Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Misunderlig ...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 16:10

jeg er misunderlig .....

jeg er overvægtig, det har været meget værre. Men efter en række dumme begivenheder havde jeg endelig modet til at tabe mig, jeg tabte 40 kilo på lidt over 6 mdr. og har været gået i stå siden jan-feb. i år. og mangler stadig 20 kilo ( ja jeg var meget stor)

Jeg har venner, bekendte, venners venner, jeg læser om dem her, der og alle vejne : Folk der har fået Gastric Banding operationen. og man kan se hvordan de kontenuerligt taber sig og bliver smukke svaner. Jeg er misunderlig ....... meget. er glade på deres vejne men muggen over at jeg ikke helt kan finde gejsten igen. Og jeg prøver virkelig på at finde den.

Hvordan findet man gejsten ...

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 16:17

Hejsa Jannie

Jeg forstår dig så godt.

Jeg har en veninde, der blev opereret i 2006. Hun har tabt sig små 100 kg, og har fået fjernet maveskind og lår.

Og hun ser så godt ud, og har fået så meget selvtillid, nyt job, ny bolig.

Tilgengæld er det så ikke alle det lykkes for: Jeg fik en GastrivBypass i foråret 07. Og jeg har tabt 12 kg i alt

Allerede en lille måned efter OP kunne jeg spise næsten normalt. Og min mand dødede (Har ikke noget med operationen at gøre, men mere noget med den manglende motivation og energi)

VH Pernille

Slår man ned blandt en flok hunde, hyler den, der bliver ramt

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 16:22

nu hellere være misundelig på dem der for alvor gør noget ved det, har motivationen og kæmper for det. Ja, jeg er misundelig på DIG

Hvorfor være misundelig på en der ikke bare kan proppe sig til familiemiddagen.

Nej... Skal jeg tabe mig, skal det være sådan at jeg i sidste ende kan sige JEG GJORDE DET.

Men det er nok også fordi jeg synes at der er ved at gå lidt mode i det indgreb.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Det er heller ikke så meget
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 16:24

selve ingrebet jeg er misunderlig på, mere det at de taber sig kontenuerligt ... og jeg bare er gået i stå :(

Pernille : det er jeg ked af at høre .... håber du er kommet oven på igen

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Gastric Banding
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 18:06

Tja, ikke alle der har lige meget held med den slagt operationer. Min bror fik den lavet og det gik ikke godt. Han har siden operationen ikke kunnet holde maden i sig, så han er gået fra en overvægtig mand til at være en undervægtig mand. Han har ikke kunnet varetage et jo siden (ca 2 år nu) Først i forgårs turde han kaste sig over jobmarkedet igen. Han skulle aldrig have haft den operation, men det går jo godt for de fleste.

Der er ikke mindre 4 i min familie der har fået den og hos dem alle stod vægten da stille efter et stykke tid. Min søster mangler f.eks stadig nu 2.5 år efter, at tabe ca 20 kg og det samme gælder min kusine.

Snakkede med en kollega idag, som også har fået operationen for 2 år siden og hendes vægttab har stået stille de sidste 6 mdr.

Så operationen er bare en måde at komme igang på, men man skal også gøre noget selv. Man kan også træne sin mave op til at spise meget igen, men det er vel ikke meningen med at få operationen så?

Men bare så flot at du har tabt dig så meget på så kort tid. Og resten skal nok komme, det er "bare" om at klø på. Hatten af for dig.

Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.

Hvis man intet positivt har at sige, bør man tie.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 19:49

jeg synes fandme det flot klaret at du har tabt dig så meget!!

SÅ seje mennesker skal man sgu lede længe efter

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 20:18

Jeg håber du finder den rette movitation til at tabe dig uden operationen.

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil hellere ikke have den
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 20:28

men selv om jeg gerne ville kan jeg ikke jeg er for "lille" nu. Det er vist bare mere lidt misundelse over jeg skal knokle sådan lige nu.

Stod foran nogle på Mac Donalds. hvor jeg stod og diskuteret med mig selv om jeg skulle lade være eller tage en salat. Var der inde for ungerne. Og så stod der 3 bag ved. Og så siger den ene, " Du er kun 13 og kan spise mere end mig" hvor på knægten siger så " jamen moster du har jo også fået en mave operation". der stod jeg bare ---- øøøøøv ... jeg skal sådan tænke over alle mine kcal. og skal knokle for mit vægttab nu.

Nå bare lidt frustrationer ...

Ihhhh

Jannie

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

jannie (victor)
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 21:54

Måske er jeg ikke den rette til at svare på dit indlæg, men gør det alligevel...(med mine 64 kg.)...

Dvs. det handler altså ikke altid om at være "slank", ifht. at have indre selvværd, dvs. det betyder mindre om du vejer 1-10 kg for meget eller for lidt...

Det der betyder noget, er om du kan lide dig selv, så betyder det mindre mht. hvad vægten siger ??? (uden betydning)

Dvs. elsk dig selv... og alle andre vil også elske dig...

(ikke for at lyde frelst, men elsk dig selv og giv f..... i hvad andre mener...?)

Livet er for kort til andet...

Vh. Jill

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

kan godt være du kan det
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 00:05

og kan godt være andre overvægtige kan det. Men jeg kan og vil ikke accepteret som jeg ser ud nu, jeg har det ikke godt, også derfor jeg vil tabe mig , jeg var normalt vægtig da jeg mødte min datters far. Og det vil jeg gerne igen. Jeg har så bare ikke et endelig tal jeg vil ned på , jeg vil gerne tabe mig til at jeg har det godt. Og det har jeg ikke nu.

Jannie

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 17:58

Jeg syntes det er totalt sejt at du har kunne smide saa meget!!! - selvfolelig kan man ikke holde til at vaere paa kur og konstant taenke paa hvad man spiser dag ud og dag ind, saa syntes det er totalt sejt at du har kunne holde ud i 6 maander og smide saa mange kg.

Min mand kan holde til ca. 3 uger, saa glipper det for ham, men vi har da faa skiftet nogle af maaltiderne ud med noget sundere permanent, men det kniber stadigt med aftensmaden og vaegen er derfor ikke faldende mere. Saa tager vi en uge med lidt "bedre" mad og saa kan han klare 3 uger igen. Men det heller ikke nemt naar jeg kan spise som jeg vil (p.t. gravid som tabte mig p.g.a kvalme i starten og nu 24 uger henne "kun" har taget 3 kg paa)

Saa Jeg tager hatten af for dig og motivation skal nok komme igen saa du kan give den en skalle mere og faa ram paa de sidste 20 kg. Ofte hjaelper det med et maal - enten en fest, noget bestemt toej eller noget andet som man siger "Det skal jeg bare vaere fit til" Ved godt at vejret og julen er rigtigt demotiverende - men det kunne jo ogsaa vaere et maal - at man som den eneste i firmaet/familien/stalden tabte sig i december maaned (eller hvertifal den som tabte sig mest)og saa goere det lidt til en sport (en svaer en af slagsen, men du har jo vist at du kan og har viljen med det som du har smidt til dato.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider