|
|
| Penicillin og alkohol. |
| Forfatter:  |
Jean39 |
| Dato:  |
17-10-2009 13:45 |
|
Jeg er inviteret til fest i aften, tager dog en penicillin hvor der ikke må indtages alkohol samtidig med... den virker som antabus sagde de på apoteket... men hvor meget alkohol gælder det... er det flere genstande eller virker det også bare ved små mundfulde til at skåle i? Det er første gang jeg møder de mennesker jeg skal til fest med og hos og vil nødig virke som en kedelig, frelst person der ikke rører alkohol.... 
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville nu nok mene ...... |
Gammelnok |
17-10-2009 13:47 |
|
..... det er de der nye mennesker, du skal møde, der er noget galt med, hvis de ikke bare kan acceptere den ærlige forklaring på, hvorfor du IKKE rører alkohol i aften. Mvh. Gammelnok
Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :-D... |
|
|
Ved ikke noget om hvornår det virker, og man skal drikke en hel flaske vin før man føler det eller andet..Dog kender jeg en der drak sig fuld mens hun var på pencilin uden at hun mærkede noget.... Men jeg ville nok hvis jeg var dig helt holde mig fra alkohol, der er jo intet galt i ikke at drikke..og der er også en grund til man jo ikke må blande pencilin og alkohol.. og hvis du siger det er fordi du er på pencilin forstår de dig jo også... Har selv været til flere fester mens jeg var på nogle piller hvor man slet ikke måtte drikke noget, men man kan jo godt have det sjovt uden alkohol..:-D
Mvh. Trine
Vær ikke bange for modstand husk det er i modvind og ikke i medvind en drage stiger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Hvis de på apoteket har sagt, at det virker som antabus, er det nok ikke for sjov. Så lad være med at røre alkohol! Dog tager jeg selv antibiotika som havde jeg lungebetændelse (imod akne), og jeg kan sagtens drikke imens.
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Supersneglen Sneggla |
|
|
Det er MEGET forskelligt fra person til person. En af mine veninder var på noget medicin da hun tog på druk. Hun drak under halvdelen af os andre (som knapt var berusede) og pludselig var hun bare VÆK! hun lå ude i en busk i 4 timer uden nogen kunne finde hende eller komme i kontakt med hende.. da hun vågnede vidste hun ikke hvor hun var og dagen efter kan hun slet ikke huske at hun forlod sin lejlighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alkohol |
pjemm |
17-10-2009 14:34 |
|
Alkohol nedsætter immunforsvaret, så det er generelt dumt at drikke når man er syg. Hvad angår tolerance er jeg enig med Gammelnok. :Pia
*
"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså.... |
|
|
Der er som på alt andet medicin forskel på penicillin. SAelvom andre godt kan/må drikke på penicillin, skal du dælme høre efter,når der bliver sagt at det virker som antabus. Dette betyder NUL alkohol. Det vil jo heller ikke være det smarteste, at skulle ud til nye mennesker, og så blive hundesyg, fordi du drikker af "social forpligtelse". Det ville da i mine øjne, virke mere underligt, hvis jeg skulle have dig som gæst, og du drak alkohol for ikke at være udenfor, og så blev syg, fremfor at sige "nej tak, ikke denne gang, jeg får noget penicillin, der ikke går sammen med alkohol". God fornøjelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har fået en |
|
|
antibiotika kur, hvor min læge sagde at jeg IKKE måtte drikke, noget, ikke engang 1 breezer, da han ville forsikre at jeg blev ligeså dårlig som en på antabus, der går 3 dage fra jeg tager sidste pille til den er ude af kroppen, jeg vælger at rette mig efter min læge. Men jeg drikekr så heller ikke, hvilket folk acceptere ganske fint...
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lad være |
Artex |
17-10-2009 18:52 |
|
Jeg ville også lade være, det er tit forskelligt fra person til person hvordan/om det påvirker en at drikke alkohol mens man tager penicilin. Nogen mærker intet, mens andre bliver rigtig dårliger. Og desuden man tager vel penicilin fordi man er syg på en eller anden måde, og alkohol er vel ikke ligefrem sundhedsfremmende  Synes absolut ikke du skal drikke af pligt fordi du er bange for at blive stemplet som kedelig. Bare sig nej tak, jeg er på penicilin. Det burde de fleste mennesker kunne forstå og acceptere, ellers er det da dem der er underlige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Som MonQueen siger, der er forskel på penicillin. Jeg har også fået penicillin hvor det var okay at indtage alkohol, men når apoteket siger nej, så mener de altså NEJ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Hvad er navnet på din penicilin? Jeg arbejder for en medicinalvirksomhed, og blev fortalt, dengang jeg selv var på penicilinkur, at man godt måtte drikke når man tog penicilin. UNDTAGEN når man tog en special penicilin, hvis navn jeg ikke liiige kan komme på. Denne type virkede nemlig, som du skriver, som antabus. Og det ville være direkte farligt, hvis jeg drak mens jeg var på den type penicilin!
*Anne*
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~ Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er antibiotika |
JLH ♥Wannamus♥ |
18-10-2009 19:49 |
|
med navnet Metronidazol som kan udløse antabus lignende symptomer ved indtag af alkohol
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Nemlig Janni - det er dét det hedder Takker!
*Anne*
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~ Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da jeg tog |
|
|
den type medicin der kunne give en antabus ligende effekt fik jeg at vide at jeg skulle passe på med feks at spise en dessert hvor der kunne være en lille snert af alkohol i. Min læge sagde at jeg kunne risikere at blive virkelig syg. Louise
Mor til 2 vidunderlige drenge.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla Bla |
|
|
Det er netop lige præcis kun metronidazol som giver den anta-bus lignende effekt ved indtagelse af alkohol... og jeg tror det er det der har givet den fejlagtige opfattelse af at man generelt ikke må indtage alkohol sammen med antibiotika. Jeg ville ikke drikke så meget som et halvt glas rødvin sammen med metronidazol, men med andre typer antibiotika betyder det ikke det store - bortset fra at kroppen nok kunne bruge en pause fra alkoholen når den har været syg, samt at antibiotika sætter kroppen under en eller anden form for stress. Og husk det med metronidazol også er 3 dage efter... mon ikke vennerne vil forstå den undskyldning? Advarslen er ihvertfald ikke for sjov...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Penicillin og alkohol. |
|
|
Hvis de nye mennesker du skal møde, ikke kan respektere at du ikke drikker pga. du er på pencillin, så ville jeg nok ikke bruge meget mere tid på dem!  Hvorfor er man kedelig og "frelst" fordi man kan nyde selskabet og ha' det sjovt, uden nødvendigvis at indtage alkohol?!  - Det smarte er ovenikøbet at man kan køre hjem bagefter, og stå op dagen efter uden at ha' det dårligt  Når apoteket har sagt ingen alkohol, - så er det, der gælder, ingen alkohol!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg var sidst år til min mosters fødselsdag og var stoppet med pencilinkur dagen forinden. Jeg fik en velkomstdrink stukket i hånden og drak selvfølgelig lidt af den, og ja det resulterede i at jeg fik enorme mavesmerter og måtte på hospitalet og blive undersøgt og det viste sig at jeg havde pådraget mig mavesår. Lægerne sagde at det var fordi jeg havde taget pencilin dagen forinden og at de to ting absolut ikke måtte mixes sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det |
|
|
er en mod underlivsbetændelse så mener de det ! Tror jeg drak 2 glas og jeg knækkede mig hele natten - så lad være ! For din egen skyld !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og jeg |
|
|
var stoppet 1 eller 2 dage inden .. Man bliver virkelig virkelig syg - aldrig i mit liv har jeg haft det så skidt ! Kunne ikke spise/drikke noget uden det røg op igen ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| generelt |
|
|
er det vil dumt at drikke alkohol mens man er på en medicinsk kur. Man får vel kun medicinen fordi man i kroppen har et problem, og derfor hjælper man jo ikke lige frem kroppen ved at indtage alkohol... Og spørg så dig selv om det egentlig er personer du gider bruge tid på, hvis ikke de kan respektere at du ikke drikker. jeg drikker stor set ikke, og ja, nogen har nok fundet det kedeligt, men jeg bliver træt og har det rigtig skidt, og hvad sjovt er der i det 
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.... |
Jean39 |
20-10-2009 15:55 |
|
Jeg havde en ok fest.... drak kun bittesmå mundfulde hvidvin hver gang der blev skålet, tror et halvt glas i det hele, og en masse vand.... havde ingen bivirkninger. Nu var det heldigvis ikke en fest hvor der blev forventet at man drak sig fra sans og samling..... mest ældre mennesker og så et par unge ved vores bord, emn ingen berusede overhovedet.... Og til jeres moralprædikener... jeg havde skam heller ikke i sinde at drikke til jeg væltede, gør jeg normalt ikke......mig og kæresten havde bare en intern joke...noget jeg vist skal holde for mig selv , men det må vente til en anden gang hvor omstændighederne er til det... Jeg orker bare ikke at være den skinhellige alkohol-fornægter i et selskab hvor der er fest og ballade... kender da også mine grænser..... men det var jo heldigvis ikke nødvendigt for det var ikke en druk-fest.....
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|