Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

part og tilridning er det urimeligt ?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 23:38

jeg er igang med at overveje at finde en part til min skønne welsh mountain hoppe på 3. hun er ikke tilredet, men er sadelvant, trænet i lange liner, og har haft rytter liggende på ryggen, jeg er ikke kommet længere end det, da jeg mener at det er mishandling hvis jeg lige rask smider mit gravide korpus på 70 kg på ryggen af hende og rider mig en tur.

Men med denne part havde jeg tænkt på at så at finde en part der måske kunne komme lidt længere i tilridningen end hvad jeg jo lige har udsat hende, men mit spørgsmål er egentligt om jeg kan være det bekendt at søge en part der gerne må tilride min pony.

Jeg vil ikke krave betaling fra parten af, men jeg havde tænkt at jeg kunne undervise parten hvis parten selvfølgelig ønskede det.

Men mit spørgsmål er jo egentligt om det er urimeligt at en part gerne må tilride min pony, eller skal jeg enten vælge at tage en part ind, men kun til at hygge og nusse og træne fra jord ? eller skal jeg sende hende i tilridning, og så når hun kommer tilbage så få en part og kræve betaling for det ?

Sagt af Jeanette og Nosey

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

0
0
Svar på denne tråd

Vi fik en
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 23:59

part til at ride vores den ene til.

Vi gjorde ham selv ryttervant, og lærte ham longering.

Men derfra overtog parten. Hun havde frie hænder og hun skulle naturligvis ikke betale for det.

Og det endte endda rigtig godt. Faktisk så godt, at hun nu har købt ham, og de er et rigtigt flot par. Der kan komme ganske langt i dressur.

Og jeg er OVERHOVEDET ikke misundelig.

Så kan kun sige Go for it.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være urimeligt. Så længe du er åben omkring dine krav og omkring hvor længe parten skal blive ved.

Iøvrigt synes jeg det er bedre med en dygtig rytter til tilridning, da de ofte også deltager en hel del i staldarbejdet/øvrig pasning af hesten.

Og det alene giver også hesten tryghed, da den så kender rytteren.

Fremfor at den bliver sendt i tilridning, og skal forholde sig til en hel masse nyt og nye mennesker omkring sig.

Har erfaring med begge dele, og sidst nævnte var bestemt ingen succes. Hesten rystede nærmest over hele kroppen når han havde været i ridehallen. Og det var ikke på grund af hård ridning.

Berideren var rigtig flink overfor ham, han var bare utryg ved alt det nye.

What the hell we fighting for?
Just surrender and it won't hurt at all
You just got time to say your prayers
While your waiting for the hammer to fall

R.I.P

FERICO

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 00:14

ikke turde lade en tilfældig partrytter tilride en hest/pony.

For det første pga risikoen for uheld, og for at pony skal få en så rutineret indlæring som mulighed uden for meget roden rundt.

Jeg ville sende hesten afsted i proff. ridning og få et godt grundarb lagt fra start af. så kan du tids nok finde en rytter, når den kommer hjem igen.

Jeg brugte en træneruddannet pige til min daværende fjordhests tilridning, og hold da op hun var dygtig! Dengang red hun middelsvær, idag intermediere. Super sød og proff. Hun var helt nede i detaljer, som at ponyen sku drikke mindst 40 liter om dagen, så den fik elektrolytter.

Min ispind var ryttervant, da jeg fik ham, og ham har jeg selv lagt grundarbejdet i, men han er os sendt i træning nu, hos en anerkendt ishesterytter som er pivdygtig, for at få sat gangarterne på plads. Jeg overlader ik mit guld til tilfældige mennesker, tænk hvis noget blev ødelagt. Basis skal være i orden før man får fuld glæde af hesten og den af sin rytter ikke mindst.

0
0
Svar på denne tråd

1233456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 02:28

Jeg har altid ment at når partne var til hjælp for mig sku de ikke betale, ved tilridning, problem hest el lign. Men er det en hest man ikke skal vise særlige hensyn til kan man forlange lidt for det

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Calinka
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 08:16

øhhh, nu lyder det jo ikke som om at Jeanette har tænkt sig at finde en tilfældig part og "smide" op på ryggen af sin pony...og der er jo faktisk nogle parter som rider super godt,og som godt kan lære hesten den grundlæggende dressur.. og selv om de ikke er proff..

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

besvarelse:
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 18:54

Latoya95: det var dejligt at hører en god udmeldelse fra en der har prøvet det.

Calinka ♣Dreyri♣: hvor skriver jeg at jeg bare vil havde en tilfældig part ?. der er da større sandsynlighed for at min pony får en tilfældig rytter og uheld hvis jeg sender hende til en uddannet beridder. det er da de færreste uddannede berriderer der selv sætter sig op på en 3er pony ?

røntved: jeg havde skam forventet at det var helt gratis, der skulel bare hjælpes med at muge boks når parten havde sine dage

Sagt af Jeanette og Nosey

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider