Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ny kat, ud hvornår?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 20:00

Jeg tog en hittekilling (ca. 16 uger) til mig torsdag i sidste uge. Den har så været her indenfor siden.

Men hvornår kan jeg begynde at lukke den udenfor?

Og hvordan gør jeg det? Åbner jeg bare døren en dag og håber den kommer hjem igen eller?

Det er første gang jeg har kat så gode råd modtages gerne :)

Den får foder fra dyrlægen og jeg har købt loppeforebyggende pipetter som den får en af i nakken før den kommer ud.

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet

0
0
Svar på denne tråd

Kat der skal ud.
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 20:25

Hold den inde i 14 dage.

Jeg lukkede min kat ud igen i mandags efter han har været indekat i 2 år. (Har før det været udekat)

Jeg havde taget fri mandag og tirsdag. Mandag gik jeg ud sammen med ham. Da han ligesom havde kigget sig omkring gik jeg ind, men holdt øje med ham. Han fandt hurtigt ud af hvor han bor og hvordan han "banker" på.

Så altså, gør det stille og roligt.

Og så ville jeg ikke give loppekur, når katten ikke har lopper. Jeg har aldrig givet min kat loppekur, og han har aldrig (7-9-13) haft lopper.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 20:25

hmmm... jeg ved ikke om jeg kan give det bedste råd. Men har selv 3 dejlige misser. Og de blev for halvanden måned siden udekatte. (kattene er 4, 3 og 1)

Vi havde boet det nye sted i 4 dage, så åbnede jeg bare vinduet og siden har de selv fundet ind og ud

Du kunne give den faste måltider, så du altid ved den kommer omkring det tidspunkt. Det kunne måske give lidt tryghed fra din side. Er selv lidt en pyller VIL have de kigger hjem 3-4 gange om dagen.. haha, meen det gør det nu også ..

Held og lykke med den lille mis

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

Ny kat...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 20:50

Man plejer at sige 14 dage inde og så kan man åbne døren - det har jeg også altid holdt mig til, og har aldrig haft en kat, der rendte væk.

Mvh Maria

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

Ude fra dag 1 ......
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 00:36

..... for min hittekat nr. 2`s vedkommende, men det er i kattegård, som samtidig er vores gårdhave.

Da jeg fik kat igen sidste år efter mange år som "katteløs", var den indekat fra november og så til påsken i år, hvor vi lavede kattegården. Den kom kun ud i sele og snor ind til kattegården blev lavet.

Jeg magter ikke bekymringerne over løsgående kat(te)mere, der er for meget trafik lige tæt på hvor vi bor.

Hittekat nr. 3 melder snart sin ankomst, så skal det også være slut

Mvh. Gammelnok

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

Med mine små
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 08:02

Så udover at lægge kattebakkeindhold (uden bæ), så går jeg ud- og er ude.

At de små så synes vejen er sjov- gør mig gråhåret. i starten styrede deres mor.

Michel fik vi i julen sidste år, hun var knyttet til min dreng, og kunne gå ud, så hun var inde en uge, så gik han ud med hende.

Siden- ja åbne vinduer og koldt.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

katte...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 08:23

Jeg har hørt at kattes "vejviser" ikke er så veludviklet. Derfor er det bedre at vente til de har lidt alder før de lukkes ud første gang, hvis man gerne vil have dem hjem igen. Om ikke andet så få den vaccineret, neutraliseret og øremærket først.

Knus fra Trine

0
0
Svar på denne tråd

khaksjdhk
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 17:19

Min lille herre Kejser er den første killing jeg har haft. Han kommer fra stalden - så han var vandt til ude/inde (inde=stalden).

Da han kom hjem til mig at bo var han inde de første 10 dage - han skulle jo lige lære man ikke behøver at dø af skræk når noget steges på en pande, der er en som tisser på toilettet, fjernsynet går osv.

Så havde jeg i mellemtiden indkøbt halsbånd+sele+snor til herren.

Så jeg begyndte at gå rundt med ham udenfor i hans sele (med hundesnor i) - det gik der endnu 14 dage med.

Samtidig trænede jeg MEGET indkald (han får noget hver gang han kommer). Han var meget sky da jeg fik ham - så det var ekstra vigtigt - for han kommer nemlig IKKE bare sådan lige ;)

Efter han var blevet sikker i indkald, var vandt til udenomgivelserne ved vores hus - og vidste, hvor døren ind var tog jeg snoren af ham.

Jeg blev ude sammen med ham de første par uger - så han var dagligt ude et par timer. Så begyndte jeg at være inde, hvor døren så stod åben.

Nu er han endelig helt fri og er ude/inde som han lyster (dog ikke om natten og i myldretiden på hverdage).

Det sætter herren STOR pris på!!! (Han tigger aldrig efter mad, men at komme udenfor er virkelig noget der tigges og hyles efter!)

Det er en meget sikker og stille måde at gøre det på - men han havde også en anden historie end de fleste killinger (som er kælne og aldrig har frygtet mennesker) :)

Kejsers far er vildkat. Kejser var (og er) meget sky for fremmede udenfor. Hans mor (staldkat) kom gående med Kejser og hans søskende, da de var 4 uger gamle - de boede derfra i stalden indtil han var 10-11 uger og kom hjem til mig og bo (tog ham lidt tidligere for han kunne blive præget på et hus også - han var med hos kattemor hver dag, når jeg var ved hesten).

Selvom han er totalt hund/min skygge overfor mig ude/inde nu kan han stadig være sky udendørs til han er helt sikker på det er mig - de fleste andre kan ikke komme i nærheden af ham udendørs.

Men han er ikke i tvivl om hvor han bor :)

Om 0-1½ år flytter herren og jeg i lejlighed - han skal forblive udekat, for han kan ikke være andet som søn af en vildkat og en "renracet" staldkat. Han elsker at være udenfor.

Til den tid tager vi lige 14-21 dage som "indekat" hvor han kun færdes ude i sele (og kommer med i stalden/hjem til mine forældre så han kan få afløb for sin ekstreme energi).

Så bliver han udekat igen - denne gang ikke som parcelhuskat, men som lejlighedskat :)

0
0
Svar på denne tråd

Mine er vildkatte/staldkatte
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 12:48

Eller afkom af samme (Malle er dog vistnok siamblanding), og jeg har brugt samme metode i de år, vi har haft katte.

Dog er jeg mere nervøs nu, så de kommer ikke ud før, de er 14 uger.

Et "allekald" er praktisk- mit er "Misse misse Misser- Kom!". Og så lækkert foder.

Min Bisse er den mindst kælne, men den, der kommer sikrest, såe, det kan man ikke regne med! ;-) Hun er også den, der søger ind i haveskuret, hvis der er for farligt ude. ;-)

I dag var Klæbe lige ved at tage en fuldvoksen fasan, der højlydt gokkende flaksede væk... Sort så til, men ingen blev bange over larmedyret (udover mig altså!), der ellers lå fredeligt i en krog af haven og hvilede sig.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

well.....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 15:32

Katten har været ude og vende siden i tirsdags. Tirsdag gik den ud på trappen, sad og kiggede og gik ind igen. Torsdag ville den gerne ud og var væk en halv times tid og ude flere gange. Lige ledes igår og idag.

Den kommer dog kun ud når jeg er hjemme og hopper ind og ud ad vinduet som jeg holder åbent til formålet, men der bliver hurtigt ret koldt så den metode gider jeg ikke så længe. Men går også ud fra den vil være ude længere og længere tid ad gangen som den bliver mere og mere tryg, og at jeg dermed på et tidspunkt kan lukke vinduet.

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider