Godaften 
Jeg håber der sidder nogle erfarne kattemennesker derude
Jeg har brug for lidt hjælp til en 2 dage gammel killing.
Først lidt forhistorie:
Min norske skovkat Karoline får killinger natten til tirsdag. 4 stk bliver det til, de 2 første vender forkert og jeg må hjælpe med at trække dem ud. Den første er så lidt slap, den var også lang tid undervejs - hun havde presseveer i 1½time! Den vil først ikke rigtig die, men jeg får den lagt til op ad formiddagen, den er født kl 3 om natten. Og så kører det ellers bare derudaf, alle 4 killinger sutter og tager på. Karoline er godt nok lidt urolig men jeg tænker ikke nærmere over det.
Jeg tager op til hesten onsdag formiddag, og min mor er så hjemme hos mig og passe min datter imens. Min mor ringer så efter 1½time og siger at Karoline lige har født en killing til!!
Det er så næsten halvandet døgn efter hun fødte de andre! Den femte killing er levende og virker frisk nok. Den er dog lidt mindre end de andre.
Den vil ikke rigtig sutte, og jeg forsøger så at lægge den til da jeg kommer hjem. Men den vil ikke rigtig tage fat. Og det er også rigtig svært at lægge den til da de andre killinger jo er i fuld gang og møvler rundt.
De er jo lige over et døgn foran den anden.
Jeg vejer den så om aftenen og da den ikke har taget på, giver jeg den lidt erstatning. Den sutter det bare i sig! Så appetitten fejler ikke noget, den skal bare have lidt indenbords så den får lidt energi.
Jeg giver den ikke noget om natten for jeg tænkte at den nok ville finde ud af det der med at sutte hos sin mor.
Men den vil bare IKKE sutte hos sin mor. Jeg gav den en lille smule erstatning igår for at holde den kørende og håbede den fandt ud af det, men det gør den ikke. 
Idag har jeg så givet den erstatning ca hver 3. time og den er livet meget op. Men sutte hos sin mor vil den ikke...
De andre killinger er godt fede og runde, så der er masser af mælk til dem.
Kan jeg håbe på at den nok skal finde ud af det?? Så jeg ikke skal til at give den flaske i ugevis??
Moren tager sig fint nok af den og vasker den osv, så den del er iorden.
Er der nogen derude, der har hørt om killinger, der er startet op på flaske, men som har lært at sutte hos en mormis senere?
Det ville jo være bedst (og nemmest!) hvis den fik mælk hos sin mor...
Undskyld det blev lidt langt, havde vist også lige brug for at få skrevet hændelsesforløbet ned 
Hilsen Nadia