Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Genbrugs tøj
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 14:57

Nu var jeg nede med 3 store sække tøj i genbrugscontaineren, men containeren har formeret sig, så nu skal man til at vælge hvem der skal have tøjet.

Er der nogle der ved hvor tøjet kommer hen og hvilke man skal undgå?

2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig container.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:04

Jeg afleverer ofte tøj til genbrug men aldrig mere i containerne. Efter jeg har hørt om hvor ofte tyverier fra disse finder sted er jeg stoppet med det. Jeg afleverer nu altid i en butik.

Desværre overhørte jeg en dag en samtale hvor en stolt berettede om at hans mor var i en genbrugsbutik, de FIK derfor tøj derfra for hun kunne jo tage alt det gode inden det kom i butikken.

Ærgrer mig virkelig for jeg har tit givet fejlkøb mv. endda tøj med prismærke på, hold op hvor skuffende hvis det bare er rapset og ikke har gjort den gavn jeg ønskede.

Dressurpony sælges

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

måske ærgrer
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:35

det at det ikke går til dem som man håber på. Men det vigtigste er vel at nogen får glæde af det. Hvis alternativet er at det bare ligger hjemme i skabet og fylder, så ser jeg altså ikek noget problem i at de ansatte køber først, kontrak sidst, bare der komemr penge i kassen.

Da jeg var slagter købte jeg da også kødet hvis jeg synes det var lækkert, inden jeg spurgte kunderne først, der skal der være nogle fordele, i at stå bag disken.

Personligt er jeg ikke bleg for at aflever ting og tøj til genbrug. Det kan både komme i butikker, på genbrugspladsen, eller container. For mig er det bedøvende ligemeget hvme der får glæde af det, om det er posedamen på strøget, afrikaner barnet der sulter, eller mode Lise, der har set fidusen i at købe og gå i andres aflagte. Men tyveri af det, er lige så latterligt som alt andet tyveri, og ganske forkert. Og helt ærligt så koster tøjet i sådanne butikekr ikke meget, og har man ikke råd til det, men føler sig nødsaget til at nubbe det, så har man virkelig et problem. Men igen, det er der jo vitterlig nogen der har..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Kalaki.....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:37

Kalaki: Samtalen gik nu på at de ikke betalte noget for tøjet!

Dressurpony sælges

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Har selv..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:42

Hjulpet til i en genbrugs butik. og der havde vi da mulighed for at købe, hvis vi fandt noget som vi syntes om.

Vi fik det ikke gratis, men en af de andre ansatte satte en pris og det betalte vi så.

Kan det ikke være ligegyldigt, hvem som får det tøj man kassere, bare der er nogen som får. glæde af det.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Nu afleverer jeg
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:46

Som regel i en genbrugsbiks, hvad jeg skal af med, som er for godt til at kassere- om det er tøj, legetøj, bøger eller andet.

Jeg VIL ikke støtte UFF (Tvind), men åbenbart gerne Kirkens Korshær og den anden kirkelige dims. (Er ellers komplet areligiøs). Men jeg strikker også til Mother Theresas "små søstre". (Det går til børnehjemsbørn og hjemløse/gadefolk). Det, jeg strikker, er jeg enormt striks med- jeg kan godt gå i lettere fejlbehæftet, men det, der går videre skal bare være 200 % i orden- og i glade farver. (Så jeg har også købt nyt garn til det... Men, jeg er garnsamler!). Det samme gælder egentlig alt, hvad jeg giver til genbrug: Det skal være iorden...

UFF sælger tøjet, og resten sælger de i Afrika, hvorfor de så nedlægger lokal tekstilindustri. Tvind VIL jeg ikke støtte.

Jeg handler en del i genbrugsbikserne (mest bøger)- så støtten er på flere måder.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

og se det
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:46

er noget svineri, hverken mere eller mindre.

En ting er man har første ret, eller tager sig den ret. Noget andet er ikke at betale, bare fordi det hele køre på frivillig basis, og vel som sådan ikke har en kasse der skal stemme til aften, hvad ang indkøb og salg

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 16:20

bestemt ikke mit indtryk at det sådan er almindeligt accepteret at de ansatte "bare" har tag-selv bord til indkomne effekter. I de genbrugsbutikker jeg har haft kontakt med, der bliver "ansatte"/frivillige som stjæler (og det er jo det de gør når de ikke betaler) altså bedt om ikke at komme igen.

Så "CarolineR" - Hvis/når du næste gang overhører sådan en samtale, så kan du jo lige minde dem om, at de står og "praler" af at deres mor stjæler.

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

Kirkens koershær :o)
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 19:17

Jeg har engang været frivillig hjælper i Kirkens korshær.

Det var nu ikke lutter lagkage, vi skulle sorterer tøj i forskellige størrelser, og det var langt fra alt tøjet der var rent...pu-ha

Hvis der var noget godt tøj imellem, måtte vi skam vente med at købe det til den dag der var loppemarkede...på lige fod med andre kunder.

...så jeg kan anbefale at man giver det til kirkens korshær.

...de hjælper rigtig mange mennesker...her i landet, bl.a. enlige mødre og fædre kan søge om Julehjælp...og sommerferiekoloni og mange hjemløse som ikke har andre steder at gå hen.

Jeg har aldrig set nogle af hjælperne tage ting til eget brug :o)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Lidt fryns er vel ok
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 20:00

Jeg kender mange der hjælper/arbejder i genbrugsbutikker. De bruger rigtig, rigtig mange timer der, hver eneste uge og gør det ganske uden løn, så hvis de engang imellem får lov at tage en ting til sig selv, så har jeg ikke ondt af det. De gør et enormt stykke arbejde og sender mange tusinde kr. hver måned til et eller andet godt formål. Her i byen laver den lille forretning 40.000,- pr. mdr. til godgørende formål, det synes jeg er flot. Så hvis det frivillige personale har en lille fordel, så giver jeg gerne til det. Jeg har nemlig ikke selv prioteret at bruge tid på at hjælpe i butikken, jeg afleverer bare mine ting og glæder mig over alle de god kup jeg har gjort.

Skulle der være nogen der skovlede for meget med hjem, så lad det ikke ødelægge det for alle de ildsjæle der giver deres tid og arbejdskraft til et godt formål.

Husk at grine hver dag, så du får glade rynker
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 20:07

Synes måske også en lille smule fryns er okay, de arbejder jo trods alt gratis.

Men selvfølgelig alt med måde, hapser man et nyt sæt tøj med hjem hver dag, så synes jeg nok det er lige groft nok.

Jeg afleverer gladeligt mit aflagte tøj til genbrugen, alterbativt ville det ryge i skralde spanden.. Og det er da dumt, med mindre det er et par hullede tennissokker

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider