Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan du styre din hest?
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 11:59

....-nu er jeg ikke selv en fantastisk rytter, men jeg mener selv jeg har godt styr på min hest...

Lige ind til jeg så dette her.

www.youtube.com/ watch?v=tOOHWAJ3iMI&feature=related

Jeg synes han gør det godt...

Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06 og en ny prinsesse født d 13/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Jep...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 12:22

Ja sådan kan jeg også styre min. :-) Ej altså ikke helt lige så godt, men det er noget vi arbejder på.

Han kan rides uden noget som helst udstyr. Han drejer til højre på kommandoen H og til venstre på kommandoen V. Han bakker på kommandoen Bakke og han stopper på kommandoen Stå.

Lige nu er jeg ved at lære ham at neje. Det går det dog noget trægt med, men jeg er sikker på, at det er mig der gør noget galt, da han normalt er meget lærelysten og villig.

Så bare vent, en dag er det mit kære Dancedyr med mig på nakken I ser på youtube...

Mvh. LoneR

www.123hjemmeside.dk/red_dancer

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 12:28

Jeg synes det er så dejligt at man kan være "et" med hesten på den måde...

Jeg vil da vente spændt på at se jer på youtube .

Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06 og en ny prinsesse født d 13/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes det er
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 12:43

flot hvad man kan med sine dyr, ved træning og masser af træning. Øvelserne han kan med hans er også fantastiske, meeeeeen, for der er et men. Jeg er ikke klog på sådan noget adfærds halløj, jeg kan bare ikke forstå at hestene skal se så sure ud, som hans gør. Jeg kan godt se at han ikke som sådan tvinger dem til noget, jeg synes blot at fornøjelse for dem begge ikke må være 100 % hvis hele deres atityde ( kan man sige det???) fortælle at det er træls, hårdt, gør ondt ellign..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 13:01

Vældig imponerende, men hvordan er det lige at den longe er sat fast til hesten, den har jo ingen grime på, og billedkvaliteten er så dårlig at mine gamle øjne ikke kan se det ???

med nysgerrige hilsner fra Gitte

http://www.kenneljerriks.dk

Masser af billeder,

af dejlige basset hounds

0
0
Svar på denne tråd

Nedlagte øre
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 13:03

Min ser også ind imellem mægtig gnaven ud. Det er når godbiden ikke kommer hurtigt nok, eller når han mener den skal komme.

Sådan reagerer han på alt spiseligt. Når jeg sidder på ryggen af ham uden udstyr og han bliver trænet i noget nyt eller næsten nyt kan han meget hurtigt blive frustreret over godbiderne. Han får jo kun en godbid når han har gjort det rigtige eller gjort det godt nok. Han mener jo så ind imellem at det han gjorde var det rigtige eller at det ihvertfald var godt nok.

Men det er bestemt ikke fordi det er hårdt for hans fysik eller fordi det gør ondt. Næh det er bare fordi kræet vil have sin belønning uden at have fortjent den. Men det får man altså ikke, ligegyldigt hvor sur man så kan se ud.

Det er det samme ved fodringstid. Der bliver han en faaaaarlig en at se på. Men det er kun til man siger "ØRENE" så ved han godt at ørene skal pege fremad, for ellers kommer der ikke mad i krybben.

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Gitte.
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 13:04

Den sidder i den line hesten har om halsen. :-)

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

handicap hest
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 13:29

jeg har mig en "handicap hest". Skulle man da tro. har lært hende kommandoen venstre og højre om, og hun stopper, hvis jeg trækker vejret dybt. (ja, nogle gange betød det ikke hun sku stoppe) :)

Hende OG føllet følger mig som en hund (der må være nogle gode gener). behøver sjældent at binde dem.

Selvom jeg kun er en mand om to heste, har de lært mine tegn på, hvad de skal gøre, og går fx. selv ind i stalden, uden jeg skal trække dem.

Når jeg løfter hendes bagben, stiller hun det ned på "tåen", så jeg kan rense den uden at løfte.

Følle var fået "prisen" som det føl, der er lettest at beskære for smeden. Sidst stod hun som en voksen hest, helt stille. Jeg bliver overrasket hver dag over hende.

Men udover de er gode til at lære, er de nogle lømler. Min hoppe er gode til at åbne bokse, og går gerne UNDER og over hegn.

Hun åbner selv døren til stalden, når hun ikke gider være der mere.

Så - ægte sæk lopper!! Men meget lydhør.

Lone

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

tralalal
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 14:00

Se det kalder jeg dressur!!!!

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

de der men´er
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 15:12

Jo jeg bliver også imponeret når jeg ser mennesker håndtere dyr uden nogen former for tvangsmidler. Jeg oplevede det da også selv da jeg havde hest. Især mine to hopper troede jeg at jeg telepaterede med. Nu kan jeg selvfølgelig godt se at det bare var bittesmå signaler som f.eks. at jeg slappede af i bagenden når jeg ville tage ned i skridt og også ændrede holdning når jeg ville op i tempo. End videre havde vi jo nogle vaner. F.eks. havde hestene jo en god idé om hvor vi skulle hen når jeg håndterede dem: Strigling foregik jo ved striglebom, trækketurene gik for det meste fra fold til stald eller striglebom afhængig af tid på dagen. Så jeg tror måske det langt hen ad vejen handler om vaner - man følger da hende der fodrer og nusser.

Ang. klippet så synes jeg der er en del konfliktadfærd, jeg ville altså ikke have en hest til at springe rundt om mig og bukke på den måde, ej heller vil jeg lægge vidoer på nettet hvor hesten står overfor mig og udfører tricks med ørerne fladt ned ad nakken. Jeg har også læst et eller andet om hvorfor heste i fri dressur udviser denne adfærd, men jeg kan hverken huske forklaring eller hvor jeg fandt den. Måske på Epona, en af artiklerne. Det var noget spørgsmål/svar af en art og et sted på nettet.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 16:14

jaaaa. vi er måske også på vej..Pipa kan ihvertfald se lig´så sur ud som den "røde" gør, da den står foran ham det er vist også det tætteste vi kommer på det....måske med lidt øvelse..hvem ved..det ser jo meget imponerende ud, men studser ligsom andre over det "sure" udtryk med ørene lagt ned af nakken..syntes bestemt at den ser meget truende ud...

Men han kender jo sine heste, ligsom jeg kender Pipa og ved at hun bare er sådan nogen gange..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 17:54

mine heste er alle forholdsvis styrbare, -hverken mere eller mindre.

dvs. de kan gå til højre og venstre på kommando via tøjleføring og at lægge ben til, samt sænke og hæve farten vha. stemmeføring, ben og tøjle.

men intet hokus pokus her.

mvh. Gitte og Tyran

*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig fedt at se .....
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 16:39

... ingen riven i munden, ingen mule bag lod.... man kan så også på videoen hvordan hesten har brug for hals og hoved og IKKE altid går med hovedet i lodret stilling.... uha, mange dressurryttere kunne forhåbentlig lære en masse, eller bare komme til at tænke ved at studere sådan en video.... men rigtig lækker dressur.... hold op hvor ville jeg ønske jeg havde tålmodighed og evner til dét

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 19:18

Det ved jeg ikke om jeg synes det er...

Måske imponerende, at hesten udfører øvelserne uden synlige hjælpemidler...

Men det jeg ser er en flok heste med meget aggressive kropssprog, både frie og under rytter...

Jeg ser også heste udføre nogle øvelser der er meget fysisk krævende at udføre, der gør det med dette aggressive kropssprog, og tænker, at jeg har bare svært ved at se hvordan disse heste har lært dette uden tvang og frygt. Og sammenlagt med kropssproget på hestene - giver det for mig fuldstændig mening.

For mig at se er det ikke hverken imponerende eller ønskeligt det man ser på videoen...

Så hellere bid i munden og heste med afslappet kropssprog!

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Ja det ser
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 13:32

.. godt ud

0
0
Svar på denne tråd

Superflot
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 18:10

Men jeg undrer mig også over hvorfor de er så aggressive.. Præcis det samme gør sig gældende når man ser Ellen Ofstad træne Fabuloso, det ligger der også en video af på YT...

Til gengæld foreslår yotube andre videoer ude i højre side når man kigger på den video som trådstarter har lagt link ind til og der er Anky repræsenteret og DET er sgu da vold om noget.. Så hellere det andet i hvert fald..

Jeg arbejder også på at kunne træne med så lidt udstyr som muligt, foreløbig er vi nået til skridtture udenfor i kapsunen..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Tænker om...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 19:53

hestenes sure miner kan være koncentration?

Jeg rynker osse i panden når jeg løser kryds og tværs, men er ikke sur af den grund

Hilsen Dorthe

En dræbersnegl kommer sjældent alene...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 19:59

Hestene har da også ørene tilbage når de feks leger på folden....

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Bornholm sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ he ...

DJ fan og stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd

Styre hesten..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 20:26

Helt så godt som ham på videoen kan jeg ikke styr min pony.

Men han drejer til højre eller venstre ved tryk fra schenkler.
Han sætter tempoet op, ned eller stopper helt ved lyd.
Han står ikke bundet men helt frit når jeg sadler op og af.

Han løfter fødder ved lyd.

Så syntes da han er rimeligt godt opdraget.

Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer..

-Og jeg er Stolt af det..!

0
0
Svar på denne tråd

Connie...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 20:52

Så vil jeg nok påstå, at der er stor forskel på lege-kropssprog og aggressivt kropssprog.

Mine unghinste leger nærmest konstant og til tider temmelig voldsomt - men aldrig med et sådant kropssprog.

Desuden kan du jo ikke sammenligne leg på folden med svære og anstrengene dressurøvelser under rytter og ved ordre fra menneske på jorden...

Hvordan kan det være acceptabelt og ønskeligt at en hest viser negativt kropssprog når den arbejder for sit menneske...?

I min verden er det da helt gak-gak...

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej ikke ham igen
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 21:24

Se overskrift.

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er fint
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 22:10

det kan de faktisk også i cirkus, Klaus ferdinand <hempfling har talt for denne måde at træne på i mange år.

Men fint er det da.

0
0
Svar på denne tråd

Berthel
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 23:15

Kan du ikke uddybe lidt?? Jeg synes det var en lidt besynderlig udtalelse så det kunne da være interessant at høre hvorfor du er af den mening??

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Undskylder
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 13:52

Undskylder, at jeg var lidt kortfattet. Der har bare været så mange diskussioner om denne mand både her og på andre hestefora.

Min mening er, at det umiddelbart ser imponerende ud, men at hestene langt fra ser glade ud. Bare fordi man ikke har sadel og bid på, betyder det jo ikke automatisk, at træningen har været mere hestevenlig.

Og så har jeg lidt svært ved at sympatisere med en mand, der holder så mange ting om sin træning hemmeligt og i øvrigt har så mange sære regler overfor sine elever/følgesvende. Der er sådan noget lidt kult-agtigt over det, synes jeg.

Jeg kender kun til ham og hans ridning fra hans egen hjemmeside og de videoer, der er lagt ud på f.eks. youtube, skal det lige indskydes.

Og det er da meget muligt, at jeg tager fejl, men sådan har jeg det med ham.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider