Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kat pisset i barnevogn = ødelagt.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 15:58

Nu ligger landet sådan at der er en kat der havde lagt sig til at dø i vores barnevogn, som står ude i vores garage.

Katten havde lagt sig omme bag madrassen, som var slået op i siddestilling. Dermed havde den lagt sig op af betrækket og på bunden, som er lavet af noget flamingoagtigt og dermed suger ret godt, øv!!

Da den var rigtig syg (aflivet nu) havde den givet slip på alt hvad den havde i sig af @!#$, så barnevognen er overpisset!!

Vi ved hvem der ejer katten.

De vil ikke erstatte den, kun give den en omgang med Rodalon.

Er der nogle der har nogle erfarringer med om Rodalon kan tage kattepis (der er virkelig meget!! )

Eller nogle andre ideer?

Hvad fanden gør man???

0
0
Svar på denne tråd

ud ud ud
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:02

Den står ikke til at rede er jeg bange for. Jeg ville da kontakte min forsikringsselskab og bede dem om hjælp til evt. ny barnevogn eller med at få kattens ejer til at betale en ny. Deres kat, deres ansvar

Kom Nanna lige forbi og sagde

R.I.P Sejr, Brian & Ruben - Håber I hygger jer sammmen i hestehimlen mine søde drenge :(

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:03

nanna : De vil ikke erstatte den.

Min kloge mormor siger at man kan vaske den i brun sæbe, men problemet er jo vognbunden, som er af noegt hårdt flamingo...

0
0
Svar på denne tråd

hvem vil
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:10

ikke erstatte den?? Jeres eget forsikringsselskab eller ejerne?? Hvis det er ejerne, så ville jeg nu stadig kontakte mit eget forsikringsselskab og bede om hjælp.

Hvis den skal reddes, så tror jeg du, som minimum, skal have en helt ny bund til den ( hvis det kan fåes) vi havde også besøg af en kat i vores barnevogn, og det kostede en ny bund, som katteejerens forsikirngsselskab fik lov at betale

R.I.P Sejr, Brian & Ruben - Håber I hygger jer sammmen i hestehimlen mine søde drenge :(

0
0
Svar på denne tråd

123456543
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:31

Selvfølgelig skal de betale, bare gå til dem!! Ved ikke hvorfor visse kattejere tror, at deres kræ kan gøre hvad det passer dem (ok, nu var den her så syg, men i princippet), uden at de som kattens ejere kommer til at hæfte for det. Nej du, de skal sgu bare hoste op ved kasse 1, sådan er det!!

Det er da vildt ulækkert med p"s og l"ort i en barnevogn - jeg ville heller ikke have mit barn op i sådan en!

Nanna: Læs hvad der står: "Vi ved hvem der ejer katten.

De vil ikke erstatte den, kun give den en omgang med Rodalon."

Mvh HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Ja små børn
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:37

Skider og pisser da heller ikke i vognen. LOL. ;-D De skider rosenknopper og tisser parfume?

Jeg ville prøve med rodalon- og kan den ikke vaskes- så skal man nok overveje, om den egner sig til småbørn!

De kan også skide sig helt om i nakken....

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:38

Jamen jeg har skam læst det, der står, og jeg havde skam forstået, at det var ejerne, der ikke ville erstatte. Jeg fik åbenbart formuleret mig forkert, da jeg egentlig søgte om, det var forsikringen, der ikke ville erstatte, da den vel bør gå under indbosforsikringen, Jeg beklager meget min formulering

0
0
Svar på denne tråd

1234567654
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 16:39

Xtiny: Haha ja okay, den kunne så misforståes ;-) Men plejer børn ikke at have ble på?? Og nogle ligger vel også på sådan noget plastik? :-)

Mvh HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Kan forsikringen ikke
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:27

dække dette?

ღ Mvh
Gitte, mor iil Tera og Lian

Ejer af hingsten Jack D.
pony vallakken Makron og hingsteplag Joker

http://hygge-debatten.dk/phpbb3/.
Et rart sted at være

0
0
Svar på denne tråd

Meld.....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:39

Den for hærværk ??? spørg dit forsikringsselskab hvad du kan gøre ?

Jeg ville heller ikke ligge et barn i den igen

Hvad døde katten af ? og ja bunden i vognen tager nok mere skade end madrassen

- ikke alle unger skider sig selv helt op i nakken Jeg har aldrig haft en tisse eller anden skade i barnevognen - hurra for libero

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Nu vil jeg
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:48

også mene - og jeg tror såmænd de fleste kan følge mig - at der er uendelig stor forskel i lugten på babypis og kattepis!!

I øvrigt så har katte-ejere LOVPLIGT til at holde deres elendige kræ på egen matrikel. Derfor SKAL de dække skaderne vil jeg mene.

(jeg googler det lige!)

Mit elendige katte-kræ forlader aldrig matriklen!!!

Christina ..Prinser og Prinsesser

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

næ øv...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:58

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

00000000
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:59

Rodalon

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 18:30

Ejeren skal erstatte jeres barnevogn, i kan selvfølgelig prøve forsikringen, ellers kan en advokat hjælpe jer.

Paragraf 3 :

www.kattens-vaern.dk/assets/ vejfred.pdf

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*

0
0
Svar på denne tråd

loven om mark- og vejfred
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 19:10

Sisse, du linker til loven om mark - og vejfred, og den kan IKKE bruges idet katten ikke har trådt hverken blomster ned eller eller beskadiget vandløbet!

Kapitel II Erstatning for skade forvoldt af husdyr

§ 3.

Kommer et husdyr uden hjemmel ind på anden mands grund, skal dyrets besidder erstatte den skade, dyret forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skade, dyret forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilføje det legemsbeskadigelse.

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 19:16

Jo det kan den godt, da det er den gældende lov for katte, sorry men både kattens værn og dyrenes beskyttelses jurister henviser til den, og det stoler jeg mere på end privat personers egen tolkning.

www.kattens-vaern.dk/?side=47

www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ kattelovgivning

Der er endnu ikke en, der har kunnet tilbagevise at det er den gældende lov for katte, jeg tvivler på du kan, den eneste der har forsøgt var en familieadvokat, det gik skal vi sige mindre godt.

Så når der bliver brugt advokat ang katte, så er det den lovgivning der bliver brugt, de kan vel ikke tage fejl allesammen.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

slap da lige af !!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:02

selvfølgelig har katten da lagt sig der for at dø med vilje !!,for at genere mest muligt ?? NEJ for at få ro !!

Der findes såmen et middel (sælges i de fleste dyrebutikker har selv set det på diverse udstillinger) som hedder Urin off.... som tager lugten af katte tis..

Tænk dyr har lov til at dø uden det er for at genere noget også selv om det er en kat...!!

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

jytte hansen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:09

katte-ejere har pligt til at holde deres katte på egen matrikel. Også selvom de er døende.

Et eller andet sted er det vel også det mindste man kan gøre.

"Jeg fandt en døende hund i min barnevogn" - gæt om folk ville lynche ejeren af barnevognen frem for ejeren af hunden.

Men nej, katte skal sandelig have lov at rende og skide (og dø åbenbart dø) lige hvor det passer dem, for katte kan man sandelig ikke holde inde.

Nej, men så er katte måske slet ikke egnede til at blive holdt i tættere bebyggelser. Den regel gælder i øvrigt for så mange andre dyr.

Derfor bor jeg på landet - laaangt ude. Men min kat forlader ikke matriklen af den grund, så jeg har mit på det tørre.

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

Katten....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:12

Har vel lagt sig der for at dø i fred ??? de fleste dyr går for sig selv for at dø ??? - men det er da dælme af betydning hvad katten egentlig døde af før jeg ville ligge en baby deri igen

Naturlig handling fra kattens side - og naturlig handling fra baby moderens side - men ikke om jeg lagde min baby deri før jeg vidste alt var desinificeret - og ja - @!#$ og andre våde ting (selv regn) ødelægger en bund i en barnevogn

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

sisse - så
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:18

siger vi det. Bemærk at jeg ikke taler ned til dig.

Det her er sakset fra dyrenes beskyttelse

Erstatningsansvar

Skader på andres grund

Katte er omfattet af den objektive erstatningsregel § 3, stk. 1, i mark- og vejfredsloven.
Det betyder at katteejeren skal erstatte skader, katten laver på andres grund ved at ødelægge afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, eller oprode eller sammentræde jordbunden. Det samme gælder de skader katten laver på et andet husdyr (jf. lovens § 3, stk. 1, 2. pkt).
Det betyder, at den skade, som katten laver på andres grund skal erstattes, også selv om man ikke bebrejder ejeren, at det er sket.
Det er sjældent at katte laver skader på andres grund af den type, der er nævnt ovenfor, men det er værd at være opmærksom på.

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:24

Jeg fik ikke gjort det helt klart kan jeg læse. Jeg fandt kattens ejere via katte registeret inde på nettet. De blev kontaktet og katten blev aflivet hos en dyrlæge ( det blev jeg informeret om da vi senere kontaktede ejer ) Vi har snakket med forsikringen som siger at det er indbo forsikringen der skal dække for skaderne.

Så nu gik vi op og snakkede med store bogstaver til ejeren af huset hvor katten var registreret og har (efter ævl og kævl) fået hans policenr. så nu ser vi hvad der sker.

Xtiny : Jeg vil da hellere bruge en barnevogn hvis der er et barn der har skidt og pisset i den end hvis det er en kat, for der er da ved den søde grød, efter min mening, STOR forskel.

jytte*h* Hvem pokker har dog i det hele taget sagt noget om at katten gjorde dette her for at genere??? Det var dog, for mig, en yderst ubrugelig kommentar!! Jeg kontaktede katte registeret og fik derved ejeren til at hente katten, da jeg synes den så syg ud. Jeg tror dæleme der er mange der bare kunne have fundet på at give den en spand vand eller præsentere den for andre ubehageligheder!!

Fiesta : Du har helt ret. De kan, i nogle tilfælde, slæbe rundt på mange "spændende" ting!!!

Jeg håber der kommer en løsning. Jeg er villig til at gå ret langt for at "få min vijle" da kattens ejer, for at sige det mildt, fralægger sig ethvert ansvar og kun makkede ret da vi ringede på og gav ham div. regler fra forsikringen, øv!

0
0
Svar på denne tråd

Stine...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:31

Synes du handler helt korrekt

Og uanset om forsikring dækker eller ej kan jeg godt forstå du ikke ligger barnet derned igen - netop pga evt smittefare - i ved jo åbenbart ikke hvad katten fejlede endnu ???

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:38

Hvor mange sygdomme smitter fra dyr til mennesker?

mvh PiaR
quantum in me fuit

ƸӜƷ
.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• ƸӜƷ

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:43

Fiesta : Aner ikke hvad katten fejlede...men af hvad jeg kunne læse mig frem til inde på katte registeret så var den fra 1999, altså en ældre Herre. Tror bare han var brugt af dage måske.

PiaR : Jeg ved det ikke...har absolut ikke nogen ide, men jeg har bare ikke lyst til at lægge hende derned igen. Flamingoet i bunden har jo stået og suget kattetis.

Det kan godt være at man kan vaske betrækket, men selve bunden kan jo ikke bare vaskes.... eller?

0
0
Svar på denne tråd

om den ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:47

jeg forstår slet ikke at folk flipper sådan ud???

Hvis ens dyr laver skade på andres ejendom, må man da erstatte de skader der er forvoldt.

Så er det da ligegyldigt om det er synd for katten, og at den ikke gjorde det med vilje osv. Jeg var fandeme også blevet træt af at få ødelagt min barnevogn på den måde. og nej, det ville ikke være nok for mig at få den renset med rodalon eller lignende... come on, hvis der er sevet væsker ned i barnevognen, så hjælper det jo ikke bare at rense vognen af.

Jeg håber at katte familiens forsikring dækker, en barnevogn er en ret pebret ting at gå ud og købe en ny af.

Sælges:

2 års hingst Hector efter Nando/Stravinky xx pris 60.000 kr

www.heste-nettet.dk/lodge/18336/ hest/ ...

www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

PiaR...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:48

Toxoplasmose er en af de sygdomme, der smitter mellem kat (afføring) og mennesker. Den kan give hjernebetændelse hos smittede mennesker. Den smittede kat kan fx kaste op og have diarré.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:51

Selvfølgelig har du gjort det rigtige, katten fik dyrlægehjælp som den havde brug for, du fandt ejeren, hvad mere skal man gøre spørger jeg bare ?

Tilgengæld kan det jo ikke være rigtig at du skal hænge på de skader et andet menneskes dyr har lavet, uanset om det var "med vilje" eller ej, hvis man da kan snakke om det, når det er et dyr.

Jeg ville heller ikke lægge min baby ned i katteurin, heller ikke selvom den var sprøjtet med diverse gak og gøjl midler, jeg har til dags dato ikke hørt om et middel der fjerner kattettis lugt, og tisset forsvinder jo ikke bare fordi man sprøjter med et eller andet.

Det er ikke andet end rimeligt at du får erstattet din barnevogn, ja kattens familie skal vel nærmest være lettet over det er en barnevogn og ikke en mercedes det er gået ud over, erstatning af andres ejendom, det er altså risikoen ved at have fritløbende katte.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:55

Forsikringsmand sagde engang: I forsikringsloven betragtes katte som et vildt dyr, og du skal ikke være erstatningspligtig for det, og dette gælder selvom det er en tam kat du ejer.

MEN jeg ved også godt, at når man ejer en kat har man pligt til at holde den på egen matrikel, så jeg forstår faktisk ikke hvorfor man så ikke (ifølge min gamle forsikringsmand) skal være ertatnigspligtig for dem.

Vi talte om katte pga jeg tænkte hvis en af mine katte rendte ud foran en bil og var skyld i en ulykke, om jeg så skulle erstatte, men det forstod jeg på det jeg ikke skulle.

Min søster fik engang stjålet sin kat af en nabo, dvs hendes kat rendte frit og hun fandt ud af naboen lukkede den ind og HOLDTE den inde, han lukkede den ikke ud igen, han fodrede den og betragtede den som sin. Den var registreret i hendes navn med øretatovering.

Hun var lidt bange for den mand, for han var et stort muskelbundt, en sur politimand.

Hun fik ham tilbage når han slap ud fra naboen igen, men det samme gentog sig flere gange.

Jeg spurgte kattens værn om det, de sage at begge parter gjorde noget ulovligt, for min søster skulle holde katten på egen matrikkel, hun måtte ikke lade den rende løs, men ham naboen måtte ikke bare "stjæle" den ved at holde den inde.

Grunden til han gjorde det var at hans børn var glade for den og de fodrede den med rejer osv for at holde på den.

det fandt min søster ud af fordi hun talte med en der kom i lejligheden.

Til sidst holdte min søster sin kat inde i flere uger hvor hun også fodrede med rejer og wiskas som naboen gav den, det er IKKE sundt foder men det var for at holde på ham når hun lukkede ham ud igen, og det hjalp..

Nu bor hun ikke der mere og har ikke de problemer med de nye naboer...

Jo katte p"s og l¤rt er møg-ulækkert, jeg syntes også det er værre end det samme fra en baby.

men om det er mere farligt fordi katten var syg ved jeg ikke, for kattesygdomme kan vel ikke smitte mennesker, jo orm kan men ellers ved jeg ikke hvad kan.

Når man gør krav på at få noget erstattet skal man altid kontakte egen forsikringsselskab først, så tager de fat i modpartens hvis de kan se det er dem som skal erstatte...

Sortbroget ponyhingsteplag, 1 år/105 cm.

Sælges billigt 1.000 kr.
MEN sælges kun med kontrakt til blivende hjem.
Se min annonce på dba:

www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62298059

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 00:34

Jeg ville da umildbart tro at kattens ejere/deres forsikring skal betale for skaderne.

Da min hund blev bidt i struben af vores genbos hund, der betalte de for alle dyrelægeregninger mht. bidet, og de betalte for adfærdsbehandler til vores hund, pga. varige mén.

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

forstår ikke din nabo
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 08:42

selvfølgelig bør din nabo erstatte barnevognen. Det skulle vel være muligt at finde en tilsvarende brugt model fra sommeren 2007 (kikkede lige på præs.), som din måtte være fra.

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 09:48

Sådan noget l*rt!!! Vi kan ingeting gøre. Intet drager ejer til ansvar!! Sådan noget møg. Jeg er sgu rasende!!!! Vi har lige købt hus, så vi har rigeligt at bruge penge til!!!! Øv øv øv øv øv øv øv!!! Nogle der kan hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 10:37

Ringede til vores forsikringsmand og præsenterede ham for §3 fra Kattens værns hjemmeside, som der er linket til længere oppe. Dette synes han var vældig interessant og ville lige snuse lidt mere til dette og så vende tilbage. Kryds fingre for at der er noget at gøre.

0
0
Svar på denne tråd

kattejammer
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 10:42

Vi kan vel alle blive enige om at det ikke er kattens skyld.

Men mage til uansvarlige katteejere skal man godt nok lede længe efter.

De overtræder loven ved at lade deres kat gå frit omkring, og så vil de ikke erstatte det, den kommer til at ødelægge. Føj.

Jeg forstår godt din harme - og jeg ville nok heller ikke bruge barnevognen igen.

Mine fingre er krydset for at din forsikring kan gøre noget.

mvh PiaR
quantum in me fuit

ƸӜƷ
.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• ƸӜƷ

0
0
Svar på denne tråd

hmm.............
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 10:44

jeg ville også prøve en ordenlig omgang rodalon..

Vær glad for at det ikke er din seng der er over pisset for var min igår aftes af min nye kat der er "renlig"

miniature hingst til salg med papir for veninde.

Opstalder har to harflingere tilsalg! bla. en 5års hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Har kun..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 11:26

En kommentar flamingo suger ikke noget som helst, så er det flamingobund så har det ingen skade taget , det er nok værre hvis der er masonit i bunden.

Men ja Rondalon tager lugten af katte @!#$.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Bestemmelsen er lidt vag
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 11:48

Jeg tror ikke, at § 3, stk. 1 i vej- og markfredsloven skal fortolkes indskrænkende, jeg tror nærmere, den kan fortolkes udfyldende.

Det vil sige, at jeg er ret sikker på, at bestemmelsen generelt omhandler de skader, en kat forvolder på en anden mands ejendom - herunder løsøre, som barnevognen hører under.

Du skal helt sikkert forfølge din ret - din barnevogn er ødelagt og ubrugelig - og det skal kattens ejermand erstatte. Jeg vil tro, deres ansvarsforsikring dækker, men det er ikke din bekymring. Bare sørg for at dit eget forsikringsselskab er dig behjælpelig, for så skal dit eget selskab nok søge regres hos katteejeren :)

Se mere her: www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ kattelovgivning

Jeg håber, du holder ved din ret! Og hvor er det dog tragisk med den syge kat :(

Akrylnegle laves i Frederikssundsområdet af certificeret CND designer. 3 ugers holdbarhedsgaranti og mulighed for glimmer og sten. Se link på præs.

Gucci sandaler str. 37 sælges. Se annonce på præs.

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 12:03

Ehj, nogle uansvarlige katteejere!! Stine, jeg ville heller ikke bruge barnevognen igen, grudet Toxoplasmose, so mange katte har.

Ville også synes at det var rigtig ulækkert at ligge mit barn i den barnevogn igen.

Håber at katteejer, tager ansvar og erstatter din barnevogn!

Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 12:55

Vi kan ikke få dækket barnevognen af forsikringsselskabet, fordi en kat i deres verden ikke er dækket. Det har jo så ikke noget at gøre med om ejeren er ansvarlig, det betyder bare at vi ikke kan få dækket noget af hans forsikring, men derimod af manden selv. De links i henviser til giver os medhold i at manden ER ansvarlig for skaden forvoldt af katten.

Vores problem bliver at komme videre herfra. Hvordan kræver vi vores ret, hvor skal vi henvende os og hvad er garantien for at vi overhovedet får noget ud af det? En ting er at have ret en anden er at få manden til at erstatte. Foreløbigt stejler han bare og vil ikke tilbyde mere end at rense barnevognen. Skulle det overhovedet komme på tale, så skal en proff gøre det. Jeg har endnu ikke fundet et barnevogns-renseri, så det bliver nok ikke en løsning...

Så alt i alt står vi nu og skal have hjælp til at komme videre - for vi må have retten på vores side...

Ville i kontakte en advokat?

0
0
Svar på denne tråd

jep det ville jeg
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 13:35

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

stine P
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 22:52

nu var den kommentar IKKE til dig men til andre som åbenbart ikke kan tåle andre dyr endderes egne..! og slet ikke katte.

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

jytte h
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 08:33

Det var da en ubegribeligt nedladende kommentar - er det i et eller andet håb om at skabe røre i andedammen, at du lige skulle have luftet at du mener at vi hader andres dyr, fordi vi synes det er lidt ringe at man lader sin syge kat rende løs så den kan finde et sted at dø - og samtidig nægter at forholde sig til at ens syge dyr ved samme lejlighed er ualmindelig meget til økonomisk gene for andre, idet man nægter at betale for skaderne??

*tsk*

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 09:03

Jytte : Jeg tror du er meget i forsvar overfor katte, for jeg læser ingensteder herinde at folk kun kan tåle deres egne dyr. Man skriver bare "møgkræ" i ren og skær frustration. Det er jo ikke fordi man ikke bryder sig om selve dyret. Prøv at falde lidt ned der er ingen grund til at lave denne tråd til en omgang mudderkast. Det gør ikke min barnevogn ren

0
0
Svar på denne tråd

hvem ville
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 09:08

I havde brokket jer til hvis det havde været en rotte ?? Et egern ? en ræv ?

og hvem siger de viste den (katten) var syg ?

Røre i andedammen ?? hvis der ikke skal mere til end det..!! tja.. det kan jo kun være fordi der er noget som føler sig trådt på!

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

SÅ HUSK !!

0
0
Svar på denne tråd

Nu synes jeg
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 10:48

måske det er en anelse problematisk at stille Moder natur eller Gud til regning for de skabninger, der ikke ejes af nogen. Jeg ville have brokket mig til mit forsikringsselskab.

Derfor synes jeg du er meget usaglig at høre på og det vil jeg så lade dig være i fred.

Du behøver ikke kalde mig "nogen". Jeg hedder Christina, det står i min signatur, og jeg føler mig ikke trådt på, blot forundret over at din tankegang er så ensporet.

Og så vil jeg gerne have ros for at tale så pænt, for jeg har siddet på mine hænder rigtig mange gange under skrivningen af dette indlæg, fordi jeg havde lyst til at bruge et helt andet ord end usaglig.

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

advokat..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 12:18

det koster jo mere end en ny barnevogn.. jeg tror ikke i far andet end en stor regning,og sa nabo stridigheder...

pa ham til at betale at i sender den til rens.. mon ikke et alm. renseri kan klare det..

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 12:25

Jytte : Katten har rendt rundt hos div. naboer i mange år. Ejer er bedøvende ligeglad med den. Jeg har kun boet her i ca. 3 mdr. men er vokset op her sammen med resten af min familie, derfra ved jeg at de, hvis de vidste at den var syg, i så fald var ligeglad med den.

At jeg brokker mig til ejer over denne kat og bare i det hele taget er sur over det, er fordi der er nogen jeg kan lægge ansvaret over på. Det er jo deres kat, deres ansvar, længere er den ikke.

Nu har jeg givet mit besyv med overfor dig, sagt hvad jeg mener om dine, for mig, ubrugelige, svar. Det er nok og jeg vil ikke mere spilde tid på at argumentere for dig. Derfor får du ikke flere svar fra mig.

Christina : Jeg tror at vi vil prøve med en advokat. Det er ikke så meget det med at det er en barnevogn. Den er til at finde på dba til en rimelig pris. Det er mere prncippet i det. At man kan være så ligeglad med at andres ejendele bliver ødelagt, det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg ville da være rigtig rigtig ked af hvis jeg havde et dyr der gik hen og ødelagde noget som tilhørte andre......

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 12:27

Mette : Vi ringer til en advokat først og hører hvordan vi står.

Jeg vil ikke have mit barn i den barnevogn igen, længere er den ikke.

Mht. nabostridigheder, så er det egentlig ikke noget problem. Vi har aldrig snakket med manden og vi flytter per 1/12.

0
0
Svar på denne tråd

Jytte H
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 12:27

Katten er i området som følge af at der er en der ejer den.. Hvis man er ansvarlig for sin hund bør man selvfølgelig også være ansvarlig for sin kat..

Jeg fatter ikke at ejeren har samvittighed til bare at lade som ingenting.. Selv hvis han ikke kan holdes ansvarlig rent juridisk kan vi vel hurtigt blive enige om at det moralsk er hans ansvar.. Hvis katten var så syg at den lagde sig op i barnevognen for at dø i fred har jeg svært ved at tro at han ikke vidste det - og hvis han ikke gjorde synes jeg godt nok det kunne tyde på en uansvarlig katteejer der ikke har styr på sit dyr..

Hvorfor er det at katte bare skal have lov til at hærge hvor de vil og hvis man råber op om det så er man en led uempatisk kattehader.. Jeg elsker katte men jeg synes de hører til på en gård hvor dres egen matrikel formentlig er stor nok til at de for det meste holder sig på den eller de i hvert fald ikke så nemt generer andre i deres haver, udhuse osv.. Det er også her katten har bedst mulighed for at udfolde sit naturlige jagtinstinkt.. Det kan ikke passe at man skal påduttes en kat bare fordi ens nabo har en..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider