Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kronprinsen overtager tronen i 2010?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 17:38

Jeg faldt lige over denne nyhed:

Når Dronning Margrethe den 16. april 2010 fylder 70 år, vil hun sandsynligvis abdicere fra tronen - hvis hun ikke allerede har gjort det.
Sådan skriver bestsellerforfatteren John Lindskog i sin nye bog Royale Rejser - Bag kulisserne med de kongelige.

Ifølge Lindskog handler det om at Prins Henrik ønsker at flytte permanent hjem til Frankrig for at bo på Chateâu de Cayx. En flytning han angiveligt har tænkt sig at gennemføre næste år
Ifølge mine kilder vil prins Henrik flytte til Frankrig uanset hvad. Og mine kilder, som kender dem begge, siger at Margrethe ikke vil kunne undvære ham og derfor overvejer at abdicere og flytte med, siger John Lindskog til B.T.

Det er ingen hemmelighed, at Prinsen længe har følt sig træt. Han mener simpelt hen, at han har gjort sin pligt, og i en alder af 75 år føler han, at han er rede til pensionen, skriver John Lindskog i sin bog.
Prinsen har aldrig lagt skjul på, at de våde danske vintre er en pestilens for ham, der elsker sol og varme, og at det milde tørre klima i fødeegnene ved Cahors i det sydlige Frankrig langt mere er ham. Han vil gerne ende sin tid på denne jord på sin fødeegn med at passe sine druer.

Ifølge John Lindskog er prins Henrik indstillet på som en af sine sidste officielle opgaver at gennemføre set officielle besøg i Vietnam i starten af november. Her deltager også Kronprins Frederik og Kronprinsesse Mary. Med på programmet er også et besøg i Prins Henriks barndomshjem i det tidligere Indokina.

John Lindskog påpeger også at Dronning Margrethes helbred svigter.
Dronningen har tidligere fået indopereret nye knæ på Århus Kommunehospital, men her i sommer har hun taget smertestillende piller fordi den gamle skade tilsyneladende er brudt ud på det ene knæ igen, lyder det i bogen.
Det kan være, hun skal opereres igen, men det kan også være, hun kan undgå en operation, hvis hun holder sig i ro, uddyber forfatteren overfor B.T.

John Lindskog mener at han med sine afsløringer både kan fremskynde beslutningen, men også få Kongehuset til at skrinlægge planerne.

Det er muligt, at når nyheden bliver bragt til torvs på denne måde, vil man benægte, og Dronningen vil fortsætte, men omvendt kan det også tænkes, at det blot fremskynder, hvad mange danskere vil bifalde som en god løsning på en række af kongehusets umiddelbare problemer.

Hvad mener I om denne bog? Er det godt eller skidt, at den bliver udgivet? Det ville være rart med en prober og konstruktiv debat om dette emne..

Mvh. Stine

* * *

I'll get back to you, God knows I try, but I still lose.
And I get back to you, these days run by, but I still lose.

- Neverending White Lights

* * *

0
0
Svar på denne tråd

Bogen...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 17:43

Nu har jeg ikke læst bogen så den har jeg ingen holdning om. Synes dog det ville være en fremragende ide at gå på pension for dem begge.

Synes bare det er lidt plat hvis det skal overleveres gennem en bog.

------------

0
0
Svar på denne tråd

Ok for mig.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 18:15

Jeg mener bestemt de begge fortjener at komme på pension. Alt andet lige er det da også en bedre overgang at Kronprinsen har en i baghånden hvis der er noget. Ikke at jeg tror han får brug for det. Han og Mary er helt klar til at blive Danmarks regenter.

Jeg syntes dog også det er en lidt plat måde at det kommer frem - gennem en bog.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

nope....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 18:51

Har ladet mig fortælle at kongehuset idag har erklæret det er et falsk rygte...

Mvh.

L Nielsen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 19:16

heller ikke på det. I radioen nævnte de da også at dronningen selv mente at en regent ikke burde abdicere.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

kongehus...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 19:58

Jeg personligt, tror ikke på at Margrethe/Henrik "forlader" tronen, før end at de "stiller træskoene"...

Tror heller ikke på at Frederik/Mary opnår at blive regenter.

Jeg tror, tvært i mod på at DK bliver et land med en præsident, dvs. kongehuset ryger sig en tur...(kongehuset bruger alt alt for mange penge)...

Men spændende at se...???

Vh. Jill

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

Hvis Danmark
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 20:16

ikke længere har et kongehus, flytter jeg til Sverige...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Næh nej da
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 20:27

Næh det ender med... Dronningen er død, længe leve Kongen...

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:00

Camilse....hvorfor dog det???

Cikorie

Thousands of candles can be lighted from a single one,

and the life of that one will not be shortened.

Happiness never decreases by being shared...

0
0
Svar på denne tråd

Åh Gud da hvor troværdigt .......
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:26

...... en forfatter der skal have solgt sin bog, lader lige fantasien løbe af med sig ...... her kunne jeg godt bruge en smiley, der trimler rundt på gulvet af grin

Sådan tror jeg sgu ikke Margrethe løber af pladsen.

Mvh. Gammelnok

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

Kronprinsen overtager tronen i 2010?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:30

Om jeg tror på det, bumbum. Det ved jeg ikke helt!

Men jeg kunne bestemt godt unde dem det! :-)

- Jeg ved godt det er "tradition" eller hvad man nu vil kalde det, at når regenten dør overtager en ny regent, men et eller andet sted ville jeg altså ikke ha' noget imod at vores kære Dronning gik af tronen, og nød sit otium, mens Frederik og Mary kunne træde på tronen, uden at det er under sørgelige omstændigheder og hvor Magrethe stadig kunne være der til at give vejledning.

Jeg forstår aldrig det der med at Kongehuset koster os så og så meget, - ja men hvad med det vi får igen? Og hvem har nogle konkrete tal på hvad de koster os, og hvad de tjener ind igen?!

Nej vi skal ikke ha' en præsident og intet Kongehus, - puhada! :-)

- Det er da ikke DANSK! Jeg er STOLT af vores Kongehus, jeg synes det er et fantastisk stykke levende historie, og en del af vores land, som mange misunder.

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

gode odds for rigtigt svar.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:34
"Det er muligt, at når nyheden bliver bragt til torvs på denne måde, vil man benægte, og Dronningen vil fortsætte,
men omvendt kan det også tænkes, at det blot fremskynder, hvad mange danskere vil bifalde som en god løsning på en række af kongehusets umiddelbare problemer".

ØHHH så er man da ligesom dækket ind, og gætter "rigtigt" lige meget hvad eller hvad?????

Ret plat formuleret synes jeg... sådan lidt i stil med "enten sker det, eller også gør det ikke"....

Men mange ting er jo skrevet om Kongehuset gennem årene, og mange ting vil fortsat blive skrevet i årene fremover. Sådan er det bare.

Mor til Mads 20. maj 2006 og Lasse 10. juli 2009

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

Fint med en pensionsalder
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:57

Har ingen kommentarer til omtalte bog -men min egen mening...

Jeg synes det kunne være meget rart at der ligesom var en "pensionsalder" for de kongelige.

Så næste generation ikke først overtager troner når de også er gamle.

At dronningen/kongen "går af" fx når de fylder 70/75.

Jeg synes kronprinser/sesser bliver alt for gamle inden de skal på tronen.

Vores egen Frede kunna da sagtens overtage nu når han er rundet de 40.

Prøv at se skrækscenariet i UK med Charles som jo nok først overtage tronen når han sidder og rykker i rolatoren på et afsides plejehjem.

Hilsen fra

Strit 77

-Ikke noget der ikke kan limes...

-Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!

Underskriftindsamlind mod kamphunde i DK:

Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider