Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

How to give your cat a pill
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 15:28

De har fået alle 8!

Men uha det er dyrt: 422 kr!!!

De har igen haft lidt dårlig mave- men Sort kastede op, og var lidt indsunken om øjnene. Så jeg ringede til dr. dyr- og fik ringet recept på apoteket.

De fik deres 6(!) hele og halve piller i en lille gnalling leverpostej. Det var ikke svært!

Men... 47 kr pr kat? Er det ikke ret dyrt? For 1 eller ½ pille? De hedder Milbemax vet.

Nå- bare de bliver raske. Der er indkøbt ris, pangasius (fisk) og kylling til tre dage mere.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Og så kom Michel hjem
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 16:07

Så nu har de alle fået.

Og fisk og ris.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Dyrt.....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 10:42

Piller til katte skal åbenbart bare være dyre.

Sidste vinter fik vores katte og mine heste ormekur ca. på samme tid og i den forbindelse kom jeg så til at sammenligne priserne. Resultatet var, at det faktisk var dyrere at behandle en 4 kg's kat for orm end det var at behandle en 400 kg's hest for orm (inkl. hestens gødningsprøve). Jeg var noget forbløffet over den konstatering!

Men godt du fik behandlet alle dine katte og det gik nemt. Her er vi som regel nødt til at indfange katten og proppe ormepillerne ned i halsen på dem, ellers nægter de at spise dem. Det er ikke super nemt, især vores ene hunkat er temmelig hidsig, så jeg er nødt til at holde hende med handsker på, imens min far propper pillen i gabet på hende. Det er ikke just behageligt men nødvendigt, heldigvis har hun ikke orm så tit, så det er sjældent der skal behandles.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

et godt tip
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 11:00

til at give katte piller. Er at knuse pillerne, og blande dem med lidt mayo, og smøre det på det ene forben.

Katte er meget renlige, og vil derfor strakts gå igang med at slikke sig rene. Jeg har gjort det flere gange, og det virker.

Vh. Annika

0
0
Svar på denne tråd

Kunsten at
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 11:06

give en kat en pille. Synes dette er meget sigende:

wiki.wegge.dk/wiki/ Kunsten_at_give_katte_piller

Sidst vores skulle have var vi også to om at putte pillen i munden på hende. Man kunne ikke camouflere det i leverpostej...

Jeg har dog for nyligt fået at vide at hvis man holder katten i nakkeskindet, så åbner den automatisk munden. Ved ikke om det gælder alle katte og har ikke selv afprøvet det. Men når nu missen skal have p-piller vil jeg nok forsøge med det som Annika foreslår først:)

0
0
Svar på denne tråd

Det er vist nogen særlige
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 08:35

Piller- med kødsmag.

Med p-piller knuser jeg dem i en lille klump leverpostej/1 tsk dåsemad.

Og ja- en af dem havde orm og lagde en enlig spolorm. Og så gik de forresten ud og fik fat i en mus eller to.

Jeg synes, de tissede meget efterfølgende?

Der var meget vådt i bakkerne (som renses hver dag- og tømmes helt hver anden (og efter behov!), eftersom de som regel ikke tisser så meget).

De er i hvertfald kvikket op, selvom de stadig har noget tynd mave, og Sort kaster ikke mere op. Blå og Sort har virket lidt strittende i pelsen før kuren, men det er vist bare vinterpels. Og Sort fiser ikke mere så forskrækkeligt.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider