Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Folk og så deres løse hunde!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 20:03

Her har jeg ligget syg hele dagen og bare ligget under min dyne i min seng, så her til aften havde jeg bare brug for lidt frisk luft. Beslutter mig for at smutte til købmand og hente noget mod halsen, og så kunne jeg lige lufte hundene en lille tur samtidig. Vi har maks. 200 meter derop! Det skal siges at vi bor i en meget lille by.

Jeg har en kleiner munsterlander og en gammel labrador blanding.

Dog nåede jeg at møde ikke mindre end 3 løse hunde! argh!

den første lignede en hvid schæfer eller sibirian husky. Det var mørkt og derved lidt svært at se, men mit hjerte nåede lige at springe et slag over for vi har nogle sibirian huskies i byen, som har angrebet flere hunde! Hunden løb ude midt på vejen, og kiggede meget interesseret på mine hunde, men løb videre idet en bil langsomt kørte op bag den. Puha - så kom jeg mig over den forskrækkelse.

Efter maks 1 minut inde ved købmanden kommer jeg ud til mine hunde igen. Jeg når lige at hægte dem af krogen, før jeg møder den næste løse hund. Igen ingen ejer - suk! råber af den store hanhund og den forsvinder heldigvis!

Puha vi var indtil videre sluppet uden slagsmål selvom mit hjerte havde siddet i halsen et par gange.

Da jeg så kommer gående på stien som ligger op til en åben fodboldbane, kommer en hund springene - igen løs! mine er i snor som de har været hele turen.

Jeg kan høre en mand råbe og han kommer så for at hente sin hund. Alt imens jeg prøver ikke at få viklet snore ind. Det er en hanhund på størrelse med mine, og den puster sig op og begynder at knurre da den virker en smule utryg ved mine. Dette resulterer i at min gamle hund begynder at knurre, alt imens min unge hund bare vil lege, hvilket gør den anden hanhund mere utryg. De er tæt på at ryge i slagsmål, så jeg skynder mig at råbe af dem, og manden får fat i sin hund og trukket den væk. men for pokker hvor var jeg bange!

Mine hunde betyder alt for mig, og den yngste er konkurrence hund.

Jeg går selv løs med mine hunde, men ikke i byen og de er under FULD kontrol! De får ikke lov at løbe hen til andre hunde, hvilket de ved. Faktisk så kommer de selv hen til mig så snart de får øje på andre mennesker, hunde osv.

Normalt bliver jeg ikke sur over løse hunde, og kommer der en lalleglad golden retriever, jamen så bliver jeg heller ikke bange eller utryg. Men hunde som begynder at puste sig op og mig som bare ved at begge mine hunde bliver "de små" (de slås nærmest aldrig og vil helt sikkert få tæsk i et slagsmål).

Så den tur der skulle have været en hyggelig lille aftentur var bare rigtig træls :( og stakkels mine hunde som var filtrede ind i snore, og som skulle finde sig i at være i snor mens de andre hunde var fri. Er bare lykkelig for at der ikke skete noget!

lige et surt opstød herfra - havde lige brug for at skulle af med det.

Og nej det er ikke en tråd imod løse hunde, men bare en tråd omkring en aftentur jeg lige har haft...

0
0
Svar på denne tråd

uha da da
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 21:22

Jeg kan godt forstå dig. Jeg ville også blive helt vild bange. Jeg bor selv på en ejendom og har derfor god mulighed for at lufte min hund uden snor, men skal jeg til byen, eller andre steder hen hvor der er chance for at møde andre hunde sørger jeg altid for at have den i snor. Synes det er uhøfligt bare at lade sin hund gå løs uden at tænke på at der måske er nogle mennesker og hunde som kan blive bange. Selv om jeg har en stille og rolig labrador, er jeg jo heller ikke 100 % sikker på at den ikke ville kunne finde på at fare afsted mod en anden hund hvis den virkede truende. Men desværre tænker ikke alle folk så lang. Håber i får en bedre gåtur imorgen, synes det var synd for både dig og dine hunde

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Forstår dig godt...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 21:25

...det er ikke i orden med alle de løse hunde...

Måske rigtig store bøder til ejerne af de løse hunde kunne hjælpe med det problem.

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

hunde generelt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 21:50

.... og kunne ALLE hundeejere så ikke også lige samle deres hundes KLAMME efterladenskaber op også??

Det ville bare være super skønt!

Bare lige endnu et surt opstød, i en tråd der sikkert bliver læst af en del hundeejere..

Hilsen en der ikke har hund, men som synes at hundeL*rte er noget af det klammeste på denne jord

Mor til Mads 20. maj 2006 og Lasse 10. juli 2009

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

Tja jeg
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 21:54

har nu også min hund løs på et grønt græs område vi har lidt fra vores hus.. Jeg er nu ikk bange for løse hunde det er altså sjældent ngoen af dem faktisk hopper på en eller ens hund. dog kalder jeg altid min hund til mig nå jeg sen andre eller ser dem med deres hunde..

nu har jeg en 8 måneder gammel cocker hvalp som ja intet vil andet end lege og snakke go det emst skræmmende hun kan gøre at pisse af gldæe nå nye mennesker nusser hende

Heste i nutid, i datid og for altid..

Lækker 1 pony søger part. 4771 Kalvehave

0
0
Svar på denne tråd

Så træls
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 23:01

Sikken en øv tur. Godt at der ikke skete noget.

Jeg hader også når folk ikke har deres hunde under kontrol, deres undskyldning er altid: jamen den gør ingen ting, nej flot, men det gør min altså.

Han HADER andre hanhunde og hvis de er større end en foxterrier så skal de bare have tæsk. Vi har ham af den grund altid i snor, men hvad hjælper det når der kommer 10 hunde hen til ham?

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hunde..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 06:49

Jeg er super træt af folk der lader deres hunde rende løse, med undskyldningen om at "de gør ikke noget".

Jeg ved at da jeg havde hund, var det min egen jeg var bange for ville gøre noget. Jeg havde ham altid i snor, udover steder hvor jeg vidste 110% at der enten ikke kom andre hunde, eller at jeg ville kunne se det på lang afstand og ta min egen i snor.

Det er fint nok at fru hansen mener at hendes hund ikke gør noget, men når den kommer løbende hen til min hund i snor, opfatter han det naturligt som en trussel, da han ER i snor og dermed ikke kan forsvare sig selv på lige fod med den.

Så ta nu de hunde i snor, for pokker!

Back in my days, we didn't have starships. We had to WALK from solar system to solar system. In 6 feet of snow!

0
0
Svar på denne tråd

årh kender det alt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 07:34

for godt og det er bare så rent ud sagt r*øv hamrende irriterende!!! Vi oplever i perioder osse rigtig mange løse hunde - det er ikke bare her i byen det er sket, det er osse der hvor vi boede før. Det virker som om folk er total ligeglade med deres hunde selvom vi har en hovedvej gennem byen Og ikke nok med det, men vores bryder sig aldeles ikke om hunde der kommer rendende hen til dem hvilket jo hurtigt kan resulterer i totalt kaos reelt, og en masse dumme skader på alle hundene. det er jeg ikke interesseret i - jeg er ikke bare bange for vores egne, men osse de hunde vi møder- for de kan jo ikke gøre for de har dumme ejere, og jeg ønsker jo heller ikke at den anden hund så skal komme til skade

Det er bare det værste når så det er en usikker, agressiv el rigtig nysgerrig hund der følger efter en - el ikke bare går videre men skal stå og stirre el lig. Det er sket så ofte efterhånden at jeg ikk længere kan holde pulsen nede når det sker - og det kan vores jo osse mærke og blir dermed mere utrygge- dvs mest min hanhund. Tilgengæld vil hunhunden IKKE ha nogen snuser el PRØVER at snuse hende bag i - og så blir hanhunden osse gal etc. og så er det bare en ond cirkel hvor man ka nstå der viklet ind i snore, uden nogen der gider at hjælpe, uden en ejer i sigte etc.

Det er bare SÅ ubehageligt med andres løse hunde. Og vores føres altid i snor, med mindre vi er ude på en bestemt mark hvor vi VED de kan rende løst når jægerne ikke er ude.

Nikon-pics4U

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Min by...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 12:11

Jeg bor i en lille landsby hvor alle hundene efterhånden kender hinanden. Derfor gør det knapt så meget når en af dem ind i mellem løber alene rundt. Der er kun én jeg ikke har lyst til at møde løs, en kæmpe Sct. Bernards han. Og det er kun fordi Sonny, min hund, af en eller anden grund ikke kan fordrage den.

Men jeg kan godt sætte mig ind i at situationen er anderledes i byen.

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

MetteBo
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 12:37

anderledes i byen ?? Vi bor altså osse på landet- og situationen er ikke anderledes i byen andet end til det bedre/mere positive, faktisk så virker det jo til folk i byen er mindre ligeglade med deres dyr kan rende frit, gå ud og blive kørt ned. Derinde ser man i hvert fald langt sjældnere en løs hund, og de går mere iførst snor end ude på landet hvor folk desværre ofte har en helt anden mentalitet omkring dyrene.

Lov er lov og skal overholdes uanset HVOR man bor el ikke bor. Der er en grund til hundeloven er indført. Og uanset hvor man er fra, så kan vi andre ikke garderer nogen af hundene- hverken egne el andres hvis nogle lader deres rende frit uden opsyn og tilbage kaldelsesmuligheder - hunde der ikk kan lide andre hunde har jeg ikk et problem med hvis de er i snor - vores egne bryder sig som sagt ikke forfærdetligt om andres hunde, og er tilfredse bare med dem selv. Men så har vi et problem når vi møder andres løse hunde de ikk kan kalde tilbage, ikk vil kalde tilbage, el hvis de er helt uden opsyn og render alene el lig- for deres hunde vil måske gerne hen og holse på vores, selvom vores måske ikk kan lide dem - el jeg ikke ønsker det.

Det er måske i orden selvom jeg tager de forholdsregler jeg kan - at der så kan ske noget fordi andre lader deres rende i ren ligegyldighed så vi alle kan risikerer skadede hunde selvom vores er i snor, og på trods af en lov der siger vi har vores ryg fri reelt i og med de går i snor?? Jeg mener det kan da ikk være rigtigt bare fordi vi bor på landet- at vi ikk kan være sikre når egne hunde er i snor, fordi andres render løst??

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Øhm...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 12:47

Så bor du jo tydeligvis ikke i den samme landsby som mig ;)

Jeg siger bare at i min by er løse hunde ikke noget farligt. Det betyder jo ikke vi allesammen bare lukker dem ud ad hoveddøren og så ellers er ligeglade med dem :)

Min hund er skam i snor.. Næsten altid :D

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

MetteBo
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 13:09

nej det gør jeg nok ikke- chancen taget i betragtning af antal hn brugere er vist ikke så stor*LOL*

Løse hunde uden opsyn er altid farlige om man vil det el ej- så er det et fedt om det er i hht andre hunde el trafikken etc. Det ER farligt med løse hunde der render selv. Og det er jo et fedt om de som sådan er farlige- der kan opstå en potentiel farlig situation hvis de møder andre hunde i snor, som holdes i snor evt fordi de ikke bryder sig om andre hunde (?)

Jeg siger heller ikke det betyder i alle bare lukker dem ud af døren og lader dem rende- Men de steder jeg har været virker det som om nogle rent faktisk gør.

Jeg spørger dig i ovenstående indlæg om nogle spørgsmål fordi jeg gerne vil vide hva du vil svarer på mine spørgsmål.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 19:22

tak for jeres svar - glad for at høre at jeg ikke står alene med "problemet"

Camilla ♥Aurora♥: nu har jeg gået med hund i 10 år her i byen, har haft 3 hunde og oplevet 10 overfald tror jeg. 2 af overfaldene endte ved dyrlægen!

Så jo det sker faktisk og det sker faktisk tit.

jeg håber ikke at jeg skal forstå dit indlæg sådan at hvis du ikke lige kan kalde din hund til dig (som er i lømmelalderen så det vil være helt naturligt), så gør det jo ikke noget fordi det bare er en lille glad hvalp som vil lege?

Normalt er jeg ligeglade med løse hunde, og jeg går også løs med mine egne (under kontrolerede forhold), og kommer der fremmede løse hunde hen til mine, så får de bare lov at løbe løs.

men må nok indrømme at jeg er blevet utryg ved andres hunde, specielt efter de overfald jeg har oplevet. Desuden har jeg en hund som kan finde på at slås hvis den anden hund begynder, men han vil helt sikkert tabe!

0
0
Svar på denne tråd

Lonni...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 07:17

det er lidt det samme her - efter vi i sin tid mødte en rent ud sagt kolloenorm hund der var agressiv og pustede sig op- så gik min hanhund i forsvars position for at beskytte mig - je ger helt og aldeles sikker på han vil tabe nærmest om så det er til en tæppetisser. MEN føler han den anden hund kan finde på at skade nogen af os, ja så går han i krig koste hva det vil tror jeg. Og det vil jeg ikke risikerer- igen ikk for nogen af hundene (den anden hund kan jo stadig ikk gøre for den måske har en tumpe som ejer). Desuden går jeg med to hunde på en gang- des sværrer er det for mig med to snore mv. Og nej jeg vil IKKE skulle gå med dem hver for sig, for det burde slet ikk være nødvendigt hvis folk overholdt loven. Og jeg vil ikke straffe vors ved ikk at gå tur sammen fordi andre ikke tænker sig om heller.

Man skal desværre tænke rigtig meget over andres hunde og reaktioner- om de kan styre dem el ej, om man møder en løs uden ejer mv. Og faktisk kan man spilde rigtig mange kræfter på det fordi man blir drøn nervøs når man ser en hund løs- kan de nu kalde den til sig mon? El en hund uden ejer- løber den nu videre el kommer den hen og faen er løs? Det er ikke spor sjovt.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider