|
|
| Hvor mange penge bruger I på jeres dyr? |
|
|
Hej HN'er! Ja, som spørgsmålet lyder,"hvor mange penge bruger I på jeres dyr i måneden?" Jeg er meget interesseret (og lidt nysgerrig) omkring hvor meget I bruger, da det mig og mine veninder imellem er utroligt individuelt hvor mange penge vi hver i sær bruger månedligt! Jeg har hver måned sat 2500kr af til min pony, med tilhørende føl Fordelt meget overskueligt: 1500,- til opstaldning 1000,- til hesteopsparingen (her går forsikring, smed og dyrlæge ind under) Jeg køber sjældent nyt udstyr til hesten eller til mig selv. Jeg skal snart have en hund Her har jeg tænkt mig hver måned at sætte 500,- af. Det skal så gå til: foder, dyrlæge, forsikring, legetøj, træning osv.
Hilsener Mie
Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ved jeg |
|
|
faktisk ikke rigtigt. Har hestene hjemme og mor betaler det meste  (
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange, alt for mange.. |
|
|
Vi har for 14 dage siden købt en killing, en Norsk Skovkat på 6 måneder. Den investering har indtil nu kostet på den forkerte side af 15.000 kr  Køb af kat, udstyr, indmeldelse i diverse klubber, gebyrer til udstilling, stamnavn, foder, kattegård mm. Men på sigt regner jeg med at vi kommer til at bruge i omegnen af 300 - 500 kr i alt pr mdr på de tre katte vi har. Det skal dække foder, grus, dyrlæge mm.
mvh PiaR quantum in me fuit
Trimmebord med hjul købes
ƸӜƷ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) (¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• ƸӜƷ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalalal |
|
|
Hest: 3150,- opstaldning plus smed, udover det kommer der vacc + tandrasp plus div udgifter. Kat: ca 500,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 heste |
|
|
2 hunde, 7 høns, 5 nymfeparakitter + en mand.... På den anden side af 12.000,- / mdr. KH:)
Annette 2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar. 3 km til Birkerød station.
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| khjadhdskaj |
| Forfatter:  |
Anna-S |
| Dato:  |
02-11-2009 20:48 |
|
Kat: 300 kr pr. mdr. (grus, foder, dyrlæge). Hest: 2000 kr. pr. mdr. (opstaldning, foder, hø/wrap, smed, dyrlæge) Fisk: 300 kr pr år (foder og filtre) Udstyr til begge dyr kommer ud over (men er ikke nogen stor post nu, hvor grundtingene er indkøbt) - fiskene får aldrig udstyr  Hesten kostede 19.000 som start. Katten 3.000 kr. (3 gange dyrlæge, foder fra han var 4-11 uger)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Et hurtigt bud vil se sådan ud: Hestene ligger ca i ca 6.000 pr md for alle de faste udgifter (3 stk heste.) + undervisning og evt dyrlæge. F.eks har de allesammen lige fået ordnet tænder som koster knap 2000 pr hest, altså i alt knap 6000 kr  Kattene koster os 1500-2000 kr pr md i foder, grus, speciel shampooér, udgifter til udstillinger/shows osv. Vi opdrætter racekatte og har pt 12 stk herhjemme -5 af dem er killinger. Hunden koster os ca 400 kr pr md i foder, hygge-tyggeben osv.. Puha, det gir i alt mellem 8000 og 8.500 kr pr md, og så har jeg hverken regnet undervisning, dyrlæge eller indkøb at udstyr osv med.. Det er en dyr fornøjelse med de kære små, men jeg vil nu ikke være foruden 
Mvh. Nadja Carlsen
Nu med den skønneste frieser-drengerøv!
Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger ca |
|
|
Jeg bruger ca. 300kr mdr på katten i foder og grus.. + dyrlæge mv. På hesten bruger jeg ca. 1000kr pr mdr(foder og forsikring)... + dyrlæge og smed
Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten
"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
Jeg bruger på hest om mdr. opstaldning 1350 kr. træning 300 kr. hver 6 uge 500 kr. smed dyrlæge normalt 1 gang årligt, og 1 gang årligt tandraspning. så er der stævner det skifter lidt men hvis der er en måned jeg skal til stævne bruger jeg omkring 800 kr. - da jeg ikke kan køre ham selv.
Part søges til min westernhest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange mange penge... |
|
|
Uhh, mange mange penge! Tænkt hvad man ellers kunne få - en masse rejser, lækkert tøj og sko, arkitekttegnede møbler... Suk... MEN - hesten er absolut det værd!!!  Jeg bruger mellem 3000 og 3500 kr. pr. måned i opstaldning inkl. al foder og faciliteter, undervisning, smed og dyrlæge. Forsikring betaler ejer (Enzo er til låns). Derudover tør jeg ikke regne sammen på hvad jeg har brugt på udstyr! 
... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Alt at for meget 
Mvh Heidi
What is it with girls and horses? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyr... |
|
|
Hundene - vi har 4 stk i alt.. De koster vel omkring en 1000 kr i foder pr måned ... (de 2 "store" deler en pose eukanuba, hvalpen tager en pose selv og pappilon'en får ca en pose RC hvert halve år- han spiser mindre end kattene) Dertil kommer jo så forsikringer samt dyrlæge.. Endvidere får de 2 store hunde fast medicin hver dag... Kattene, 2 stk, deler ca en sæk RC på 1½ måned, så det er 350-400 kr pr måned... Hesten er jo ikke kommet hjem endnu, så indtil videre betaler jeg ikke for ham, det gør svigerfar... ... Men når han kommer hjem følger der 2 af svigerfars plage med ham, så det kommer jo til at koste lidt at fodre dem .. Alle 3 er ismuler og skal gå i løsdrift, så et par 1000 om måneden kan nok gøre det..
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt for mange.. |
|
|
sætter 2.500 ind på bugdetkontoen i mdr. det er uden dyrlæge og udstyr.. Samt ekstra foder hvis det er nødvendigt.. Har heldigvis kun en hest at betale til.. Når jeg er færdig med min uddannelse skal jeg også betale til min anden hest.. Så 5.000 i måneden.. 60.000 om året UDEN dyrlæge og andet tjant og pjat 
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| budget... |
|
|
Katten: ca.100,- kr pr. måned på specialfoder( Royal Canin til neutraliserede katte) Hunden: Ca. 150 kr pr. måned, foder og incl. årlig vaccination. Hestene står hjemme: omkring 2000 månedligt incl .foder, strøelse, dyrlæge(årligt check) og smed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øømmhh |
|
|
hest:=1000 kr opstaldning, inkl smed (går med sko)og det arbejde smeden udføre ínkl alt foder inkl undervisning (hvis jeg har brug for det) udstyr til hesten: ca 100-150 måneden
hund: kun foder og bidedyr så ca 300 kr 2 kilinger: foder legetøj ca 300-500 kr..
tror jeg, men betaler kun selv udstyret til hesten ellers betaler min mor alt andet, ink dyrlægeregninger til hesten... jeps ved jeg er forkælet..... heeh
Stine nu med Frontiers Chico (ren quater)
ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter, der for spørger jeg min hest, istedet for ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrdyr |
|
|
opstaldning foder hø til hesten og dyrlæge til hunden foder dyrlæge til katten foder dyrlæge kattebakke legetøj kanin hø halm foder og en masse spændene ting som jeg ikke kan lade være at købe til dyrene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billige i drift |
maikenhm |
03-11-2009 12:05 |
|
Jeg har nogle billige dyr kan jeg se på det hele. Jeg bruger gennemsnitligt 2800 om måneden på 4 heste og 1 lille missekat. Men det er så også uden dyrlæge regninger, som kommer oven i hatten. Heldigvis har jeg sjældent behov for dyrlæge til andet end vaacinationer og tandraspning og selvfølgelig ormekur. Lige nu har jeg godt nok en regning på 1200 fra dyrlægen, plus der kommer en mere, havde lige en hest der skulle handelsundersøges, så han kunne blive forsikret. Det er dyrt med de kære dyr, men man vil jo ikke undværer dem. 
et liv uden dyr, ville ikke være et liv for mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Surprise koster: Opstaldning 3250 kr/mdr. Budget 1300 kr/mdr. (Smed, vacciner, tandlæge, ormekure osv divideret ud på 12 mdr = 1300 pr. måned.) Undervisning 600-1200 kr/mdr. Buskort 585 kr/mdr. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, jeg kan kun sige - det er vildt så billigt man kan holde hest. Når det er sagt, så er det også vildt så mange penge nogen bruger på deres hest i måneden. Jeg ville ALDRIG bruge over det jeg gør nu i måneden på en hest (Jeg ved dyrlægeregninger kan varierer) men stadigvæk, så tænker jeg at de folk der holder én hest for over 3000kr i måneden må have et pengetræ stående i baghaven 
Hilsener Mie
Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kæledyrene |
Heidi (Pingu) |
03-11-2009 12:45 |
|
Ja, da jeg havde kat og marsvin kostede det mig ca. 2-300 kroner om måneden. Det var foder, bundstrøelse og forskelligt nyt legetøj/udstyr. Nu har jeg bare mus, de koster mig vel 100 kroner eller deromkring  - Heidi
- med den lille plettede Pingu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Jeg får helt ondt i maven af alle de penge der blir brugt rundt omkring!  Hesten: Den koster mig ingenting - står ved min søster og bor gratis der som fold, hygge hest! Kanin: han koster små 150 kr. om måned!  Da jeg havde hesten hjemme selv, brugte jeg ca. 3500 kr. hver måned til den, til opstaldning, smed, diverse udstyr, dyrlæge, forsikring.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.............. |
MaFilaNoir |
03-11-2009 13:28 |
|
hest: opstaldning med foder= 1650kr pr mdr. Katte (2 stk): ukendt men vil skyde på omkring 200kr pr mdr en sæk foder på 10 kg koster 300kr og holder ca 2-3 mdr. kattegrus koster ca 25 kr pr pose og aner ikk hvor mange jeg bruger på en mdr. hund: foder koster 299kr for Ilams 15 kg og holder en mdr. pt ingen dyrlæge regninger men han har ellers kostet 7000kr i dyrlæge på en mdr  Marsvin (2 stk) omkring 50kr pr mdr. Oven i er der jo så dyrlæge, smed forsikringer til både hesten og hunden. så pr mdr tør jeg slet ikk tænke på hva jeg bruger :-/ ved dog at bare i opstaldning og forsikring om året koster mig 25000kr ret dyrt når man ikk gider at ride eller noget mere!
miniature hingst til salg med papir for veninde. Opstalder har to harflingere tilsalg! bla. en 5års hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ca.... |
|
|
2500,-/pr mdr. (Opstaldning, halm, hø, udlukning, foder og smed)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha..... |
|
|
Det er noget jeg slet ikke har løst til at tænke på. Alt for meget.
4 heste
2 hunde
5 kaniner
2 fugle
Så imellem 6-8000 vil jeg tro om måneden da staldleje i sig selv med rabat er 5400, så er der lidt specielfoder det den ene hest, æbler, gulerødder, hundemad, kaninfoder med spåner-hø-halm. Smed, forsikring og dyrlæge. Rep og vask af dækkener, nyt udstyr.
ja det løber hurtigt op, nå ja så kom der lige en lille opr af den ene hund til blot 11000,-
Sikke nogle ferier man kunne komme på............
Lækker Cliff Barnsby model Anky van Grunsven dressursadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej sikke |
|
|
da en "dum" tråd.. jeg bruger aaaalt for mange penge på de kære dyr.. sikke mange rejser jeg kunne være på hvis jeg ikke havde de kræ.. har lige betalt en dyrlægeregning på 11.000kr bare fordi føllet havde skåret sig på en skarp genstand på marken (meget muligt den knuste flaske jeg siden har fundet).. hestene står hjemme.. men hver 8. uge kommer smeden også værsgo at betale 1700kr.. den ene hest skal ha ordnet tænder to gange årligt = 2x 900kr.. den årlige vaccine puha til 4 heste.. er vist omkring 1000 kr når mængderabatten kommer ind.. også foder.. hø laver vi selv, lejer en mark og sælger det overskydende.. det andet foder kan jeg fodre for mellem 7-11 kr dagligt pr. hest. misserne 3 stk.. en sæk royal canin i ny og næ.. har lige købt to sække på tilbud til 429 kr... så NEJ jeg vil ikke regne den månedlige pris ud.. så får jeg det dårligt... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesten vil jeg ikke |
|
|
tænke på. -Han er mest dyr mht special foder, special sko og dyrlæge pt. Men kattene mener jeg vi fik regnet ud at de koster os ca 400 pr måned. -Der er 2 styks.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zoo..... |
|
|
jeg har 2 heste og to katte. Bruger ca. 4000/mnd. Skal siges, hestene nu står i løsdrift, meget billigt. Men køber selv foder etc. oveni, og der skal jo også smed til etc. Og kattene - får det dyreste foder og sand.. Jeg er vist desværre en, der ikke sparer på dyrene Hellere flytte på gaden, så det gør jeg snart  Lone
Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi bruger |
|
|
Ca. 700 om måneden på foder og kattegrus til vores 3 katte. Der ud over kommer der legetøj, div. tilbehør som børster samt dyrlæge ud over. Dyrlæge kan være dyrt, som i dag da den ene kat fik begyndende krystaller/grus i urinrøret - det blev lige kr. 3.300,- for undersøgelse og behandlinger for det meste af dagen. Da jeg havde hest brugte jeg ca. 4.000,- om måneden på opstaldning, forsikring, undervisning, smed, vitaminer & gulrødder. Dyrlæge + udstyr kom ud over. /Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zadeek koster.... |
|
|
Zadeek koster pr. mdr. Opstaldning incl. støning, foder og pasning (dog %mugning) 3250 Yderlig(Gennemsnitlig pr. mdr. Dyrlæge, smed, ormekure mm.) 500 Tilskudsfoder 200 Det giver ialt 3950kr Derudover kommer selvfølgelig udstyr, stævner, arragementer, uforudsete dyrlægeregninger etc.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hmm er ikke sikker på jeg tør se de tal på bordet  Rotter: 300 kr. Fritter: 100 kr Katte: 100 kr Hunde: 400 kr Heste: 4200 i opstaldning 1200 i foder 1300 i hø og wrap 2100 i smed ca. Vi har 5 heste
Her holder vi Dansk Varmblod =) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllllllll |
Stald Dalgaard |
04-11-2009 09:17 |
|
Det er godt nok forskelligt hvad folk bruger Sådan ser det ud hjemme ved os: Hestene (2 stk.) 1000 kr (for smed, mineraler og dyrlæge. Hestene står hjemme hvor min kære (land)mand sørger for hø og halm ad lib samt opstalding og fold) Hund (1 stk.) 500 kr (Han får specialfoder fra Hills pga. allergi. I prisen er også regnet med dyrlægeudgifter) Kattene (2 stk.) 250 kr (De får foder og jævnlig forebyggelse af lopper og øremidder) Total pr. måned 1750 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene.... |
|
|
...koster alt for meget  Calle koster 2500 kr i opstaldning, 120 kr for ekstra wrap, 1100 kr hver 6./7. uge i smed, og ca. 700 kr i "medicin" hver måned (Cortaflex og Buteless - og det er kun så "billigt" fordi jeg køber det fra England). Zar koster 550 kr i opstaldning inkl. foder, og så giver jeg jævnligt ca. 250 kr for Travo E til ham og hans foldkammerat, og lige nu får han tilskud til hovene til ca. 150 kr i måneden (også kun så billigt fordi det købes i England). Derudover smed ca. hver 2.-3. måned eller efter behov, det koster kun 200 kr (går uden sko). Derudover kommer vaccination til Calle, og tandraspning til begge heste 1 gang årligt. Og selvfølgelig diverse dyrlægeudgifter, der er en ret høj fast udgift på Calle. Det præcise tal tør jeg ikke regne på. Så alt i alt er det dyrt. Og så er jeg vist nok på SU 
>>Sandie<< Engelunds Zar & Forum's Calistro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ååååh.... |
|
|
....ja så glemte jeg da vist forsikringsudgifterne Ca. 5000 kr årligt til Calle, og ca. 1000 kr årligt til Zar.
>>Sandie<< Engelunds Zar & Forum's Calistro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt koster det da |
|
|
4 heste (her af en shetter) 2 middelstore hunde 9 høns og 1 hane 4 kaniner 5 ænder 1 skildpadde
de koster ca. 5000 kr om måneden, men er incl forsikring, dyrlæge og smed, som jo ikke betales hver måned, heldigvis. man dyrene kommer os, så tilgode i den anden ende, da vi spiser husdyrenes afkom(and,kanin,høns)
Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi Bioanalytiker B.M.L.T
godt hø og halm i småballer købes i Ringkøbing-skjern området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine dyr: |
AZJ |
05-11-2009 09:08 |
|
2 store hunde ca 500 kr pr månede 5 katte ca 500 kr pr månede 3 heste ca 1200 pr månede Vi har gård, og derfor kan det jo gøres billigere. Det er faktisk kun på foder og strøelse. Så der er ikke inkluderet hverken smed, dyrlæge eller lign.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|