.. skriver, så handler det om ikke at blive kold om ryg, lænd og bagdel - og heller ikke om fødderne, for det suser lige op i ryggen.
Altså altid en undertrøje, som går NED i trusserne, der må ikke være "et stykke med bart".
Fornuftige strømper, som går et stykke op ad læggen, og gerne støvler (lange eller ankelmodellen).
For mig virker det med uldne sjaler - jeg har adskillige i forskellige farver, og dertil en række forskellige "lukketøjer", så jeg kan bruge dem almindeligt, over en skulder, om hofterne osv.
Ingen korte jakker, men altid nogle, der går ned om måsen, også til at ride i.
Thermochaps til udendørs ture (og til at tage på, mens jeg skridter af, for da bliver jeg kold).
Skiundertøj når jeg skal udendørs.
Aldrig sidde på en kold stol (f.eks. i ridehallen), men altid sidde på en pude, et tæppe, et dækken eller lignende.
- og så skal du sørge for at holde kroppen i gang, f.eks. med daglige øvelser, så dine muskler ikke bliver stive og ømme.
For mig virker det også godt at hoppe en tur i solariet engang imellem. Jeg vælger bare det "svageste", så jeg ikke bliver grillet - men stadig godt gennemvarm 
Hilsen Sif