|
|
| Storm og orkan i Tiset |
|
|
Hold fast mand det stormer med vindstød af orkan i Tiset. Ligefør kom havebordet flyvende forbi vinduet, skraldespandene er væltet og store gren ryger af mit lindetræ og rammer mine vinduer. 3 tagplader har givet op, så nu synes jeg godt snart at vinden må lægge sig, inden vi står uden tag over hovedet Nu er der jo hul og jeg kan se, at de næste allerede giver sig. Ghillie står i sin rundbuehal og holder vagt. Engang i mellem vover han sig ud, for det er længe siden, at han har været oppe og drikke, men han når kun et par skridt ud, så fortryder han og løber tilbage i tørvejr - hvem sagde naturhest...? Hønsene løb glad hen til døren, da jeg kom for at lukke dem ud, men vendte ligeså hurtigt om og hoppede på pind igen, da de så hvordan vejret var. Hvordan er vejret ved jer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Her stormer og regner det også volsomt.Hestene som ellers går ude med skur,de er sat i bokse,og æslerne som også går i løsdrift står også i deres bokse.Æslerne plejer så også at stå i boks i middagstimerne,men i dag får de lov at stå der indtil stormen har lagt sig. Et rigtig møgvejr,men også lidt hyggeligt.Jeg har boller i ovnen,som jeg og mine voksne drenge skal hygge med når de kommer hjem Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så..... |
|
|
.... nu er hele gavlenden uden tag gad vide, hvorlænge det bliver ved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.. |
|
|
Her i Odense er det også bare noget rigtig møgvejr, endnu mere træls når man om ikk så længe skal på scooter ud til hyppen. Godt regntøjet er opfundet i hvert fald 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regn regn regn |
|
|
Rapport fra Nordjylland postnr 9610 Her har det regnet konstant siden kl. 10 i formiddag. Det blæser, men ikke stormstyrke. Alt står efterhånden under vand. De to "dukke børn" blev hentet ind for en halv time siden. De var gennemblødte... jeg har sjældent set så våde heste.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN  Nu også med titlen Mor!
列弗
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vejret |
| Forfatter:  |
Heidi ♥Med 5 dejlige mulerϖ |
| Dato:  |
18-11-2009 15:21 |
|
Her ved Sakskøbing på lolland stormer det temmelig kraftigt og så vælter det ned...  Hestene kom ind for et par timer siden og står nu og hygger sig 
R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008
R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009
Selvom man er tyk kan man godt ha tynd mave Robert/Langt fra Las Vegas
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brovst regn ingen storm |
|
|
Her i 9460 Brovst, Nordjylland, regn, regn, regn, regn. Alt sejler. Men ingen storm endnu. Mine heste er meget våde.
"All that glitter is not classical dressage" Erik Herbermann, The Dressage Formular
Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vejr... |
Laban1 |
18-11-2009 15:45 |
|
Her på sjælland har vi også snart vindstød af orkanstyrke. Kender en der skulle ud og køre hesten til smed, puh...ha...bare det går godt.
Kunsten at være klog er kunsten at vide, hvad man skal ignorere.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| status... |
|
|
Så er det for nedadgående her, men jeg kan se på byvejr, at det topper på Sjælland og øerene omkring kl. 18. God fornøjelse, jeg mangler bare at ringe til forsikringen nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
hvor det også blæser her...Jeg sidder pt. i rinsted og er SÅ glad for at manden har lukket hestene ind...Ellers er det da lige før at lille stoffermand var fløjet væk er jeg overbevist om  Håber snart det bliver bedre... Tina
Hvor er livet dog en gave, skønne heste, skøn mand, skøn part, det perfekte sted at bo kan man ønske mere? Nej det tror jeg ikke:)
"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"
www.femalephoto.webs.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kolding |
|
|
Her regner det voldsomt og stormer en "pelikan" Har lige opdaget, at vores ene lysmast på ridebanen er knækket, så nu er der udgifter igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hammel Bjerringbro..... |
|
|
Her blæser det ret kraftigt, med nogen rigtig lede vindstød ind i mellem. Jeg har i hvert fald lige meldt fra undervisning nu til aften, for jeg skal ikke ud med hestetraileren i dette her vejr. Min havekrukker er røget af trappen og er smadret  Gårdspladsen står under vand, selvom det nu er holdt op med rigtig at stå ned i stænger. Selv på græsfolden er der kommet en sø ! Hestene som normalt står i løsdrift er blevet hentet ind i boks. de stod ikke en gang i løsdriften men havde stillet sig ud bagved selve løsdriften - så de kom drøneden da de så jeg kom, og ville meget gerne ind. MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| normalt |
|
|
ønsker jeg ikke hestene ind - men lige i dag JO! Men kan jeg gøre det - nej det kan jeg ikke for de er ikke kørt langt nok op på wrap pga tandproblemer efter tænderne blev ordnet så står de inde så er der ballade uden lige uden noget at tygge i naturligvis- jeg kan ikke komme frem og tilbage for at tjekke dem aftenen og natten igennem heller da jeg ikke har kørekort- og manden han er ikke hjemme før i morgen kl 16.30. Så jeg har de helt store nerver på - de har fået to dækkener på pga regnen, men hvem ved om de når at gå i stykker, hestene panikker etc. Så jeg ahr det bare mildest talt af hel*veds til!!! Bare da jeg var derude nu her var Freja pigens dækkens ene benstrop gået op og dækkenet sad selvfølgelig ikk helt godt pga det. ARGHHHHH hvorfor lige I DAG altså!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Her i Laurbjerg blæser der helt vildt!!! Og regner! Det har der gjort stort set hele dagen.  Der er noget vindpap der er blæst af garagen (som vi er ved at bygge) og huset lyder som om det snart letter fra grunden Gamle hus... Ude på terassen er der en sø så stor, at jeg tror vi kan ha' hajer deri 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| storm.......... |
Bianca2 |
18-11-2009 16:45 |
|
Her i 6715 ser det sådan ud: Læskuret til fårene er fløjet sig en tur. Glaspladen på havebordet er i tusinde stykker, er nu smidt ud. Taget på maskinhuset er i stykker, tagpladerne i den ene gavlende er gået løse og har lavet huller i dem længere inde.. Men min hyp( fjordhest) står godt, kan selv vælge om han vil være ude eller inde, går i løsdrift.
Mette
Er LANDMAND og det er jeg stolt af. Skal giftes til foråret 2010. ikke datofast...
Fjordhesteelsker hva ellers.....
Betina 15-11-97 Lasse 14-12-98
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3650... |
|
|
Det regner ikke lige pt. og der er opklaring i sigte... Men det stormer meget. Fårene fik lige godnat hø, så de kom ud af deres skur. Hønsene sad allerede på pinden (de plejer at gå ind kl 17 )Ponyerne er i deres bokse, alle døre og vinduer er lukket, så nu er der dømt hygge i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej ... |
|
|
Her på nordfyn - Otterup. har det stormet helt vildt hele dagen og regnet :/ det lyder bare skræmmende når vinden blæser ved vinduerne. - min søster og jeg skulle gå over og hente min lillebor for 2 timer siden, det var slemt. klapvognen var ved at vælte og blæse væk flere gange, regnslaget blæste af. To hagl byger og en masse regn, plus min søster fik en stor gren lige i ryggen. Vi var totalt gennemblødte. Er glad for at det var stilnet lidt af da vi gik hjem. Men nu er det lige så slemt igen.
- xoxo - Nanna -
You have not lived, until you find something worth dieing for!
"Jeg, ved det menneskeligt at fejle".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den bette wind |
|
|
Her I Hjørring er for en gangs skyld roligt! Blæser ikke mere end det plejer - endnu?
Har regnet hele dagen, men ikke så hæftigt. Her er faktisk rimelig mildt :s
Medlem af Bullerklubben Nu også på Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalalal |
|
|
Det stormer stadig meget her (4000), og jeg kom hjem for en times tid efter en 5 km lang cykeltur, puha den var godt nok strid, jeg måtte stå af flere gange da jeg bare "stod stille i luften" Men rart at komme inden døre og få tørt tøj på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her i sandved |
|
|
blæser det også helt vildt, og vælter ned. Hestene kom ind kl 16.00 og står nu i deres tørre, og varme bokse, med et dækken på. De var godt kolde, og Flika ment at hun skulle lave schenkelvigninger hele vejen ind til stalden Nå ja.. Vand overalt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kom stormen |
|
|
Opdat 9460 Brovst, Nordjylland  Ej hvor syret. Jeg uden for for et kvarter siden - der var ingen storm. Men NU er den kommet Wow - syret natur 
"All that glitter is not classical dressage" Erik Herbermann, The Dressage Formular
Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| status næstved |
|
|
Her i Næstved blæser det godt nok også. Regnen har væltet ned siden ved 14-tiden. Det var mere eller mindre mørkt allerede kl 15.30. Ganske enkelt noget rigtig møgvejr. Jeg håber det stilner af inden jeg skal op til undervisning om nogle timer! Ellers må jeg jo bare prise mig lykkelig for at regntøjet er opfundet og at jeg har medvind det meste af vejen til stalden. Så er det "kun" hjemturen der bliver hård, og der går det ned ad bakke meget af vejen!
Mvh Anne Med hesten May Quilino What doesn't kill you Makes you stronger!!
*Medlem af Bullerklubben*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj' |
|
|
Har godt nok også været vildt her. Vores store trampolin ( står i haven) var blæst ind i huset og har smadret 2 tagplader.som ligger i tusind stykker på græsset, efter det røg den i hækken. Så nu har jeg været ude og vende den med bunden i vejret håber den blir liggende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| storm.... |
|
|
Nustormer det også helt vildt her (nordjylland 9382). Kom hjem for 10 min. siden og cyklede fra bussen uden stormvejr... men da jeg gik udenfor med skraldeposen var det heltr ekstremt. Jeg priser mig lykkelig for at jeg var ude ved hesten i formiddags og bare skal hygge mig i aften med nybagte boller. Og så håber jeg ikke mit hus letter fra jorden...
Hilsen Mette *********************
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her stormer |
|
|
det som en sindsyg. Vi har været på flere rescue missions indenfor de sidste to timer. Lige nu overnatter to heste i min hestetrailer, fordi træerne blæser omkuld ude på foldene og blandt andet er væltet ned i hegnet. Og selv om hestene har et fint skur de kan gå i, så er det jo ikke sikkert at hestene står derinde når træerne vælter. ud over det har naboer og jeg været ud og fange store blikplader som blæste afsted ud over markerne og ud på en trafikeret vej. Gadelampen (de kommunale) er blæst omkuld... Og du kan ikke stå ret op og ned ude i stormvejret
14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her har det os været vildt!! |
|
|
Ja, her i sønderjylland har det godt nok også været vildt. Men synes det var værst da jeg kom hjem fra arbejde ved 3 tiden... Ved ikke om der er noget blæst omkuld her, jeg hoppede under min dyne og tog mig en lur, for det er da til at blive depri over det her vejr!! hestene lod jeg være inde idag.
Malene Pedersen www.ejaaz-arabians.dk Rytter af den smukke hingst Wareno OX ღ Jeg lever og ånder for araberhesten! ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 8940 Randers SV |
|
|
Her 8940 Randers SV stormer det helt vildt fik heldigvis hentet hesten ind inden det for alvor gik løs - men nøj hvor var han våd !! så det blev til helt nyvaskede tørre dækner og en masse hø !!!!! så han står forhåbentlig stille og roligt. MEN på turen hjem igennem lidt skov og på nogle meget små veje måtte jeg en tur i rabatten for at kunne komme forbi - træer var væltet og lå langt ud på vejen og der skal skolebussen trods alt køre i morgen tidlig (for ikke at tale om alle de andre der kører den vej fra vores lille by og til Randers) så har infomeret politiet, men falck har selvfølgelig drønende travlt. Min stakkels garage er dog straks hårdere ramt - vi er i gang med at bygge den om - men havde da håbet på jeg selv skulle pille tagpladerne ned og ikke "moder natur" Nu håber jeg bare at der ikke er nogle der bliver ramt hverken mennesker, dyr, huse eller andet der kan tage skade !! Håber godt nok snart det lægger sig !!!
VH Heidi
Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg, men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. Læderspringpladegjord 130 og dressursadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg fik ikk |
|
|
skrevet hvor jeg bor- 6040 Egtved er det. jeg ahr heldigvis fået en lokket til og køre mig ud og lukke hestene ind for natten - og Hende der ellers har kørt mig når manden overlægger (pga graviditeten) til at køre en ekstra tur i morgen tidlig for at lukke dem ud igen. Så de får en nat inde uden regntæj- så kan de osse klø igennem, det er de sikkert glade for. Men der går nok lige en par timer endnu dog. Men det er bestemt bedre end nerver og ingen søvn hele natten... Er dog i tvivl om det r ved at stilne af her nu ?? Jeg sys ikk det blæser helt så vildt som for nogle timer siden??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
18-11-2009 19:01 |
|
Jeg bor lidt udenfor Give(7323) - Her stormer der med orkanstyrke, og skraldespanden har jeg rejst op et par gange, og grantræerne ved marken overfor svajer voldsomt. Også regner det - en overgang idag regnede det meget, så meget at der var oversvømmet et sted inde i byen, og omme på rideskolen.
Hilsen Helene - Med Hesten Sonny 
Traktortræk er SEJT!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gilleleje |
|
|
her 10 km syd for gilleje er bare vildt og voldsomt - forsøgte at åbne min bryggersdør, - men det kunne jeg ikke alt er spændt på hvordan der ser ud her i morgen tidligt
Hilsen Hanne
- som arbejder i psykeratrien !!!!! - - hvor man glæder sig over, de bitte små ting i hverdagen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4684 Holmegård |
|
|
Her blæser det også godt, jeg vil tror at de værste vindstød næsten når stormstyrke (men ikke orkan) Hestene er heldigvis inde, Baloo var tør da jeg ankom til stalden kl 18, så jeg vil tro at de har været inde et par timer der. Håber at det stilner af snart - det er ikke rart (selv om det går MEGET hurtigt at lufte ud - et vindue i hver ende af huset i 10 sekunder og så er der frisk luft!) Nede ved stationen var der et par gevaldige vandpytter der dækkede hele vejen, det har jeg ikke set før, så jeg kan se at der må være kommet MEGET vand på kort tid.
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi blev nød til at køre med hestetrailer i formiddags (uden hest i). Vi skulle fra Farsø til Århus. I Århus læssede vi hesten og kørte en time til Brædstrup. På det tidspunkt blæste det en hel del. Heldigvis kunne vi lade hest og trailer stå i Brædstrup. For nu kom stormen. Det stormede hele vejen hjem. Øv en lang tur. Da vi kom hjem til Farsø 9640 havde vi ingen strøm, og loft lemmen var blæst op i gavlen. Ellers er der (vist nok) ingen skader Både heste, æsler og lamaer står trygt og sikkert inden for i løsdriften
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mccoy.. |
McCoy |
18-11-2009 20:07 |
|
her blæste og regnede det også indtil for kort tid siden, men ikke om hestene gad ind og stå i løsdriften - heller ikke selvom de fik wrap derind -, de har stået på marken hele dagen. Og det er endda på det flade stykke...de har ellers en "dal" med træer og alt muligt hele vejen rundt om den flade fold.
- S a g d e Møjsenkøjseren
- Jeg vil hellere hades for den jeg er, end elskes for den jeg ikke er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|