Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sygeplejerskeuddannelsen?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 18:33

Jeg står og skal begynde at læse til sygeplejerske her til den første februar, men synes der er nogle ting som jeg mangler at få svar på(håber at der er nogen derude som kan hjælpe)

Hvordan er lektieniveauet, er der mange lektier eller er det fordelt på større opgaver/projekter?

Kunne i få det til at hænge sammen kun med SU eller havde i arbejde ved siden af. Her tænker jeg især på at jeg både har hest, bor ude og har bil(bor laaaangt ude på landet)?

Havde i et eller flere praktikophold i udlandet og hvordan fungerede dette?

Andre gode råd/oplysninger modtages også med kyshånd.

På forhånd tak.

Mvh. Kristina

c",)

0
0
Svar på denne tråd

sygeplejerske
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 18:59

Jeg er ved at læse til sygeplejerske, og er nu på 4. semester.. Jeg vil sige at lektie niveauet er lidt højt, men der er jo også kun skoletid på 20-25 timer om ugen, og de regner med at en studieuge er på 30 timer, så er er 5-10 timers læsning om ugen..

Jeg, personligt behøver ikke læse 10 timer om ugen, men der er også mange opgaver undervejs i forløbet... Synes hele tiden jeg går til prøve.. ;-)

Ang. praktik i udlandet, så er det ikke noget jeg har gjort, men kunne godt overveje det.. Da jeg ikke har nogle børn eller hest mere, ville jeg sagtens kunne gøre det, men havde jeg børn og hest, er jeg ikke sikker på jeg ville gøre det...

Men det er en rigtig spændende uddannelse, og der er masser af læring, ikke kun om sygepleje, men du lærer også en hel masse om dig selv og dine grænser/forventninger...

Held og lykke med uddannelsen...

Hilsen Maria

April

* 23/4 - 1987 *

11/10 - 2009 †

Elsket og savnet

Wintec Isabell Werth dressursadel sælges, fuldt monteret.. Billeder på præs...

0
0
Svar på denne tråd

ups....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:55

glemte at sige at jeg er nødt til at arbejde ved siden af for at få råd til det hele...

Desuden har jeg været nødt til at tage SU-lån ved siden af, men det er kun for en periode...

Hilsen Maria

April

* 23/4 - 1987 *

†11/10 - 2009 †

Elsket og savnet

Wintec Isabell Werth dressursadel sælges, fuldt monteret.. Billeder på præs...

0
0
Svar på denne tråd

34903940
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:57

Har nu været sygeplejerske i knap 4år, og jeg elsker mit job!

Du skal regne med at studiet kræver en del, her mener jeg lektier, og hårdt arbejde også på studiedage. Her mener jeg læsning, ophold på specialafsnit i forhold til praktiksted( jeg var fx. på en OP gang i praktik, og fik sat i stand, at jeg var studiedage med anæstesi, opvågning, og intensiv osv osv), måske er det mig der bare har gjort rigtig meget ud af mit studie og læst rigtig meget, men det har helt klart hjulpet mig efter jeg er blevet færdiguddannet, hvor jeg har fået en masse med i rygsækken. for der var også nogle på mit hold, som kun mødte op til obligatorisk undervisning, og mange som mente, at studiedage var FRIdag, eller sove rusen ud dag:-) men der er ligesom en grund til, at det kaldes studiedage.

Havde/har hest, som stod hjemme hos min forældre, og blev forkælet, og var lidt foldbums i de år jeg læste, men det har han ikke taget skade af, besøgte ham selvfølgelig så tit jeg kunne, men vidste også at han blev passet efter alle kunstens regler. Nogle vil sige det var synd for ham, men det var det valg jeg fandt bedst for mig, min hest er speciel og har fået ham af min afdøde bedstefar, så den hest betyder alt for ham, så kunne sende ham et andet sted hen.

Jeg var afhængig af, at at have en bil samtidig med jeg læste, da nogle praktiksteder lagde lidt afsides, men også så jeg kunne tage hjem til hyppen når jeg havde tid og lyst.

Jeg havde 2 studiejobs ved siden af mit studie, det fungerede fint, og samtidig fik jeg god erfaring i forhold til mit studie. Selvfølgelig var pengene ikke store, men jeg klarede mig super, boede i egen lille lejlighed, og kunne næsten gøre det jeg havde lyst til: gå ibyen, købe tøj, og spiste andet end pasta og ketchup, samt havregryn.

Jeg havde valgt at holde et sabatår, før jeg begyndte at læse, og det er noget at det bedste jeg har gjort, sparet mig for mange økonomiske spekulationer. Jeg lagde rigtig mange penge til side/sparede op det år. Disse brugte jeg bla. på uforsete regninger, studiebøger etc, så har sluppet helt for SU-lån. Det er jeg virkelig glad for idag, hvor vi har gård, heste, renovere hus og holdt bryllup sidste år.

Så mit råd spring ud i det, næsten alt kan lade sig gøre hvis man kæmper, du går en spændende tid og fremtid i møde med et job, med mange muligheder!! puha sikke en smøre håber ikke jeg har tabt nogen undervejs..

held og lykke

Marianne

Hilsen Marianne

Lykkelig ejer af en smuk hvid ganger

Hestehøjens Pelle

Nu også med Casmir

grønt WeatherBeta vinterdækken st. 145 sælges

fejlkøb, kun brugt en gang- nyrenset

skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Læseplan
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:05

Jeg har været færdig i 2½ år nu.

Vores lærer var super gode til at bruge læseplaner og dem kunne vi finde på nettet i rigtig god tid, således at vi kunne læse lidt forud, men der skal læses mange sider. Men jeg har ikke fortrudt på noget tidspunkt.

Jeg har fået alle bøgerne af mine forældre, da de gerne ville støtte mig i min uddannelse. Min pony var udlånt og jeg skulle kun betale 500 kr om mdr for opstaldning.

Jeg havde dog arbejde ved siden af, både studierelevant, men også et som bare gav gode penge, det var mest for min egen skyld, til tøj, byture, hygge med veninderne osv.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 11:46

Mange tak for jeres svar indtil videre, jeg har helt sikkert fået svar på nogle ting

Mvh. Kristina

c",)

0
0
Svar på denne tråd

her....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 13:20

Jeg er lige startet i sommers, så er på vej på 2 modul.

Vi har kun haft 7-8 skoledage i okt Jeg sys lektier er til at overkomme, de fleste har vi haft i anatomi og fys, og der tror jeg det betaler sig at følge godt med

Tror vores skoleuge er ca. på 20 timer max. og har studiejob ved siden af, samt SU lån til de faste udgifter. Jeg ville ikke kunne nå at arbejde så meget at jeg kunne undlade mit sulån, da jeg sidder med ejerlejlighed osv osv (Det var ikke meninge for 1 år siden jeg skulle studere igen )

0
0
Svar på denne tråd

Kristina
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 13:53

Hej Kristina,

Hvor skal du starte henne? :) Jeg starter også i Februar, i Slagelse!

Hilsen Line Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

Sygeplejerske
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 18:14

Hejsa

Jeg går i parallelklasse med Christina S Der er rigtig meget at læse, men jeg synes ikke, det er fordi man ikke kan følge med. Jeg har ikke noget job endnu, men bor også hjemme, så det er lidt nemmere. Jeg har hest og bil - kunne ikke klare det på SU'en alene uden hjælp fra mine forældre... Men jeg regner med at få et job her til næste år, når jeg er lidt længere henne i forløbet

Held og lykke med det!

MariaHelena & Primmer

"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 22:36

Jamen jeg skal da begynde i Svendborg, skolen er ikke så stor der, men har hørt at den skulle være god

Mvh. Kristina

c",)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider