Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"Totilas kan ikke diskuteres"
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 17:48

'Der er noget I luften, jeg ved ikke hvad…'

Nu er det så ude i det åbne:

Totilas, og dermed al den ukorrekte ridning der honoreres i direkte strid med FEIs eget reglement, kan ikke diskuteres. Ikke engang under det årlige Global Dressage Forum er dette et emne nogen vil prikke til med en ildtang. Det er tankevaekkende at have Eurodressage når nu Ridehesten og DRF 'do their thing and do nothing':

eurodressage.com/reports/shows/2009/ 09gdf/rep10.html www.walterzettl.net/pages/ german_stgeorge.html

"Kottas-Heldenberg said he had just picked up a magazine at the Forum with Totilas on the cover in an awkward trot position. "It reminds me of a Tennessee Walking Horse," he said."

"So in reaction to Kottas' statement De Ridder clammed up and made the very surprising statement that Totilas cannot be discussed at the Forum. Total silence was achieved."

Stilhed og halve historier er blandt de mest magtfulde og effektive propaganda redskaber I historien. FEI og 'din portal til hesteverdenen', Ridehesten, er meget dygtige til at skabe et billede af enighed plaget af få desertoerer. Dette er ikke tilfaeldet.

Walter Zettl bemaerker, at Sjef Janssen burde have indset, at ikke alle amerikanere er lige villige til at bede blindt ved den Hollandske 'Dressurdronning's alter. Jeg forstår dog godt mandens forundring: her er en steward der handler efter de regler og den autoritet han er blevet udstyret med. Det kan kun vaere en sjaelden oplevelse for Janssen.

Fra Eurodressage, ovenfor:

"German journalist Birgit Popp launched herself figuratively from her seat and exclaimed it is "hypocritical that we can't discuss this horse in public, while in the background everybody says something different about him." She continued that Totilas' extended trot is not according the FEI Handbook and "that's what needs to be discussed."

Portrætter males efter foto.

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)

"Riding is - and remains - an education in Humanity."

www.xenophon-classical-riding.org

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 18:33

jeg er stået af.... Synes dit indlæg er noget rodet.

Og i øvrigt kan jeg godt forstå man ikke vil diskutere enkeltsager i sådan et forum. Det er da helt normalt. Men selvfølgelig skal man da emnerne op som generel debat.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 19:57

Er fuldstændig enig med Gitte ....

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 21:59

enig med de andre.

Fatter hat??

Rikke med Katinka og Thor

A good horse is never a bad colour.

0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:30

Tortilas er da et mærkeligt eksempel at hive frem, netop Tortilas om nogen behersker sine bevægelser og bevæger sig korrekt?

0
0
Svar på denne tråd

Insiderdebat
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 23:34

Hvad havde du regnet med, Aleksandra. Kig på GDFs logo, og tjek, hvem der er vært hvert år ;-)

Mvh

Julie

The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)

0
0
Svar på denne tråd

Det bliver refereret
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 00:06

til offentligheden, eller dele af den, det er da en start - og det ser ikke godt ud at blive refereret på den måde uanset hvilken part der har ret.

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

jeg undrer mig over
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 10:49

Det der undrer mig ALLERMEST i den diskussion det var, at det var den tyske træner Ton de Ridder, der går ind og afbryder snakker. Jeg troede bare han var en inviteret gæst - og hvordan kan sådan en gå ind og afbryde en diskussion som moderatoren, Richard Davison, selv sætter igang ved at spg. Kottas????

Julie - kan du evt. udrede det for mig ??

korrekte gangarter dette billede satte snakke igang - korrekt?? Døm selv :-)

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Totilas
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 11:26

Søs, er vi nu igen ude i gæt en gangart ...

Aleksandra, du glemte den vigtigste faktor i dette fantastiske show ..."De Ridder then continued that "he's (Totilas) a crowd pleaser. He fills the stands and we should be thankful for that ."...se det er seriøs snak så det basker - det er det dressur virkelig handler om!!!...eller ???....

Håber debatten bliver taget op, for ingen kan vel påstå, at det ligner trav det den hest viser...

MVH Louise

Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.

0
0
Svar på denne tråd

Udredning
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 11:33

Nej, Søs. Det kan jeg ikke svare på. Og jeg kan heller ikke gætte gangarten.

Mvh

Julie

The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)

0
0
Svar på denne tråd

Det er sgu da en indrømmelse
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 13:06

der vil noget Vil du frem idag, så please the crowd. SUK. Jeg synes også det er utroligt at man ikke kan diskutere enkeltstående tilfælde. Så når man da aldrig videre.

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

besynderligt
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 13:10

BESYNDERLIGT - både hvad der skete på det forum og den gangart ;-)

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 13:37

stadig det er logisk man ikke kan diskutere enkelttilfælde i et sådan forum. Det tror jeg bestemt heller ikke man gør i andre sportsgrene. Det handler vel mere om at få en debat om, hvad rigtige gangarter er, karaktergivning og uddannelse af dommere.

0
0
Svar på denne tråd

Årh, jamen de diskuterede
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 14:46

enkelttilfælde i 2006, tror jeg det var(længe siden jeg læste referatet)- men ihvertfald blev Matine til et års GDF fremhævet for hendes spektakulære, men dog ukorrekte "pi/pa" og dommerne indrømmede at de havde ladet sig rive med.

Ligeså sagen om urent gående Brentina der fik 7 for en halt fri trav - det var også oppe den gang.

Det SPÆNDENDE bliver om Totilas nedarver sine mærkelige gangarter eller om de er kunstigt tillært via roll-kur kombineret med fx Tenn-Walker/frieser- træningsmetoder..

Hvis de er tillært, arver føllene jo ikke noget.

De PLEJER faktisk jævnligt at kigge kritisk på bedømmelsen af "året dressurstævne" om det så er EM, VM eller OL - med videoer, kigge kritisk på dommerne pointgivning, diskutere det osv.

Svært at vide hvad Ton Ridder har i klemme ???

Eva

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

og her....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 20:31

..troede jeg vi skulle snakke om mad...

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 22:03

Winnie -> Arrrhahahahahaaaa! Fantastisk

- velox

"An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider