Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gode råd søges (Kat)
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:16

Hej...

Kunne godt bruge nogle gode råd, da min killing har en ret irriterende vane!

Hun er fantastisk sød og lige en kat efter mit hoved... Sød og kælen, men samtidig sin egen herre med en god gang krudt i r*ven. I hverdagen spinder og snakker hun en masse, og det er da bare smadder hyggeligt... Gad godt vide hvad det er hun fortæller mig....

Nå, men hun er sådan set renlig... bruger kattebakken meget fint, men af en eller anden årsag vil hun også tisse på hundens tæppe i køkkenet, hvilket jo resulterer i jeg vasker tæppe i døgndrift... Synes det er en rigtig øv vane, og træls for min skønne hund, hun kan risikere at ligge sig oven i kattetis.

Ville høre om der er nogen der ved hvad årsagen kan være til at hun gør det, og hvordan jeg får hende til at stoppe.....???

Håber der sidder nogle kloge kattefolk der kan hjælpe mig!

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

lålålål
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 23:55

Jeg vil tro det er et slags territorie-ritual.. Det tæppe lugter nok rigtig meget at hunden - og det synes katten da selvfølgelig ikke det skal, når nu tæppet ligger i DENS hus ;)

Man kan købe sådan noget "kat-gå-væk" spray i dyrehandler - jeg ved ikke om det så også vil komme til at påvirke hunden :/ Men tag ned i dyrehandlen og spørg efter sådan en spray.. :) Det har virket for de katte jeg har kendt, når der har været noget, de skulle holde sig fra

-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 03:39

Killinger har endnu ik noget territorie-forhold der gør, at de skal markere. Killinger holder "lav profil" til de er kønsmodne.

Det er blevet en dårlig vane, som du kan bryde ved at killingen ik har adgang til kurven, enten ved at flytte kurven, eller ved at lukke døren til killingen er kommet på andre tanker. En ekstra kattebakke kunne ligeledes gøre tricket. Et tæppe ER bare dejligt at tisse på for killinger, da tisset løber igennem, og den ik får "våde" fusser.....det er en dyne også.....

Urenlighed skyldes næsten altid, at killingen har for langt til en bakke (for få bakker), uvane (ik bakketrænet), utrykhed (for megen uro/dominante voksne katte/nyt hjem) eller en urinvejssygdom. Det sidste kan du også have i baghovedet, hvis du ser killingen tisse lidt men ofte, eller den kun vil andre steder en i bakken. Ved en urinvejssygdom der gør det jo ondt hver gang den tisser i bakken, derfor begynder den at tisse andre steder. Det kunne være et tegn på en begyndende urinvejssygdom

Held & Lykke

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 07:35

Stil hendes madskål ovenpå tæppet i en periode, katte tisser ikke hvor de spiser ;)

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider