Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad betyder kattens forskellige lyde?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 10:15

Nogle der kan kattesprog? :-)

Vores har en del forskellige lyde som vi har snakket lidt om hvad betyder..

1) Høj skinger miav. F.eks. hvis man løfter en kat der ikke vil løftes! Gætter på at den skælder ud!

2) Det klassiske miav. Er måske en kalden?

3) En lidt mere klagende "miv". Kan det være hvis der er noget galt? Bruges f.eks. når der er lavvande i madskålen.

3) Et lidt mere overrasket "miu". Hvis den opdager en lidt uventet. Er det en hilsen?

4) En dyb brummen, som et kæmpe marsvin. Hvis man vækker en halvsovende kat. ??

Er jeg rigtig på den?

Tine

4 års Celebration hoppe,161 cm, Lc spring, 50.000,-

6 års Carano hoppe, 168 cm, La spring, 100.000,-

0
0
Svar på denne tråd

hmmm,,,,
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 11:18

Vores kat har også flere forskellige miav lyde... Har afkodet en del af deres sprog.

Hvide mis: (siger ikke så meget)

meget højt og skingert miav: bruges når han drøner omkring og leger, og som regel kun ude i brusekabinen (måske er der bedst akustik derude ) Hvad han decideret siger aner jeg ikke...

Lavt klagende miav: Tigge miavet, bruges når han står foran madskabet og ser umådeligt sød ud. Betyder: Giv mig mad!

Due-lyden: En lav kurrende lyd han benytter sig af til hyggesnak og hvis man får vækket ham. Tolkes herhjemme som hejsa, eller som en hov jeg lå lige og sov lyd.

Tykkemis er straks værre, munden står nærmest aldrig stille på hende, har dog identificeret et par "ord"

Meget højt klagende miav: NUS MIG!!!! NU!!! Ytres altid øjeblikket før hun planter sin fede mås på ens mave mens hun kamp-spinder.

Små lave miav i serier: Nu er jeg tosset (de er altid parret med at hun ligger ørene tilbage i ræserstilling og drøner rundt og slås med gulvtæppet eller lignende)

Due-lyden: Hvis man vækker hende.

Så jeg tror i hvert fald at din nr. 4. er det samme som min duelyd...

Ellers tror jeg nærmest kattesprog er individuelt, for vores synes ikke rigtig at bruge de samme lyde til de samme ting ud over duelyden hvis man får vækket dem.

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 11:19

Min kat kommer med et klagende miau når hun mener madskålen er ved at være tom og hun mener at kattebakken goddt kunne trænge til en rengøring. Hun gør det også inden hun skal på kattebakke, men kun hvis hun skal lave det store..

Når jeg vækker hende hvis hun sover, kommer hun med et sødt lille "miau", som om hun siger hej eller godmorgen.

Ved man kan få en bog med de forskellige kropssprog som en kat kommer med.. ret interessant.

Christine
"Ridderinden af den brune hest"

Penthouse i Bulgarien udlejes, se mere her:

www.bricksite.com/ferie-i-bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

kattejammer rock
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 11:42

Den der kurren, lidt due-agtige lyd laver min også, når man vækker ham! Men også lige inden han skal til at lave noget han ikke må, som f.eks. at hoppe op på køkkenbordet... Det er meget smart, så kan man nå ud og "stå klar" med vand o.lign.

Når han har fået øje på et insekt eller sidder og kigger på fugle i haven, siger han nogle små lyde, som egentlig mere er "mundlyde" end end reel miaven ala "mak-mak-mak". Det betyder "Du bliver spist lige om lidt" eller "Du slapper heeelt af... du bliver meeeeget træt... du flyver ind i min mund. NU!" -tror jeg

Louise

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.

0
0
Svar på denne tråd

De der små
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 11:46

mundlyde kender jeg også.

Især hun-missen er god til dem.

Efter hun-missen kom retur efter 1½ måned væk, er begge katte begyndt at snakke helt vildt.

Det hjælper så heller ikke, at de nu er forment adgang til sengen, hvilket de er ret tossede over.

Så nogle aftener, sidder de foran døren ind til os og miaver på den mest hjerteskærende måde.

Og jeg er sikker på jeg aldrig sover over mig, for så snart kæresten er gået hjemmefra, ved kattene at jeg skal op=de skal have mad. -Og der begynder de igen.

I starten syntes jeg det var meget hyggeligt de snakkede lidt mere.

Men nu får jeg mest ondt i hjertet når de kører. Især han-mis kan lave nogle lyde der skærer godt igennem

0
0
Svar på denne tråd

her er
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 14:56

det også en tolkning af kattesproget.

Se, hør og lær! Kattespråk.

0
0
Svar på denne tråd

djfgodekflæ
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 18:51

et højt skrig efterfuldt at kløer i ens fod, betyder man står på kattens hale..

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

Smuk killing mortgives. Se præs!!!

0
0
Svar på denne tråd

jahsdkjhaskj
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 20:06

Min killing snakker meget :) Jeg kan ikke gengive hans lyde, men i situationen ved jeg præcis, hvad han siger :)

Det er alt fra LUK MIG UD!!! Til "Åh min mama er kommet hjem!"

Kropssproget skal jo lige læses med - for dåsemadlyden og luk mig ud lyden er næsten ens - det er kropssproget der afslører ham.

Gryntelydene (og jep det er gryntelyde) er når han har det herligt - ud over self. den evige vibrator han har i maven

Jeg har så også haft fornøjelsen af at være eneste faste menneske i Kejsers liv siden han var 4 uger gammel (og så mennesker for første gang).

Han ELSKER sin mama (mig) og er langt mere hund end kat over for mig - alle andre er han relativt reserveret overfor..

Han er naturligvis også begyndt sin lydighedstræning - indtil videre er vi på 2x 5 min træning nået til at sit og dæk er nogenlunde på plads :)

Komme når JEG kalder er ligeledes en selvfølge, men en sjældenhed når andre kalder.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har to
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 08:30

siameserkatte. De er absolut ikke stille. Jeg tror de har omkring 10-12 lyde.

Udover dem I har beskrevet kan en høj, dyb insisterende majven betyde at "jeg er alene, hvor er du henne". Det erfarede jeg da min gamle kat mistede sin fælle efter 13 års "ægteskab". Den anden kat blev syg og vi måtte aflive ham. Så den der blev tilbage gik rundt og skreg/kaldte efter den anden. Det var frygteligt !

Det gik over da vi anskaffede os en lille siameser killing til ham. 5 sekunder han var kommet ud af transportkassen var han taget under den gamles vinger. Så blev der dueknurret, vasket og pudset til den store guldmedalje.

Den gamle aflivede vi i sommeren 2008. Og anskaffede os en siameserkilling mere. Netop DEN kat er meget snakkesaglig, han snakker konstant. Med alle lyde, dybe til lyse toner i forskellig intensititeter. Mjav mjav mjouuuuv betyder mad, miiiv miiiv betyder kæles for og dueknurren som I beskriver, kommer når han ligger hos mig.

Siameserne er noget for sig selv. Jeg tror man kan skrive en hel bog om deres lyde og temperament.

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg ved ikke, hvad katte...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 09:36

siger, men jeg har en idé om, hvad miaverne betyder her hos os. Dog må jeg så indrømme, at da jeg gav kattene to føldselsdagskort fra Catlounge for noget tid siden - de kan afspille på computeren, så tror jeg altså ikke, at der blev sagt tillykke med fødselsdagen, for Mads hvæste af højtaleren, og gav den et ordentlig dask, så den faldt ned af skrivebordet.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

Hvitfeldt Foto | Dyrene i mit liv

The love of horses knows not its own depth til the hour of separation.

0
0
Svar på denne tråd

he he...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 10:49

Sjove indlæg

Jeg har 2 katte (Mis og Miv)

Miv kan komme med de mest ynkelige lyde, som om jeg er meget meget ond og han kalder på hjælp.

Ofte er det i forbindelse, med han har været på bakken.. og kommer så høvlende igennem hytten på fuld skrald, ud på altanen, bremser op og så hyler han som en ulv meget højt og ynkeligt. (KOM OG RED MIIIIIIIG- JEG ER LIGE HEEEEEERRRR... )

Og hans mund er helt rundt formet når han gør det.

Det er lidt pinligt, så jeg må tale til ham på samme måde eller fløjte. så holder han som regl op. Den hyletone fundere jeg meget over, hvad mon betyder.

Og han snakker så også meget, når han ligger på ryggen på gulvet og glor, med store runde øjne op på mig. Men det er fordi han vil ha mig ned på gulvet og lege..

Så er der Mis.

Det sjoveste han laver af lyde, er når han leger selv. Pludselig kommer han drønedne igennem hytten, med krum ryg, krum hale og ørene i bedste racer stil- ned ad nakken.

Så knurre han som en gal hund..

Stopper op og glor sig omkring med et frækt og farligt blik i øjnene.. for derefter at drøne videre i samme stil. Og det bedste her, er hvis jeg gider jagte ham, eller gemme mig, så han kan komme snigende og overfalde mig, og derefter stikke af som et lyn igen.

Resten af Miv´s lyder går ud på MAAAAAAD!!! "jeg kan snart se bunden af skålen.. er lige ved at døø.. GIV MIG MAD!!!"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider