Her har jeg ligget syg hele dagen og bare ligget under min dyne i min seng, så her til aften havde jeg bare brug for lidt frisk luft. Beslutter mig for at smutte til købmand og hente noget mod halsen, og så kunne jeg lige lufte hundene en lille tur samtidig. Vi har maks. 200 meter derop! Det skal siges at vi bor i en meget lille by.
Jeg har en kleiner munsterlander og en gammel labrador blanding.
Dog nåede jeg at møde ikke mindre end 3 løse hunde! argh!
den første lignede en hvid schæfer eller sibirian husky. Det var mørkt og derved lidt svært at se, men mit hjerte nåede lige at springe et slag over for vi har nogle sibirian huskies i byen, som har angrebet flere hunde! Hunden løb ude midt på vejen, og kiggede meget interesseret på mine hunde, men løb videre idet en bil langsomt kørte op bag den. Puha - så kom jeg mig over den forskrækkelse.
Efter maks 1 minut inde ved købmanden kommer jeg ud til mine hunde igen. Jeg når lige at hægte dem af krogen, før jeg møder den næste løse hund. Igen ingen ejer - suk! råber af den store hanhund og den forsvinder heldigvis!
Puha vi var indtil videre sluppet uden slagsmål selvom mit hjerte havde siddet i halsen et par gange.
Da jeg så kommer gående på stien som ligger op til en åben fodboldbane, kommer en hund springene - igen løs! mine er i snor som de har været hele turen.
Jeg kan høre en mand råbe og han kommer så for at hente sin hund. Alt imens jeg prøver ikke at få viklet snore ind. Det er en hanhund på størrelse med mine, og den puster sig op og begynder at knurre da den virker en smule utryg ved mine. Dette resulterer i at min gamle hund begynder at knurre, alt imens min unge hund bare vil lege, hvilket gør den anden hanhund mere utryg. De er tæt på at ryge i slagsmål, så jeg skynder mig at råbe af dem, og manden får fat i sin hund og trukket den væk. men for pokker hvor var jeg bange!
Mine hunde betyder alt for mig, og den yngste er konkurrence hund.
Jeg går selv løs med mine hunde, men ikke i byen og de er under FULD kontrol! De får ikke lov at løbe hen til andre hunde, hvilket de ved. Faktisk så kommer de selv hen til mig så snart de får øje på andre mennesker, hunde osv.
Normalt bliver jeg ikke sur over løse hunde, og kommer der en lalleglad golden retriever, jamen så bliver jeg heller ikke bange eller utryg. Men hunde som begynder at puste sig op og mig som bare ved at begge mine hunde bliver "de små" (de slås nærmest aldrig og vil helt sikkert få tæsk i et slagsmål).
Så den tur der skulle have været en hyggelig lille aftentur var bare rigtig træls
og stakkels mine hunde som var filtrede ind i snore, og som skulle finde sig i at være i snor mens de andre hunde var fri. Er bare lykkelig for at der ikke skete noget!
lige et surt opstød herfra - havde lige brug for at skulle af med det.
Og nej det er ikke en tråd imod løse hunde, men bare en tråd omkring en aftentur jeg lige har haft...