe til politi og dyrlæge og spørge hvordan du skal forholde dig rent lovmæssigt... Og så er det eller bare ud i haven og have forbedret indhegningen...Helst i fuld dagslys, så folk kan se at du gør noget... Og så skal du nok også være riiiigtig flink til at være i haven når hunden er der... Jeg vile også tage en snak med kaninens ejer igen, når stormen har lagt sig.. tilbyd erstatning for kaninen og forklar hvor ked af det du er... Vælger de at anmelde det, så stå ved dit ansvar og vær forstående overfor det...Mener bestemt ikke at du vil blive tvunget til at aflive din hund pga. det, men du skal nok forvente en bøde, for at hun rendte ud... Til sidst vil jeg bare sige, at jeg syntes det er rigtig ærgeligt for alle parter...Kan godt forstå at du er ked af det, for du havde gjort det du skulle og troede det var nok.. så lad vær med at banke dig selv for hårdt..For jeg er ikke i tvivl om at du er meget ked af at det er sket...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj for den |
|
|
Det er ikke en sjov situation! Måske du skulle prøve med en medicinsk kasteration. Det kan måske lægge en dæmper på ham, og gøre dine naboer lidt mere trygge. Håber du finde en løsning. Føler med dig. Knus Kathrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kastrat |
|
|
Det er selvfølgelig noget p#s din hund har lavet. Stakkels kanin. Er din hund kastreret? Hvis ikke, vil han nok blive meget mere rolig og styrbar. Din have skal hegnes forsvarligt ind, så han IKKE kan bryde ud igen. Køb en buket blomster til naboen og fortæl dem, at du er virkelig ked af det. Tilbyd dem penge til en ny ninus. Ond bysladder kan ingen bruge til noget. Du må vise at du har styr på hunden. Køb evt en hundegrime til ham når du går tur i byen, så du bedre kan styre ham. Vh Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad nu hvis... |
|
|
...kaninen istedet havde været en hest? Heste er jo også hundes naturlige byttedyr, hvis hunde optræder i flok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erstatning |
|
|
Jeg tror betemt ikke en hund vil kræves aflivet fordi den har bidt en kanin ihjel. Personligt ville jeg nok prøve om ikke man kunne blive enige om en økonomisk erstatning som alle ligesom kunne forlige sig med. Den skal selvfølgleig være noget højere end prisen for en ny kanin, da et kæledyr jo ikke bare kan erstattes. Hvis de omvendt var helt umulige at tale med, må det jo gå rettens vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og hvad nu hvis |
|
|
Hunden havde været en dinosaurus Nej nu spørges der til dette tilfælde af en enkelt hund der åd 1 kanin - surt ja men den var ikke en flok og den åd/angreb ikke en hest Pas nu på at tråden ikke tager drejning til at det var en hel flok dinosaurer der overfaldt hele menneskeheden 
Hilsen Betty
Hjørneakvarie købes gerne stort med møbel under (helst Jylland) Gitte bog nr 4 og 7 købes Diverse bortgives - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blev faktisk nysgerrig... |
|
|
Og ringede til politiet og spurgte...Typisk mig..  hende jeg snakkede med, mente bestemt ikke at man kunne forklange hunden aflivet, men hvis de vælger at melde det, vil der blive tale om en bøde, for ikke at have holdt hunden inde på egen grund...(ligesom ejeren af den hund der fik skåret halsen over, da den angreb en anden hund..) Og evt. en erstatning... Så jeg tror ikke du skal være bange for at miste din vovse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virkelig uheldigt |
|
|
Neeej, for pokker da, hvor er det også bare uheldigt!!! Den er godt nok ikke nem  Synes som et par stykker andre at du skal prøve at snakke med dem, når der er gået en dag eller to, så de lige er faldet lidt ned (forhåbentligt). En æske chokolade i hånden eller en blomst og så over og snak med dem... Øv øv, møgsituation.
Mvh Hanne
Indehaver af 2 stk. skøre muler Mickey & Shakespeare Besøg dem her: www.hanneshest.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fiesta... |
|
|
...et godt forsøg på latterliggørelse af mit indlæg... Svarene i denne tråd viser jo med al ønskelig tydelighed hvor sympatien ligger. Det, det hele drejer sig om er, at det er gået ud over en anden persons ejendom og i dette tilfælde et kæledyr. Set fra kvarterets øvrige beboeres side er det nok underordnet om det er en kanin, hamster, kat eller andet, tilfældet er at hunden har været inde på andres ejendom og slået et dyr ihjel. Vi ville selv tage det meget alvorligt hvis en andens hund havde været inde og lemlæste eller slå et dyr ihjel i vores nabolag. Trådstarter skal nok tage op til overvejelse hvordan hun fremover vil fremstå i naboernes opfattelse af hende selv og hendes hund, og om man kan leve med at man vil blive kigget skævt til?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej hør nu |
|
|
... at en hund tager en kanin, er der altså intet mærkeligt i. Det ville alle hunde gøre uanset race. Det skal den da ikke aflives for. Man kan i øvrigt ikke sammenligne med om hvad man ville mene, hvis den havde taget en hest. For det sker jo ikke medmindre hunden er gak i låget. Og så er det i orden at aflive. Din hun er to år. Den er teenager og den skal kun lige lære, hvordan man begår sig. Hvis den bliver for stærk for dig, må du jo kastrere den, men jeg ser faktisk ikke grund til det. Tilbyd dem at erstatte kaninen og forstærk dit hegn i haven. Hunden går så ikke derude alene og du har den altid i snor, når I går tur. Ender det med at de anmelder hunden, kan du vist højest få en bøde. Og fred være med det - hunden var jo uden for din ejendom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael... |
|
|
Nej det er bestemt ikke ment som latterliggørelse af dit indlæg - det er ikke lige mig at gøre det - men det dit indlæg kan gøre i en debat er da at få folk til at se spøgelser så har jeg "såret" dig undskylder jeg - det var ikke meningen Synes bare trådstarter trods alt tager ansvaret og søger hjælp hun virker jo ikke som en uansvarlig hundeejer selvom dette er sket - hun er jo ikke ligeglad som så mange andre ville være - dog synes jeg ikke din sammenligning kan bruges netop i denne tråd Ja heste er måske et naturligt byttedyr - men denne hund var ikke i flok og jeg har dælme aldrig i dk hørt om hunde i flok der angriber en hest (har læst om en enkelt hund der gjorde) Synes måske bare det er ligemeget om hunden gik efter en hest - kanin - kat eller andet så længe den ikke gik efter mennesker ??? er det ikke instinktet ??? Den har gjort det og ejer tager ansvar - om hun vælger at aflive eller indhegne kan vi nok ikke påvirke meget
Hilsen Betty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456799768 |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
23-11-2009 18:58 |
|
Ej hvor er det bare en træls situation. Stakkels kanin og stakkels ejere af kaninen, godt nok synd  Men sådan er det jo desværre med vores dyr. Lige meget hvor meget vi gør dem til kæledyr, så vil de jo altid have deres instinkter alligevel. Jeg synes ikke din hund skal aflives. Men du skal ikke lade den gå ude uden opsyn. Jeg kunne ikke finde på at lukke min hund i haven og så lægge mig til at sove, der bliver holdt øje, selv om vores have også er godt hegnet ind. Michael Moesby: Jeg tror nu folk synes det er synd for dem som ejede kaninen. Men havde det gjort en forskel, hvis hunden havde taget en kanin på gåturen?? Hunden aner jo ikke, at den er gået ind i en have og har slåe et kæledyr ihjel. For den er det jo et byttedyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael Moesby |
|
|
Man kan altid sige: Hvad nu hvis....osv. Men nu VAR det altså en kanin og ikke en hest... Og hvad nu hvis, det havde været en gravhund..? ville du så også sammenligne kaninen med en hest...? Nu er det ,meget beklageligt, gået udover en kanin, som alle dage vil være et byttedyr for en hund, og det er sket 1 gang... der er altså ikke tale om en vild og farlig hund, der nedlægger alt hvad den ser... Det er 100% hundeejerens ansvar at holde hunden inde...Og det tror jeg heller ikke at trådstarter vil løbe fra... Men i denne sag, ser jeg ingen grund til at blæse det op til noget stort og voldsomt... Jeg har selv kaniner og ville blive rigtig sur, rasende og ked af det, hvis de blev slået ihjel af en tilløbende hund..Og min søn ville blive knust..MEN det ville ikke få mig til at råbe op om aflivelse af hunden, hvis der ikke har været andre tilfælde hvor hunden har gjort skade... Men der ville nok gå noget tid, inden jeg kunne hilse på hundeejeren igen, med et smil på læben...
Havde det været flere dyr og flere tilfælde, havde jeg set helt anderledes på det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æksdjfæwkjhf |
|
|
Hej..- Hvor er det bare en kedelig situation, du er havnet i. Og jeg kan godt forstå, du er rigtig ked af det, for du holder jo af din hund!! Jeg håber du finder ud af hvad du skal gøre, så du kan beholde ham:) Nå, det er sagt, så må jeg desværre indrømme, at jeg ville være bange for at have ham som nabo-hund! Jeg er i forvejen bange for disse hunde, fordi jeg har prøvet at ride forbi nogen som var virkelig voldsomme og store. PU HA.. Hvis din bare var stille og rolig, ville det ikke være et problem, men når du fortæller at du har svært ved at styre ham på tur, og han har dræbt en kanin, den første gang han er stukket af, så ville jeg altså være bange for ham! Jeg synes, da ikke han i første omgang skulle aflives, men jeg ville godt nok gøre meget for at han blev mere rolig i en fart. Få ham kastereret og få hundekonsulenten ud igen... Få gode ideer til foder, trivsel, leg, trænning osv. så hunden kan finde sin plads i hirakiet og få et godt hundeliv.. Det er en stor hund du har valgt, så du må tage ansvaret for dens træning og liv, så den ikke bliver farlig for andre. Mit indlæg er ment i en god mening og tone.. Håber du finder ud af det. Venlig Hilsen Dorthe Venlig hilsen Dorthe
Er blevet den stolte mor til Silje Kalkidan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis det |
|
|
var min kanin den havde bidt ihjel ville jeg også forlange den aflivet....Hvad tager den næste gang ??? Der har været mega ballade over de hunde der har bidt katte og får ihjel og har hunden en gang gjort det vil den højst sansynlig gøre det igen... Du indrømmer endda at du ikke har styr på din hund, hvad vil du så med den...ja undskyld mig, men du får altså ikke noget trøstehalløj fra mig... At man anskaffer sig en hund man ikke kan styre (selv om man gør et ihærdigt forsøg) bør få en til at overveje om man passer sammen med den slags hund eller om man skulle "kaste håndklædet i ringen" og indrømme at det er en for stor mundfuld og finde et andet hjem til den.... Jeg har bestemt ikke noget imod Rottweilerre, er faktisk opvokset med dem, så mit svar er ikke en kritik af den slags hund... Om det så havde været en gravhund havde min holdning været den sammen... Du spørger: Hvad fanden gør man og hvad siger man imorgen? Du overvejer med dig selv om du nu også virkelig magter den slags hund...Når du kommer frem til et resultat kontakter du politiet og fortæller hvad der er sket og hvilken beslutning du selv har taget... Imorgen skal du stå ansigt til ansigt med det din hund har lavet og det kommer til at gøre ondt...det bedste du kan gøre, er at du selv henvender dig til dem der havde kaninen og undskylder meget og spørger hvad du kan gøre for at gøre det godt igen... Hvad gør man ved hunden?? ja efter min mening burde du finde et andet hjem til den...du magter den ikke og det har resulteret i en katastrofe idag... Nu får jeg sikkert hug for mit indlæg..men vi har da heldigvis ytringsfrihed i DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bommelum |
|
|
Det lyder ikke rart at din hund har taget en kanin, men for søren da, man kan ikke forhindre rovkæden, sådan er det jo, naturensgang.. Jeg blev faktisk rigtig vred på Michael Moesby da jeg læste hans første indlæg, Ved du hvad Michael, Det var ikke en hest, det var en kannin, der var 1 hund, ikke flere, Læs hvad der står, og lad være med at bygge noget op, som ikke er der, Det var IKKE en hest, en kanin, For søren da delsen osse, Sisse Som altid siger sin mening!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænk hvis det havde været |
|
|
en kamphund der havde gjort det...Så havde alle ville love bål og brand for at få den aflivet...Men nu er det tilfældigvis en anden race og så er man straks mere overbærende....Lidt pudsigt ikke???? Jeg må indrømme at havde jeg været nabo eller boet på den vej hvor trådstarter boede så ville jeg nok også være noget utryg ved at vide at hunden stadig var der...For hvad nu hvis det er et barn næste gang??? Den kan blive løs igen og det kan jo være at lille emil på 8 år kommer til at "drille" den mens den er løs??? Hvad så???? Men ok nu er jeg ikke hundemenneske i forvejen så er nok bare mere nervøs for hunde end andre...Men må dertil siges at en af mine ynglingsracer trods alt er rottweileren...Alle dem jeg har mødt har været så super skønne og dejligt opdragede...De var bare nogle store bamser... Men igen...Sjovt at folk ser på det anderledes når det ikke er en kamphund.... Tina, som slet slet ikke er til kamphunde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| efter hvad jeg ved |
|
|
går den under en brugshund...men ret mig gerne hvis jeg tager fejl...Mener det står i politikens hundebog....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567654 |
HeidiZ |
23-11-2009 19:30 |
|
Hvorfor h... skal kamphunde altid blandes ind i debatterne?? Og man kan da for pokker ikke sammenligne det, at en hund tager en kanin med, at den vil overfalde et barn... Det er sgu da som at sammenligning sushi med boller i karry... Kan ikke sammenlignes! En hund tager ikke en kanin for sjov, den tager den pga. instinkter og sådan vil det altid være. Jeg skal da aldrig kunne sige mig fri for, at min hund ville kunne gøre det samme. Han er labrador = jagthund. Han har rendt efter katte, men har ikke gjort dem noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mistet et par på den konto |
|
|
Ja hold da op, jeg skulle ha' forlangt et par hunde aflivet på dén konto så. - Inkl. min egen. Det er bestemt frygteligt det der er sket, men man kan bare ikke forvente at en hund kender forskel på din og min have, og en vild hare og en kanin som sidder i et bur! Det jeg ville gøre var selvfølgelig at snakke åbent med familien, sige at hvis de har mod på det - så vil du gerne om de kom og sagde hej til hunden, og så det ikke var nogen farlig dræberhund. Folk tror jo for pokker at en fransk bulldog er en faaarlig kamphund, så folk som måske ikke ved så meget om hunde, racer m.v. hopper jo bare med på mediernes hysteri og skruer det hele helt vildt op. - Det er du helt sikkert endt midt i, og derfor gælder det om at være åben. Fortæl ærligt om hvordan du træner din hund, hvilke proff. folk du får hjælp fra, sig folk hjertens gerne må komme og se og besøge din hund, og se den ikke er farlig. Vis du tager dine forholdsregler, få hegnet haven godt ind, og vær generelt åbent omkring det. Jeg synes bestemt ikke din hund skal aflives, en hund har instinkter! Jeg forstår slet ikke at folk ikke acceptere det. Men synes du skal vise og fortælle familien at du selvfølgelig er ked af det, tilbyde at erstatte det selvom du godt ved penge ikke erstatter et elsket kæledyr. Det er blot min mening, - som værende både hunde- og smådyrsejer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
Stakkels kanin !! Hvor forfærdeligt. Havde det været min kanin havde du nok fået en på hovedet for ikke at have holdt din hund inde hos dig selv. Beklager, men det ville jeg sku. Jeg ville godt nok blive ked af det og utrolig rasende og os kræve hundne aflivet. Det ku have været et lille barn som var ude af lege i haven. Heldigvis bor min kanin INENFOR i tilfælde !
Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej - men alle mine tanker, vil altid følge dig.. (Mads & Mikkel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uh ha... |
Helle-Mimi |
23-11-2009 19:31 |
|
håber ikke du bor i mit nabolag. Og til alle I andre, er en kælekanin ikke også et liv, mener I virkelig, at den bare er et byttedyr, som det er ok at dræbe, for det er jo naturens gang Der skal ellers en del til, men nu er jeg forarget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår godt Michael |
|
|
og det er ellers ikke særlig tit vi er enige men her er vi altså.. Det er i bund og grund ligegyldigt hvad der blev angrebet.. Oppe i Nordjylland sidder der sikkert lige nu en flok unge mennesker og fejrer at de ikke skal i fængsel men som samtidig noget fortørnede over at de overhovedet blev dømt for at have brændt et marsvin ihjel - for det var i deres øjne bare et marsvin.. Det er ikke vildt lang tid siden at der var en nyhed her på HN om en Jack Russel Terrier der havde angrebet en (meget fin ifolet) frieserhoppe som endte med at måtte aflives. Der var ikke meget sympati med hunden dengang.. Hesten ER et naturligt bytte for hunde ligesom kaniner, jeg har i hvert fald også siddet på min hest da den blev angrebet af en løs køter. Jeg kan da godt forstå at naboerne er betænkelige når de ser en ung pige med en rottweilerhan, det er da absolut også en sprængfarlig cocktail, der nemt kan gå galt.. Hvad bygger naboerne påstanden om at du ikke kan styre hunden på?? Kan du styre hunden?? Du går til træning og har haft en konsulent ude og alligevel optræder den tilsyneladende som om du ikke har den under kontrol.. Som du selv siger, hvad kan du næsten mere gøre?? Man kan jo sige at folks frygt var velbegrundet, de frygtede den ville gå til angreb og det var præcis hvad den gjorde.. Man kan ikke avle hundens angrebsnatur ud af den og hos nogle racer er instinktet nok mere velbevaret end hos andre men min Dansk-svenske gårdhund som er en jagthund kunne sagtens lade naboens kanin være da den kom ind i haven - altså kaninen kom ind i "hundens" have..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes nu ikke |
|
|
Man kan sammenligne at brænde et marsvin ihjel og at en hund følger den instinkter og dræber en kanin Synes man skal passe på man ikke går i ekstremer Synes da ejeren tager ansvar og det kan da ende med hun afliver hunden - hun kunne da lige så godt være ligeglad
Hilsen Betty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rottweiler |
|
|
Er her bare --> Rottweileren er en brugs / jagthund. Den er i tidernes morgen brugt til at drive kvæg med. ¨Så muskelhund er den ikke, men folk samligner den ofte med muskelhunde, da den er meget kraftig, med stort kæbeparti. Til trådstarter: Jeg har selv en Rottweiler, godt nok en tæve. Her i "byen" bliver der kigget skævt til mig. Folk går ikke forbi haven og råber tit om jeg har styr på hende. Min ven har en han, altså Rottweiler og det er med en hård, men kærlig hånd, han bliver opdraget på. Jeg selv ville aldrig kunne styre ham, da han simpeltehen er for stor og godt er klar over sin størrelse. Min Rotte har faktisk spist mit hamster. Markaberet, ja.. Jeg kan sagtens følge naboen! Jeg ville personligt blive hunderæd, hvis der kom en fremmede hund uanset race, ind i min have, indkørsel osv. For at spise min kanin eller et andet kæledyr. Om du skal aflive hunden, NEJ! Men det lyder ikke til du har fuldt ud styr på hunden! Forstår heller ikke helt, at man kan lukke sin hund ud i haven, også gå op (væk) fra hunden, for at sove. Jeg står ikke konstant og kigger på min hund, når hun er i haven. Dog tjekker jeg flere gange. Har tit et vindue åben aå jeg kan kalde hende ind, hvis hun gøer. Jeg sys det er en rigtig træls situation at stå i. Både for dig, men ikke mindst for kaninejeren. Hvad du skal sige eller gøre imorgen, kan kun DU svare på! Held og lykke. Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad os vende den om... |
|
|
... du kommer ud i haven og finder dit kæledyr bidt ihjel af naboens hund. Hvordan vil du reagere? Hvilken reaktion vil du forvente af naboen? Hvis du i forvejen måske har fornemmelsen at naboen ikke har helt styr på hunden (selv om hun prøver) vil du så være tryg ved at den hund fortsat er der? Sætter jeg mig i naboens sted, kan jeg sagtens forstå at de helst ser at du får aflivet hunden! Jeg selv ville være ganske rødglødende hvis en af mine katte blev bidt ihjel og jeg skulle se kræet der havde gjort det fortsat gå og hygge sig. Hunde der angriber mennesker skal jo først igennem måneders adfærdsvurdering før man afliver dem, så politiet vil sandsynligvis ikke kræve aflivning pga en død kanin. Jeg kan godt forstå at det vil være en stor sorg for dig at komme af med din hund - ligesom jeg forstår naboens sorg over at miste deres kanin. Var jeg i dine sko ville jeg gøre alt for at vise at det blev taget dybt alvorligt. Reparer hegnet og gør det højere, og hav kun hunden uden for huset iført mundkurv - OGSÅ hvis den bare går i haven. Lås døren når den er inde, så den ikke ved et uheld kan åbne og løbe ud uden mundkurven på. Økonomisk erstatning til kaninens ejere er svært - en kanin koster jo som regel ikke det store (hvis det da ikke var en fin racekanin), og de par 100 kr der evt kan være tale om, ville jeg - i kaninejerens sko - nok nærmest se som at der blev føjet spor til skade. Også selv om det ikke er ment sådan.
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helle-Mimi |
|
|
Nej en kælekanin er også et liv... Mine er i hvertfald... Men det får mig altså ikke til at råbe, død over hunden... Hvor går grænsen så..? Hvad med hesten der sparker eller bider...? Tænk nu hvis den bider et barn eller sparker en hund eller kat og den dør...? Hvad med hunden der bor på landet og tager en høne eller and engang imellem..? Naboens katte, som jeg frygter i garagen hos mine kaniner..Eller ræven der flere gange har lusket rundt i min have... Ja undskyld...Men hvorfor er det at man pludselig ser hunde som dræbermaskiner, der bare skal aflives når de gør noget..? når man kan slippe med få dages betinget straf for at brænde et dyr ihjel...Hvilket ALDRIG har været naturligt for mennesker..Hvorfor skal der så dømmes død over et dyr der dræber pr. instinkt...Og det er første gang den har gjort nogen eller noget ondt... Jeg mener IKKE at det er iorden at hunden har dræbt en kanin..Og jeg tænker også at trådstarter skal overveje fremtiden rigtig meget, men jeg mener ikke det betyder at den skal dø...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789876 |
HeidiZ |
23-11-2009 19:44 |
|
Helle-Mimi: Hvem pokker siger, at det bare et et byttedyr?? Selvfølgelig er det ikke i orden, men i dette her tilfælde er det jo ikke hundens skyld, men udelukkende ejerens, fordi hunden ikke er blevet holdt forsvarligt!!! MaggieMay: Helt ærligt, de to sager kan da ikke sammenlignes...  Og folk må sgu da være mindre begavet, når de bliver ved med at sige, at det kunne have været et barn!! Helt ærligt, frygter i også at ræven æder jeres børn???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helle-Mimi |
|
|
Jeg anser bestemt kaninen for at liv, - MEN jeg ved også at hunden IKKE ser kaninen som et kæledyr men som et byttedyr - sådan ER det bare. Hvorfor er det at hunden ikke må ha' det naturlige instinkt? - Vores heste er flugtdyr, det er da heller ikke noget vi betvivler? Som sagt, jeg HAR fået taget kaniner og marsvin af hunde, - inkl. min egen tidl. hund. - Kunne da ikke drømme om at mene de skulle aflives for at ha' gjort det der falder dem naturligt. Det er da trist og beklageligt, og kan sagtens forstå familien er kede af at ha' mistet ninus. - Jeg var bestemt også ked af at ha' mistet mine kaniner og marsvin, men hvad nytter det at blive sur på hunden? At sammenligne det med at hunden næste gang går efter et barn forstår jeg slet ikke, - stil lige lille Emil på 8 år op ved siden af en kanin, - hvad går hunden efter? - Jeg tror altså hunden går efter kaninen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afliv hunden |
|
|
når du ikke kan finde ud af at holde den inde på din egen grund så er der kun en vej, klart folk er utrygge for så stor en hund som du åbenbart ikke har helt styr på. uanset om det er en hamster, kanin hest eller ? så skal hunde ikke æde dem, og heller ikke selv om det er et naturligt byttedyr for hunden , men det er MENNESKET som ejer hunden som har ansvaret for at det ikke sker. min pomeranie ville nok også æde en kanin hvis den fik lov, men JEG sørger for at det ikke sker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ |
|
|
Åhhh nej...nu kommer jeg ikke til at sove roligt igen.... tænk nu hvis ræven tager min søn eller min hvalp... Nu tør jeg jo ikke gå ud mere....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo.... |
|
|
Hilsen Betty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lillefis..... |
|
|
Jeg kan ikke være mere enig.... Jeg har bare ikke nået at skrive før alle jer andre fordi min tlf. ringede.... Det er bare en kanin??? Hvis det havde været en hun havde det været okay at tage en kniv og skade DIN hund... Hvad hvis det sker igen??? Vil folk så ikke blive rasende - den havde jo gjort det før - og hvordan vil du selv have det??? Jeg synes det er lidt svært. En aflivning er voldsomt - men du har ingen garanti for at den ikke gør det ved en anden lille hund... Er det så værre eller hvad?? DEen med mundkurven er jeg nok mere til - men havde vi læst om det i avisen og den var kommet herind tror jeg der var flere der var i oprør!!!
Hilsen Helle.
Ford escort til salg. God, billig førstegangsbil... Skriv en PB for mere info .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567654 |
HeidiZ |
23-11-2009 19:54 |
|
Hvorfor skal hunden straffes for, at ejeren ikke kan holde styr på den?? Jeg synes virkelig det er skræmmende at folk ikke ser liv for mere og mener, at et dyr skal lade livet fordi den har fulgt sit instinkt? Så for en uge siden en udseendelse fra australien, hvor en slange var gået på rov i en hønsegård.. Den blev altså ikke slået ihjel, men fjernet og sat ud et sted, langt fra beboelse. Men den skulle vel også bare have været slået ihjel?? Er her ☻bare☻ og Rollo: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundens skyld? |
|
|
Hunde forstår ikke sådan noget med skyld, og selvfølgelig er det ikke hundens "skyld". En eventuel aflivning vil heller ikke være en "straf" for hunden, men en måde at sikre at det ikke sker igen. Når man tager et dyr til sig må man sikre at det ikke skader andre. Og vælger man et stort stærkt rovdyr, KAN man risikere at man ikke er i stand til at træne det nok eller holde det nok under kontrol - så må man tage konsekvensen af det. Man kan ikke træne hundens instinkt ud af den - lige så lidt som man 100% kan træne flugtinstinktet ud af en hest. Men man kan sørge for at den ikke får muligheden for at lade sit jagtinstinkt komme i praktisk anvendelse på naboernes kæledyr.
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en svær en |
|
|
og jeg er faktisk ikke i tvivl om at trådstarter vil være bedst tjent med at komme af med hunden på den ene eller anden måde, det er op til hende. Ret mig gerne, men jeg tror hun går lidt op i hvordan naboerne 'ser' på hende, og det vil bestemt ikke blive sjovt fremover. Jeg har selv en hund der er god til at slå rotter ihjel, og der er også røget en enkelt høne og en kat (her var den dog ikke alene, men da den er den af hundene der har bedst dræber teknik håber vi faktisk det er vores der gjorde en ende på katten). På den konto mener jeg ikke en hund bør aflives, og jeg har ikke den mindste frygt ved at mine små børn sidder på hunden. Men igen vores hund er opdraget og vi kan kalde den ind selvom den er på 'jagt', en hund der ikke er opdraget er det værre med, for selvom den med garati ikke tager et barn (denne type hund) så er det da træls som naboer at man skal frygte for sit kæledyr, og ja er man selv lidt bange for hunde så frygter man da også for børnene. Et lidt rodet indlæg, men håber det giver mening. Min konklusion er i hvert fald at trådstarter bør skaffe sig af med denne hund da hun jo også selv indrømmer at den er for stor en mundfuld.
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145
Sælges:
DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678765 |
HeidiZ |
23-11-2009 20:07 |
|
Men Lisbeth, ville du aflive én af dine katte, hvis de tog en fugl og dræbte den, så dette ikke skete igen? For en fugl er en kat jo også et stort og farligt rovdyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan stadig |
|
|
Ikke læse at trådstarter ikke kan styre sin hund ??? kun at hun har bygget hegnet for lavt og at hun synes den er stærk og derfor har søgt konsulenthjælp til den og går til træning Hvor læser i at hun siger hun ikke kan styre den Hvis din hest springer over hegnet - afliver du den så ? den er da til fare for trafikken - eller forventer du at hvis den ikke er involveret i et uheld at den så ikke skal aflives Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt
Hilsen Betty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| h rosenkilde |
|
|
At begynde at spørge hvad trådstartes hund så kunne finde på at gøre ved en lille hund, virker helt uden for sagen. Der er forskel på en kanin og en lille hund, og det er her sagen uvedkommende umiddelbart, hvordan hundens sociale kompetencer er hund og hund i mellem. Man kan ikke sammenligne en lille hund og en kanin, i en anden hunds øjne. Stine
Galopmenneske - med forkærlighed for military og pinto
Kender du en smed, der mangler en lærling? www.stopvarmespild.nu - hvis du heller ikke vil fyre for gråspurvene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis en af mine katte... |
|
|
... gik ind i naboens voliere og tog deres kæledyr - ja, så ville jeg overveje det. Jeg ville se på hvordan jeg ellers kunne 100% undgå at det skete igen. Kunne jeg lave en kattevoliere som de ikke kunne komme ud fra? kunne jeg holde dem som indendørskatte (som de egentlig er nu)? Eller var der andre tiltag jeg kunne gøre for at sikre at mine naboer trygt kunne lade deres resterende fugle være ude i volieren? og hvordan var situationen i øvrigt? Var der generel utilfredshed blandt naboerne med min kats opførsel, f.eks. at den kom i de andres haver, gik på deres biler og hvad katte ellers bebrejdes? Hvis jeg ikke 100% kunne sikre at det ikke skete igen - på en måde der ikke gik ud over kattens velfærd - så ville jeg kraftigt overveje aflivning. JEG er ansvarlig over hvad mine katte gør, og er de til skade for nogen, må jeg også tage de ubehagelige konsekvenser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad nu hvis. |
|
|
Hvad nu hvis det var en kat der havde spist en kælemus? Nå, men´min hund har kostet mig et par kaniner. Derfor har jeg lave et bur som hunden IKKE kan komme ind i. (nej, det KAN den ikke. ) Det kunne lige så godt være ræven der var kommet. Selvfølgelig skulle din hund da aldrig have været løbet ud af din have. Men det gjorde den. Det er også kaninejerens ansvar at større dyr ikke kan komme til kaninen. Der sker uheld. Det kunne lige så godt have være Fru Jensens lille puddel. Kom videre. Nyd din hund. Den er to år. Den er kun en lille dreng. Hvad alle andre siger, skal du glemme alt om. Du må over til genboen og undskylde på dine grædende knæ.. Og så er den altså ikke længere. Hvad angår den generelle status på din hund, ville jeg overveje kastration, da det hjalp på mine egne hunde. Det gør det altså en smule lettere. Held og Lykke med vapsen fremover.
Et smil siger mere end 1000 ord....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op, der er mange |
|
|
Indlæg og jeg har kun fået læst halvdelen Så jeg undskylder, hvis andre har spurgt  Hvordan kunne den bide kaninen ihjel? Var kaninen ikke i et forsvarligt bur?? Nej jeg er ikke inde på, at det er kaninejers skyld, men man skal da have kaninen forsvarligt buret inde og så er det da svært for hunden at få fat i den! Det med at hunden nu er livsfarlig og skal aflives er helt hen i vejret, det er hundens instinkt, men det er selfølgelig ejers ansvar, at hunden ikke kan komme til at følge sit instinkt  Jeg har haft kaniner i udendørs bure samtidig med to rottweilere og jeg er ikke i tvivl om at rotterne havde nakket kaninerne, såfremt de havde haft mulighed for det... Jeg har haft en schæffer, der var blevet knækket psykisk inden jeg overtog hende, hun var en stor undskyldning, MEN den dag en af børnene ikke havde fået lukket det ene kaninbur ordenligt, blev hun kanindræber Vi havde hunden efterfølgende i flere år også sammen med kaninerne og kaninerne kunne sagtens rende rundt så længe vi var der. Hun tog aldrig efterfølgende et levende bytte! Til trådstarter vil jeg sige, at jeg syntes du handler for langsomt, såfremt du ikke allerede har været ovre hos kaninejer med en stor buket blomster og en undskyldning. Du skal ikke spøre herinde, men spørge kaninejer og selfølgelig må du være indstillet på at blive meldt, men det overlever både du og hund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaninus |
|
|
Mine første ord: "ej for h...." da jeg læste overskriften. Forstår både dig og naboens følelser, men synes bestemt ikke en hund skal aflives for at have spist en kanin eller et andet dyr. Det er barbarisk, men det ER altså hundens natur (ikke alle kæle-hunde der ville gøre det, men det er hundens natur uden vores påvirkning eller tilstedeværelse. En gravhund har også denne natur fx. eller et gadekryds. I mine øjne havde det været en helt anden sag, hvis ejer af hunden (dig) havde været til stede ved hændelsen. SÅ kunne man stille ? ved, om det var klogt at beholde hunden). Sikke en suppedas  Til at starte med skal du sørge for at holde hunden indendørs, indtil du har bygget et hegn højt nok til, at den ikke "går ture i et kaninbur".. Og så ville jeg tage en snak med naboen, når der er faldet lidt ro på. Fortælle hvor dårligt du har det.
Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney` <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2123345446345 |
HeidiZ |
23-11-2009 20:27 |
|
Men det er vel fuldstændig underordnet om katten/hunden æder et dyr fra bur eller et vildt? Hunden/katten har dræbt og så er den vel ikke længere. Desuden vil du aldrig nogen sinde med 100% sikkerhed kunne garantere, at dit dyr ikke kan forvolde skade. Men det er selvfølgelig meget nemt at sidde og sige hvad man VILLE gøre, noget andet er så, om man ville gøre det. Og undskyld Lisbeth, jeg tror ikke du ville aflive din kat, hvis den havde ædt en spurv  Trådsstarts hund har jo, så vidt vi er orienteret, aldrig skadet andre. At aflive den fordi folk er utrykke ved den pga. strørrelse/ race er for mig helt ude i hampen. Bryder mig absolut ikke om den mentalitet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så fik jeg tygget mig igennem |
|
|
Alle indlæg og kan se, at det kun er AnjaK, der har også henviser til kaninens bur. Dette indlæg var ikke skrevet, da jeg gik igang med mit indlæg  Til HeidiZ indlæg kl. 20:27
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, jeg ville ikke.. |
|
|
... aflive min kat for at fange en spurv. Men der er forskel på en spurv i det frie og på en fugl i bur! Vildtlevende fugle bliver taget af rovdyr - og det er på denmåde der luges ud i de svageste. Men der sidder ikke et lille barn og græder over en død spurv og er utryg ved at få en ny. Jeg kunne heller ikke forlange ræven aflivet dengang jeg mistede min bestilte killing før den kom hjem. Som sagt - jeg ville overveje hvad der kunne gøres af forebyggelse - OGSÅ selv om det indebar overvejelsen om aflivning eller anden afskaffelse af hunden/katten. Min gamle kat SKULLE faktisk have været udekat da jeg flyttede herud - men hendes adfærd overfor naboens ænder og høns var så truende at hun alligevel måtte blive inde. Og som sagt - jeg ville IKKE tilgive hvis min nabo ikke havde styr på sin hund og det kostede mit kæledyr livet. (men heldigvis bor jeg på landet, hvor der kan sættes en annonce i avisen med varsling, og laves en aftale med en jæger, hvis der er hunde der udgør en trussel. Heldigvis har de par løse hunde jeg har mødt herude, været venligtsindede og med halsbånd, så jeg blot har kunnet ringe efter ejeren) Hvordan ville tråden mon være forløbet hvis den var skrevet af den modsatte part?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| £isbeth (Baloo) |
|
|
Hvis det var den anden part, der havde skrevet ville jeg have følt med hende,som jeg bestemt allerede gør, men stadig ikke have givet medhold i at det skulle ende i en aflivning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja undskyld.... |
|
|
Hilsen Helle.
Ford escort til salg. God, billig førstegangsbil... Skriv en PB for mere info .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
nu tror jeg altså ikke at hunden kan se forskel på om den må tage kaninen der daffer rundt på græsplænen eller om den sidder i et bur. I hundens øjne er en Kanin en kanin. Nej syntes bestemt ikke hunden skal aflives fordi den har fulgt sit helt naturlige instinkt. En hund er kun så menneskelig, som vi gør den til. og det kan slet ikke undgåes, at instinktet dukker op til overfladen i ny og næ.
Hilsen Mig Hvorfor ikke handle med Hjertet???? Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Også special foder til Frieser og Tinkere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567654 |
HeidiZ |
23-11-2009 21:02 |
|
Jeg ved heller ikke om jeg ville kunne tilgive, hvis nogle gjorde skade på min elskede hund.. Det ville nok være svært og komme rigtig meget an på situationen. Men hvorfor er der forskel på en fri og et dyr i bur? Det forstår jeg simpelthen ikke. Nej, der sidder måske ikke en ejer som bliver ked af det, men et dyr er vel et dyr, lige meget hvad. Hunden/katten aner jo ikke hvad den tager. Man kan jo heller ikke sige: "nårh, jamen det var bare en svag hjemløs som blev slået ihejl, der er ingen som bliver ked af det" - vel? Jeg ved godt det er et lidt langt ude sammenligning, men dem skal der jo til tider til  Og ja, du må godt skyde hunden, hvis du vel og mærke har varslet hvilken hund det 100% drejer sig om. Jeg ved ikke om det er det samme med katte, eller om man "bare" må skyde dem hvis de udgør en trussel/gene mod ens ejendom. Og Lisbeth, du kan være 100% sikker på, at mit svar havde været nøjagtig det samme lige meget hvad. Jeg har selv haft kanin og synes det er nogle herlige dyr!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567654 |
HeidiZ |
23-11-2009 21:08 |
|
En hund er kun så menneskelig, som vi gør den til. og det kan slet ikke undgåes, at instinktet dukker op til overfladen i ny og næ. Lige præcis Vores hund, som er den mest fantastiske familiehund, elsker at løbe efter fugle på marken, med hovedet i vejret Vi går også tit forbi steder med høns, dem er han nu ligeglade med, men fik jaget en kat væk som den ene dag sad og så sultent på dem, dygtig hund  Og noget helt andet, ved i overhovedet med 100% sikkerhed at det er din hund som har gjort dette?? Var der nogle som så det, havde den blod på sig eller hvordan er man kommet frem til, at det var din hund som gjorde dette?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aflivning? |
KirstenR |
23-11-2009 21:47 |
|
Nej jeg synes ikke din hund skal aflives, men jeg synes, at du skal spørge dig selv, om du er den rette ejer til ham. Kan du magte at sørge for, at han aldrig får den mulighed igen at overfalde/dræbe et mindre dyr. Det lyder i dit indlæg en lille smule som om du har en hund, der er mere, end du kan magte både rent praktisk og også mentalt. Du har valgt en stor stærk race, som der skal arbejdes meget med, det er en race man skal have det fulde herredømme over, og du har allerede tidligere haft problemer med ham. En anden ting er også det forhold, du fremover vil have/få til dine naboer m.v. hvis du ikke handler i denne situation. Du risikerer at få alle på nakken..... Tænk dig godt om, og overvej om evt. du skulle finde en anden ejer til ham, inden det måske går helt galt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor aflives |
|
|
Hallo hunden har ikke gjort noget adfærdsmæssigt forkert, kun fulgt sine instinkter. det er som du skriver din fejl, og du kan jo kun erstatte kaninen og undskylde mange gange, samt love at hunden ikke slipper ud igen. Jeg føler med dig og samtidig føler jeg med kanin ejeren som er meget rystet, og ked af det. om noget tid kan du nok tænke på det udne den knude du har i maven nu, og det er det du skal tænke frem til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få nu lidt... |
|
|
proportioner ind i dabatten.... Dødærgerligt, især når det er en hund, der måske har sit rygte imod sig - og er der andre adfærdsmæssige "udsving" der gør sig gældende, kan jeg da ikke afvise at naboens krav kan være berettiget. Men at lade det veje i "strafudmålingen" om ofret var i eller uden for bur på tidspunktet for overgrebet, er nu nok at lade at afkræve hunden en anelse for meget situationsfornemmelse...  Når det er sagt, så kan de fleste hunde - og dyr generelt - nu snildt skelne mellem bytte-emner og f. eks artsfæller, eller sågar mennesker; jeg føler mig i hvert fald ikke synderligt utryg ved at lade hverken små børn eller min anden kat være alene med min dræbermaskine af en kat, der ikke går af vejen for hverken rotter, harer eller lækatte. Ligeledes har jeg heller ikke haft nogen udpræget dødsangst i selskab med min nu afdøde hund, der var eminent til at aflive anskudt vildt på jagt - og heller ikke gik af vejen for at nakke en vildkat incl. et kuld killinger, der havde taget den fatale beslutning at vælge vores have som yngleplads. Selvsamme hund var iøvrigt den der tog imod killingerne, da min egen kat fødte, og iøvrigt fungerede som 24-timers barnepige og senere legeonkel for dem....  Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har prøvet det |
|
|
for 2 år siden var det os der fik besøg af naboens hund som slog 3 af vores marsvin ihjel. jeg syntes ikke hunden skal aflives for at følge sit instinkt. trådstarter spørger i sit første indlæg om fejlen alene er hendes. ja det syntes jeg, og det uanset om hun har et hegn osv. hun er jo hundens ejer som lod den gå alene i haven mens hun sov og den er hendes ansvar. der kan ikke være andre ansvarlige.
Hilsen Nicole
gud har fået en ny lille engel Noah F. 27-5-09 t. 27-5-09
altid i mit hjerte ................................... Knyttede armbånd sælges. tjek præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aflivning |
|
|
Kort og kontant afliv hunden. Jeg fik selv mine to gamle hunde aflivet da jeg kom hjem og en af dem havde bidt en kat ihjel, jeg vidste ikke hvilken af hundene det var, så begge blev aflivet.
:-) Diana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789876 |
HeidiZ |
23-11-2009 22:38 |
|
OMG det var ikke en joke, da du skrev det i en anden tråd??  SYGT!!!! og mange flere ting, som jeg ikke vil skrive i tråden.. men dyreelsker som du skriver, kan du næppe være
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diana... |
|
|
På en skala fra 1-10, hvor glad var du så for dine hunde..??? Min nye hund kan godt med katte, men min gamle hadede dem som pesten...Det lykkedes hende aldrig at fange en, men mange katte har våget sig ind i vores have og det har altså været på deres eget ansvar... ville jeg have haft det dårligt med det-ja... Men så er den ikke længere... Min have, min hund...Jeg ville ALDRIG aflive min hund selvom den så havde taget samtlige katte indenfor min hæk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diana... |
|
|
Diana: Det er vel forhåbentligt løgn? Så håber jeg virkelig du ikke har anskaffet dig en ny hund! Tilbage til emnet - se på det fra et lidt mere "back to basics" synspunkt. En hund er en hund, en kanin er et byttedyr, lige meget hvor meget vi som mennesker holder af vores kanin. Hunden har da ingen anelse om, hvorvidt det er en kanin, folk holder meget af, eller en hare, der skal jages. Jeg synes det er rigtig synd for kaninejeren - jeg ville også være utroligt ked af det. Jeg håber, du får taget forholdsregler så det aldrig sker igen, og ja bare for at vise lidt goodwill overfor nabolaget vil jeg også foreslå, ihvertfald i en periode, at have mundkurv på vovsen under gåturene... bare for at vise dem at du tager det alvorligt. Og naturligvis få snakket med kaninejerne. Jeg går ikke ind for aflivning fordi en hund har fulgt sit instinkt!
♥ Den dejlige pintopige Kimberley og den søde palominofyr Sunny ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv for en møg |
|
|
situation at stå i, men selvfølgelig skal du ikke aflive hunden! byg et bedre hegn, køb blomster og giv penge erstatig for død kanin og videre i teksten.
Tilbydes Undervisning, naturlig HMS + assistance ved adfærdsproblemer. få en beskrivelse af din hests personlighed!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det her... |
|
|
er sgu da HN, når det er bedst - eller værst..!!! Kors...
Mvh Line
Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til michael |
ramira (barslund) |
24-11-2009 06:23 |
|
Hvad gør jeg så jeg har en hest der slår hunde ihjel hvis den kan komme til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En forfærdelig dag |
|
|
Tidligere idag var jeg ude for en forfærdelig oplevelse. Min drengs kanin Bølle blev skambidt ihjel af naboen store rottweiler. Jeg hørte et rabalder uden lige, og nåede lige ud i haven hvor jeg kunne se Bølle blive rusket frem og tilbage i gabet på hunden. Jeg råbte og skreg af hunden, men den ænsede mig ikke, og jeg anede ikke mine levende råd. Jeg har set ejeren af hunden, når hun går tur med den, og hun har slet ikke styr på den. Den trækker af med hende, når den lyster, og jeg turde ikke at gå helt derhen. Ejeren var ikke i nærheden, så hun kunne heller ikke kalde hunden til sig. Det viste sig at hun bare havde lukket den ud i sin have og så var gået i seng. Kære HN'er. Jeg aner ikke mine levende råd. Hvad hvis det nu var min 2-årige søn der havde leget ude i haven, som hunden havde fået interesse for? Jeg tror ikke at jeg kan slappe af i min have igen, før den hund er væk. Det kan godt være at det "bare" var en kanin, men det gør ondt helt inde i mine sjæl ved tanken om "hvad nu hvis.....". Ejeren siger at hun går til træning med hunden, men det har jo tydeligvis ikke den ønskede effekt. Det kan jeg da se ved et hurtigt kig i min have, hvor Bølle's bur ligger splittet i atomer. Jeg ved at der er mange her i byen, der har påpeget at hun ikke har styr på sin hund, men politiet vil kun give hende en bøde, pga at det bare var en kanin, og fordi den ikke har gjort andet endnu. Hvad gør man som mor i sådan en situation? Hjælp mig kære HN'er... Kunne man forstille sig den anden side af historien se sådan ud? At der er en der render rundt nu og er smadder nervøs for "hvad nu hvis det næste gang ikke er en kanin". At der er en der skal have det elendigt, fordi der er nogen der ikke har styr på sin hund, om end det kun var i et kort øjeblik? Jeg ville som offer, i hvert fald nok have en ide om at jeg ikke ville syntes det var fedt at møde pgl. hund igen uden mundkurv.
Hilsen Nana
17,5" Spalding med flair, her og nu-tilbud kun 4.000,- Se annoncen her for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså. |
|
|
Nu må man jo lige bruge den indvendige side af hjernen. Det var en KANIN. Man skulle selvfølgelig have set situationen for at kunne tale sagen 100%, MEN. Kanin, kat, rotter, mosegrise, fugle (dem har mine hunde spist, eller forsøgt) så er det ikke ens betydende med at de tager børn og gamle damer. Jeg håber ikke at de folk har hund selv. (kan se at der er en enkelt, der afliver begge hunde, ofrdi hun ikke har sørget for at holde dyrene adskilt) Os fornuftige folk, evt. med hund, ved at der er forskel. Noget andet er hvordan hunden reagerer ved menneskelig påvirkning, når den bliver taget i disse situationer. Hvis den knurrer og advarer os mennesker er det en anden sag... Så er det af med knoppen. Da mine hunde syntes at de skulle smage på min kat, (der heldigvis slap væk) stoppede de da jeg bad dem om det. Havde de gået efter mig, så havde jeg ikke haf dem idag. Jeg kunne forstå aflivning hvis trådstarters hund havde gået tur på hele vejen og havde taget alle ninusser og misser. Men hunden gik jo lige så fredeligt udenfor. Hvor mange kan forresten ærligt sige at deres hund ikke er sluppet fra dem. Bare et minut?
Et smil siger mere end 1000 ord....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Feomus  I mine øjne holder trådstarter ikke en så stor og voldsom hund, på en ansvarlig måde. - man lukker ikke sin hund i haven og lægger sig til at sove. - en så stor og kraftfuld hund opdrager man , så man kan gå tur med den uden at skabe skræk og rædsel. - man har ikke sådan en hund, uden haven er lukket fuldstændig af. Min mening - fin et godt hjem til hunden og anskaf en nemmere hund, som du kan overskue.
Hilsen fra Pony-mor.
Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen..... |
|
|
noget andet er at når først jagt instinkteter prøvet af vil den hund nok prøve at kommer til det igen. dvs at den sikkert vil besøge dem med kaninen igen næste gang den uheldigvis er løs.
Hilsen Nicole
gud har fået en ny lille engel Noah F. 27-5-09 t. 27-5-09
altid i mit hjerte ................................... Knyttede armbånd sælges. tjek præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
Tusind tak for en pæn tråd uden mudderkastning og jeres indputs har hjulpet mig meget. Min hund er pt. hos mine forældre. De er begge enige med mig i at han skal have et nyt hjem hvor han kan blive forstået ordentligt som den hund og race han er. Og så må jeg tage ved lære af dette og indse at jeg ikke er skabt til at være hundeejer. Jeg elsker min hund, han har ikke gjort noget galt. Han er bare en stor, stærk, aktiv og intelligent hund, som kræver mere end jeg kan give ham. Og ja han er den dejligste bamse. Han elsker børn og har 100% accepteret mine forældres kat når vi er på besøg. Jeg føler heller ikke at jeg giver op uden kamp. Det handler ikke om naboerne, jeg kunne leve med at blive seet skævt til hvis jeg bare var fuldstændig sikker på at det ikke skete igen. Samtidig føler jeg også at det vil være spild af en god hund at aflive. Han er en super hund og i de rigtige hænder vil han blive fantastisk. Men de hænder er ikke mine  Jeg ved ikke hvorfor der er snak om at jeg ikke kan styre ham. En enkelt gang er han stukket fra mig, da jeg bøjede mig ned for at samle hans @!#$ op, samtidig med at en person kom ud fra huset overfor med en hvalp han ville hilse på. Ellers så har andre hanhunde nogen gange startet med at provokere ham til han er tændt af og har villet i klammeri med dem. Og så er det mange kg hund at holde. Den dårligste løsning vil vel være at aflevere ham på et internat ikke? Så det står mellem at finde et nyt 5 stjernet hjem eller aflivning.
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med hunden, haven, egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Flot beslutning... |
|
|
Syns ikke du skal overveje aflivning, da hunden jo ikke er ondskabsfuld. Ved ikke om det er smartest at aflevere ham på et internat eller om du har mulighed for at kontakte den lokale rottweilerklub og måske høre om de kan hjælpe med at finde et nyt hjem til ham?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MissGreen |
|
|
Hvad med at kontakte rottweiler klubben, for at finde et nyt hjem til Yoda?
Galopmenneske - med forkærlighed for military og pinto
Kender du en smed, der mangler en lærling? www.stopvarmespild.nu - hvis du heller ikke vil fyre for gråspurvene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hunde.... |
KirstenR |
24-11-2009 09:07 |
|
MissGreen, skulderklap til dig - god og fornuftig løsning på problemet. Som jeg også skrev tidligere, ingen grund til at aflive en dejlig hund - den har absolut fortjent en god og dygtig ny ejer. Og du lyder da i øvrigt til at stadig væk at "være skabt til" at være en ansvarlig god hundeejer, det viser din handling da tydeligt. Du skal bare have en hundetype, der er lidt mindre muskel- og mentalstærk, så får du ingen problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det synes jeg... |
|
|
... lyder som en fornuftig løsning, og jeg håber at i finder et supergodt hjem til ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HN i en nøddeskal... |
|
|
NEJ, man kan IKKE forlange hunden aflivet, eller jo det kan man godt, men der ville ikke ske noget om man gjorde. Hvis jeg skal komme op med en situation lignende din: Vores genbos hund kommer løbende løs, uden ejere, og bider min hund i struben, på vej hjem fra en gåtur. Vi kom til dyrlægen, genboen betalte, og vi forlangte at de hegnede deres have ordentligt ind. Det gjorde de. Og vi snakkede med politiet(bor to på vejen), og han sagde at man ikke kan forlange hunden aflivet. Så snakkede vi med dyrlægen mht. snor, men det sagde han, at så vidt han vidste, så kunne man ikke forlange hverken indhegnet have, eller hunden i snor, bare den bliver i en radius, var det 3m?, om ejeren, så kan man ikke gøre noget.(så vidt han kunne huske) Jeg har aldrig set dem gå tur med hverken den hun, eller deres to andre.
Mvh. Cecilia
Med Østerskovs Focus og Siggi
If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naturens lov. |
|
|
Det er muligt det er naturens lov, at hund æder kanin. Men jeg var blevet splitter spedalsk hvis en hund åd en af mine 6 fine små søde dejlige Niner. Mine kaniner er buret inde i en indhegning som de IKKE kan komme ud af. Ligeledes bliver de lukket ind om natten, hvor hverken kaninerne kan komme ud, eller mår, ræv hund og lign. kan komme ind. Når JEG nu har sikret mig at mine dyr ikke kan slippe ud, hvorfor skulle jeg så ikke forvente det samme af andre mennesker. Jeg ville være fuldstændig ligeglad med om det var familiens Trofast der havde ædt en af dem. Det er DERES ansvar som ejer at hunden IKKE løber et sted hen, hvor den ikke skal være. Som om jeg ville ofre MIT kæledyr, fordi en ANDEN ikke har sikret sig ordentlig. Til trådstarter: Forestil dig, at det var dit kæledyr, altså din hund, der var blevet ædt af et andet kæledyr, fordi ejeren ikke havde sikret sig ordentlig! Ville du ikke være blevet splitterspedalsk gal, knust, arrig osv? Jeg ved godt at der skal noget af en anden hund til at æde en Rottweiler, men det er princippet i det du skal forestille dig. Prøv at spørg dig selv hvad du helt oprigtig ville have forlangt/forventet af ejeren af dette dyr?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345677654 |
HeidiZ |
24-11-2009 11:37 |
|
Dancer: Selvfølgelig vil man da blive sur og ked af det, hvis det skete... Det er man da i sin gode ret til. Og jeg er da nu heller ikke et sekund i tvivl om, at trådstarter er rigtig ked af situationen. Vores hund er også blevet overfaldet og bidt af naboens store schæffer, vores hund døde ikke af det, men det var en voldsom oplevelse.. Men her forlangte vi da heller ikke hunden aflivet. Synes det bliver lidt for meget øje for øje og tand for tand så...
Feomus: For pokker da, at en hund tager en kanin er på igen måder = med den vil æde et barn, aldrig har jeg hørt noget så dumt og tåbeligt. Det vidner bare om, at man ingen forstand har på hunde og burde nok bare lade være med udtale sig om sådan et emne!!! Tror du også at ræven vil æde dit barn, når den kommer forbi og snupper en kanin eller høne??
MissGreen: Selvfølgelig skal du ikke aflive ham. Vi har selv en labrador og han kan altså også godt trække når vi er ude med ham og ser andre hunde. Han er på alder med din og kan også godt puste sig op, hvis andre hanhunde gør det overfor ham. Men han har aldrig gjort nogen nået. At naboerne snakker, vil jeg altså bare tage med et gran salt. Hvis de er bange for din hund, som du går i snor med, så er det altså udelukkende deres problem. Fordi han er rotweiler er det jo ikke ensbetydende med, at han skulle være stor og farlig. Jeg synes det lyder som en fornuftig løsning at finde et nyt hjem til ham, gerne et sted hvor der er godt med plads og ikke små dyr, hvis uheldet skulle være ude igen. Der er ingen grund til, at han skal til at skifte hjem igen, hvis han nu skulle tage en kat eller ligende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sig mig |
Stald Kandelsdorff |
24-11-2009 11:54 |
|
engang- kaninen var den i bur- som din hund brød ind i?eller gik den i en kaninindhegning i haven? (beklager hvis det står længere oppe i tråden- den var så lang jeg gav op på at læse det hele ) jeg har også stor hund- en dobermann. men jeg vil love dig han er veltrænet. og yderst lydig. og jeg kan have ham med i stalden uden han ser vores små miniaturer som "byttedyr" det samme gælder vores katte. men jeg har også gået til hundetræning med ham længe. og trænet videre derhjemme. og blevet ved til han forstod at det var mig, mennesket,der var alfahannen. en han hund vil forsøge at dominere og overtage. den skal ganske enkelt ikke have lov. det er af samme årsag til min hund ikke kommer ud alene- for han stikker også af på eventyr- og det bryder folk sig heller ikke om på denne egn- så hvis min hund en sjælden gang skal være ude af huset af en eller anden grund- ja så kommer han enten i stalden eller ud i sin kæde (6meter, kan komme i læ for regn og vind og har altid adgang til mad og vand)men denne kæde har han netop fordi folk snakker hvis den render nede i byen og deraf kommer sladderen jo altså. det er noget rigtig skidt din hund har lavet og en ting er sikkert- muligvis slipper du med en bøde,men sladderen og utrygheden i det lokal samfund du bor i- det er den der er det svære at komme til livs.
mangler du en gratis part?? så skriv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund æder gnaver |
JulieTaylor |
24-11-2009 12:17 |
|
Min bordertæve tager en rotte ca. hver anden måned. Alle synes, hun er såååå døøøgtig, og vi får at vide, at vi er heldige at have en hund, som kan tage skadedyr. Min pointe er, at hunden ikke skelner mellem om den dræber en ækel rotte, som vi alle gerne vil af med, eller om den pelser lille Terkels kælekanin. Den har INGEN forudsætninger for at kende forskel, og derfor siger det heller ikke noget om hundens karaktér at den æder et marsvin - det siger bare noget om hvad den er for et slags dyr, og om hvilke arter den er (og ikke er) socialiseret til. Den samme border, som glad tager rotter, ligger i ske med katten, så den generaliserer altså ikke det, den har lært om katte, til også at omfatte andre, små pelsdyr. Den har lært, at katten gerne må være der. Men den vil stadig tage en rotte, hvis den kan. Og jeg vil på ingen måde forsøge at forudsige hvad den ville gøre ved en kanin. Derfor holder vi den væk fra kaniner Men det KAN jo gå galt, og i sådanne tilfælde er det mennesket, ikke hunden, der har fejlet, og eftersom hunden ikke har vist tegn på at være farlig (for andre end kaniner), kan jeg ikke forestille mig at den kan blive påbudt aflivning. Mvh Julie
The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?
Jeremy Bentham (1748 - 1832)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort skulderklap... |
|
|
til dig, trådstarter.... Jeg synes du vælger en rigtig god løsning og det viser da i hvertfald at du er ansvarsfuld..Og jeg mener bestemt ikke at du behøver at leve uden hund... Men måske en mindre race... Og så vil jeg slutte med at sige, at man skal stå i situationen for at kunne føle hvor svært det er at skulle forholde sig til at end elskede trofaste ven, har gjort noget utilgiveligt... Jeg har stået der og det er det sværeste jeg nogensinde har prøvet og håber ALDRIG at jeg kommer til det igen...hun ligger nu trygt og godt i min have under sin "tisse busk"... At man, helt ærligt, mener at hunden bare skal aflives og så er den ude af verdenen, synes jeg er grotesk...at man, så snart der sker noget ang. hunde, råber op om : Hvad nu hvis det havde været et barn...STOP DOG.... Forhold jer til historien og lad være med at digte...Hvis man skal sige :Hvad hvis..? Hver gang der sker noget forfærdenligt, skule man gå rundt og være angst 24 timer i døgnet... Hunden dræbte en kanin(åd lyder lidt voldsomt)..hundeejeren er tydeligvis ked af det...Har erkendt at hun ikke magter at give hunden det den har brug for og vælger derfor at finde nyt hjem til hunden.... så er den da ikke længere...Det jeg ser, er en ansvarsbevist hundeejer, der er ked af det, vurderer tingene og tager en beslutning... håber at du finder et rigtig dejligt hjem til din hundebasse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikfjgkfjhgkfhgf |
|
|
Jamen i guder dog - din hund er jo ganske normal! Jeg synes det er flot, at du erkender, at hunden er for svær, at magte for dig - helt sikkert. Men har du haven forsvarligt indhegnet, så behøver du jo altså ikke, at give hunden fra dig. Det lyder til, at du er en pige der søger hjælp hos erfarne mennesker i henhold til, at få styr på din hund. Jeg har selv lige overtaget et stk´s 50 kg hund, som stadig kun er "hvalp" (1,5 år)....han bliver større end han er nu. Og den hund har altså helt ærligt fået lov, at gøre lige som han vil.....ingen opdragelse! Så forestil dig lige lille mig som en fjer i den anden ende af snoren - jeg har skam stået på "ski" flere gange efter ham! Jeg kan så fortælle dig, at en halter/grime er vejen frem til, at begynde med - for det kan jo ikke nytte, at man bare flyver bagefter, når hunden har set noget den vil jagte eller lign;) Denne ellers skønne hund, er stik modsat min gamle hund - han vil æde ALT småkravl! Det gælder marsvin, katte mv. MEN han har nu lært, at acceptere min gamle hankat som i den grad ikke lader kimse ad sig. Han angriber hunden, hvis det er nødvendigt! Derimod vil han IKKE acceptere de andre katte, da de er bange for ham - løber. Jeg er selv marsvineavler - super med sådan en hund;) Og ved et uheld lykkedes det hunden, at komme ind i stalden hvor marsvinene går frit - og HAPS....ja så var der et stks´s marsvin i munden på ham - som jeg dog ved skæld ud fik ham til, at slippe! Har 2 marsvin inde i huset i lukket bur - de bruges som "terapi" til ham.....meeen han kan stå og glo på dem læææænge og ja han savler da stadig over dem;) Men ting tager tid..... Dog overvejer jeg stadig kraftigt om han skal kastreres, da det givetvis nok vil kunne få ham til, at falde lidt mere til ro:) Selvfølgelig kan du være hundeejer! Det kan godt være, at den hanhund du har lige nu, er for meget for dig. Vælger du, at opgive ham og finde ham et andet godt hjem - så findes der helt sikkert en hund som passer til dig derude et sted. Men du skal helt sikkert gøre dig klart, hvad DU kan tilbyde en hund. Det er slet ikke lige meget....rottweileren kræver noget mere end f.eks. den race jeg har valgt nu: Dogue de bordeax. Rotten er en brugshund og brugshunde kræver mere stimulation, altså psykiske træningsopgaver mv for, at fungere optimalt. Har selv haft meget aktive brugshunde før - belgiske hyrdehunde/boxer og har trænet på udvidet plan, gået på udstillinger mv....men er nu der i mit liv, hvor tiden ikke er der mere og har nu valgt en anden og mindre krævende race. At han så lige skal finde ud af, at her i huset er der regler mv der skal overholdes - det er så en anden sag:) Jeg håber du finder ud af det hele - i fremtiden skal det hele nok se lysere ud end det gør lige nu:)
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian, Frieseren Thundra & Shetteren Clyed
Hesten er vores partner
Portræt af heste tegnes - tjek præs. Opdræt af marsvin - tjek hjemmesiden:
www.cougars.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen tak |
|
|
Jeg har oprettet en annonce for ham på hundegalleri nu, der er allerede en der har svaret så det lover jo godt. Om det er den rette kan jeg ikke sige før hund og vedkommende evt. møder hinanden. Selvfølgelig føler jeg med den stakkels pige som har mistet sin kanin. Ingen dyr er mere elskede end i vores familie. Var det mig havde jeg reageret akkurat som mine genboer, melder de mig så betaler jeg bøden. Men de må også forstå at jeg i første omgang vælger ikke at aflive ham hvis jeg kan finde et prima hjem til ham. Og det vil jeg selvfølgelig medele dem. Jeg har givet ham, og mig selv frist til sidst i januar... Samtidig- hvad giver man en pige hvis liv man lige har ødelagt, i hvert fald for en tid? Blomster? Chokolade? En bamse? Det værste er at jeg nok ikke er i stand til at gå derover personligt, jeg er bange for jeg bare vil bryde fuldstændig sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| menneskeligt |
|
|
Heldigvis er det menneskeligt , at vise man er ked af det og tror de måske vil sætte pris på din oprigtighed. Snak med pigen og hør hende ad ,hvordan du kan godtgøre situationen og fortæl dem din beslutning. Og ja, i mine øjne er du mere end en kompetent, men også ansvarlig hundeejer, måske skal du bare vælge en anden race. knus
Hilsen Mig Hvorfor ikke handle med Hjertet???? Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Også special foder til Frieser og Tinkere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Fantastiske svar I kommer med idag. Gab. Trådstarter har jo handlet og taget en beslutning. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en historie |
|
|
Jeg ved ikke om din beslutning er den rigtige, men hvis det føles godt i maven, så kan jeg kun sige  'Vores' gårdhund, en labradorblanding på 5 mdr, spiste også gårdens kanin, for derefter at brække den op - hel. Muskler og knogler væltede ud af munden på den.. Mindre end en måned senere fik den fat i missemor og hun døde. Ikke nok med det, var vi ved at miste de 4 killinger hun ellers lige havde født.
Den holder sig LANGT væk fra de store heste, men vores shetter kan den finde på at jage med. Dem der ejer hunden, er ikke i stand til at tage sådan en fin beslutning som du har gjort, og det er det der gør, jeg leder efter nyt opstaldningssted. så igen, til dig.
N A N O U
- stadig ikke færdigmalet. DRESSUR UNDERVISER SØGES (kokkedal/hørsholm)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
HeidiZ |
24-11-2009 18:06 |
|
Folk har da lov til at svare i tråden lige meget hvad. Synes der er kommet nogle gode og fornuftige svar og ikke kun de primitive om at få hunden aflivet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altsåaltså |
|
|
Det er normalt at hunde kommer til at tygge i mindre dyr, ligesom det er normalt at katten tygger en mus, fugl ovs..... Det er et rovdyr!Bare fordi vi fodre den med tørkost og rester fra vores tallerken holder de ikke op med at se det interessante i noget med pels eller fjer der spræller, dette er ikke ønskeligt, men en realitet som vi mennesker holder under kontrol så godt vi kan, lige som så meget andet vi laver om på. Jeg har altid haft hunde og de er også blevet irettesat når de har tænkt at, de kunne lege med solsorte unger i haven, helt naturligt. Jeg har heldigvis ikke været ude for de har taget noget større, men har set en gravhund tage en stor killing Chorkerende, men det sker jo, og ejeren havde ikke forudset det kunne ske. Vi kan kontrollere og gøre ved, og prøve at sørge for det ikke sker, men ikke fjerne rovdyret 100% MVH NajaM
A bad day of RIDING- beats a good day at work!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håber i så fald bare at.... |
|
|
Jeg håber du har taget den rigtige beslutning. Det din hund gjorde var ikke unormalt eller naturstridigt. Problemet ville kunne løses ved at hegne haven tilstrækkeligt ind. Men valget er selvfølgelig dit, håber bare ikke du tager det fordi du føler dig presset, og efterfølgende fortryder. Held og lykke med det hele 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ro på.. |
|
|
Folkens, det er ikke særligt smart det som er sket. Men uanset hvordan vi vender sagen er en hund et rov dyr som i naturen tager bla. kaniner. Og det kunne også ha været sket med en lille hund, vi havde en skotte som var udpræget jagt hund og normalt tog hun mus og muldvarpe, og så var der sørme også en dag en af vores små kattekillinger tumlede rundt på gulvet, den havde lige lært at løbe rundt men det blev et kort liv hunden knækkede nakken på den. Det var jo knap så smart, men hvordan forklare man hunden at nogle små dyr, synes menneskene er helt fin og andre knap så godt. Vi beholdt hunden, den blev gammel, der kom nye killinger til og de overlevede, uden angreb. Men det er klart man skal tage ansvar for hva ens dyr gør og forhindre det sker igen.
Satis temporis mihi est ( Jeg har tid nok)
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
HeidiZ har du haft en dårlig dag idag? Nogen der har tisset på din sukkermad? Flere der svare i dag, har ikke læst tråden eller bare trådstarters tilbagemelding på hvordan hun vil løse problemet og at hunden er flyttet fra hende og hjem til forældrene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har trådstarter |
|
|
... taget sin beslutning om det videre forløb og for det. Men jeg vil alligevel lige give endnu et kvæk med i denne tråd. Man kan ikke sammenligne, at en hund tager en kanin med, at den vil skade et barn. En kanin er = mad for en hund. Det er et barn ikke. Da jeg var lille havde vi en hund derhjemme, der åd min Barbie-hest fordi dens man var lavet af kaninskind. Hunden må egentlig have været slemt skuffet over smagen af plastic  Nå sidespring. At give hunden en mundkurv på ville bare føre ved til bålet i forhold til folks opfattelse af, at den er farlig. Og dermed ville en ond cirkel begynde. Jeg tror det er en god løsning for alle parter at omplacere hunden. Kontakt evt. dyrlægen og hør om de kan hjælpe. Hvis du da ikke kan få dine forældre til at adoptere hunden? Du kan også prøve at kontakte Forsvarets Hundeskole, om de kan bruge ham. Jeg ved ikke om de bruger rottweilere, men det er da et forsøg værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567654345 |
HeidiZ |
24-11-2009 21:26 |
|
Louise Christensen: Jeg spiser også nogle gange kylling... Så pas på derude, måske jeg også kommer og æder jeres børn  pony-mor: Øhh ikke lige hvad jeg ved af. Jeg kan ikke se, at de indlæg der er kommet er irrelevante i forhold til problemstillingen. Tråden behøver jo ikke gå i stå, fordi trådsstarter har fundet en løsning. Folk har da lov til at dele erfaringer og meninger lige meget hvad. Og hvis du er så træt, så du må sidde og gabe, så smut da i seng 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har.. |
Xoco ♣Marlee♣ |
24-11-2009 22:55 |
|
jeg læst hele tråden - OG jeg kan ikke ærgre mig nok lige nu over at være i den forkerte landsdel og slet ikke være i stand til at give MissGreen et kæmpe knus. Nu har jeg (vel i modsætning til mange andre i denne tråd) set hende i aktion som hunde-ejer, dengang var hunden endda meget yngre(det er hvert fald 1 år siden, nok lidt mere). Og jeg må tilstå at hvis nogle er "skabt til at have hund" så er det hende. Jeg har aldrig set mere ansvarsfuld, konsekvent og kærlig hundeejer, og en mere velstimuleret og velfungerende lydig hvalp set i lyset af hans alder osv osv. og jeg synes også til fulde at hendes indlæg vidner om hvor ked af hun er af situationen(at hun faktisk tænker RET så meget netop på lille Terkels Ninus) OG at hun tager ansvaret. Og jo - jeg synes det er meget vigtigt hvorvidt kaninen var i et (forsvarligt) kaninbur. Jeg er klar over den var på egen grund men hunde, ræve,katte etc har deres instinkter og kender ikke forskel på at vi mennesker har matrikelnumre. Af samme grund(frygt for om der ville ske Ninus noget) havde jeg inde kanin, de 11 år han blev. Om sommeren kom han ud på græsset (under opsyn i nogle dagtimer med skygge,mad og vand). Ikke fordi at jeg ikke havde ret til at have Ninus i bur i haven- men fordi jeg (og mine forældre, var ikke så gammel)ikke mente på at vi ville kunne sikre ham nok imod ræv, kat eller lignende - og ikke turde tage chancen. Miss Green: jeg ved hvordan du har det nu og hvor glad du er for ham. respekt for din beslutning og som en anden skriver højere oppe: du er om nogle skabt til at have hund. du ved hvor jeg er hvis du vil snakke. de varmeste tanker herfra.
Xoco Lykkelig ejer af pinto-pigen Marlee O'Shar (e. Sofus/ BlueHors Agent)
What we do in life echoes in eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså ræven |
xtiny |
24-11-2009 23:55 |
|
Tog et par af mine kaniner- og det var ærgerligt fordi, en skrækslagen kanin selv kan bumle så meget mod et net, der ikke sidder godt nok fast, så den kan slippe ud. Det var ikke rart- den første hørte jeg skrige. Jeg blev gal- ikke på rævefamilien, men på de folk, der fodrede de "søde små rævehvalpe", så de ikke var bange for mennesker. Så monterede min far et hjemmelavet elhegn, som rævene gik på éen gang. Min hund tog også en kanin engang, og jeg kimede hundekonsulenten ned, han mente det var et dårligt tegn, men min hund havde også en lidt speciel historie. Hvad du gør: Få haven hegnet solidt. Evt bare en hundegård i starten. Kæledyr er ikke mere kostbare end andre dyr- tilbyd 150 kr og en pæn undskyldning. Evt også en æske chokolade. (Naboerne har sku aldrig tilbudt at erstatte de katte, de har kørt over?) Også er hønsenet/kyllingetråd ikke sikkert- selv kaniner kan bide det over. Bare til info for kaninejere. (Jeg har gravet metervis af punktsvejset tråd op og glasskår og rottesikring- den fhv ejer af vores hus havde masser af fjerkræ....)
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny... |
|
|
godt nok er kæledyr ikke mere kostbar end andre....Men var jeg blevet ilbudt 150 i erstatning, var jeg blevet godt muggen.. For dem jeg har ,har kostet det dobbelte.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er dælme morsomt |
Line ♣T-s Rubina♣ |
25-11-2009 08:32 |
|
at læse alle jeres indlæg. Uanset hvad, så mener jeg at alle dyr ikke er 100% idiotsikre, og dermed skal man forvente disse uheld/ ulykker. En hund spiser en kanin. En hest sparker en rytter. En kat river et barn. m.m. Kommunikation med den som har mistet, er alfa omega. Snak med naboen og tilbyd kompensation i form af penge eller ny kanin. ....har du ikke en ansvarsforsikring på hunden?? Måske dækker den?? Iøvrigt synes jeg det er mærkeligt at du vælger at bortadoptere din hund, for hvad med næste gang der sker noget med fremtidige kat, hund, hest, barn m.m.? Behold hunden, tag ved lære og dyrk hundetræningen. Held og lykke. 
"If the bee disappears from the surface of the earth, humans would have no more than four years to live. No more bees, no more pollination....no more humans!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej hunden kan ikke kende |
|
|
forskel på en rotte og en kanin. Vi havde en kat Mads han tog både en kylling, en kaninunge og en marsvineunge. For ham var det gnaver eller fugl=mad. Da var der ikke nogen der krævede Mads aflivet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm..... |
Jean39 |
25-11-2009 09:37 |
|
...Pisse ærgeligt....men det kan bare ske....om man så sikrer sig selv med tre meter højt hegn, altid har hunde i snor, vil der altid kunne ske noget uforudset. Det er levende dyr vi har med at gøre...ikke programmerede robotter. Hvis din hund ikke skal bruges til avl ser jeg INGEN grund til IKKE at kastrere den...hvorfor skal de rende rundt og være HAN, med alle de hormoner og lyster hvis de ikke skal buges til noget....og du derved kan få en roligere, nemmere hund. Nu til selve kanin-sagen...du har ihvertfald pligt til at erstatte den døde kanin da ansvaret helt og holdent er dit.... så gør det! Og køb måske en hundegrime som andre foreslår, vis at du har styr på din hund....lad ikke dum sladder gøre det af med dig.
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slemt nok...... |
|
|
at den tager en kanin(jeg var blevet tosset) folk er jo lige så glade fpr deres kanin , som andre er for deres hest. Det allerværste er at folk i byen er bange ,da du tilsyneladende ikke har styr over den hund, og næste gang kan det blive en anden hund, kat eller måske et barn? Derfor bør du overveje hvad du gør så andre i fremtiden ikke bliver forulempet over dit problem? Det er ikke ok at have dyr man ikke har styr over så andre skal gå i angst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Askepot |
25-11-2009 14:21 |
|
Det er uklogt - uanset hegn - at lukke en hund ud i haven og så selv ligge sig til at sove. Hunden bør altid være under opsyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold inde |
|
|
Holdt stop stands! der er altså forskel på et barn og en kanin. Nu må HN simpelthen ta og snøre panikstroppen til... En kanin er altså, som nævnt højere oppe i tråden, et byttedyr for mange hunde. Selvfølgelig er det dybt tragisk at den får fat i naboens kanin...
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene 1 |
|
|
Læs hele tråden inden du svare som du gør... Trådstarter har taget en beslutning... Og så stop dog det der: HVAD NU HVIS.... Da jeg boede hjemme tog vores gamle hund både katte,vilde kaniner, agerhøns og katte....Men både min søster og jeg har altså overlevet at bo sammen med den hund....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Det er HN når det er "bedst" - Så går det helt i selvsving. En kanin er altså ikke at sidestille med hverken barn, hest, hund (eller kat for den sags skyld). Uanset hvor glad man er for sin kanin så MÅ "man" da indrømme at de ikke er de helt store personligheder. En kanin lever ikke mange år (heller ikke uden hunde i nabolaget) En kanin er et BYTTEDYR! - Det er jo også derfor den yngler så flittigt I min verden er en kanin et dyr man, som en kylling slagter og spiser til aften BASTA. Jette K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære alle |
|
|
Jeg er i syv sind nu. Ikke på grund af alle jeres svar, men på grund af et råd jeg fik af min træner og også herinde- få fat i en grime til ham. Det har jeg så fået nu. I går, og prøvede den første gang i går aftes. Og jeg er simpelthen forbløffet over hvor fantastisk en forandring der er sket. Vi har i dag og i går gået de bedste ture nogensinde, jeg er allerede i gang med at planlægge en længere tur i skoven i weekenden. Og hvad vigtigere er- Yoda ligger glad og tilfreds og snorksover, klods op af mig! Som om han tænker nej hvor har vi to hygget os sammen. Og det samme føler jeg. Jeg har jo netop aldrig ville smide ham ud. I så fald havde jeg opgivet første gang jeg blev væltet omkuld eller trukket hen ad vejen som en fjer. Så nu er jeg virkelig, virkelig i tvivl. Vi gik forbi en fremmed hund i dag og Yoda gik opmærksom, men fredelig ved min side. Og så er det endda åbenbart en rigtig billig skod-model jeg har fået fat i. Jeg tænker så det knager. Jeg blir måske nødt til at oprette en ny tråd. Ingen tvivl om at jeg har handlet direkte ansvarsløst, og vil også stå ved mit ansvar overfor kaninens ejer, ligemeget hvad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MissGreen |
|
|
Hvor er det dejligt, at høre at i har haft nogle dejlige ture og der nu ligger en glad, træt og tilpas hund ved din side... I mine øjne kan du gøre som du vil, så længe du føler det er rigtigt... Føler du at du ikke kan magte opgaven og finder et nyt hjem til ham, er det super... Men føler du, at du kan træne nye veje og på den måde opnå gode resultater, så siger jeg da: Go for it..  Det vigtigste, er at du reagerer og gør noget og det jeg jeg ikke i tvivl om at du gør... så klare forbedringer i haven og en masse træning, så synes jeg da at du, med god samvittighed, kan beholde din dejlige hund.. Og en evt. kastration, ville måske være en god ide...Men det skal jeg ikke gøre mig klog på... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skulderklap til MissGreen |
|
|
Nu har trådstarter taget en beslutning og dermed skal jeg ikke hælde benzin på bålet  Men du skal lige have et skulderklap og et kram fra mig for jeg synes det er en flot beslutning du har taget og helt klart den rigtige  Jeg synes bestemt du med denne beslutning viser dig som ansvarlig for det der er sket og derfor synes jeg absolut du skal blive ved at holde hund hvis det betyder meget for dig, nu handler det bare om at finde den rigtige race. Hvis jeg var dig ville jeg tage en tur ned til dyrlægen og få en snak med dem der om hvilken hund der måske ville passe til dine behov. Kender flere klinikker der har adfærdseksperter tilknyttet som kun beskæftiger sig med hundepsyke. Jeg er selv dyrlægestuderende og arbejder på en dyreklinik og der findes rigtig mange kyndige mennesker der kan råde dig rundt omkring på klinikkerne og som regel ligger de også inde med telefonnumre på dygtige avlere som har stor forstand på deres hunde  Så go for it! Jeg håber du igen får mod på at være hundeejer trods denne kedelige hændelse, og at du finder den rigtige hund. Du er ikke et dårligt menneske og du er ikke uansvarlig, du skal bare finde den rigtige hund  //Desirée
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forvirret |
|
|
Jeg er i bund og grund lidt forvirret over denne tråd. Jeg har nu lige læst en del indlæg både for og imod aflivning af denne hund, samt instinkt ved hunde generelt. Min mening er at i bund og grund handler det her ikke om hvorvidt hunden har dræbt den her kanin, men om hele situationen omkring hvorvidt ejeren kan styre sin hund eller ej. At den nu har slået en kanin ihjel er i da uheldigt, og rigtig synd for naboen og det der har sat kronen på værket. Jeg synes personligt det er en voldsom stor hund at have hvis man ikke har den under kontrol. En Rotweiler er en dejlig hund, men kun hvis de er opdraget ordenligt, ellers er det en stor hund, der kan være til gene og "fare" for andre. Det er naturligvis utrolig hårdt at skulle af med sin hund, men mener det er det bedste i for alle parter, både hunden, dig selv og naboer mv. hvis du ikke helt selv føler du magter sådan en hund. Omkring de indlæg der mener det "bare" er hundens natur og derfor ok den slår en kanin ihjel, fordi den bare følger sit instinkt. Jeg er lidt splittet på det område fordi hva så med kamphunde, deres natur er at slå ihjel, så det vil vel også være helt ok når de slår vores andre hunde ihjel, eller børn mv??? , Jeg siger ikke at man bør skaffe sig af med alle hunde med jagtinstinkt eller lignende, men anskaffer man sig sådan en hund, synes jeg også man forpligter sig til at opdrage den så det ikke går ud over andre mennesker. Om man lader den æde sin egne kaniner eller lignende skal jeg ikke bestemme, men det skal ikke gå ud over andre mennesker, og gør det det, er det fordi man ikke har gjort sit job godt nok, eller racen ikke passer til en.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til lykke |
|
|
Behold din hund som du elsker og træn videre med din grime. Hunde tager kaniner - det er natur. Jeg ønsker dig al mulig held, lykke og fremgang med din ellers dejlige hund!  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jette K |
|
|
Du skriver da så, som du har forstand. Kaniner har ikke personlighed??? Suk suk, du ikke så kloge kvindemenneske... Min Rap, som var en kanin, han levede fuldstændig frit i haven. Han sad troligt på klokkeslet ude midt på græsset om morgenen, og afventede morgenmad. Når jeg var på nat, vidste han på en eller anden måde, at jeg kom ind ad indkørslen, for der sad han og ventede på mig. Han fulgte mig rundt i haven, fuldstændig som en hund, når jeg var i gang med noget udenfor. Han hoppede op af trapperne og ind i min mands værksted, bare liiige for at se hvad han lavede derinde. De 6 kaniner jeg har nu i et stort udendørs anlæg, de har da hver deres personlighed. Buller er enormt kælen, og bider i dine bukseben hvis ikke du ofrer ham opmærksomhed. Baby er en DAME. Hun bestemmer SELV! Rip er en FARLIG karl, så længe han kan læne sig op ad RUP. Er Rup taget ud af anlægget, er Rip en seriøs kylling. Rup er ALFA-hannen(alle mine hanner er kastrater) og holder streng justits. Ninen er herrenes ven. HUN kan gøre sig til. Og Ninus er flokkens ældste, og lavest rangerende. Sådan lidt forsigtig, men vil mægtig gerne kæles. Men kun af mig. Ingen fremmede tak. Derudover så kan jeg oplyse til din manglende viden, at kaniner snildt bliver over 10 år. Nogle racer bliver uden at blinke over 15 år. Men nej, det er jo ikke så lang tid at have haft det samme kæledyr... Suk, undersøg dog tingene før du udtaler dig!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personlighed |
|
|
Så Så Lone.. Det er jo fuldstændig det samme som heste, der jo også er BYTTEDYR og flokdyr som zebraer og gazeller.. Ingen personlighed at spore der what so ever. De kan slagtes og spises på lige fod med køer og grise. *irony off* Suk Jette.. Af alle tåbelige indlæg tror jeg dit tager prisen. Missgreen har du fået snakket med den tidligere kaninejer?
Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation  Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilslutter... |
Xoco ♣Marlee♣ |
26-11-2009 17:08 |
|
mig CMN, jeg er glad for at høre at rådet om en hundegrime har hjulpet Jer  Er desuden enig med MetteBo - JetteK's indlæg må altså tage prisen. 
Xoco Lykkelig ejer af pinto-pigen Marlee O'Shar (e. Sofus/ BlueHors Agent)
What we do in life echoes in eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|