|
|
| Hvilken type er du? |
|
|
I onsdags var vi på noget kursus hvor vi skulle finde ud af hvad type vi var. Og da ham der holdt kurset begyndte at forklare om den person jeg var begyndte jeg at grine...For gud hvor havde han ret... Han sagde bla. at udfra det jeg havde udfyldt så var jeg garenteret sådan en type der kunne falde i snak med folk i føtex...Og ja han har fuldstændig ret... Det er så tit at jeg er faldet i snak med folk når jeg er ude at handle...Om alle mulige og umulige emner  Men hvad med jer? Kunne i finde på at begynde at snakke med fremmede mennesker eller er i for generte til det? Og hvorfor/ hvorfor ikke? Kunne være meget sjovt lige at høre om der er andre tosser herinde der kunne finde på det:) Eller om jeg bare er en ener  Tina
Hvor er livet dog en gave, skønne heste, skøn mand, skøn part, det perfekte sted at bo kan man ønske mere? Nej det tror jeg ikke:)
"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"
www.femalephoto.webs.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan sagtens |
|
|
snakke med fremmede mennesker. Intet problem.
Men jeg er nok ikke lige den type, der falder i snak med "someone" i Bilka/føtex, whatever. Ikke fordi jeg er genert -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her... |
|
|
Her er det busstoppesteder. Kan også falde i snak med folk når jeg handler, men mest når vi venter på bussen, eller sidder ved siden af hinanden. Det har været spændende samtaler, og er blevet inviteret til fest af en i bussen. Nå ja, og så på kurser, faldt bl.a. i snak med en, der dog smuttede, da han hørte om min kæreste. :9 Da jeg stod i bageren i føtex, var det også rigtig hyggeligt at snakke med kunderne. Blev bl.a. friet til, vi havde det rigtig sjovt. Da havde vi også Mads Vad hos os  Jeg blev på et tidspunkt inviteret til en fest via. HN, hvor jeg ikke kendte nogen, så er det jo bare at være sig selv og naturlig. (Og er frisk på en gentagelse, Mette. ) Jeg synes det er sjovt at snakke med folk, man slet ikke kender, "at mødes i et fælles rum". Lone
Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indkøb, tog... |
|
|
... og alle mulige andre steder. Jo, jeg falder i snak med folk. Om et par uger skal jeg til julefrokost med en flok jeg kun kender fordi vi kører i tog sammen - nogen af os om morgenen, andre om aftenen, og nogle (som jeg) lidt på forskellige tidspunkter. Hvorfor sidde alene i toget og glo, når man kan falde i snak med de flinke mennesker man nu alligevel sidder der sammen med?
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snakke med fremmede |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
14-11-2009 23:52 |
|
I sidste uge gav jeg en kompliment til en dame på gaden. Hun havde simpelt hen den flotteste frakke på, og da jeg nu kom til at overbeglo hende lidt for at lure detaljerne af, tænkte jeg, at jeg hellere måtte fortælle hende hvorfor, så hun ikke troede, at hun havde et skilt på ryggen, hvor der stod "spark mig" eller noget lignende  Ellers kan jeg godt falde i snak, men jeg er åbenbart blevet mindre åbentlyst lyttende med alderen. Og gudsketak og lov for det! Da jeg var yngre, var jeg sådan en, som gud-og-hvermand fortalte om deres mest private problemer i bussen, i toget, ved stoppestedet, ALLE steder - også selv om jeg sad og fægtede med en bog i et ynkeligt forsøg på selv-øre-forsvar. mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer |
|
|
helt an på situationen. Jeg er ikke verdens mest udadvendte person - har ikke et kæmpe behov for at være social hele tiden - så jeg synes en indkøbstur er udmærket, selvom jeg ikke falder i snak med nogen  Dog er det ikke fordi jeg som sådan har svært ved det - jeg skal ind imellem tage lidt tilløb hvis jeg er alene til et socialt arrangement eller lign. og skal lave den der "hej, jeg hedder..." til tilfældige mennesker, men når jeg først er i gang er det intet problem. Jeg elsker at rejse og gerne alene - i den forbindelse er jeg jo tvunget til at snakke med fremmede mennesker konstant og det synes jeg er spændende Jeg kan godt lide at udfordre mig selv på den måde og man møder SÅ mange spændende mennesker på den led. For 2,5 mdr siden flyttede jeg til Skotland for et år - helt mutters alene - og nu har jeg den skønneste varierede omgangskreds - både tætte og knapt så tætte venskaber - og en kæreste  Jeg kan dog bedst lide at snakke med folk som jeg har et eller andet til fælles med - og derfor er studerende mine foretrukne bekendtskaber. Jeg render ikke lige ned i Tesco og snakker med en tilfældig 
There are loads of reasons for loving a horse, sometimes it's no more than that sweet little way he stepped on some asshole's foot Who am I? www.freewebs.com/sinehn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja........ |
|
|
Smalltalk er jo ingen sag. Det er straks værre at lære folk at kende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, men det er MIG |
xtiny |
15-11-2009 01:08 |
|
Folk snakker til, hvor jeg går. På gaden, i bussen, toget og supermarkedet. Jeg kunne godt lide at vide hvorfor? Tina- ham din kursusjerk- havde han så også nogen folk altid taler til (uopfordret)? Engang steg jeg lige på toget, og så fik jeg historien om en pige og hendes kæreste og.... Jeg mener, jeg skulle bare med toget!
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det handler om |
|
|
Kropssprog/ udstråling, tror jeg. Jeg kan tale med de fleste, alle steder.Forleden gik jeg med hunden i Næstved,forbi et bus stoppested hvor der sad en lidt sølle mand med en øl som selskab. Hunden skulle snuse og manden talte til den, så vi fik os en lille sludder. Og tænk jeg tror at sådanne små ting giver lidt ekstra til den mand. Igennem mit arbejde er jeg vant til at small talke og ved hvormeget det kan betyde for folk. Men jeg har også bemærket at hvis jeg tager min" jeg ønsker ikke nogen kontakt" attitude på, ja så hjælper den. Jeg ser det som en gave at kunne tale med alle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålålå |
Find-Nemon |
15-11-2009 13:24 |
|
Generelt er jeg meget åben af natur. Har engang været til en fest, hvor jeg ikke kendte andre end hende, der fejrede fødselsdagen. Dagen efter spurgte folk hende: "Kendte Cathrine bare alle, eller hvad?"  Men jeg elsker både at snakke og at tale, og jeg synes, at nye mennesker er interessante. Så jeg snakker gerne med Gud og hver mand. Dog har jeg også mine dage med "ikke interesseret i kontakt attituden". 
Determination to achieve, give you the ability to do it Supra Societatem Nemo Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe.... |
|
|
ja det hænder da jeg falder i snak med fremmede - faktisk skete det osse sidst jeg var i føtex selv Jeg ser intet galt i det. Jeg er et åbent menneske så det er naturligt for mig- og altid spændende at tale med et nyt individ... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jøpper..... |
|
|
Jeg har åbenbart også en venlig og social udstråling, hvilket gør at jeg ofte falder i snak med folk. Her sker det ofte, når jeg venter ved elevatorer Og da jeg ikke kører med hverken tog eller bus, så har jeg da fred i bilen  Og så har jeg en evne til åbenbart at ligne en ekspedient Utallige er de gange hvor jeg bliver spurgt til råds i tøjforretninger, bogforretninger og Matas o.l. I forbindelse med at jeg havde søgt et job som sælger, skulle jeg igennem en 4 timers personlighedstest - og fik at vide at jeg havde en "like-bell" personlighed iflg psykologen som lavede testen, ja så havde jeg en meget positiv, åben, nysgerrig og varm personlighed som gjorde at jeg var nem at være sammen med, og gav folk lyst til at tale med mig. Og jeg fik jobbet  Jeg har min gang på sygehuse, og kender dem jo godt, så hvis jeg møder nogen som ser lidt rådvilde ud, ja så spørger jeg da gerne hvor de skal hen, og fortæller dem vejen. Folk bliver glade og taknemmelige - og jeg bliver glad for at kunne hjælpe. En ren win-win  Mvh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er jeg en |
wettergren |
15-11-2009 16:08 |
|
rasmus modsat  Jeg HADER at handle, specielt i føtex eller andre store butikker, hvor man skal heeelt ned i den anden ende for en liter mælk. Så jeg er ikke i chit chat humør når jeg handler, der tænker jeg bare på at komme hurtigst muligt ud af butikken !
barrel racing...det er sgu da grineren .
av av mit skinneben !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wettergren |
|
|
jeg gider heller ikk store butikker el handle og vil gerne ud hurtigt så man behøveri kke elske det for at det sker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tale med fremmede... |
|
|
Ja jeg taler ofte med fremmede mennesker under indkøb, bustur, på gaden whatever. Min type ellers? Jeg fylder meget 
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Jeg er så en helt anden type, end de fleste af jer herinde kan jeg se  Jeg HADER for det første at være ude at handle. Og så synes jeg det er træls, hvis folk begynder at snakke til mig.. Folk som ikke kender mig! Uanset om det er i køen eller ved køledisken.. Når jeg står og venter på busssen (dengang jeg kørte med bus) gider jeg heller ikke snakke med folk. Og jeg kigger helst ikke på nogen, for netop at undgå at snakke med folk.. Men alligevel kan der være nogen stykker der snakker til mig... Og så må jeg jo svare.. Jeg har bare ikke det der behov for at snakke med fremmede mennesker, som der er mange andre der har. Jeg skal ikke bruge til noget hvad en fremmed mand/dame skal lave senere, eller hvor de bor henne osv.. Som man nok kan regne ud ved at læse mit indlæg, så har jeg kun meget få venner. Men det er venner som jeg kender 100%, og som har taget lang tid for mig at "overgive" mig til  Så jeg er den mere tilbageholdene type, der ser folk meget an før jeg begiver mig ud i snak eller noget med dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|