Som så tit kan jeg henvise til min tærteopskrift.
Den er ikke ret dyr (CA. 100 - 150 kr.)
Det der tager tiden er ting der skal skæres og så tiden i ovnen - men der går du i bad og gør dig klar
....
Dej:
250-300 g. smør/magarine.
250-300 g. hvedemel.
1 dl. ymer/creme fraise/ kærnemælk.
smør smuldres i melet og dejen samles med surmælksproduktet.
dejen stilles koldt i en time eller to.
2/3 af dejen rulles ud og lægges i en springform, skal også dække op ad kanten og hænge 1 cm. ud over kanten.
Fyld:
tomatpuré
4 - 6 løg.
1 grøn pebberfrugt. (kan undlades hvis man ikke kan lide det)
6-8 faste tomater.
200-400 g. god skinke i tern - du kan evt. købe noget i skiver og eller et stykke og skære det i tern.
revet ost.
timian og oregano.
Løgene pilles og skæres i ringe. svitses på en pande i lidt olie. løgene skal ikke tage farve, de skal bare miste deres skarpe smag. drys med lidt timian efter smag.
peberfrugten skæres i tern.
tomaterne skæres i skiver.
Fremgangsmåde:
Tærtebunden smøres med tomatpure ligesom hvis du skulle lave pizza. også op ad kanterne.
Løgene lægges på bunden. Det fylder lidt, men kan presses senere ved evt. pladsmangel
.
Skinken lægges på.
Tomaterne lægges på og der drysses med oregano.
peberfrygten lægges på.
revet ost lægges på.
den sidste 3-del af dejen rulles ud til et låg og lægges på "lagkage tærten". i midten skæres et hul på 1*1 cm. så dampen kan komme ud. låget pensles med æg og kanten fra siderne foldes ind over låget.
stilles i ovnen ved 200 grader i 1 time ca. hvis den tager for meget farve på toppen lægges et stykke bagepapir over.
lad den stå og sætte sig i ca 10 min inden der skæres i den.
Kan serveres til daglig med et glas vand eller mælk - kan også serveres med et glas god rødvin og levende lys 
dagen efter kan der være mere tilbage og det kan spises koldt eller varmes op igen.
Der er mange indgredienser, men den er virkelig nem at lave...
Hav en god aften!