Dette er et svært valg som jeg kun kan træffe, men derfor kan man vel godt søge lidt råd og vejledning.
Jeg er lide kommet af med min hest, og går med planer om at anskaffe mig en anden. Det er så nu jeg har brug for hjælp. For vil jeg virkelig have en anden, eller vil jeg måske bare være part eller få undervisning på rideskole et par gange i ugen. Godt jeg ikke har planer om indkøb NU NU NU..!
Jeg er ret sikker på, at vil jeg have min egen hest igen så skal det være et føl eller en plag.
Mit valg af race står mellem en DV'er eller en frieser. Mit hjerte vil have en Frieser men man får lidt mere ridehest for pengene ved køb af DV. Jeg har kun prøvet een Frieser i mit liv, og den havde fine bløde beægelser påtrods af den kun gik som følhoppe. Det jeg vil skulle bruge min komne hest til vil være lettere dressur (Max LA vil jeg tro det bliver til), skovture og distanceridning.
Mht til det at være part. Det kunne give mig ridesporten som jeg elsker, og stadig give mig friheden til "kun" at komme når jeg havde tiden, istedet for at jeg SKAL komme hver dag. Dog bestemmer jeg heller ikke selv opstaldningen, hvilket betyder jeg sikkert skal køre efter det. Gider jeg det i længden..? Det skal jo også passe med at der er en hest hvor kemien mellem mig og hest klinger.
Er nu ret sikker på at undervisning på rideskolen kun vil være gældende i en kortere periode (på rideskolehest). Noget andet med undervisning på sin faste hest (part eller egen hest).
Damn det er svært det her. Godt nok meget der skal tænkes igennem.