Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forkølet hund?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 07:42

Min Berner Sennen-dreng på snart 3 år, har de sidste par dage gået og "fnyst" en del... Altså han nærmest nyser (med snuden, ikke halsen), som om han har noget i næsen Og efter sådan en omgang nys/fnys, så står han og smasker som om han forsøger at få noget ud af munden og savler en del... Hvis det giver mening? Derudover virker han frisk nok, vil gerne spise og drikke og luftes, som han plejer.

Det er, i følge min overbevisning, ikke kennelhoste, da han har haft det før. Der hostede han, og lavede opkastbevægelser. Dette ligner slet ikke det.

Det skal siges at vi i forvejen har en tid hos dyrlægen i morgen, da han skal kastereres pga. testikelforandringer, og jeg selvfølgelig vil gøre opmærksom på denne "forkølede" tilstand, inden...

Men, kan hunde blive snottede??? Eller hvad kan det være? Har I oplevet noget lignende...?

Louise

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.

0
0
Svar på denne tråd

Snottede jo
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 07:52

Ved hundesyge- men det er han vel vaccineret imod?

Ellers kan det være IIDØV- infektion i de øvre luftveje eller lungebetændelse.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 08:04

Tak for svar!

Ja, han er selvfølgelig vaccineret mod hundesyge.

Puha, håber heller ikke det en af de andre, men muligheden er da tilstede, kan jeg godt se

0
0
Svar på denne tråd

En hund kan
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 10:54

sagtens blive forkølet, ligesom os. Min hund har næsten lige selv været forkølet.

Dog ville jeg alligevel spørge dyrlægen :-)

Mvh Flis
"Lad være med at kaste med spejderhagl, hvis du selv bor i et spejderhus"

0
0
Svar på denne tråd

forkølelse
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 11:40

Hvis din hund virkelig er forkølet bør du ringe til dyrlæge i dag!

Hvis han er sat til en operation i morgen skal de vide det, så han kan blive undersøgt i dag og de kan finde ud af, om de skal fortsætte med at planlægge operationen.

Det ville da være rigtig ærgerligt at tage ind til dyrlægen med en hund, der har fastet i 12 timer, for så at blive snedt hjem, fordi den snotter og de ikke tør løbe risikoen at operere den...

Håber for jeres begges skyld, at han ikke fejler noget

med venlig hilsen

Katrine og Ib

-hvis du ikke vil have at studerende skal røre din hest, så lad være med at sende den til Landbohøjskolens hospital!

0
0
Svar på denne tråd

min uheldige hund...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 06:24

Mange tak for Jeres svar!

Kunne være rart, om det "bare" var en almindelig forkølelse.

Mht. dyrlægen, så vil de se ham uanset, så jeg tager derned som planlagt her fra morgenstunden, og taler med en dyrlæge, inden han bliver afleveret til OP.

Fordelen ved at det er fra morgenstunden er også, at han ikke når at mærke at han har fastet, såfremt jeg skal have ham med hjem igen

Puha, de dyr altså... Har godt nok været hårdt angrebet på det sidste. Nu skal det blive bedre!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider