|
|
| Kemi mellem venstrehåndede? |
|
|
God aften derude.
Noget kom lige til at undre mig. Jeg er venstrehåndet og hvad er det? 10 eller 5 % der er det?
Mine 2 længeste (og eneste seriøse) kærester er venstrehåndede og her i weekenden oplevede jeg så lidt god kemi med en fyr, sandelig om han ikke også er venstrehåndet.
Tiltrækker vi venstrehåndede hinanden, og frastøder vi jer andre?
Jeg synes ellers ikke at have specielt meget til fælles med mine ekskærester når det kommer til personlighedsstruktur og sådan noget. De var begge sådan rimlig konforme og konservative og jeg er tjaaa ustruktureret og flyvsk. Ham her i weekenden er dog på samme uddannelse som jeg, spiller samme slags musik (gjorde den ene eks også, men en anden af mine stilarter) og har samme politiske overbevisning som jeg, så det er lidt mere logisk end de 2 andre.
Alle 3 er mødt første gang i en brandert. Den sidste dog til interesseagtigt møde, så det giver mere mening, og så på den anden side, vi var mange på samme uddannelse og stort set med samme menneskesyn, som forøvrigt repræsenterer en ret stor del af befolkningen. Hvorfor lige os 2?
Har I oplevet noget lignende?
Medlem af Bullerklubben Nu også på Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Er også venstrehåndet  har ikk oplevet noget lignende. - Er den eneste i min familie der er det, og iblandt alle mine venner og veninder er jeg også den eneste venstrehånede :b
- xoxo - Nanna -
You have not lived, until you find something worth dieing for!
"Jeg, ved det menneskeligt at fejle".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm tjaa |
|
|
Det er jeg da i grunden også, altså den eneste blandt venner og familie som er venstrehåndet. Eller dvs. har en vennegruppe jeg ikke ser så tit mere, med hele 2 venstrehåndede. Den ene var også kærlighed ved første blik, dog rettet mod hendes faglighed og vi skulle danne grupper på et helt nyt hold hvor vi ingen kendte. Her endte vi 3 venstrehåndede i gruppe sammen, tog dog et par højrehåndede ind også. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror bare det... |
|
|
...har været rent tilfældigt. Min kæreste er også venstrehåndet, og hans søster ligeså - men vi har ikke selv nogen i min familie der er det, inkl. mig selv -- så jeg tror altså det er helt og aldeles tilfældigt det du oplever.
Det skal så siges, at pga. hans arbejde/arbejdsopgaver (han har eget firma) så kan han bruge begge hænder. Meget skægt at se kunderne kommentere når han skriver med venstre mens han klipper med højre  Han er forresten grovsejlmager, før I nu dømmer ham til frisør eller lignende nu hvor jeg skriver "saks" 
//Greenstone  Curly Coated Retriever - klik!
LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET - se min præs. eller www.curlyDK.dk Udstyr sælges - se mine annoncer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej hehe når jeg tænker |
|
|
over det så har de forhold jeg har været gladest for været med venstre hånds fyre Jeg er selv højrehånds... Men lidt sjovt at tænke på:) Tina
Hvor er livet dog en gave, skønne heste, skøn mand, skøn part, det perfekte sted at bo kan man ønske mere? Nej det tror jeg ikke:)
"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"
www.femalephoto.webs.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har observeret det samme, |
|
|
og kan "genkende" venstrehåndede på lang afstand længe inden de laver noget som helst med hænderne, tit uden at være bevidst om at det er derfor de er (eller virker) mere behagelige at være sammen med end gennemsnittet. Formoder hele kropsproget, og sikkert også ansigtsmimikken, er gennemsyret af den styrende del af hjernen? Mine to længste forhold har ikke været med venstrehåndede, og set i bakspejlet heller ikke seriøse, så der må helt klart være en sammenhæng 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Jeg er venstrehåndet og den eneste i famiien... Min kæreste er højrehåndet og vi har været sammen i 9 år... Ingen af mine x'er er venstrehåndet, så her kan jeg ikke være med... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| venstrehåndet |
|
|
jeg er også venstrehåndet, og mit længste forhold var med en venstrehåndet det vildeste jeg har prøvet er nok 8. klasse i folkeskolen, hvor vi var 32 elever i klassen og 15 af dem var venstrehåndede det var lidt spøjst...
HYPZER Mor til Linus Emil 10-12-2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ohooo ok |
|
|
Jamen så er det ikke kun mig. Det ser da ud til, at der er en hvis tendens til gruppering, og selvfølgelig med de obligatoriske undtagelser. Jeg tænker lige som Buhl at den styrrende hjernehalvdel må have noget med det at gøre, hvordan man opfatter hinandens adfærd. Jeg synes bare at mine 2 x´er ikke virkede synderligt venstrehåndede. Ingen af dem var synderligt kreative. Den sidste havde været, men var vidst blevet lidt forstokket i årene inden jeg mødte ham. Sure gamle mand hehe... Nu skal det dog siges at jeg også har oplevet god kemi og noget der føltes som sjælelig forbindelse med højrehåndede. Jeg sidder lige og kommer i tvivl om en endnu ældre x også var venstrehåndet. Vi var i hvert fald så ens at det blev kedeligt at være kærester. Jeg tror næsten han var højrehåndet. Kom gerne med flere sammenfald. Har I erfaret noget med venstrehåndede? Jeg kan fortælle at min ene nevø er venstrehåndet to the bone. Vi siges jo at være mere kreative, det er hele min højrehåndede familie nu også, men ham her, er allerede som 8-årig, ja faktisk helt tilbage i 5-årsalderen, helt fantastisk til at udtrykke sig musisk og visuelt. Til gengæld bruger han ca 20 streger til at skrive et 4-tal. Det gjorde han i hvert fald i børnehaveklassen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789876 |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
30-10-2009 14:15 |
|
Jeg er venstrehåndet og det er min kæreste også  Lidt sjovt... 
Mvh HeidiZ ***
"En nations storhed kan måles på, hvordan den behandler sine dyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
jeg er twe håndet, hvis der er noget der heder det Jeg er bare mærkelig...
Jeg bruger dog mest højre hånd, men venste bruges også tit. Fks spiser jeg med kniv og gaffel som en venstehåndet (gjort det siden lille), ja og kinesisk med pinde der skifter jeg mellem hænderne.
Folk spørger tit om jeg er venstrehåndet når de ser mig spise, men det er jeg ikke, for normalt bruger jeg højre mest. Jeg kan fks også kun knipse med venstre hånd??? Ved ikke lige hvad det handler om. Jeg skriver med højre hånd.
Damgaard
Med den firbenede skygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Damgaard, jeg spiser lige som dig og som de venstrehåndede. Jeg kan SLET ikke finde ud af at have kniven i højre hånd. Tit skærer jeg også franskbrød med venstre hånd. Min mor og mormor er begge venstrehåndende men skriver dog med højre hånd (dengang blev man jo tvunget til det). Min søster og jeg spiser begge som venstrehåndede, for vi kiggede jo på mor og hun gjorde sådan. Der er også nogle andre ting vi gør som venstrehåndede, f.eks. at tråde en nål (har igen set på vores mor). Jeg har nu aldrig haft en venstrehåndet kæreste men dog en flirt med en der var begge dele. Han skrev lige godt (og ens) med venstre og højre hånd. Han var i øvrigt ret genial, medlem af Mensa osv. Ved ikke om det skyldes at hans hjerne var bifunktionel? Man siger så mange ting om venstrehåndede, f.eks. at de er mere kreative. Det ved jeg ikke om passer. Og at de i gennemsnit lever 8 år kortere end højrehåndde (min venstrehåndede mormor er 91 1/2 år, så hun er vist udenfor statistikken). Lene
*** Ubi bene, ibi patria ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
jeg er jo som sagt venstrehåndet, men når jeg spiser med kniv og gaffel er kniven i højrehånd og gaflen i venstre... Når jeg har prøvet at spille guitar så fungerer det også kun hvis jeg holder den som en højrehåndet... og med hensyn til sakse - tja venstrehånds sakse og jeg er ikke gode venner, til gengæld fungerer jeg fint sammen med en til højre hånd i min venstre... har generelt sådan en fornemmelse af at min venstre side er stærkere end den højre... kan også kun lukke venstre øje uafhængigt af højre og ikke omvendt... kan ikke klemme ret hårdt med højre hånd, kan ikke sparke til en en bold med højre fod/ben... når jeg tænker efter var kæresten før min sidste kæreste også venstrehåndet 
HYPZER Mor til Linus Emil 10-12-2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Så er jeg ikke ene om det......  ja det føles helt forkert at have kniven i højre hånd. Jeg ved ikke hvorfor jeg spiser omvendt, for ingen i min familie er vestrehåndede, så der har jeg ikke kunnet kigge af. Min kæreste er højrehåndet.
Damgaard
Med den firbenede skygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Nu du siger det kan jeg også kun lukke vestre øje uafhængigt af det højre, har det noget at gøre med hvilken side der dominerer? for så burde det jo hos mig være det højre der kunne det. Men igen jeg er jeg jo lidt mærkelig på det punkt
Damgaard
Med den firbenede skygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
lidt af hvert, dog en anelse mere højrehåndet. Nogle ting kan jeg kun med den ene og andre med begge.
Farveller Fyn - tilflugtssted for hedeperkere og reservesvenskere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmm |
|
|
jeg er også venstre håndet men har aldrig haft kærester der var det samme men min datter på 7 år er også venstrehåndet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kejthåndet |
|
|
Lenuccia > ang. levealder, kom jeg lige i tanke om at venstrehåndede har en højere selvmordsrate men har faktisk også læst en artikel om mange fysiske sygdomme som også ramte venstrehåndede typisk. Jeg føler mig nu overhovedet ikke spor svagelig. Tvært imod. Vedr. brug af hænder spiser jeg som en højrehåndet, har dog pinde i venstre, spiller obo, fløjte, guitar, klaver, bas, violin, trommer (og sikkert nogle flere) som en højrehåndet. Ville nok også være lidt dyrt med en venstrehåndsobo. Håndtrommer som eks. congas spiller jeg med venstre som pulshånd og bodhran spiller jeg med stikken i venstre. Hmm risiko for kortslutning! Ang. sakse foretrækker jeg venstre, men klipper også fint med højre da jeg jo i mange situationer har været nødt til det. Til staldarbejde muger og fejer jeg lige godt med begge sider og ynder at veksle. Nu er jeg ikke særlig god med bolde, men foretrækker da at sparke med venstre fod. Nå man føler sig jo helt normal i denne tråd. Er der så i øvrigt nogen der kan svare på et par ting: Når man mediterer eller laver afslapningsøvelser starter man tit med at slappe af i den venstre side. Skal man så bytte om på dette som venstrehåndet, for at få det fulde udbytte? (sidst jeg spurgte grinede meditationsvejlederen af mig, det var da lige meget) Og så den med tarotkort. En af mine venner fortalte at man skulle trække med venstre. Derfor mente han at jeg skulle trække med højre, men jeg mener nu at håndvalget handler om at venstre er den indadvente/intuitive side og at det er derfor. Ikke noget med hvilken hånd man foretrækker. Hvad mener I? Hvilken hånd strigler I med? Jeg foretrækker vidst at bruge den der er tættest på hestens hoved - altså venstre på venstre side og højre på højre side.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|