Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At blive væk fra en aftale?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 11:30

Hej med jer.

Jeg bliver lige nødt til at få afløb for min forargelse!

Nu har vi efterhånden solgt en del heste, og vi har igen to til salg. (En 4 års og en 1½ års)

En dame skrev her i starten af ugen om hun måtte komme og se vores plag, og vi aftalte klokken 10:00 lørdag.

Jeg har stadig intet hørt og vi har endda holdt hestene inde til klokken 10:30, hvilket er lang tid når de er vant til at blive lukket ud klokken 07:30 - 08:00.

Hvad sker der for folk? Er de bare dårligt opdragede eller hvad tænker de dog på?

Vi har prøvet det et par gange efterhånden, og alt forladt hvis der er sket noget i privat livet, men vi andre skriver eller ringer da lige hvis noget kommer i vejen - man har jo trods alt en aftale!

Nej hvor er jeg skuffet, sur og dybt forarget.

Heldigvis har vi hestene hjemme, men tænk hvis de stod ude, og man bare gik ude på opstaldningsstedet og ventede.

KÆMPE suk herfra!

Med venlig hilsen
Kine Bloch

"At vove er at miste fodfæstet et kort øjeblik, ikke at vove er at miste sig selv!"

0
0
Svar på denne tråd

Det er møg belastende
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 11:56

At folk ikke sender en tekst eller ringer.

Vi har også prøvet det flere gange - Og af og til, når personen har været ude og prøven hesten.

Det er spild af andre folks tid.

0
0
Svar på denne tråd

irriterende
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 12:36

adfærd.. Jeg prøvede engang med en smed for mange år siden. Jeg havde min hest opstaldet og det var første gang den nye smed skulle komme. Jeg fik en tid kl 10 formiddag og måtte tage fri fra job. Alle de andre heste blev selvfølgelig lukket ud og hun var alene i stalden. Da det ikke var det sjoveste for hende var tiden altså lang. Da kl var 14.15 blev hun lukket ud. Smeden kunne jeg ikke få fat i så tænkte at han nok ikke kunne komme alligevel. Da hun var lukket ud kørte jeg hjem, godt muggen over at betale en fuld arbejdsdag. Kl. 16 kom smeden og han blev så tosset over at han var kørt forgæves da hesten jo nu var ude - ikke nok med det - han havde skældt vores gamle søde staldmand (70 år) huden fuld. Jeg ringede til smeden næste morgen for at få styr på misforståelsen, og jeg blev skældt og smældt og han ville have sine penge osv osv. Jeg betalte aldrig regningen som han alligevel sendte, og jeg hørte så ikke mere fra ham. Jeg blev så gal og fandt selvfølgelig en ny smed, som jeg så har haft i 13 år uden problemer.. Det er bare for meget og fuldstændig uacceptabel opførsel -kan godt forstå at du er blevet gal og harm- det ville jeg også blive..

tina

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  07-11-2009 15:41

Det er simpelthen utroligt så egoistiske nogle folk er!!!

Det værste, jeg ved, er folk, man ikke kan stole på.

Jeg har også prøvet med min tidligere hest at blive brændt af 3 gange af 2 forskellige smede. Hver gang havde jeg også været nødt til at tage fri og køre ud til opstaldningsstedet og vente og vente forgæves....

Ja, så har man sgu lyst til at gøre det her...

Regina

Never argue with an idiot

they just drag you down to their level!

0
0
Svar på denne tråd

Det er også
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 15:46

en af de få ting som virkelig kan få mig til at brænde af, også fordi man planlægger dagen efter evt. kunder og hvis de så bare gad ringe og sige at de havde fundet noget andet som var mere spændende de skal de ikke høre noget for, men det andet er simplethen manglende respekt for andre folks tid. men efter som jeg lever af at sælge må man jo alligevel være flinke ved folk hvis de så dukker op flere timer senere end aftalt. men jeg syntes egentlig generetl folk er flinke til at give lyd hvis de ikke kommer eller bliver forsinket.

Vh Gitte

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

DUM ÆDFÆRD
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 17:49

Jeg har prøvet det nogle gange, da jeg søgte part sidste gang..

Så har jeg prøvet det med smeden.. hvor der blev udtrykkeligt sagt at han tog mig som den første på dagen.. Jeg havde sagt på arbejdet at jeg kom når smeden havde været der.. Da jeg havde ventet en time på mit opstaldningssted ringede jeg, "5 min så er jeg der" - en time senere, "jeg er lige på trapperne", en time senere, tog han den ikke og derfra fik jeg først fat i ham kl.16 da jeg havde så meget indenbrændt at jeg bare måtte ud med det, da det havde kostet mig en dags arbejde.. Han lovede så at komme dagen efter og der lavede han det samme nummer.. han fik et møgfald på sin telefon svarer og siden har jeg så aldrig nogensinde hørt fra ham. Tjja det må vel være 2 år siden..

Der er ikke noget værrer end folk som laver aftale og ikke dukker op... :-(

Mvh. Dina Weibull

GRATIS PART TILBYDES- 4100 - www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/223926/

Julia lever i evigt minde

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget nyt.
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 18:03

Min veninde har en hest til salg. En mulig køber ringede og de aftalte en tid (vistnok i lørdags kl. 9).

Min veninde bookede derfor tid i ridehuset til undervisning kl. 9:30 (ellers var det umuligt at komme til derinde).

På dagen dukker der ingen op. Kl. 10 kommer der en sms med, at bilen var gået i stykker og at køber vil være der inden for kort tid. Min veninde aflyser.

Altså... hesten var redet og køber vidste også godt kl. 9, at bilen ikke ville køre. Det vidste køber nok også før kl. 9...

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 18:41

Ja, de oplevelser har jeg som sælger desværre også været udsat for.. Det er utroligt træls, da hele dagen jo går med at forberede, for vil jo gerne have at hesten viser sig på bedst mulig måde....

Skal selv vise min pony frem i morgen, så håber ikke jeg kommer til at stå derover forgæves, men ved jo aldrig...

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

Lækker 1 springpony sælges - se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Det er for dårligt
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 19:36

Også her har interesserede købere "booket" tid for fremvisning og bare blevet væk uden en lyd. Den værste var en jeg lovede at hente på stationen, for ikke hun skulle tage bussen derud. Hun dukkede aldrig op ved toget og tog ikke telefonen da jeg ringede for at høre om hun overhovedet havde været med toget. Det tilbyder jeg så aldrig mere, tænk at være så flink og så bare få tavshed igen :-(

Øv øv øv.

Jeg kan så bare prise mig lykkelig over at netop DE ikke fik min hest, for hvis de ikke engang kan overholde en aftale, hvad så???

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

mangel på
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 19:40

Pli og respekt for andre.

Man bliver ikke væk fra en aftale. Man ringer senest dagen i forvejen og bliver man forsinket til selve aftalen( eller akut forhindret, det kan jo ske), så ringer man straks og giver besked.

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 00:20

Jeg har prøvet det nogle gange i forbindelse med partsøgning og efter det var sket et par gange, at folk ikke dukkede op, så gør jeg det, at jeg forventer at folk ikke dukker op. Så kan man ikke sige, at jeg har sat forventningerne for højt. Jeg tænker bare "ja ja, nu må vi se, om de kommer".

Så jeg tager i stalden til aftalt tid - er personen ikke dukket op, begynder jeg at ordne hesten, sadle op og hvis de stadig ikke er der, så rider jeg jo bare.

Jeg ved godt, at hvis man står med en hest til salg, er det lidt noget andet, da man nok gør lidt mere ud af det for at hesten tager sig ud på den bedst mulige måde, så måske kan det ikke helt sammenlignes.

Men jeg vil så give jer fuldstændig ret i, at det er en mærkelig og uacceptabel adfærd ikke at komme til en aftale! Det mindste man kan gøre er da lige at give besked. Jeg har bare indset, at nogle folk er dårlige til det og jeg ved jo ikke, om lige den her person er en af dem, der er dårligt opdraget og derfor benytter jeg ovenstående "teknik"

Heldigvis har jeg nu et super godt set-up med nogle gode og pligtopfyldende parter på hestene, så der går forhåbentligt mange, mange år før jeg igen skal ud i at lede efter nye personer...

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er vist
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 09:48

ganske "normalt" i hesteverdenen - at en aftale ikke er en aftale....medmindre det altså lige passer én.

SUK!!!!

KH:)

Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider