Har nu været sygeplejerske i knap 4år, og jeg elsker mit job!
Du skal regne med at studiet kræver en del, her mener jeg lektier, og hårdt arbejde også på studiedage. Her mener jeg læsning, ophold på specialafsnit i forhold til praktiksted( jeg var fx. på en OP gang i praktik, og fik sat i stand, at jeg var studiedage med anæstesi, opvågning, og intensiv osv osv), måske er det mig der bare har gjort rigtig meget ud af mit studie og læst rigtig meget, men det har helt klart hjulpet mig efter jeg er blevet færdiguddannet, hvor jeg har fået en masse med i rygsækken. for der var også nogle på mit hold, som kun mødte op til obligatorisk undervisning, og mange som mente, at studiedage var FRIdag, eller sove rusen ud dag:-) men der er ligesom en grund til, at det kaldes studiedage.
Havde/har hest, som stod hjemme hos min forældre, og blev forkælet, og var lidt foldbums i de år jeg læste, men det har han ikke taget skade af, besøgte ham selvfølgelig så tit jeg kunne, men vidste også at han blev passet efter alle kunstens regler. Nogle vil sige det var synd for ham, men det var det valg jeg fandt bedst for mig, min hest er speciel og har fået ham af min afdøde bedstefar, så den hest betyder alt for ham, så kunne sende ham et andet sted hen.
Jeg var afhængig af, at at have en bil samtidig med jeg læste, da nogle praktiksteder lagde lidt afsides, men også så jeg kunne tage hjem til hyppen når jeg havde tid og lyst.
Jeg havde 2 studiejobs ved siden af mit studie, det fungerede fint, og samtidig fik jeg god erfaring i forhold til mit studie. Selvfølgelig var pengene ikke store, men jeg klarede mig super, boede i egen lille lejlighed, og kunne næsten gøre det jeg havde lyst til: gå ibyen, købe tøj, og spiste andet end pasta og ketchup, samt havregryn.