Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

når mester er væk, kan alt ske...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 12:16

ja, som overskriften siger så kan alt ske, når mester tager på miniferie..

fredag startede nogenlund og forløb sårn rimelig perferkt uden problemer med hverken køerne eller maskinerne.. og så kom der en fin stor kviekalv til verden:)

men lørdag startede alle problemerne minilæsseren ville ikke starte, da jeg sku bruge den kl. 5 om morgen til skubbe fodre ind med, da jeg så fik den startet og fik skubbet foder ind og kommer ned for enden af stalden, hvor der dælme så står en ko, der sku kælve og jeg ku ikke få hende i boks, for jeg havde jo drevet køerne sammen, ,men mig ned og begynde at malke og holde sårn lidt øje med koen.. men der skete ikke rigtig mere.. jeg bliver færdig med at malke, får smidt koen ned i en boks.. da jeg har fodret kalvene og ordnet dem, får fodret køerne, er der stadig ikke sket noget med den ko.. hmmm.. jeg går i seng og sover en 3 timer..

da jeg kommer ud i stalden, står koen med buet ryg og ligner en der ikke kan komme af med kavlen så hen og ringe til naboen som også har køer, for at få ham til se det hele an.. det viser så at kalven ikke har fået forbene med op og ligger så forkert, så naboen trækker kalven ud.. den er død og har vist været det i nogle dage.. koen har fået den 10 dage for tidligt.. og så en kviekalv resten går fint lige indil jeg er færdig med at malke til aften og kommer hen til vores ene trator som står i vand på fodergangen ved kvierne så har kvierne lavet et forsøg på at lave deres dybstørrelse om til et svømmebasin så der stod man og ingen resavedele havde.. det var sprunget ved noget platik som mester ikke havde fået nget ekstra hjem af.. så hen og ringe til naboen.. det tog en time at få det fikset så det var tæt..

her til morgen havde mælkemanden været for sent på den, så vores køletank, var ikke noget blive færdig med at blive rengjort inden i, og så var der sørme en kvie der havde tænkt sig at komme med en kalven og den ku hellere ikke selv komme helt ud, så den måtte hav lidt hjælp, men ikke så meget som koen.. det blev en levende tyr.. og lige nu er der en kvie mere som er ved at kælve, men hun ville vist hav fred.. hun rejste sig op hver gang hun så mig.. men håber det er en kvie

mester havde sagt at ingen sku kælve før han kom hjem igen, men tror han har glemt at fortælle det til dyrene men alt kan ske når han væk..

det var så lidt om min arbejdsweekend, hvor jeg har været alene med 130køer og 147 kvier siden torsdag eftermiddag.. glæder mig til han kommer hjem og begynder at tag morgenmalkningen for det er dælme hårdt at stå op kl. 4 når man ikke er vant til det..

sagde bette med

plagen sirocco:)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 15:32

Jeg kender det alt for godt :-) alt kører på skinder ingenting er galt så bliver det weekend og fodermester som har styr på alt holder fri og så går alt galt, men sådan skal det være, det er det samme hjemme hos mine forældre hvor der er malkeroboter de kører upåklageligt når far er hjemme men så snart han tager hjemme fra i længere tid end normalt ja så vil de hverken det ene eller det andet typisk :-)

Mvh Karina

Søger Part I Herning Området Skriv En PB :-)

www.sundhedmedfortjeneste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider