Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Veterinærsygeplejerske.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 16:50
Hejsa allesammen!

jeg skal til at beslutte hvad jeg vil efter folkeskolen.

jeg vil meget gerne arbejde med dyr, og har derfor tænkt på at ta en uddannelse som veterinærsygeplejerske. jeg har set nogle programmer på animal planet hvor der var nogle der hjælper de syge dyr og det tiltaler mig meget..

jeg er dog stadig lidt i tvivl om det virkelig er det jeg vil, så vil rigtig gerne høre hvis der er nogle der har taget den uddanelse eller er igang.

er i glade for uddanelsen/jobbet?
var det nemt at få praktik plads?
er der nogle ting man skal være specielt god til?
hvordan ser en normal dag ud?

ja bare fortæl alt i ved om uddannelsen:D

tak på forhånd:D

-Kristina:)

& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥

R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:04

Hejsa :)

Vil bare lige sige én ting - det kan være næsten umuligt at få en praktik plads, desværre

Blev færdig med gymnasiet i sommers, og er nu begyndt at overveje det samme som dig :)

Har en god kontakt til min hunds dyrlæge (har redet hendes heste osv.) Hun har fortalt mig, at det er MEGET svært at få en praktikplads, derfor er det meget vigtigt at skrive en GOD ansøgning. Har også hørt, at det skulle være en fordel at være "hjælper" på et dyrehospital inden f.eks. Dvs. du f.eks. ser til dyrerne på skæve tidspunkter af døgnet osv. (dårlig løn og dårlige arbejdstider), men dette skulle give lidt pluspoint ;)

Står selv og overvejer om, jeg skal tage chancen på et tidspunkt, men de mangler bare næsten ingen praktikanter Har ellers reserveret en plads hos "min" dyrlæge, hvis hun mod al forventning kommer til at mangle en medarbejder (overtal af medarbejdere på hendes klinik pt.)

Held og lykke!

Mvh.

Mia-musen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:08

tak for dit hurtige svar:D

jeg troede entelig ikke det var et så stort problem at få praktik pladser på en dyreklinik, så tak for dit svar:D

det kunne være jeg også selv skulle få mig en god kontakt:D

Held og lykke til dig også!:D

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:08

Mvh.

Mia-musen

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:10

Jo desværre er der stor efterspørgsel på denne uddannelse

Og et minus mere, så ligger skolen i Kolding :)

Mvh.

Mia-musen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:28

tak for linket.

er du sikker på at det kun er i kolding man kan ta uddanelsen?

hvor bor du i landet?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forsøgte
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:39

og ja, der er kun skolen i Kolding.

Jeg sendte vist omkring 100 ansøgninger ud til hele landet...og fik ca 3-4 svar retur. -Det må vist sige lidt om søgningen. -Og dyrlægernes interesse.

Nu kender jeg efterhånden flere der har uddannelsen, og det er faktisk fåtallet, som har nogle rigtig gode jobs.

En del har næsten mere rengøring end kunde service og dyrepasning.

Verden er langt fra som i animal planet, så mit bedste råd er, at du evt forsøger at få en uges praktisk hos en dyrlæge så du kan se, hvordan det er her i lille dk.

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Veterinærsygeplejerske.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 18:39

Du kommer ikke ind direkte fra 9kl, og så ind som vet. sygeplejerske! :-)

- Selvom kravet kun er 9kl, så er der stortset ingen dyrlæger som gider kigge på en ansøgning fra en 9kl elev.

De fleste i dag vil gerne ha' ældre personer og gerne med en gym. udd. bag dig, evt. andre ting også som gør at lige netop DU kan blive en god vet. sygeplejerske.

Problemet er at der er meget rift om elevpladserne, - for Hansenberg i Kolding er det eneste sted i hele norden der uddanner vet. sygeplejerske, så det er ikke kun danskere som skal ha' elevpladser men også nordmænd og svenskere! :-)

Så ta' en HF eller gå på gym, og brug tiden på måske at arbejde nogle timer frivilligt på en dyreklinik, eller andet.

Jeg er selv ved at ta' en HF, og vil gerne finde på noget mere som kan være relevant for min ansøgning som vet. sygeplejerske.

- Regner med at bruge lidt af de kontakter jeg har, fx arbejde lidt frivilligt for dem og lære lidt den vej.

Rollo

- Marsvinenørd...

ELEVPLADS SØGES

Elevplads i dyrehandel søges!

Tell-Mann Westie | Rollos Marsvin
| Marsvine Info |

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 18:51

mange tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

veterinær
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 07:14

en rigtig god ide er også at have grundforløbet på dyrepasseruddannelsen, inden du søger veterinær.

det har jeg fået af vide af en dame der havde stand til jbk horseshow fra Hansenberg.

som en anden også skriver ser både skoler og dyrelæger helst, at man er lidt ældre da de af erfaring ved der er mange helt unge piger der dropper ud af uddannelsen.

og jobbet som veterinærsygeplejerske er ikke bare Martin Luther lagkage som de fleste unge piger har en ide om, og det går så op for dem når de starter på uddannelsen.

men prøv at tage et grundforløb på dyrepasseruddannelsen først det tager 20 uger og kan både tages i Roskilde og i Kolding.

det er rigtig svært også at komme ind der, da der er rift om pladserne.

men hvis du er heldig starter der allerede et hold op i januar så måske kan du stadig nå det.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 11:38

Det er meget godt med ekstra uddannelse men jeg havde en sos uddannelse og 9 klasse inden jeg fik plads som vet. elev..

Hos min dyrlæge sagde de at de ikke kikkede på eksamner men hos dem handlede det om kemi.. jeg ved fra min tid der at der kom et utal af henvendelser hele året.. men normalt så kendte de en der kendte en der kom ind...:-) Så det kan godt betale sig at være på god fod med dyrlægen..

Mvh. Christina

I don´t make things difficult.

That´s the way they get, all by themselves.

0
0
Svar på denne tråd

vet sygeplejerske...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 12:08

Jeg er igang med uddannelse til vet. sygeplejerske, er på mit 2. år!

Det er rigtigt hvad de andre siger ang. praktikpladser. Der er MEGET rift om pladserne, og ved nogen bruger mange år på at søge. På den anden side er det heller ikke umuligt, så selvom det kan virke uoverskueligt skal man alligevel gribe chancen og få skrevet en god ansøgning. Da jeg søgte var jeg lidt sent ude, og sendte vel til ca. 20 steder tror jeg, så regnede egentlig ikke med noget. Men jeg var til samtaler 3 steder, og blev budt plads alle 3 steder, så det er ikke umuligt. Jeg er så også lidt ældre (26 år) og har næsten en bachelor som agronom (ernæring til husdyr), så det var klart noget der trak op. Som andre også har skrevet, så vil de fleste helst have en der er lidt ældre, og er klar på at det ofte er et rigtig travlt job som godt kan være lidt hårdt, da man skal have mange bolde i luften. Man skal være klar over at det er 37 timer når man er på klinikken, og det eneste sted man kan gå i skole er Kolding, og det er 10 uger af gangen. Man kan være mere eller mindre heldig med sit praktiksted - de fleste steder er det bestemt ikke som det man ser i fjernsynet. Nogle steder er der en del rengøring, og ikke altid lige sjovt arbejde, men selvfølgelig er det også et utrolig spændende job hvor man lærer en del, men et godt praktiksted gør meget. Jeg synes det er et fantastisk job, og er rigtig glad for mit valg, og vi har heller ikke ret meget rengøring, kun hvis vores rengøringshjælp er syg osv, og jeg får lov til at lave lige så meget som alle andre! Men jeg synes det er en god idé at kontakte en dyrlæge ang. praktik en uges tid hvis du er i tvivl, så kan du få et bedre indblik i arbejdet. Hvor i landet bor du??

Jeg kan dog ikke helt se fordelen ved det med at skulle tage grundforløbet som dyrepasser - den eneste måde du bliver optaget på skolen er hvis du har fundet dig en praktikplads, og jeg tror ærlig talt de fleste dyrlæger er ligeglade om du har grundforløbet som dyrepasser.

Håber det var lidt hjælp, ellers skal du være velkommen til at skrive tilbage så skal jeg forsøge at svare!

-Mvh Maria :-)

2,5-værelses andelslejlighed på ca. 70 kvm på Amager sælges.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 18:36

tak for alle jeres svar!:D

maria: jeg bor i odense. ved beldringe lufthavn.

jeg er jo kun 15 år og 16 hvis jeg begynder udd. efter folkeskolen så har ikke så meget lyst til at flytte hjemmefra allerede, så enten må jeg vælge noget andet eller må jeg bare ta toget hver dag. har også to heste her hjemme som jeg skal passe hver dag.

men kan forstå på det hele at jeg skal vente med at tage den uddannelse til jeg er lidt ældre og har lidt mere erfaring.

0
0
Svar på denne tråd

vet sygeplejerske...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 18:45

Ok, hvis du var fra Sjælland kunne du evt. have kommet op til os og set om det var noget for dig. Men prøv evt. at hører de dyrlæger omkring dig om ikke du kunne få lov til at gå med en dag, det tror jeg de fleste vil sige ja til, og så kunne du få et indblik i hverdagen på en dyreklinik.

Hvis det er det du ønsker, så synes jeg da at du skal få skrevet en god ansøgning og sende den rundt til alle de dyrlæger hvor du kan kører til fra dig af - jo flere jo bedre. Selvfølgelig skal du ikke regne med at få en plads, men det kan aldrig skade at prøve. Dog ansætter de fleste dyrlæger elever pr. 1/8. Tror nok de fleste vil have en der er lidt ældre end dig, men prøv - måske kan du være heldig bare at få et fritidsjob et sted eller noget. Det gælder om at få en fod indenfor.

Held og lykke med det hele :-)

-Mvh Maria :-)

2,5-værelses andelslejlighed på ca. 70 kvm på Amager sælges.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 18:49

jeg håber på vi snart skal snakke med en uddanelses vejleder så jeg kan få snakket det igennem med ham også.

men tak for rådene. dejligt med hjælpene mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider