KAN I SÅ STÅ OP...
Solen er vågen og parat, til at gi os en herlig dag med godt vejr, så det er bare med at få skubbet dynen til side og komme uden for, i det gode vejr.
Fuglene pipper højlydt i haven og hopper rundt på alle de foder automater, jer har hængt op. Kan se det er tiltrøængt med ny opfyldning. de æder godt nok en hel del, de kære fugle, men så får jeg jo også en masse fugle sang til gengæld.
Hypperne er lukket ud, de fik kun fodertilskud på stald og så blev resten af morgenmaden, en stor portion gulerødder, serveret på folden. Så nu står de og gnaver sig igennem gulerødder i over størrelse. For dem gemalen kom hjem med i torsdags, var i kæmpe format. Men det gør nu ikke noget. Hypperne har godt af at bruge deres tænder.
Jeg tror dog, at dem der fast henter gulerødder her hos mig, kigger en ekstra gang, når de idag kommer og henter sække, for de er godt nok kæmpe store. Men hypperne gnasker dem i sig med velbehag.
Idag skal der vaskes en masse sengetøj, for med det dejlige vejr, skal det jo udnyttes, at der kan hænges tøj ud til tørre i den friske vind.
Om lidt kører gemalen ud på dagens første opgaver, ja han har travlt, for mange grave opgaver er skubbet en del uger, grundet alt det regn vi har fået. Men han har dog en vigtig opgave, for ditte skal ha kørt wrap ned til sine hypper og det kommer i første række.
Jeg skal klare en del brænde idag. Har fire store stakke med paller, der skal skæres op til brænde.
Samt en stald og et stuehus der lige skal gåes over.
Så i må alle sammen ha` en herlig dag i det super gode vejr.