Min lille herre Kejser er den første killing jeg har haft. Han kommer fra stalden - så han var vandt til ude/inde (inde=stalden).
Da han kom hjem til mig at bo var han inde de første 10 dage - han skulle jo lige lære man ikke behøver at dø af skræk når noget steges på en pande, der er en som tisser på toilettet, fjernsynet går osv.
Så havde jeg i mellemtiden indkøbt halsbånd+sele+snor til herren.
Så jeg begyndte at gå rundt med ham udenfor i hans sele (med hundesnor i) - det gik der endnu 14 dage med.
Samtidig trænede jeg MEGET indkald (han får noget hver gang han kommer). Han var meget sky da jeg fik ham - så det var ekstra vigtigt - for han kommer nemlig IKKE bare sådan lige 
Efter han var blevet sikker i indkald, var vandt til udenomgivelserne ved vores hus - og vidste, hvor døren ind var tog jeg snoren af ham.
Jeg blev ude sammen med ham de første par uger - så han var dagligt ude et par timer. Så begyndte jeg at være inde, hvor døren så stod åben.
Nu er han endelig helt fri og er ude/inde som han lyster (dog ikke om natten og i myldretiden på hverdage).
Det sætter herren STOR pris på!!! (Han tigger aldrig efter mad, men at komme udenfor er virkelig noget der tigges og hyles efter!)
Det er en meget sikker og stille måde at gøre det på - men han havde også en anden historie end de fleste killinger (som er kælne og aldrig har frygtet mennesker) 
Kejsers far er vildkat. Kejser var (og er) meget sky for fremmede udenfor. Hans mor (staldkat) kom gående med Kejser og hans søskende, da de var 4 uger gamle - de boede derfra i stalden indtil han var 10-11 uger og kom hjem til mig og bo (tog ham lidt tidligere for han kunne blive præget på et hus også - han var med hos kattemor hver dag, når jeg var ved hesten).
Selvom han er totalt hund/min skygge overfor mig ude/inde nu kan han stadig være sky udendørs til han er helt sikker på det er mig - de fleste andre kan ikke komme i nærheden af ham udendørs.
Men han er ikke i tvivl om hvor han bor 
Om 0-1½ år flytter herren og jeg i lejlighed - han skal forblive udekat, for han kan ikke være andet som søn af en vildkat og en "renracet" staldkat. Han elsker at være udenfor.
Til den tid tager vi lige 14-21 dage som "indekat" hvor han kun færdes ude i sele (og kommer med i stalden/hjem til mine forældre så han kan få afløb for sin ekstreme energi).
Så bliver han udekat igen - denne gang ikke som parcelhuskat, men som lejlighedskat