Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er det ved at være tid ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:33

Ja Hn, har jo i en årrække, været et fast inventar i tilværelsen. Mange hyggelige timer har jeg brugt her og fået en del gode og nye bekendtskaber ud af det.

Men inden for de sidste 14 dage, har jeg sagt farvel til to gode venner, Begge er nu lagt i graven og jeg vil ha svært ved at mindes dem, uden at knibe en tåre.

En var mæt af dage og gammel, men den sidste, var for få år siden gået på efterløn. Nu skulle hun til at nyde livet fuldt ud med sin ny indkøbte hest. Famillien skulle også nydes, for nu var der jo tid og råd.

Men det skulle bare ikke være det, hun skulle bruge sin tid på.

Nej det blev sygehuset og indlæggelser, hvor kræften desværre fik overtaget tilsidst.

At miste en ven på den måde, har sat tankerne igang.

For HN, har desværre overtaget lidt for meget af min tid. Man skal jo lige ind og tjekke og man skal jo lige følge med. En halv time tager over og inden man ser sig om, er der gået over en time her på HN.

Hvad lavede jeg egentligt før i tiden, inden jeg meldte mig ind her på HN. Jamen der blev der jo redet en hel del. Motionscentret blev også besøgt og jeg var aktiv i rideklubben.

Men nu, tjaa, ridning bliver der ikke så meget tid til, motionscentret udskyder jeg hele tiden og rideklubben, ja de andre har flere gange spurgt, hvornår jeg snart kommer og rider med.

Nu har HN jo så bebudet, at der kommer nye tiltag, som vi skal skrive vi akseptere. Jeg vil indrømme, at jeg har meget svært ved at finde rundt i det og egentligt forstå det helt rigtigt. Jeg er jo desværre, heller ikke den eneste der ikke kan finde ud af alt der der nye.

Lige nu sidder jeg her og overvejer, er det ved at være tid, for at sige tak for denne gang og komme videre med livet. Har HN overtaget for meget, til at det er muligt at skære lidt i tiden her ved skærmen, er det nødvendigt at tage det store skridt og slukke ned. Ja jeg tror den eneste løsning bliver at sige tryk på knappen og slet det hele.

Hvad med jer andre, har i også haft de her tanker, det der med at sige sluk for det hele..

IMC

Læreplads søges. www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=12&i=10482...y=desc&e=0

Gulerødder sælges.20725959

SÅ ER DER FRISKE GULERØDDER. 25 KG= 25 KR.

0
0
Svar på denne tråd

Næh, egentlig ikke...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:40

... men nu er HN heller ikke hele mit liv. Det er underholdning, ind imellem læring - og et kæmpestort netværk, hvor man kan finde inspiration til nærmest alt mellem himmel og jord.

Men jeg har et liv, og HN kommer altså i sidste række.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Nej ......
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:46

Men siden august hvor min computer blev stjålet ved et indbrud og har først fået en ny for ca en uge siden så har jeg ofte tænkt på hn - men ikke decideret savnet det.

Jeg har hver anden uges aften for mig selv da manden arbejder skiftehold så der er hn et hyggemoment

Dog skal man selvfølgelig huske alt det andet i livet som du selv er inde på - men sæt nogle regler for hvornår og hvor tit det er HN tid evt to gange ugentligt af 1 - 2 timers varighed ?

Jeg elsker jo bla madtrådende - dine godmorgentråde og masser af gode råd i andre tråde - bla er mine pølsehorn idag kanongode pga hn

De nye regler er ikke meget anderledes end før - bare mere forvirrende, men hvis man intet har at skjule så er det næsten det samme som før

HN er en "god ven" for mig når jeg sidder og hygger lidt for mig selv - men ja begræns tiden - sæt evt ramme for hvornår og hvor længe - så undgår du måske den mulige dårlige samvittighed over at bruge tid herinde du burde bruge på andet Men er tiden og tidspunkterne begrænset så nyder du det mere - og who cares om du først svarer på et indlæg et par dage efter

Men savne dine hyppige indlæg om både godt og ondt vil jeg altså - så forsvind ikke helt

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:56

... ikke farvel til HN - og vil være ked af at sige farvel til dig.

HN tager meget af min tid, men giver også meget positivt igen. Både i al den hyggelige tid jeg bruger online OG med at mødes med folk til arrangementer. Og dertil kommer selvfølgelig inspirerende madtråde, gåde råd om alt mellem himmel og jord, og at der er debatter der kan sætte nogle tanker i gang som jeg måske ellers ikke ville have haft.

Det kan jeg jo godt lide.

Men går det for meget ud over andet, må man selvfølgelig rationere - der er jo ingen der siger at man SKAL være på i mange timer om dagen - selv om det er hyggeligt.

De nye regler er såmænd ikke så meget anderledes end de gamle - blot opdaterede og lide fremtidssikrede.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

jeg ved godt..
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:58

man bare kan sige, nej ikke Hn i dag.

Men jeg er lidt for nysgerrig og bruger alt for meget tid her.

IMC

Læreplads søges. www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=12&i=10482...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:01

Ja, hvis hn i den grad "overtager" ens liv, så ville jeg da sige farvel.

Aldrig om jeg ville ha det "forhold" til en hjemmeside.

Mine tanker er kun på hn, når jeg er logget på, ellers ikke. Det er såmænd bare en fin lille ting at ha, når kedsomheden tar over.

Men hvis du føler hn fylder for meget, så syntes jeg du skal sige stop :)

Mvh.

L Nielsen.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Inger
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:02

Så lad os hjælpe dig vi svarer kun på dine tråde fra torsdag kl. 18 - 21 og blander du dig i en tråd får vi en moderator til at slette den - så kan du lære det

Nej alvorligt Inger - sæt dine egne grænser (og nyd hvis du har tid til at bryde dem ligesom mig indimellem) psst

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:09

Næ syntes egentlig heller ikke at HN stjæler min tid.Sidder her kun hvis jeg ikke rigtig gider lave noget andet,eller om aftenen hvor jeg så ellers ville have set tv.Jeg kan da godt være logget på det meste af dagen,uden egentlig kigge ind.

Jeg er så heldig at jeg selv er herre over al min tid,og jeg bruger den på at få nogle gode oplevelser jeg kan tage med i graven,når den tid kommer.Et rent hus feks,eller en trimmet have kan jeg ikke tage med i graven,så selvom sådanne ting moske trænger til en tur,så vælger jeg at gøre det jeg har lyst til i stedet,og var det at sidde på HN,ja så gjorde jeg det såmænd med god samvittighed.Jeg ved jo at hvis det alligevel bliver for slemt med roderiet,så kommer lysten til at få det ordnet alligevel af sig selv.Så nej,intet stjæler den gode tid fra mig,heller ikke HN.

Livet er skrøbeligt så man skal sørge for at bruge den på noget givende ,også for en selv.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

og se nu Inger
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:26

Min sidste portion pølsehorn var tæt på at brænde af pga din tråd bare fordi jeg ikke vil miste dine hyggelige tråde og svar herinde (og at jeg også er nysgerrig)

Så mit råd er log på hn når der er tid og ro (lad være med at have pølsehorn og andet bagværk i ovnen)

Der er ingen grund til dårlig samvittighed - når man har nået alt andet - se evt min signatur for at se min livsindstilling og det indbefatter også hn når det passer mig

Som man kan se af dine indlæg Inger, så når du jo en masse - du skal vel bare huske at skelne mellem ufornuftig tid på hn - eller afstresning på hn

hn er jo måske bare en pause i de daglige gøremål ??? jeg ved da at jeg er logget på de dage jeg gør hovedrent

- for mellem støvsugningen og vasken gulv og tørren støv af - hængen tøj op så kan jeg lige sidde her 10 minutter og "holde pause - og hvad så

jeg nyder da at have tid til det indimellem - man får stresset lidt af - får lidt hyggesnak (uden at skulle køre efter det)

Nyd dit liv også selvom det indeholder hn - hvis du nyder det

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

Tja jeg bruger HN meget
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:37

når jeg ikke har andet at bruge min tid på. Når jeg har travlt og har en hverdag med arbejde, undervisning og ridning, så har jeg bare ikke tid, for vil hellere holde i hånd med min kæreste end sidde herinde :) Men pt. har jeg ikke ret meget at rive i, og så bruger jeg enormt mange timer herinde og sætter pris på HN :)

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Kold tyrker..
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:46

Kære Inger.

Jeg havde det engang ligesom dig.

Det er efterhånden mange mange år siden.

HN fyldte AL min tid (i hvert fald meget mere, end jeg brød mig om - var afhængig :-P)

Jeg tog en kold tyrker. VIRKELIG! jeg vendte selvfølgelig tilbage til HN, men fik flyttet fokus over på andre ting i tilværelsen. Og det fokus holdt ved. Især koncentrerede jeg mig om ikke selv at skrive indlæg, for så skulle jeg hele tiden ind og se, om nogen havde svaret.

Nu kan der sagtens gå dage, uden at jeg besøger HN. Og så er det ikke længere i timevis. Men jeg er GLAD for stadig at have Hn.

Jeg håber, at du bliver, men at du finder den rette balance.

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:51

ikke farvel fra mig, HN kan godt være en tidsrøver, men jeg får også som så mange andre, gode indput herinde fra, og kan finde ud af at administrere min tid, jeg er kun på HN når alle mine andre gøremål er gjort, og familie og heste kommer før HN.

Sæt dig det mål, at HN kommer efter alt det andet, har tit set at du har indlæg herinde om formiddagen, kunne forestille mig at lige netop der bruger du meget tid på HN og så ryger rideturen, eller besøget i rideklubben, prøv at vende det om, og tag HN til sidst

Kunsten at være klog er kunsten

at vide, hvad man skal ignorere.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 22:00

Undvære HN, og de andre fora, som jeg er med på. Jeg synes, at det ville være rigtig ærgeligt, at undvære dig Inger, så sæt lige lidt grænser for dig selv, og bliv her..

0
0
Svar på denne tråd

når Hn næsten bliver ens identitet
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 22:51

puha jeg ville virkelig føle jeg havde en rygrad som en regnorm hvis jeg

pludselig følte en hjemmeside "styrede" mit liv i det omfang, at jeg hele tiden skulle ind og tjekke og udskød ditten og datten.

men tag en kold tyrker og find noget andet, at lave når der skal holdes pause mellem dagens mange gøremål...

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 07:20

ja jeg er her jo det meste af dagen - dette af den simple grund at jeg kan lide at svare på indlæg og ikke mindst læse de tråde der interesserer mig. MEN at jeg er her største delen af dagen er KUN når der ikk er andet at lave.

Jeg går hjemme, så der er sysler her hjemme. De laves ind i mellem hn.

Skal jeg ud af døren for et el andet er det ikke sådan at jeg ikke kan løsrive mig el tænker på at NU kan jeg ikk lige være på hn i dag, hvilken skræk.

Jeg kan sagtens løsrive mig når der er grund til det - men i og med de fleste dage spenderes alene kun med hundene til manden kommer hjem af forskellige årsager, så er hn for mig et super alternativ til på en el anden måde at "omgåes" nogle mennesker trods alt, eller rettere at "tale" med nogle mennesker i løbet af dagen samtidigt med man ofte lærer noget nyt og spændende, man ka nstille spørgsmål og få en masse dejlige svar osv osv...

Men som sagt går så meget af min tid herinde KUN fordi der ikke altid er andet at spenderer al min tid på desværre...

Når jeg har haft travlt og ikke har siddet hjemme har jeg til tider godt kunne savne at sidde og slappe af foran hn, og hygge mig skal jeg rekende. For samtidigt er det god afslapning, som sagt ofte osse ny læring, spændende læsning fra mange mennesker osv osse.

Nikon-pics4U

2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

ikke lige hestenettet
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 07:42

men generelt når jeg meget mere de dage computeren ikke bliver tændt, den er godt nok en tidsrøver...

For år tilbage brugte jeg meget tid på HN, det måtte stoppe, jeg brugt mange timer foran skærmen og oplevede desværre det samme som dig, jeg fik kun gjort det basale på hjemmefronten og det er bare ikke godt nok - synes jeg.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

hej.....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 08:07

hej inger...

jeg skriver ikke meget herind, men hvergang du skriver er jeg der for at læse for dine indlæg er bare så gode især dine morgenindlæg, jeg har savnet dem når du ikke har skrevet om søndagen.

men jeg har også læst mange gode råd, jeg har brugt og grint meget når nogle har skrevet noget sjove og grædt når det har været sørgeligt...

jeg rider desværre ikke nu med 2 små børn men jeg ved at det kommer igen engang....

mange hilsen søs

lejlighedsvis mops og mops-blandinger tilsalg

mops-fransk bulldog blanding er klar d. 1-11 til nye hjem..

mor til 4 drenge

0
0
Svar på denne tråd

tidsrøver
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 11:10

Jeg syns også at diverse sites er tidsrøvere.Plutselig har tiden rendt afsted og man har ikke fått gjort på langt nær så meget som man hadde planlagt.

Og på mange måder er nettet lidt usosialt, for ofte udsetter man eller rent af glemmer kontakten med riktige mennesker.

Fordi man skal "bare".

Men det er jo hyggelig også, iallefall at kigge med!

Så jeg har det lidt som dig, når du skriver :

"Nu har HN jo så bebudet, at der kommer nye tiltag, som vi skal skrive vi akseptere. Jeg vil indrømme, at jeg har meget svært ved at finde rundt i det og egentligt forstå det helt rigtigt. Jeg er jo desværre, heller ikke den eneste der ikke kan finde ud af alt der der nye."

Og inden der kommer nogle mer lettfattelige regler vil jeg nok fra 1 desember nøjes med at kun læse med.

I min signatur er det link (rød skrift)til tråden her på HN omhandlende de nye regler, tråden er desverre låst, derfor link.

0
0
Svar på denne tråd

Livets udfordringer
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 11:11

Hej Inger,

livets udfordringer trænger sig på! Kender godt følelserne, når gode venner bliver syge og/eller forlader denne verden i en alt for tidlig alder. Så tænker man over sin gøren og laden samt prioritering af tingene.

Du skal gøre det som gør dig gladest ved livet! Om det er at skrive på HN (dine beretninger har jeg altid læst med fornøjelse) eller være mere aktiv i den rigtige verden,

Jeg selv er inde og se på HN hver dag, men blander mig kun ind i mellem i debatten. Men HN tager tid.

De nye betingelser, hvor HN kræver fuld rådighed over alt tilhørende ens profil, også private beskedder, har gjort at jeg har slettet oplysningerne i min profil samt slettet alle beskedder og billeder og nu kun er blevet til "X" i min beskrivelse. Og nu overvejer jeg min "stilling". Jeg har ikke accepteret HN betingelserne endnu og det ender nok med, at jeg bliver til "lurer" uden adgang til at lave indlæg på HN, når deadline for de nye betingelser nås.

Held og lykke med din beslutning.

Kærlig hilsen,

Lotte K

0
0
Svar på denne tråd

hej igen.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 16:08

Jeg er heldig.

Har en stald med 4 dejlige heste, trailer og bil samt en hest der kan slæbes med alle steder. Egen ridebane og eget ridehus. Min egen stald og dejligt sadelrum. Tæt på dejligt skovområde og tæt på hyggelig rideklub, hvor ridevenner gerne vil ha mig med til alt det sjove. en mand der støtter mig 100% i mine interesser.

Men jeg udnytter det slet ikke, tvædigmod, jeg sidder her og fiser den af.

Vægten falder ikke som planlagt, ja hvorfor skulle den også det, jeg får jo ikke ret meget motion mere.

så ja, jeg føler Hn er en alt for stor tidsrøver.

Har slettet næsten alt på min præs. De sidste billeder ryger også, når sadlerne er solgt, eller vi når til d.1-11.

Om jeg skriver Ok til de nye vilkår, eller om jeg bruger dem som en super god undskyldning for at sige farvel til hn, tjaa, det må jeg jo så se, når vi når til d.1-11.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

Så må du
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 16:13

Lige sende mig dine godmorgenhistorier pr mail istedet

De 2 - 3 måneder jeg var uden computer pga tyveri da var det ikke hn som sådan jeg manglede - men dine hyggelige indlæg

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

tænk Inger
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 16:21

Jeg fik da ellers et indtryk af dig forleden som en meget postiv og livsglad person, hvilket jeg heller ikke er i tvivl om at du er.

Kan godt forstå din følelse, men vores verden, hverdag er meget dynamisk og specielt i disse år sker der meget på det virtuelle område.

Så er det vi må mærke efter om vi synes det er rigtigt eller forkert.

Jeg har forlængst taget nogle valg, er ikke og har aldrig været voldsomt meget på HN, fordi jeg prioriter. Jeg har så meget "liv" at HN er for mig et valg ligesom TV, hvilket jeg iøvrigt næsten heller aldrig ser.

Du kunne jo sætte et æggeur foran dig og sige du er "på" ½ time x antal gange om ugen.

Håber ikke du stopper, holder så meget af dine morgenindlæg.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

For lidt og for meget
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 14:47

For lidt og for meget - det kan jo altid diskuteres.

Følte også selv en periode, hvor jeg "levede" på Heste-Nettet.

Fr at være på Heste-Nettet hver dag - i al for lang tid - er jeg her kun et par gange om ugen... uden at være logget ind.

Hvis der så er et indlæg, man lige vil deltage i - jamen, så kan der jo logges ind.

Men ellers - så følger jeg blot med på sidelinien...

Håber du finder en løsning, som passer til din i forvejen hektiske hverdag... :-)

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Hestenettet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 16:27

Facebook, Hestegalleriet - what ever!

DET TAGER TID! Er bestemt ikke afhængig af at komme på hver dag, men nyder da engang imellem at bruge tid herinde. Men det vil ALDRIG komme til at styre mig. Det lader jeg det simpelthen ikke gøre. Men indrømmet - det er en helt bevidst indstilling til det. Hvis jeg ikke havde gjort mig tanker om det, så kan det da godt være jeg ville bruge mere tid end godt var, for du har jo fuldstændig ret - det kan blive en tidsrøver af de store. Men min verden ville altså ikke falde ned om ørerne på mig hvis HN lukkede ned - så ville jeg nok bare finde en anden side at tilbringe en hyggestund på.

Men Inger - jeg tror, at du bare som jeg, er blevet mere bevidst om HVOR meget tid du ønsker at bruge - og det er da i mine øjne et "sundhedstegn" for i det øjeblik man bliver bevidst om det, og gør sig tanker om hvor meget tid man vil lægge herinde så er man jo på rette spor

PS.

Jeg tror faktisk at den tid jeg bruger på nettet nok ca. er den samme som jeg tidligere brugte på TV -ser ikke så meget TV mere og går oftest på nettet når manden ser sport.

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider